تجمع اعتراضی، مقابل زندان سنندج، در دفاع از آزادی محمود صالحی


به گزارش کميته دفاع از محمود صالحي ٬ با گذشت هفت روز از اعتصاب غذاي محمود صالحي در اعتراض به صدور حکم بازاشت
موقت وي از سوي دادستاني سنندج ٬ صبح روز يکشنبه ٤ فروردين بيش از ٢٠٠ نفر از فعالين کارگری که بعضاً به همراه خانواده های شان، از شهرهای سقز، بوکان، اشنویه، مریوان، پاوه، رشت، کرج و تهران، به سنندج آمده بودند در مقابل زندان اين شهر تجمع کردند. در این تجمع که از ساعت ٨ صبح شروع شد، تجمع کنندگان خواهان آزادي فوري و بدون قيد و شرط محمود صالحي شده و نسبت به وضعيت جسمي او اظهار نگراني کردند و خواهان ملاقات نجیبه ی صالح زاده باهمسرش شدند. تجمع کنندگان مصرانه از همسر محمود صالحي می خواستند که پیام آنان را مبنی بر شکستن اعتصاب غذا به گوش محمود برساند. به گفته ی نجیبه صالح زاده، محمود هر روز یک بار با خانواده اش تماس تلفنی داشته است، اما در دو روز اخیر هیچ تماسی با وی نگرفته است و این نشان می دهد که حال محمود که این بار عمدتاً به خاطر اعتصاب غذای خشک می باشد، رو به وخامت گذارده است. در طول اين تجمع مسئولین زندان و نیروی انتظامی در هراس از ادامه ی تجمع به نجیبه گفتند به شرطی که به تجمع خود پايان دهند٬ اجازه ملاقات خواهند داد. حاضرین با شنیدن این حرف مقداري از زندان سنندج فاصله گرفتند، تا نجیبه بتواند با محمود ملاقات کند. اما بعداً مطلع شدند که این وعده دروغی بیش نبوده است . با آشکار شدن این که ملاقاتی در کار نیست، شرکت کنندگان در تجمع که به شدت از چنین ترفندی ناراحت بودند، مجدداً به حضور خود در مقابل زندان ادامه دادند. در ادامه ی اين تجمع قریشی، یکی از مسئولان زندان به نجیبه ی صالح زاده گفت؛ برای انجام ملاقات می بایست قاضی دستور آن را صادر کند، براین اساس برادر محمود به سراغ قاضی کشیک رفت ولی جواب قانع کننده ای نگرفت. همسر محمود در گفت و گو با سرهنگ مرادی، یکی از مسئولان نیروی انتظامی، خواهان ملاقات با محمود شد، وی گفت، تلاش خواهد کرد که این ملاقات انجام گیرد. نجیبه در سخنانی خطاب به حاضرین گفت: این اتهام واهی که به خاطر آن محمود مجبور است مدت نامعلوم دیگری در زندان بماند، صرفاً در هراس از برگزاری اول ماه مه صورت گرفته است، وی در ادامه با تأکید بر این که برای من دیگر فعالین کارگری و دانشجویان فرقی با محمود ندارند، اظهار داشت ما نباید در مقابل دستگیری هر فعال کارگری و یا هر فعال دیگری سکوت کنیم. اين تجمع اعتراضي در حالی که افراد یگان ویژه ی نیروی انتظامی و لباس شخصی ها در محل حضور داشتند و از حاضرین فیلمبرداری می شد، پایان یافت. و قرار شد که روز ٥ فروردين دوباره اين تجمع در مقابل دادگستری سنندج برپا شود. بدين ترتيب جمعي از فعالين همراه با خانواد ه هایشان طبق قرار قبلی از ساعت ١٠ امروز دست به تجمع زدند که این تجمع تا ساعت ١ بعد از ظهر ادامه داشت.
در حین این تجمع نجیبه صالح زاده همسر محمود صالحی و فرزندش سامرند صالحی چندین بار با مسئو لین امنیتی و قضائی وارد بحث شدند و قرار بر این شد که امروز ساعت ٤ بعد از ظهر امروز ملاقاتی با محمود صالحی داشته باشند و متعاقب آن فردا سه شنبه حکم آزادی وی صادر شود.
بدين ترتيب تجمع کنندگان با توجه به قول مساعد مقامات قضائی و امنیتی به تجمع خود پایان دادند و قرار شد در صورت عدم آزادی محمود صالحی تجمع گسترده تری صورت گیرد.
بنا به همين گزارش در این تجمع اعتراضي مامورين انتظامي رژيم بهروز سهرابی را دستگیر کردند وتجمع کنندگان خواهان آزادي فوري او شدند، که بعد از چند ساعت نامبرده ازاد شد.
مصاحبه راديو شکوفه ها با وفا قادری از فعالین کمیته دفاع از محمود صالحی در مورد آخرین اخبار در مورد محمود صالحی

No comments: