شکتجه وحشیانه جواد علیخانی دانشجوی دانشگاه اهواز در زندان وزارت اطلاعات

جواد علیخانی 27 ساله دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه چمران اهواز در تاریخ 28 مهر 1386 توسط مامورین وزارت اطلاعات در یکی از خیابانها اهواز ربوده شد و به زندان مخفی وزارت اطلاعات منتقل گردید. در طی بازداشت در سلولهای انفرادی تحت وحشیانه ترین شکنجه ها ی فیزیکی و روحی قرار گرفت و از جمله شکنجه هایی که علیه او بکار برده شد شوک الکتریکی، ضربات با کابل و موارد متعدد دیگر. بازجویان وزارت اطلاعات برای گرفتن اعتراف و پرونده سازی علیه فعالین دانشجوئی و سایر فعالین آنها را تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار می دهند.آقای جواد علیخانی اکنون 8 ماه است که در زندان در بلاتکلیفی بسر می برد. تا به حال برای او 2 پرونده در 2 دادگاه مختلف تشکیل داده اند که پرونده اول او در دادگاه انقلاب اهواز با اتهامات نسبت داده شده مانند ، تبلیغ علیه نظام/ توهین به رهبری و توهین به بنیان گذار انقلاب بوده و در تاریخ 11 اردیبهشت ماه 1387 تشکیل گردید که از 3 اتهام تبرئه گردید.
دادگاه دوم او در شعبه 17 کیفری استان در اهواز در تاریخ 19 خرداد ماه از ساعت 10:15 آغاز و تا ساعت 12:30 پایان یافت. در این داد گاه دانشجوی دیگر این دانشگاه بنام آقای راعی نیک زاد که به قید ضمانت آزاد می باشد مورد محاکمه قرار گرفتند.فردی بنام علی ساکی که رئیس شعبه 17 کیفری استان در اهواز می باشد. با استناد به اعترافات که زیر شکنجه توسط بازجویان وزارت اطلاعات از آنها گرفته شده مرور کرد. هر 2 دانشجوی حاضر در جلسه شعبه 17 این اعترافات را به زور و تحت شکنجه گرفته شده بود را رد کردند. آقای علیخانی خطاب به ساکی گفت : که این اعترافات زیر شکنجه و فشار گرفته شده است. ساکی رئیس شعبه 17 خطاب به او گفت: آیا میتوانی ثابت کنی که اعترافات زیر شکنجه بوده است؟آقای علیخانی در جواب ساکی گفت: نه من نمی توانم ثابت کنم! وخطاب به ساکی گفت : آیا شما می توانید اثبات کنید که این اعترافات زیر شکنجه نبوده است ؟ که ساکی در جواب گفت : نه نمی توانم ثابت کنم.
آقای علیخانی خطاب به رئیس شعبه 17 دادگاه گفت: اقرار متهم نزد قاضی قبول است و نه ارکان و نهاد دیگری بخواهد بیاید و اعتاف بگیرد.اتهام نسبت داده شده توسط بازجویان وزارت اطلاعات به آقایان علیخانی و نیک زاد توهین به پیغامبر است. در پایان دادگاه به دانشجویان اعلام شد که در طی هفت روز آینده حکم آنها صادر خواهد شد.ولی بیش از 10 روز است که به آقای علیخانی که 8 ماه در بلاتکلیفی بسر می برد اعلام نگردیده است.تا به حال مراجعات خانواده آقای علیخانی برای آزادی فرزندشان با ضمانت مورد پذیرش قرار نگرفته و او همچنان در زندان سپیدار اهواز در بین زندانیان عادی و خطرناک بسر می برد و از 2 ترم دانشگاه بدلیل نپذیرفتن وثیقه توسط بازجویان وزارت اطلاعات محروم شده است.خانواه آقای علیخانی در کرج بسر می برند و برای پیگیری وضعیت فرزندشان باید صدها کیلومتر مسافت را بپیمایند و هزینه های زیادی را متحمل می شوند . برخورد ساکی با این خانواده توهین آمیز است .افرادی که در پرونده سازی علیه آقای علیخانی نقش مستقیم داشته اند بارانی بازپرس شعبه 1 دادگاه انقلاب اهواز این فرد قبلا از بازجویان وزارت اطلاعات بوده استو فرهادی راد معاون دادستان اهواز می باشد.

No comments: