محکومیت برهان بقایی و مهران کوشا از "دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب" به ۱۰ سال زندان

سه شنبه ، 21 مهر 1388 ، 14:28

خبرنامه آزادی برابری: برهان بقایی و مهران کوشا عضو "دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب" به اتهام اقدام علیه نظام و... هر کدام به تحمل ۵ سال حبس تعزیری که به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمده، در شعبه ۳ دادگاه انقلاب مشهد، که به ریاست قاضی طاووسی و بدون حضور وکیل و نماینده دادستان در تاریخ ۱۰ شهریور پس از چندین جلسه تعویق دادگاه برگزار شده بود، محکوم گردیدند.
نکته قابل توجه، برگزاری دادگاه در شعبه ۵ توسط قاضی طاووسی می باشد، چرا که پرونده این دو دانشجو در شعبه ۳ می باشد و تمام احضاریه ها و اخطاریه ها از این شعبه صادر گردیده است.
به گزارش خبرنامه آزادی و برابری، این دو دانشجوی آزادی خواه و برابری طلب بعد از اجرای مراسم ۱۳ آذر ۸۶ در دانشگاه تهران، چندین بار توسط وزارت اطلاعات تهدید و احضار شده بودند، و در تاریخ ۹ بهمن ۸۶ مهران کوشا به صورت تلفنی از طرف وزارت اطلاعات به دادگاه انقلاب مشهد احضار گردید!
لازم به یاد آوری است برهان بقایی و مهران کوشا در تابستان ۸۷ در مشهد توسط وزارت اطلاعات دستگیر و پس از ۱ ماه بازداشت غیرقانونی با قرار وثیقه از بازداشتگاه وزارت اطلاعات آزاد گردیدند.

٥ نفر از كارگران نيشكر هفت تپه به تحمل حبس تعليقي و تعزيري محكوم شدند

به گزارش٢٠ مهر ٨٨ ایلنا ، رضا رخشان از اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه از تشکیل دادگاه تجدید نظر جمهوری اسلامی، برای ٥ نفر از کارگران این کارخانه به اسامی علی نجاتی، فریدون نیکوفر، قربان علی پور، جلیل احمدی و محمد حیدری پور خبر میدهد. این کارگران بخاطر مبارزاتشان در سال ٨٦ در اعتراض به دستمزدهای پرداخت نشده و دیگر مطالباتشان و بخاطر تلاش برای ایجاد تشکل خود، سندیکای نیشکر هفت تپه به احکام زندان محکوم شده اند. به گفته رضا رخشان هر کدام از این کارگران در مجموع به یکسال حبس تعلیقی و تعزیری محکوم شده اند. بر این اساس برای ٥ نفر اول ٦ ماه حبس تعزیری و ٦ ماه حبس تعلیقی و برای محمد حیدری پور چهار ماه حبس تعزیری و هشت ماه حبس تعلیقی حکم صادر شده است.
بنا به گزارشها روز ١٨ مهر، کارگران این کارخانه در اعتراض به این احکام دست به تجمعی اعتراضی زدند که مدیریت شرکت به بهانه کمبود نقدیگی، پاسخی به اعتراض کارگران نداد. هم اکنون احکام زندان موضوع اعتراض این کارگران است.
کارگران نیشکر هفت تپه در طول مبارزاتشان ، اعتراضات با شکوهی در حمایت از رهبران و نمایندگان خود و در حمایت از تشکلشان داشته اند. دو سال قبل نیز هنگامیکه نمایندگان آنان را دادگاهی میکردند با مارش با شکوه خود و با شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد، توانستند دادگاه جمهوری اسلامی را متوقف کنند. اکنون نیز تنها با اعتراضات و تجمعات خود و با جلب حمایت وسیع مردم شهر و منطقه و خانواده های کارگران میتوان جلوی این تعرض را گرفت. باید وسیعا به این احکام اعتراض کرد. باید خواهان لغو پرونده های تشکیل شده برای کارگران نیشکر هفت تپه و احکام صادر شده برای آنان و آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی دستگیرشدگان اخیر و زندانیان سیاسی از زندان شد. ٥٠٠٠ کارگر نیشکر هفت تپه بهمراه خانواده ها و با جلب حمایت وسیع کل جامعه، نیروی وسیعی هستند که میتوانند نه تنها جمهوری اسلامی را به عقب نشینی و لغو پرونده های تشکیل شده برای همکارانشان و احکام زندان برای آنان وادار کنند، بلکه خواهند توانست صف مبارزه برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی از زندان و باز کردن درب زندانها را قدرتمند تر سازند.

احکام صادر شده برای کارگران نیشکر هفت تپه باید لغو شود
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوري اسلامي
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٢١ مهر١٣٨٨- ١٣ اکتبر ٢٠٠٩
http://free-zendaniseyasi.blogspot.com/
freepoliticalprisoners@googlemail.com

تجمعات خانواده های دستگیر شدگان اخیر در مقابل دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی و زندان اوین

دستگیر شدگان ورزشگاه آزادی به زندان اوین منتقل شده اند
روز جمعه ١٠ مهر در جریان حرکت اعتراضی جوانان در ورزشگاه آزادی، هنگامیکه آنان علیه جمهوری اسلامی شعار سر میدادند، مورد یورش نیروهای سرکوب رژیم قرار گرفتند. که در این حمله وحشیانه تعدادی زخمی و تعدادی دستگیر شدند. روز دوشنبه ١٣ مهرماه که بنا به روال همیشه خانواده های دستگیرشدگان اخیر در مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی تجمع اعتراضی برپا کرده و خواهان آزادی فوری عزیزانشان از زندان بودند، تعدادی از خانواده های دستگیر شدگان ورزشگاه آزادی نیز حضور داشتند. این دستگیر شدگان به زندان اوین منتقل شده اند. ولی هنوز خانواده های بعضی از آنان از عزیزان خود بی خبرند. آمار دقیق این دستگیری ها روشن نیست.
روز های سه شنبه و چهارشنبه ١٤ و ١٥ مهر نیز تعدادی از خانواده های بازداشت شدگان اخیر از اول صبح در مقابل دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی تجمع داشتند و پیگیر وضعیت دستگیرشدگان بودند. در این دو روز اسامی تعدادی از بازاداشت شدگاه ورزشگاه آزادی مورد تایید دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی قرار گرفت. خانواده ها نگران وضع عزیزان خود بودند. چند تا از خانواده ها با وجود آماده کردن وجود وثیقه و کفالت و تحویل آن، هنوز غزیزانشان آزاد نشده بودند. به خانواده ها گفته شده بود که بروید مقابل زندان اوین ما نامه آزادی آنها را فرستاده ایم. در این تجمع اعتراضی تعدادی از خانواده ها به نمایندگی از جانب باقی آنان به داخل دادگاه انقلاب رفتند تا با دفتر حداد عادل و حیدری فر دو چهره منفوری که مسئولیت رسیدگی به پرونده های دستگیری های اخیر را دارند، ملاقات کنند. خانواده ها بشدت عصبانی بودند و با اعتراض میگفتند چرا ما را سرمیدوانید، چرا وثیقه میگیرید و عزیزان ما را آزاد نمیکنید. چرا آنها را در زندان نگاهداشته اید و طبق معمول، آنها نیز خانواده ها را به زندان اوین حواله میدادند. خانواده ها اعلام کرده اند تا آزادی دستگیرشدگان به تجمعات خود ادامه خواهند داد. ١٦ مهر. ٨ اکتبر

بند ٢٠٩ و بند سپاه پاسداران زندان اوین مملو از دستگیر شدگان ٢٧ شهریور است

بنابه گزارشات فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، بعد از دستگیریهای گسترده روز جمعه ٢٧ شهریور که باعث پر شدن بند 209 زندان از دستگیریهای جدید شده است و در سلولهای انفرادی آن بین ٣ الی ٤ نفر جا داده شده و تعدادی نیز به سلولهای انفرادی بند ٢٤١ و بند سپاه منقل شده اند. همچنین از روز شنبه ١٨ شهریور ماه تعدادی از زندانیان سیاسی زن و مرد را به دلیل کمبود شدید جا ناچارا از بند ٢٠٩ به قرنطینه بند ٧ و قرنطینه بند زنان منتقل کردند.
در میان زندانیان سیاسی زنی که به قرنطینه بند زنان منتقل شده اند، افرادی هستند که ا نزدیک به ٧ ماه در بند ٢٠٩ بسر می بردند. اسامی بعضی از آنها به قرار زیر است: دانشجوی زندانی شبنم مددزاده و مهسا نادری،فاطمه ضیائی،عاطفه نبوی ،شیوا نظر آهاری،صغرا غلام نژاد.
زندانیان سیاسی در شرایط بسیار بدی قرار داده شده اند . محیط قرنطینه غیر بهداشتی و بسیار کثیف می باشد.وضعیت غذای آن غیر قابل مصرف است. آنها از پوشش کافی برخوردار نیستند و همچنین حداقل امکانات لازم برای استراحت را ندارند.
همچنین تعداد زیادی از زندانیان سیاسی مرد از روز شنبه ابتدا از بند ٢٠٩ به بند ٢٤٠ و سپس به قرنطینه بند ٧ زندان اوین منتقل شدند که بعضی از آنها نزدیک به ٧ ماه است که در بند ٢٠٩ زندانی بودند، که اسامی تعدادی از آنها به قرار زیر است:
فرزاد مددزاده، حسن طرلانی، حامد یازرلو، مجید دری، ضیاء نبوی، محمد ولی غلام نژاد و فرزندش امید غلام نژاد
آمار دقیقی از دستگیر شدگان ٢٧ شهریور و باقیماندگان دستگیریهای چند ماهه اخیر در زندان، در دست نیست.
تمامی دستگیر شدگان اخیر و همه زندانیان سیاسی باید بدون قید و شرط از زندانی آزاد شوند.

١٦ مهر، ٨ اکتبر

اعضای دستگیر شده کانون صنفی معلمان از زندان آزاد شدند

روز ١٣ مهر روز جهانی معلمان تعدادی از اعضای کانون صنفی معلمان به مناسبت این روز در منزل علی اکبر باغانی دبیر کانون صنفی معلمان، جمع بودند. در این روز مامورین امنیتی جمهوری اسلامی به منزل باغانی رفته او و آقایان آقایان علیرضا جوادی، محمود بهشتی لنگرودی، محمود دهقان آزاد، اسماعیل عبدی، مهدیه بهلولی، خاتون بادپر، مجتبی قریشیان، عباس معارفی، محمد نوری و آقایان جوادپور و نیک نژاد از اعضای این کانون را دستگیر میکند که خوشبختانه پس از یک روز بازداشت، دستگیر شدگان از زندان آزاد گردیدند.
بنا به گزارش رسیده روز ١١ مهر یونس ارژنگ از فعالین دستگیر شده اول مه ٨٨ در پارک لاله در تهران که با قرار کفالت از زندان آزاد شده بود، در شعبه ١٠٨٨ دادگاه جمهوری اسلامی، واقع در بلوار مطهری(تخت طاووس) تبرئه شد. لغو پرونده یونس ارژنگ یک پیشروی برای کارگران و کل جامعه و قدمی دیگر در تثبیت اول ماه مه بعنوان روز همبستگی جهانی کارگران در ایران است. زنده باد اتحاد کارگران