جان محمود صالحي در خطر است

به تمامي سازمانهاي کارگري در سراسر جهان
١٨ مارس ٢٠٠٨

اطلاع داريد که محمود صالحي از چهره هاي سرشناس کارگري در ايران از ٩ آپريل ٢٠٠٧ به جرم برپايي مراسم اول مه در سقز و دفاع از حقوق کارگران در زندان است. وضع جسمي محمود صالحي وخيم است و خطر جاني او را تهديد ميکند. طبق آخرين گزارشات عليرغم اينکه در ٢٣ آپريل ( ٤ فروردين) يکسال محکوميت او به اتمام ميرسد٬ اما بازپرسي شعبه ٤ دادگستري شهر سنندج در تاريخ ١٧ مارس محمود صالحي را احضار کرده و اين بار به جرم ارتباط با خارج از زندان و انتشار پيام هاي حمايت از مبارزات کارگران و دانشجويان٬ براي او قرار بازداشت موقت صادر کرده است. تصميم جمهوري اسلامي مبني بر نگاهداشتن محمود صالحي در زندان٬ بويژه تحت شرايطي که او در وضعيت وخيم جسمي بسر ميبرد٬ يک تصميم جنايتکارانه است. در اعتراض به اين حکم محمود صالحي تهديد به اعتصاب غذاي خشک کرده است. با اين تصميم هم اکنون خطر جاني بيش از بيش محمود صالحي را تهديد ميکند.
نه برپايي مراسم اول مه جرم است و نه دادن پيام همبستگي با مبارزات برحق کارگران و دانشجويان از زندان که بعنوان جرم براي محمود صالحي تعيين مجازات شده است. محمود صالحي بايد فورا و بدون قيد و شرط از زندان آزاد و تحت درمان و مراقبت لازم قرار گيرد.

برای نجات جان محمود صالحی به یک اقدام جهانی و اضطراری نیاز است. این تنها راهی است که میتوان جمهوری اسلامی را برای آزادی محمود صالحی تحت فشار فوری و قدرتمند گذاشت تا او هم مجبور به ادامه اعتصاب غذا و به خطر انداختن جان خود نشود.

کميته همبستگي بين المللي کارگري از همه سازمانها و نهادهاي کارگري در سراسر جهان انتظار اقدامي عاجل و فوري دارد.

شهلا دانشفر هماهنگ کننده کميته همبستگي بين المللي کارگري( WPI )
بهرام سروش مسئول روابط عمومي

No comments: