احکام زندان براي ٤ نفر از کارگران شرکت واحد محکوم است

جمهوري اسلامي براي ٤ نفر از کارگران شرکت واحد آقايان عطا باباخاني٬ سعيد ترابيان٬ يعقوب سليمي٬ و علي زاده حسيني احکام زندان صادر کرده است. جرم اين کارگران شرکت در اعتصاب زمستان ٨٤ است و به اين جرم دادگاه انقلاب تهران٬ اين کارگران را بيشرمانه و تحت عنوان اقدام عليه امنيت ملي به ٦ تا ١٤ ماه حبس تعليقي محکوم کرده است. اين اقدام جمهوري اسلامي يک گستاخي آشکار در حق اين کارگران و در حق کل طبقه کارگر و کل جامعه است و بايد با اعتراض گسترده کل مردم پاسخ بگيرد.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي صدور احکام براي کارگران شرکت واحد را شديدا محکوم کرده و خواهان لغو فوري اين احکام و آزادي فوري و بدون قيد و شرط منصور اسانلو رئيس هيات مديره سنديکاي شرکت واحد و تمامي زندانيان سياسي از زندان است.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي همه کارگران٬ بويژه هفده هزار کارگر شرکت واحد و همه بخش هاي جامعه را به اعتراض گسترده عليه صدور اين احکام و مبارزه براي لغو فوري آنها فرا ميخواند. بايد با تجمع خود در مقابل دادگاه انقلاب تهران٬ با پخش تراکت و اطلاعيه در اتوبوسها و در سطح شهرها و در دانشگاهها و در همه جا انزجار خود را از اين اقدام بيشرمانه جمهوري اسلامي اعلام کنيم. بايد با نوشتن نامه به سازمانها و اتحاديه هاي کارگري در سراسر جهان براي جلب يک همبستگي بين المللي کارگري در مبارزه براي لغو احکام صادر شده عليه ٤ کارگر شرکت واحد بيشترين تلاش را بکنيم.


کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٢ آبان ٨٧- ٢٣ اکتبر٢٠٠٨
iran_political_prisoner@yahoo.com
shahla_daneshfar@yahoo.com
0044-7779898968

حکم زندان براي يعقوب سليمي کارگر شرکت واحد را محکوم ميکنيم

به گزارش خبرگزاري دولتي ايلنا، سنديکاي کارگران شرکت واحد اعلام کرده که هفته گذشته همزمان با تبرئه يکي از اعضاي اين تشکل صنفي براي يکي ديگر از اعضا حکم محکوميت صادر شده است.بر اين اساس غلامرضا غلامحسيني که در اوائل سال 86 حين پخش اطلاعيه هاي سنديکاي شرکت واحد در منطقه صادقيه تهران دستگير و از سوي دادگاه انقلاب به تحمل شش ماه حبس تعليقي محکوم شده بود، از سوي دادگاه تجديدنظر تبرئه شد. با اين حال هنوز دادگاه انقلاب براي پرونده ديگر اين فعال کارگري راي صادر نکرده است.غلامحسيني به گفته خود در تابستان 87، هنگامي قصد داشت با شهردار تهران و مدير عامل شرکت واحد ملاقات کند در ورزشگاه آزادي بازداشت و پس از 85 روز حبس چندي پيش با قرار وثيقه آزاد شد. راي ديگر دادگاه انقلاب در رابطه با محکوميت يعقوب سليمي به تحمل شش ماه حبس تعليقي است.اين راي در رابطه با شرکت اين فعال کارگري در اعتراض هاي صنفي سال 84 کارگران شرکت واحد صادر شده است. بر اين اساس به شش ماه حبس در سه سال تعليق محکوم شده است.

منصور اسانلو بايد فورا از زندان آزاد شود

منصور اسانلو رئيس هيات مديره سنديکاي کارگران شرکت واحد در سال ٨٥ به اتهام تبليغ عليه نظام و اقدام عليه امنيت ملي به ٥ سال زندان محکوم شد. او در حاليکه در انتطار اعلام راي تجديد نظر در حکم ٥ سال زندان خود بود در ١٩ تير ماه سال ٨٦ مورد ضرب و شتم ماموران اطلاعات رژيم قرار گرفت و ربوده شد و به زندان اوين منتقل گرديد. و تا کنون در زندان است. . هم اکنون منصور اسانلو به علت ناراحتي قلبي و عمل چشم نيازمند مراقبت هاي پزشکي است و درمان فوري است. اين موضوع از سوي وکلاي وي يوسف مولايى و پرويز خورشيد٬ طي نامه اي به مقامات رژيم اعلام شده است. در اين نامه به نقل از مادر وي که در ٣١ شهريور موفق به ملاقات با فرزندش شده است٬ گفته شده که جاى بخيه هاى چشم منصور اسانلو به خاطر تاخير در اعزام به بيمارستان عفونت كرده است. همچنين ناراحتى قلبى او به لحاظ عدم اعزام به مراكز درمانى شدت گرفته و چشم او به خاطر عدم دسترسى به موقع پزشك آسيب ديده و فضاى آلوده زندان، سلامتى او را به خطر انداخته است. منصور اسانلو چند ماه پيش نيز در نامه اى به سازمان هاى حقوق بشرى و اتحاديه هاى كارگرى از شكنجه و بدرفتارى با خود خبر داد. اما اين موضوع بيشرمانه از سوي مقامات جمهوري اسلامي تکذيب شد. منصور اسانلو بايد فورا و بدون قيد و شرط از زندان آزاد شود.

اخباري از دانشجويان زنداني

بی خبری از وضعیت حسین رحمانی
حسين رحماني ، دانشجوي دانشگاه آزاد کرج که در منزل مسکوني خود در شهر کامياران در تاريخ 23/4/87 بازداشت شده بود . از سوي دادگاه انقلاب شهر سنندج به تحمل 6 سال حبس تعزيري محکوم گرديد.هرچند اتهام نامبرد اقدام عليه امنيت ملي ذکر گرديده است اما از جزئيات اتهام وي که بعنوان مددکار اجتماعي در سازمان بهزيستي نيز فعاليت مينمود اطلاعي در دست نيست . رحماني مدت طولاني را در سلولهاي انفرادي بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج به سر برده است و همچنين فاقد وکيل مدافع مي باشد.


جواد علیزاده، دانشجوی اخراجی، روانه زندان اوین شد
جواد علیزاده دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه در پی سخنرانی در تاریخ ۱۸ آذر سال ۸۶(مناسبت ۱۶ آذر) در دانشگاه تهران بازداشت و روانه بند ۲۰۹ زندان اوین گردید ، نامبرده پس از تحمل حدود دوماه بازداشت و سلول انفرادی در این بند با قید وثیقه ۸۰ میلیون تومانی تا زمان دادرسی پرونده آزاد گردیده بود. پس از کمتر از یک سال از زمان بازداشت، تعویق مکرر دادرسی و عدم رسیدگی به پرونده علیزاده موجب بروز مشکلاتی برای او گردیده بود. از این رو وی در ابتدای هفته جاری به دادگاه انقلاب مراجعه و به نشانه اعتراض وثیقه ضمانتی خود را فک کرد. لذا دادگاه حکم بازداشت علیزاده را صادر و نامبرده در همان روز به زندان اوین منتقل گردیده است

صباح نصیری به بند 209 زندان اوین منتقل شد
صباح نصري "دانشجوي کارشناسي ارشد علوم سياسي دانشکده حقوق دانشگاه تهران" روز سه شنبه ٢٣ مهر به بند 209 زندان اوين که تحت مديريت وزارت اطلاعات اداره ميگردد منتقل گرديدند.

بازداشت چند تن از دانشجویان دانشگاه اصفهان
ارسلان صادقی ، مازیار معصومی ، ندا اسدی ، از دانشجویان دانشگاه اصفهان ، به همراه حبیبه علایی شب یکشنبه 21 مهر 1387 در شهرک بهارستان اصفهان بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شدند. در ضمن در یورش نیروهای امنیتی به خانه ارسلان صادقی در اصفهان ، هم خانه وی بدون هیچ اتهامی بازداشت شد .

محکومیت احمدی به ۸ ماه حبس
محمد مهدی احمدی از دانشجویان دانشگاه شیراز طی حکمی از سوی شعبه اول دادگاه شیراز به اتهام تبلیغ علیه نظام به 8 ماه حبس محکوم شد. این در حالیست که احکام حبس تعلیقی معمولا تا دو سال درنظر کرفته می شود اما دادگاه حکم حبس این فعال دانشجویی را به مدت چهار سال به صورت تعلیق در آورده است. محمد مهدی احمدی اسفند ماه گذشته پس از اعتراضات دانشجویی در دانشگاه شیراز به مدت سه روزدر بازداشت اداره اطلاعات استان فارس بود که با قرار وثیقه آزاد شد.

تایید حکم دو سال حبس تعلیقی آرمان صداقتی
دادگاه تجدید نظر حکم دو سال حبس تعلیقی آرمان صداقتی فعال دانشجویی دانشگاه پلی تکنیک را تأیید کرد. شعبه ۲۱ دادگاه انقلاب با رد اعتراض صداقتی به اشکالات وارد بر دادرسی حکم دو سال حبس تعلیقی وی را تایید کرد.آرمان صداقتی مدیرمسئول نشریه دانشجویی “جرس” آبان ماه سال گذشته پس از شرکت در تجمع دانشجویان در دانشگاه علامه، که در اعتراض به صدور احکام سنگین حبس برای سه دانشجوی در بند دانشگاه امیرکبیر و محرومیت دانشجویان از حق تحصیل برگزار شده بود، دستگیر و مدت ۱۰ روز را در زندان اوین در سلولهای انفرادی بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ گذراند .لازم به ذکر است صداقتی در کمیته انضباطی وزارت علوم (به درخواست کمیته انضباطی دانشگاه امیرکبیر) به سه ترم تعلیق (به صورت معلق تا پایان تحصیل) محکوم شده است.

وضعيت بحراني دانشجوي زنداني، هدايت غزالي
هدايت غزالي "دانشجوي روانشناسي دانشگاه علامه" که در حدود 19 ماه است در زندان دوران محکوميت دوساله خود را ميگذرانند روز سه شنبه ٢٣ مهر به بند 209 زندان اوين که تحت مديريت وزارت اطلاعات اداره ميگردد منتقل گرديدند.
هدايت غزالي پس از پايان دادن به اعتصاب غذاي طولاني خود درتاريخ 18 مهرماه به علت صدمات جسمي حاصل از اعتصاب غذا و آسيب شديد دستگاه گوارشي دچار مشکلات و بيماريهاي عديده جسمي گرديده است ، نامبرده امکان تغذيه پيدا ننموده و حالتهاي مکرر تهوع ، سرگيجه ، تشنج باعث شده است تا نامبرده حداقل سه بار بوسيله سرم مورد رسيدگي قرار گيرد.
اين زنداني سياسي که حتي توان تحرک و هوشياري نيز از وي سلب گرديده است در طي روز حداقل دوبار به بهداري بند مذکور منتقل اما پزشک مربوطه از توجه و رسيدگي به وضعيت وخيم اين دانشجوي زنداني سرباز زده و با بي اهميت دانستن حال وي ، وضعيت حال را خارج از مسئوليت خود اعلام نموده است. اين بي توجهي تعمدي در حالي است که پزشکان شيفت صبح زندان بر وضعيت وخيم وي و لزوم اعزام نامبرده به درمانگاه اصلي زندان که داراي تجهيزات و امکانات مناسب رسيدگي مي باشد تاکيد نموده بودند. يقيناً مسئوليت هر گونه پيامدي در صورت بي توجهي به وضعيت و سلامتي اين زنداني مستقيماً بعهده مسئولان زندان اوين خواهد بود.

چهار ماه حبس تعزیری برای یاسر بهادری دانشجوی عمران دانشگاه ایلام
یاسر بهادری دانشجوی عمران ایلام به چهار ماه حبس تعزیری از طرف شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان ایلام محکوم شد. این دانشجو سال گذشته در مقابل توهین یکی از اساتید دانشگاه ایلام به یک دختر دانشجو واکنش نشان داده و به حمایت از او پرداخته بوده که به علت اینکه آن استاد رئیس شعبه سوم تجدید نظر استان ایلام بود، در مرحله تجدید نظر که توسط همکاران این استاد صورت می گرفت به این رای محکوم شد. در رای دادگاه که به این دانشجو ابلاغ شده است مواردی از قبیل اخلال در نظم و به هم زدن کلاس درس آمده که تمامی دانشجویان همکلاسی این دانشجو آن را کذب محض دانسته و اقدام این استاد را سوء استفاده از موقعیت شغلی می دانند.


بازداشت امیر محسن محمدی دانشجوی دانشگاه آزاد میبد
محسن محمدی از دانشجوی رشته ارتباطات دانشگاه میبد یزد در پی احضار به اداره اطلاعات اصفهان بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل شده است. محمدی طی ماه های گذشته چندین بار به اداره اطلاعات اصفهان احضار شده و یک بار نیز به مدت یک شبانه روز در بازداشت و تحت بازجویی به سر برده است. پدر این فعال دانشجویی نیز روز ١٨ مهر به دادگاه انقلاب اصفهان احضار شده است. در تاریخ ۱۹ شهریور نیز مامورین با مراجعه حضوری به منزل پدری محسن محمدی در اصفهان او را به حفاظت اطلاعات سپاه اصفهان منتقل کرده و لوازم شخصی وی از جمله لپ تاپ وی را ضبط کردند.
محسن محمدي ، روزنامه نگار و فعال دانشجوئي آزاديخواه و برابري طلب، در تاريخ 17 مهر پس از احضار به ستاد خبري وزارت اطلاعات بازداشت گرديد و تاكنون خبري از وي در دسترس نمي باشد. لازم به ذكر است كه وي قبل از اين ، سه بار ديگر به ستاد خبري احضار شده و مورد تهديد و بازجوئي هاي خشونت آميز قرار گرفته بود و اتهامات سنگيني از جانب وزارت اطلاعات به وي نسبت داده شده بود ، در حالي كه اكثر اتهامات ساختگي و بدون هيچ دليل و مدركي بوده اند.

كميته پي جوئي وضعيت رفيق محسن محمدي

بازداشت صمد مولاقلی
“صمد مولاقلی” ۲۳ ساله، دانشجوی رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد شبستر ، از روز دوشنبه ۱۵ مهر حوالی ظهر، در منزل خانواده خود توسط ماموران امنیتی دستگیر شده و تا کنون تنها یک تماس کوتاه تلفنی با خانواده اش را داشته است.
نیروهای امنیتی هنگام بازداشت ضمن تفتیش خانه، کامپیوتر، کتابها و دیگر اشیای شخصی وی را نیز با خود بردند.
لازم به ذکر است نامبرده، چند ماه پیش یعنی در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ نیز در آستانه دومین سالگرد اعتراضات خرداد ۸۵ نیز دستگیر شده و مدت چند روز در بازداشت موقت به سر برده و سپس با قرار وثیقه آزاد شده بود.

آزادی محمد صیادی با وثیقه ی 90 میلیونی
بنا به گزارشي در ١٥ مهر٬ محمد صیادی دانشجوی دانشگاه بوعلی همدان که چندی پی بازداشت شده بود، با وثیقه ی 90 میلیون تومانی آزاد شده است
.
۷ تن از دانشجویان دانشگاه تبریز به زندان تبریز منتقل شدند
هفت نفر از دانشجویان بازداشتی دانشگاه تبریز به نامهای آیدین خواجه ای، فراز زهتاب، امیر مردانی، داریوش حاتمی، مقصود عهدی و منصور امینیان دانشجویان دانشگاه تبریز که چند ماهی است در بازداشتگاه وزارت اطلاعات به سر میبرند و نیز مجید ماکویی دانشجوی دانشگاه مالک اشتر اصفهان ، روز یکشنبه ۷ مهر به زندان مرکزی تبریز انتقال داده شده اند و هم اکنون در سلول های انفرادی نگهداری می شوند.
گفتنی است که در پی منتقل کردن دانشجویان، خانواده هایشان هنگام ملاقات با انها، اظهار داشته اند که در زندان مورد ازار واذیت و شکنجه قرار گرفته اند. این در حالی است که در پی شکنجه های اعمال شده بر دانشجویان بازداشت شده سلامتیشان در خطر است. بطوریکه "فراز زهتاب" از خونریزی شدید معده رنج میبرد و از هر گونه امکانات پزشکی محروم هستند.
در همین زمینه گزارشها حاکی از ان است که روز سه شنبه 9مهر، احسان نجفی نسب دانشجوی ترم آخر الکترونیک دانشگاه تبریز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده ، که تاکنون خبری از ایشان در دسترس نیست
.
هستی خضروی، دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر با قرار وثیقه ی سنگین ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد
روز دوشنبه 7 مهر هستی خضروی دانشجوی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر پس از ۱۰ روز بازداشت آزاد شد.
او روز شنبه ٣٠ شهريور گذشته به دادگاه انقلاب احضار شده بود که بدون هیچ اتهام مشخصی بازداشت و روانه زندان اوین گردیده بود سرانجام روز دوشنبه با قرار وثیقه ی سنگین ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد گردید
.