بند ٢٠٩ و بند سپاه پاسداران زندان اوین مملو از دستگیر شدگان ٢٧ شهریور است

بنابه گزارشات فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، بعد از دستگیریهای گسترده روز جمعه ٢٧ شهریور که باعث پر شدن بند 209 زندان از دستگیریهای جدید شده است و در سلولهای انفرادی آن بین ٣ الی ٤ نفر جا داده شده و تعدادی نیز به سلولهای انفرادی بند ٢٤١ و بند سپاه منقل شده اند. همچنین از روز شنبه ١٨ شهریور ماه تعدادی از زندانیان سیاسی زن و مرد را به دلیل کمبود شدید جا ناچارا از بند ٢٠٩ به قرنطینه بند ٧ و قرنطینه بند زنان منتقل کردند.
در میان زندانیان سیاسی زنی که به قرنطینه بند زنان منتقل شده اند، افرادی هستند که ا نزدیک به ٧ ماه در بند ٢٠٩ بسر می بردند. اسامی بعضی از آنها به قرار زیر است: دانشجوی زندانی شبنم مددزاده و مهسا نادری،فاطمه ضیائی،عاطفه نبوی ،شیوا نظر آهاری،صغرا غلام نژاد.
زندانیان سیاسی در شرایط بسیار بدی قرار داده شده اند . محیط قرنطینه غیر بهداشتی و بسیار کثیف می باشد.وضعیت غذای آن غیر قابل مصرف است. آنها از پوشش کافی برخوردار نیستند و همچنین حداقل امکانات لازم برای استراحت را ندارند.
همچنین تعداد زیادی از زندانیان سیاسی مرد از روز شنبه ابتدا از بند ٢٠٩ به بند ٢٤٠ و سپس به قرنطینه بند ٧ زندان اوین منتقل شدند که بعضی از آنها نزدیک به ٧ ماه است که در بند ٢٠٩ زندانی بودند، که اسامی تعدادی از آنها به قرار زیر است:
فرزاد مددزاده، حسن طرلانی، حامد یازرلو، مجید دری، ضیاء نبوی، محمد ولی غلام نژاد و فرزندش امید غلام نژاد
آمار دقیقی از دستگیر شدگان ٢٧ شهریور و باقیماندگان دستگیریهای چند ماهه اخیر در زندان، در دست نیست.
تمامی دستگیر شدگان اخیر و همه زندانیان سیاسی باید بدون قید و شرط از زندانی آزاد شوند.

١٦ مهر، ٨ اکتبر

No comments: