٥ نفر از كارگران نيشكر هفت تپه به تحمل حبس تعليقي و تعزيري محكوم شدند

به گزارش٢٠ مهر ٨٨ ایلنا ، رضا رخشان از اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه از تشکیل دادگاه تجدید نظر جمهوری اسلامی، برای ٥ نفر از کارگران این کارخانه به اسامی علی نجاتی، فریدون نیکوفر، قربان علی پور، جلیل احمدی و محمد حیدری پور خبر میدهد. این کارگران بخاطر مبارزاتشان در سال ٨٦ در اعتراض به دستمزدهای پرداخت نشده و دیگر مطالباتشان و بخاطر تلاش برای ایجاد تشکل خود، سندیکای نیشکر هفت تپه به احکام زندان محکوم شده اند. به گفته رضا رخشان هر کدام از این کارگران در مجموع به یکسال حبس تعلیقی و تعزیری محکوم شده اند. بر این اساس برای ٥ نفر اول ٦ ماه حبس تعزیری و ٦ ماه حبس تعلیقی و برای محمد حیدری پور چهار ماه حبس تعزیری و هشت ماه حبس تعلیقی حکم صادر شده است.
بنا به گزارشها روز ١٨ مهر، کارگران این کارخانه در اعتراض به این احکام دست به تجمعی اعتراضی زدند که مدیریت شرکت به بهانه کمبود نقدیگی، پاسخی به اعتراض کارگران نداد. هم اکنون احکام زندان موضوع اعتراض این کارگران است.
کارگران نیشکر هفت تپه در طول مبارزاتشان ، اعتراضات با شکوهی در حمایت از رهبران و نمایندگان خود و در حمایت از تشکلشان داشته اند. دو سال قبل نیز هنگامیکه نمایندگان آنان را دادگاهی میکردند با مارش با شکوه خود و با شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد، توانستند دادگاه جمهوری اسلامی را متوقف کنند. اکنون نیز تنها با اعتراضات و تجمعات خود و با جلب حمایت وسیع مردم شهر و منطقه و خانواده های کارگران میتوان جلوی این تعرض را گرفت. باید وسیعا به این احکام اعتراض کرد. باید خواهان لغو پرونده های تشکیل شده برای کارگران نیشکر هفت تپه و احکام صادر شده برای آنان و آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی دستگیرشدگان اخیر و زندانیان سیاسی از زندان شد. ٥٠٠٠ کارگر نیشکر هفت تپه بهمراه خانواده ها و با جلب حمایت وسیع کل جامعه، نیروی وسیعی هستند که میتوانند نه تنها جمهوری اسلامی را به عقب نشینی و لغو پرونده های تشکیل شده برای همکارانشان و احکام زندان برای آنان وادار کنند، بلکه خواهند توانست صف مبارزه برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی از زندان و باز کردن درب زندانها را قدرتمند تر سازند.

احکام صادر شده برای کارگران نیشکر هفت تپه باید لغو شود
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوري اسلامي
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٢١ مهر١٣٨٨- ١٣ اکتبر ٢٠٠٩
http://free-zendaniseyasi.blogspot.com/
freepoliticalprisoners@googlemail.com

No comments: