انتقال دستگیر شدگان اخیر به بندهای ٧ و ٨ زندان اوین و فشار بر آنها

بنا به گزارشهای منتشر شده ، بیش از پنجاه نفر از دستگیر شدگان اخیر به بند هشت اوین (اندرزگاه هشت ) منتقل شده اند. عدم وجود امکانات زیستی و وضع بد غذا و بهداشت بسیار پایین زندانها بخشی از شکنجه سیستماتیک بر روی زندانیان است. زندانیان در این بند بر روی زمین میخوابند. و در سلول های سه در چهار متری بیش از پانزده زندانی نگه داری می شود .در واقع به هر زندانی کمتر از یک متر جا می رسد. هیچکدام از سلولها وسایل گرما ندارد. مسولان زندان از گرفتن لباس گرمی که توسط خانواده ها برای دستگیرشدگان آورده میشود، خود داری میکنند. همچنین مسوولان زندان از در اختیار گذاشتن پزشک و دارو به زندانیان که نیاز دارند، خودداری می کنند. بعضا گزاش شده است که برخی از زندانی ها دچار آنفلوانزای خوکی شده اند. این اخبار خانواده های زندانیان سیاسی را بشدت نگران کرده است. طبق همین گزارشها تعداد ٢٠ نفر از دستگیر شدگان نیز به بند هفت زندان اوین انتقال داده شده اند که وضعیت آنها نیز مشابه بند هشت است.
گفته میشود اکنون نزدیک دو هفته است که در این دو بند هفت و هشت آب گرم برای حمام کردن وجود نداشته است و بنا بر اخبار.یکی از زندانیان عادی که هفته گذشته با آب سرد حمام گرفته بود ، دچار حمله قلبی و مرگ شد.
زندانیان سیاسی که در دو هفته گذشته به بند های هفت و هشت اوین منتقل شده اند ،در کنار قاچاقچی های مواد مخدر و معتادان نگاهداری می شوند . انتقال زندانیان سیاسی به بخش زندانیان عادی یکی دیگر از شیوه ها فشار بر زندانیان سیاسی است.
با اعتراض گسترده خود، با پیوستن به تجمعات هر روزه خانواده های زندانیان سیاسی، فشار را از روی زندانیان سیاسی برداریم و بکوشیم تا درب زندانها را بگشاییم. همه زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط از زندان آزاد شوند.

No comments: