دادگاهی محمود صالحی و ارجاع پرونده وی به دادستانی

طبق گزارش رسیده، روز شنبه ۱۰ فروردین ماه ۱۳۸۷ محمود صالحی را به دادگاه انتقال دادند و وی آخرین دفاعیات خود را در دادگاه پیش قاضی پرونده عنوان کرد.

لازم به ذکر است که پرونده محمود صالحی به دادستانی، جهت اجرای حکم ارجاع داده شده است.

محمود صالحی در حالیکه هنوز در اعتصاب غذا به سر میبرد، از لحاظ جسمانی کاملا لاغر شده اما همچنان از لحاظ روحی مصمم و استوار است. وی پس از دادگاهی، دوباره به زندان مرکزی شهر سنندج انتقال داده شد.
قابل ذکر است که خانواده محمود صالحی موفق شدند که وی را ملاقات کرده و پیام دوستان و فعالین کارگری مبنی بر پایان دادن به اعتصاب غدا را به او برسانند.

محمود صالحی به پاس زحمات همه کسانی که برای نجات جان وی تلاش کرده‌اند موافقت کرده است که به اعتصاب غذای کامل خود پایان دهد.

کمیته دفاع از محمود صالحی
شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۸۷
kdms50@yahoo.com
www.kdmahmodsalehi.blogfa.com

آخرین خبر از وضعیت محمود صالحی و اصلاح یک خبر

امروز بعد از تجمع گسترده در مقابل دادگستری سنندج خانواده محمود صالحی توانستن در ساعت ۴ با وی ملاقات داشته باشند.
خانواده محمود صالحی از طرف تجمع کنند گان وکلیه دوستان از محمود صالحی خواستار شدند که اعتصاب غذای خود را بشکند .
محمود صالحی به پاس تلاش و پیگیری دلسوزان طبقه کارگر و ضمن سپاس از تجمع کنندگان عنوان نمود که از این تاریخ (۵
فروردین ) اعتصاب غذای خشک خود را شکسته و اعتصاب تر را از امروز تا آزادیش ادامه خواهد داد
به نقل از کميته محمود صالحي

آخرین خبر از وضعیت محمود صالحی و اصلاح یک خبر

امروز بعد از تجمع گسترده در مقابل دادگستری سنندج خانواده محمود صالحی توانستن در ساعت ۴ با وی ملاقات داشته باشند.
خانواده محمود صالحی از طرف تجمع کنند گان وکلیه دوستان از محمود صالحی خواستار شدند که اعتصاب غذای خود را بشکند .
محمود صالحی به پاس تلاش و پیگیری دلسوزان طبقه کارگر و ضمن سپاس از تجمع کنندگان عنوان نمود که از این تاریخ (۵ فروردین ) اعتصاب غذای خشک خود را شکسته و اعتصاب تر را از امروز تا آزادیش ادامه خواهد داد.

اصلاح خبر
در گزارش کمیته دفاع از محمود صالحی در مورخه ۵ فروردین مبنی بر اظهار نظر مقامات امنیتی و قضائی در مورد آزادی محمود صالحی به جای روز چهار شنبه روز سه شنبه گزارش شده بود که بدین وسیله ضمن پوزش از کلیه دوستان روز چهار شنبه صحیح میباشد.
کمیته دفاع از محمود صالحی
www.kdmahmodsalehi.blogfa.com
05/01/1378
kdms50 @yahoo.com

آخرين اخبار از دانشجويان دستگير شده

- میلاد معینی که آذر ماه امسال همزمان با موج شدید دستگیری ها توسط نیروهای اطلاعات دستگیر شده و به قرار وثیقه آزاد شده بود مجددا به دادگاه بابلسر فرا خوانده شده است. از میلاد خواسته شده است ۲۷ فروردین ۸۷ به دادستانی مراجعه نماید در غیر اینصورت حکم جلب وی صادر خواهد شد.
لازم به ذکر است که میلاد ۲۷بهمن نیز به دادستانی بابلسر فراخواده شده بود و اتهام پوچ و بی اساس اقدام علیه امنیت ملی به وی تفهیم شد که وی آنرا رد کرد.

- نیروهای امنیتی با متوجه شدن پخش خبر انتقال بهروز کریمی زاده، پیمان پیران، علی کانتوری و فرهاد حاجی میرزایی در سایت های خبری، آنها را امشب به زندان اوین بازگردانده اند. هم اکنون این دانشجويان در بند ٢٠٩ هستند. علی کانتوری را مستقیما مجددا به قرنطینه و فرهاد حاجی میرزایی را به جایی که اطلاع دقیقی از آن هنوز در دست نیست فرستاده اند .

- بهزاد باقری امروز ساعاتی پیش با تودیع قرار وثیقه ١٠٠ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد. بهزاد باقري ٢٤ دی ماه بازداشت شده بود و تا امروز به مدت ٥٩ روز در بند ٢٠٩ اطلاعات به سر میبرد.
خبر ٥ فروردين ٨٦ به نقل از وب لاگ سوسياليسم يا بربريت

تجمع اعتراضی، مقابل زندان سنندج، در دفاع از آزادی محمود صالحی


به گزارش کميته دفاع از محمود صالحي ٬ با گذشت هفت روز از اعتصاب غذاي محمود صالحي در اعتراض به صدور حکم بازاشت
موقت وي از سوي دادستاني سنندج ٬ صبح روز يکشنبه ٤ فروردين بيش از ٢٠٠ نفر از فعالين کارگری که بعضاً به همراه خانواده های شان، از شهرهای سقز، بوکان، اشنویه، مریوان، پاوه، رشت، کرج و تهران، به سنندج آمده بودند در مقابل زندان اين شهر تجمع کردند. در این تجمع که از ساعت ٨ صبح شروع شد، تجمع کنندگان خواهان آزادي فوري و بدون قيد و شرط محمود صالحي شده و نسبت به وضعيت جسمي او اظهار نگراني کردند و خواهان ملاقات نجیبه ی صالح زاده باهمسرش شدند. تجمع کنندگان مصرانه از همسر محمود صالحي می خواستند که پیام آنان را مبنی بر شکستن اعتصاب غذا به گوش محمود برساند. به گفته ی نجیبه صالح زاده، محمود هر روز یک بار با خانواده اش تماس تلفنی داشته است، اما در دو روز اخیر هیچ تماسی با وی نگرفته است و این نشان می دهد که حال محمود که این بار عمدتاً به خاطر اعتصاب غذای خشک می باشد، رو به وخامت گذارده است. در طول اين تجمع مسئولین زندان و نیروی انتظامی در هراس از ادامه ی تجمع به نجیبه گفتند به شرطی که به تجمع خود پايان دهند٬ اجازه ملاقات خواهند داد. حاضرین با شنیدن این حرف مقداري از زندان سنندج فاصله گرفتند، تا نجیبه بتواند با محمود ملاقات کند. اما بعداً مطلع شدند که این وعده دروغی بیش نبوده است . با آشکار شدن این که ملاقاتی در کار نیست، شرکت کنندگان در تجمع که به شدت از چنین ترفندی ناراحت بودند، مجدداً به حضور خود در مقابل زندان ادامه دادند. در ادامه ی اين تجمع قریشی، یکی از مسئولان زندان به نجیبه ی صالح زاده گفت؛ برای انجام ملاقات می بایست قاضی دستور آن را صادر کند، براین اساس برادر محمود به سراغ قاضی کشیک رفت ولی جواب قانع کننده ای نگرفت. همسر محمود در گفت و گو با سرهنگ مرادی، یکی از مسئولان نیروی انتظامی، خواهان ملاقات با محمود شد، وی گفت، تلاش خواهد کرد که این ملاقات انجام گیرد. نجیبه در سخنانی خطاب به حاضرین گفت: این اتهام واهی که به خاطر آن محمود مجبور است مدت نامعلوم دیگری در زندان بماند، صرفاً در هراس از برگزاری اول ماه مه صورت گرفته است، وی در ادامه با تأکید بر این که برای من دیگر فعالین کارگری و دانشجویان فرقی با محمود ندارند، اظهار داشت ما نباید در مقابل دستگیری هر فعال کارگری و یا هر فعال دیگری سکوت کنیم. اين تجمع اعتراضي در حالی که افراد یگان ویژه ی نیروی انتظامی و لباس شخصی ها در محل حضور داشتند و از حاضرین فیلمبرداری می شد، پایان یافت. و قرار شد که روز ٥ فروردين دوباره اين تجمع در مقابل دادگستری سنندج برپا شود. بدين ترتيب جمعي از فعالين همراه با خانواد ه هایشان طبق قرار قبلی از ساعت ١٠ امروز دست به تجمع زدند که این تجمع تا ساعت ١ بعد از ظهر ادامه داشت.
در حین این تجمع نجیبه صالح زاده همسر محمود صالحی و فرزندش سامرند صالحی چندین بار با مسئو لین امنیتی و قضائی وارد بحث شدند و قرار بر این شد که امروز ساعت ٤ بعد از ظهر امروز ملاقاتی با محمود صالحی داشته باشند و متعاقب آن فردا سه شنبه حکم آزادی وی صادر شود.
بدين ترتيب تجمع کنندگان با توجه به قول مساعد مقامات قضائی و امنیتی به تجمع خود پایان دادند و قرار شد در صورت عدم آزادی محمود صالحی تجمع گسترده تری صورت گیرد.
بنا به همين گزارش در این تجمع اعتراضي مامورين انتظامي رژيم بهروز سهرابی را دستگیر کردند وتجمع کنندگان خواهان آزادي فوري او شدند، که بعد از چند ساعت نامبرده ازاد شد.
مصاحبه راديو شکوفه ها با وفا قادری از فعالین کمیته دفاع از محمود صالحی در مورد آخرین اخبار در مورد محمود صالحی

عکس هايي از برگزاري سال نو در پشت درب اوين





آخرین اخبار از بهروز کريمي زاد، پیمان پيران و علی کانتوري

طبق اخبار ٢٨ اسفند خبرنامه آزادي برابري ، بهروز کریمی زاد روز ٢٧ اسفند برای سومین بار به دادگاه انقلاب برده شده است. اما وکیل رفیق بهروز اجازه حضور در دادگاه انقلاب را نداشته است.
در حال حاضر بهروز کريمي زاد در بند ٢٠٩ و پیمان پیران در بند ٣٥٠ زندان اوین بسر میبرند.
علی کانتوری را هم اکنون وضعيتش ناروشن است. قبلا از صحبت از تعيين وثيقه براي علي کانتوري بود اما بنا به گزارش او در دادگاه تعيين وثيقه اي که بدون حضور وکيلش برگزار شد٬ تمام اتهامات واهي وارده را رد کرد و نيروهاي اطلاعات براي تنبيه وي از انکار اتهامات٬ با قرار دادن علي کانتوري در وضعيت بلاتکليف وي را به به زندان رجايي شهر انتقال دادند. از محل نگه داری فرهاد حاجی میرزایی هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست

جان محمود صالحي در خطر است

به تمامي سازمانهاي کارگري در سراسر جهان
١٨ مارس ٢٠٠٨

اطلاع داريد که محمود صالحي از چهره هاي سرشناس کارگري در ايران از ٩ آپريل ٢٠٠٧ به جرم برپايي مراسم اول مه در سقز و دفاع از حقوق کارگران در زندان است. وضع جسمي محمود صالحي وخيم است و خطر جاني او را تهديد ميکند. طبق آخرين گزارشات عليرغم اينکه در ٢٣ آپريل ( ٤ فروردين) يکسال محکوميت او به اتمام ميرسد٬ اما بازپرسي شعبه ٤ دادگستري شهر سنندج در تاريخ ١٧ مارس محمود صالحي را احضار کرده و اين بار به جرم ارتباط با خارج از زندان و انتشار پيام هاي حمايت از مبارزات کارگران و دانشجويان٬ براي او قرار بازداشت موقت صادر کرده است. تصميم جمهوري اسلامي مبني بر نگاهداشتن محمود صالحي در زندان٬ بويژه تحت شرايطي که او در وضعيت وخيم جسمي بسر ميبرد٬ يک تصميم جنايتکارانه است. در اعتراض به اين حکم محمود صالحي تهديد به اعتصاب غذاي خشک کرده است. با اين تصميم هم اکنون خطر جاني بيش از بيش محمود صالحي را تهديد ميکند.
نه برپايي مراسم اول مه جرم است و نه دادن پيام همبستگي با مبارزات برحق کارگران و دانشجويان از زندان که بعنوان جرم براي محمود صالحي تعيين مجازات شده است. محمود صالحي بايد فورا و بدون قيد و شرط از زندان آزاد و تحت درمان و مراقبت لازم قرار گيرد.

برای نجات جان محمود صالحی به یک اقدام جهانی و اضطراری نیاز است. این تنها راهی است که میتوان جمهوری اسلامی را برای آزادی محمود صالحی تحت فشار فوری و قدرتمند گذاشت تا او هم مجبور به ادامه اعتصاب غذا و به خطر انداختن جان خود نشود.

کميته همبستگي بين المللي کارگري از همه سازمانها و نهادهاي کارگري در سراسر جهان انتظار اقدامي عاجل و فوري دارد.

شهلا دانشفر هماهنگ کننده کميته همبستگي بين المللي کارگري( WPI )
بهرام سروش مسئول روابط عمومي

امنتستی اینترشنال، كنفدراسیون بین المللی اتحادیه های كارگری و فدراسیون بین المللی كارگران حمل و نقل قرار بازداشت موقت محمود صالحی را محكوم كردند و خوا

به دنبال اعلام بازداشت موقت محمود صالحی به اتهام "رابطه با خارج از زندان و دادن پیام به اعتراضات دانشجویان و كارگران"، سازمان عفو بین الملل (امنستی اینترنشنال)، كنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های كارگری (ITUC) و فدراسیون بین المللی كارگران حمل و نقل (ITF) طی بیانیه‌ای روز ١٨ مارس ٢٠٠٨، اقدامات سركوبگرانه علیه محمود صالحی را محكوم كرده و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط او شدند. در بخشی از این بیانیه آمده است: "امنستی اینترنشنال، آی تی سی یو و آی تی اف نگران این هستند كه اتهامات تازه بر علیه محمود صالحی، شاید در واكنش به اقدام بین المللی ٦ مارس ٢٠٠٨ باشد كه در آن اعضای امنستی اینترنشنال و اتحادیه‌های كارگری جهانی در سراسر جهان خواستار آزادی وی و منصور اسانلو شدند." این بیانیه سپس با اشاره به دستگیریهای محمود صالحی در سالهای اخیر و نقش وی در سندیكای كارگران خباز شهر سقز، به بیماری‌های متعددی كه ایشان از آن رنج می برد كه حبس و زندان این بیماریها را حادتر كرده اند، اشاره میكند و میگوید كه علیرغم اینكه مقامات جمهوری اسلامی اتهاماتی چون "اقدام علیه امنیت ملی" را به او می بندند، اما او یك زندانی سیاسی است!
در بخش دیگری از این بیانیه، به نقل از گای رایدر، دبیركل كنفدراسیون بین المللی اتحادیه های كارگری آمده است: "واقعا رقت انگیز است كه محمود صالحی بخاطر شركت در مراسم اول ماه مه زندانی شود. روزی كه نمایش همبستگی كارگری است كه باید جشن گرفته شود نه سركوب." دیوید كوكرافت از فدراسیون بین المللی كارگران حمل و نقل نیز گفته است: "به نظر میرسد كه مقامات ایرانی میخواهند محمود صالحی را قبل از اول ماه مه امسال مجبور به خاموشی بكنند. شاید بتوانند او را در زندان نگه دارند، اما نمیتوانند صدای صدها هزار فعال حقوق بشر و فعالین كارگری را كه خواهان احترام به قوانین پایه‌ای كارگری در ایران هستند را خاموش كنند. این سه سازمان بدون خستگی همراه با جنبش كارگری ایران همچنان برای احترام به حقوق انسانی برای كارگران تلاش خواهند كرد." این بیانیه مشترك این سه سازمان جهانی در بخش دیگری از رهبران جمهوری اسلامی میخواهد كه محمود صالحی و منصور اسانلو را سریعا و بدون قید و شرط آزاد كنند و خواهان فراهم آوردن فوری شرایط رسیدگی به وضعیت جسمانی محمود صالحی توسط متخصصین شدند.

ضرب و شتم محمود صالحی توسط یکی از ماموران زندان

طبق گزارش رسیده، امروز سه‌شنبه 28 اسفند ماه یکی از ماموران زندان با نام " عبداللهی" محمود صالحی را بدون هیچ دلیلی مورد ضرب و شتم قرار داده است.
محمود صالحی که از وضعیت جسمانی نامناسبی به سر میبرد، ساعت 2 بعد از ظهر روز دوشنبه 27 اسفند ماه در اعتراض به قراربازداشت و عدم آزادی خویش دست به اعتصاب غذای خشک زده است. فشار خون او 18 و 11 است که در صورت همخوانی ماکزیمم با مینیمم فشار خون، وضعیت جسمانی او کاملا به خطر می‌افتد.
طبق این گزارش، دادستانی سنندج و معاون او ضمن تهدید وکیل و خانواده محمود صالحی، گزارش رسانی و خبر دهی از وضعیت جسمانی محمود صالحی را "اقدام علیه امنیت ملی" خوانده و به گفته آنها، اداره اطلاعات از محمود صالحی به خاطر اعلام پیامهای پشتیبانی و حمایت از اعتصاب غذای 27 تیر ماه و پیام به دانشجویان چپ، شاکی است.
انجمن کارگری جمال چراغ ویسی
سه‌شنبه 28 اسفند ماه 1386
علائم از کار افتادن کلیه محمود صالحی و لیست داروهای تجویز شده
طبق گزارش رسیده، تنها کلیه باقی مانده محمود صالحی در حال از کار افتادن است. لازم به ذکر است که فشار خون محمود صالحی هم اکنون ماکزیمم ۱۶ و مینیمم ۱۲ است. این در حالی است که دو روز پیش، فشار خون او ماکزیمم ۱۸ و مینیمم ۱۱ بوده است، در صورت همخوانی ماکزیمم و مینیمم فشار خون وی، کلیه‌اش به طور کلی از کار می‌افتد.
قابل ذکر است که محمود صالحی روز دوشنبه ۲۷ اسفند ماه از ساعت ۲ بعد از ظهر دست به اعتصاب غذای خشک زده است، وی همچنین از مصرف داروهای تجویز شده خودداری کرده است. به همین علت وضعیت جسمانی او به شدت وخیم است و فشار خون او کاملا متغیر و کلیه وی در حال از کار افتادن است.
لیست داروهای تجویز شده:
داروهای تجویز شده در تاریخ ۲۱/۱۱/۱۳۸۶:
۱) فلولیستین هر شب ساعت ۱۰ شب، ۱ عدد باید مصرف شود.
۲) نورتویپتیلین۲۵، هر شب ساعت ۹ ، ۱ عدد باید مصرف شود.
۳) یایلوزک۱۰، هر روز ساعت ۸ صبح، ۱ عدد باید مصرف شود. این دارو در تاریخ ۱۷/۱۲/۱۳۸۶/تجویز شده است.
۴) لوزارتان به جای کاپتویول در تاریخ۲۶/۱۲/۱۳۸۶تجویز شده است.
داروهائی که در تاریخ۶/۱۱/۱۳۸۶ تا ۶/۱۲/۱۳۸۶ تجویز شده‌اند:
تاپروکسن ۵۰۰ میل هر وقت که نیاز دارد.
متورال‌متر برولول ۵۰، هر ۱۲ ساعت یک عدد
اتو رواستاتین ۴۰، هر ۱۲ ساعت یک عدد
املودیپین ریا ۵، هر ۱۲ ساعت یک عدد
نیتروگلیسرین ۶/۲، هر روز ۳ عدد
آس‌آ، هر شب ساعت ۱۰ شب یک عدد
کاپتو بویل ۲۵، هر ۱۲ ساعت یک عدد (ساعت ۹ شب و ۹ صبح باید مصرف شود)
پرازوسین ۲۵، هر ۱۲ ساعت یک عدد در ساعت ۱۰ شب مصرف شود.
رازو دوکسین ۲۵، هر ۱۲ ساعت یک عدد، مصرف این دارو از تاریخ ۲۱/۱۱/۱۳۸۶ قطع شده است.
قابل ذکر است که محمود صالحی اعلام کرده است که به اعتصاب غذای خود تا رسیدن به خواسته‌اش که همانا آزادی وی است، ادامه خواهد داد. این در حالی است که زندگی او کاملا در خطر جدی قرار گرفته است.
انجمن کارگری جمال چراغ ویسی
چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۶

اعلام اعتصاب غذاي محمود صالحي

امروز دوشنبه 27/12/1386 محمود صالحي را از زندان به بازپرسي شعبه 4 دادگستري سنندج احضار كردند.بعد از ساعتها انتظار ، محمود را به جرم ارتباط با خارج از زندان و انتشار پيام هاي حمايت آميز مانند ، پيام به برگزار كنندگان اعتصاب غذاي 27 تير و اعلام پشتيباني و حمايت از مبارزات دانشجويان آزاديخواه و برابري طلب‌، براي ايشان قرار بازداشت موقت صادر كردند.
اين درحالي است كه 4/1/1387 مدت يك سال بازداشت وي پايان مي يابد و خانواده و همه دوستانش در انتظار رهايي وي از زندان بودند.
محمود به محض صدور اين قرار بازداشت غير قانوني ، در اعتراض به آن و همه تلاشهاي حاكمان جهت در زندان نگهداشتن وي ، اعلام كرد تا آزاديش از زندان دست به اعتصاب غذاي خشك خواهد زد.

كارگران و دوستداران آزادي ؛

محمود را يك سال به جرم برگزاري روز جهاني كارگر به بند كشاندند و علي رغم شدت وخامت وضعيت جسمانيش ، خللي در اراده و عزم وي در پيكار عليه نابرابري و ستم ايجاد نكرد . محمود نيز يكي از فرزندان راه رهايي طبقه كارگر و زحمتكش جامعه است .
ما ضمن محكوم كردن اين حكم غير قانوني ، خواهان آزادي بي قيد و شرط محمود صالحي درپايان مدت اسارت وي ( روز 4/1/ 1387) هستيم. ما اعضاي كميته دفاع از محمود صالحي اعلام مي كنيم در صورت عدم آزادي ايشان ، هر گونه اقدام لازم و اعتراضي را تا آزادي وي در دستور كار خواهيم گذاشت.

گزارشی از شب همبستگی با دانشجویان دربند و زندانیان سیاسی

شب شنبه 8 مارس در شهر گوتنبرگ سوئد به شبی شیرین و به یادماندنی در همبستگی با دانشجویان دربند و زندانیان سیاسی و بر علیه فرودستی زن در ایران تبدیل شد. بالغ بر350 نفر از ایرانیان مقیم این شهر برای اعلام همبستگی با دانشجویان زندانی و گرامیداشت صدمین سالگرد 8 مارس در یکی از سالنهای بزرگ شهر جمع شدند و برگزاری چنین شبی را با شکوه تمام ممکن ساختند.
ایرج جنتی عطایی، بهرام چوبینه، شهلا دانشفر، مصلح ریبوار، فرشته ضیایی از فعالین دفاع از حقوق زنان در افغانستان، سلیمان قاسمیانی، افسانه وحدت، گروه موزیک Message از شهر استکهلم، مسعود مقدم و اکبر ذوالقرنین مهمانان مترقی چپ و سکولار شب همبستگی در گوتنبرگ سوئد بودند که در این برنامه به سخنرانی و شعر و ترانه خوانی پرداختند.
گروه موزیک Message و مسعود مقدم هر کدام با اجرای موسیقی زنده و ترانه خوانی، شور و حال ویژه ای به این جلسه داده بودند. ایرج جنتی عطایی در دو مرحله هر بار با خواندن زیباترین اشعار و ترانه هایش، حاضرین در برنامه را به شوق و کف زدنهای متوالی برانگیخت. دیگر سخنرانان و شاعران این جلسه هرکدام با اشعار و سخنان خود، سرکوب و اختناق سیاسی در ایران، شرایط سخت زندگی مردم و اعتراضات جاری در جامعه ایران، مبارزه علیه تبعیض جنسی و تلاش و مقابله مردم برای برون رفت از این شرایط هولناک را به تصویر کشیدند.
شهلا دانشفر در سخنرانی خود ضمن تبریک صدمین سالگرد 8 مارس به زنان و مردان برابری طلب و توضیح مبارزات آنها برای خلاصی از زندگی نابرابر و رفع تبعیض جنسی، و با اشاره به شرایط برده وار طبقه کارگر در ایران و حمایتهای بین المللی از مبارزات آنها، ضرورت یک مبارزه وسیع در دفاع از مردم ایران را توضیح داد.
سلیمان قاسمیانی، فرشته ضیایی و اکبر ذوالقرنین هرکدام با قرائت اشعار خود، زیبایی خاصی را به این جلسه داده بودند. افسانه وحدت یکی دیگر ازسخنرانان این جلسه بود که در صحبتهای خود با اشاره به نمونه های واقعی از زندگی نابرابر و تبعیض بر علیه زنان، حاضرین را به یک مبارزه گسترده برای پایان دادن به نابرابری دعوت کرد.
مصلح ریبوار نیز در سخنان خود به تاریخچه 8 مارس و مبارزات زنان پرداخت و ضرورت هرچه بیشتر این مبارزه را برای رسیدن به برابری کامل زن و مرد توضیح داد.
شب همبستگی با دانشجویان و بزرگداشت 8 مارس در گوتنبرگ، شبی پر از عشق به ادامه مبارزه در دفاع از مردم ایران بود. شبی مملو از عهد و پیمان با زندانیان سیاسی و دانشجویان دربند بود. جلوه ای از عزم و اراده و ایجاد یک پیوند عمیق انسانی با مبارزات مردم در داخل برای به انزوا کشاندن هر چه بیشتر رژیم اسلامی بود. این احساس و این پیوند در نگاه همه شرکت کنندگان، سخنرانان، ترانه سرایان، شاعران و هنرمندان این برنامه عمیقا دیده میشد. این احساس همبستگی و همدلی در گوشه و زوایای این برنامه کاملا مشهود.
جنبه دیگر شب همبستگی، ترکیب شدن آن با 8 مارس روز جهانی زن بود و این خود زیبایی و شور بیشتری را به مراسم داده بود و نقش و شرکت زنان در آن بسیار چشمگیر بود.
در پایان جلسه بهرام چوبینه به عنوان یکی از اعضای کمیته شبهای همبستگی با دانشجویان، در پایان برنامه براهمیت و ادامه شبهای همبستگی و تاثیرات آن بر روند آزادی و مبارزه دانشجویان تاکید و همه شرکت کنندگان و ایرانیان خارج کشور را به ادامه و شرکت گسترده در این شبهای همبستگی دعوت کرد و از عبدالله اسدی به عنوان سازمانده و هماهنگ کننده شب همبستگی در گوتنبرگ سوئد قدردانی و تشکر نمود.
در برگزاری این مراسم نقش رادیوهای محلی در شهر گوتنبرگ بسیار اساسی و کارساز بود. بسیاری از رادیوهای محلی در این شهر چه در مصاحبه با سخنرانان و گروههای هنری و چه در خواندن اطلاعیه آن، سهم و نقش زیادی را در ایجاد و برگزاری این مراسم ایفا کردند. به همین دلیل جا دارد از همه آنها عمیقا قدردانی و تشکر کرد.
این مراسم در فضایی بسیار شاد و پرشور برگزار شد و با توضیحات سیاسی، اشعار لطیف و شاعرانه و اجرای موزیک حرفه ای ترکیبی بسیار عالی داشت و به یک شب همبستگی به یاد ماندنی تبدیل شد وحلقه دیگری را از این مبارزه عظیم و اجتماعی به هم وصل کرد.
زنده باد شبهای همبستگی برای آزادی داشجویان و زندانیان سیاسی در ایران.
9 مارس 2008 برابر 19 اسفند 1386
عبدالله اسدی

فرهاد حاجي ميرزايي از فعالين حقوق بشر در شهر سنندج و مريوان در بند ٢٠٩ اوين در وضعيت وخيمي بسر ميبرد


فرهاد حاجی میزرائی یکی از فعالان حقوق بشر و عضو"کمیته علیه اعدام وسنگسار بختیار وژیلا ایزدی" درشهر سنندج ومریوان

بود. فرهاد درتاریخ 23 دیماه 86 توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و تا هم اکنون تحت شکنجه و در زندان بسر می برد.فرهاد حاجی میرزایی تاکنون برای چند ین مورد بازجوی وشکنجه شده است نیروهای امنیتی ایشان را برای گرفتن اطلاعات وشکنجه از کردستان راهی بند 209 زندان اوین کرده اند.
نیروهای وزارت اطلاعات در کردستان با طرح اتهامات بی اساس مانند اتهام اقدام علیه امنیت ملی فعالان مدنی وسیاسی را بازداشت،شکنجه ومحکوم میکنند. یکی از اتهامات وارده برفرهاد حاجی میرزایی اقدام علیه امنیت ملی وفعالیت به نفع مخالفین نظام اعلام شده است.دادگاه انقلاب واداره اطلاعات درطول دوماه گذشته ازملاقات فرهاد با خانواده اش ممانعت کرده اند. پدر فرهاد حاجی میرزایی برای چند بار بازداشت وبازجویی وتهدید شده است. اعضای خانواده اش ازطرف ستاد خبری اداره اطلاعات تهدید و احضار شده اند. فرهاد حاجی میرزایی از گرفتن وکیل برای دفاع از خود تا بحال محروم بوده است ومسولین قضایی وامنیتی از وضعیت پرونده اش اظهار بی اطلاعی می کنند.طبق خبرهای دریافتی از زندانیانی که هنگام بازجویی و درسلولهای همجوارسلول انفرادی ایشان بوده اند فرهاد بشدت تحت شکنجه وبازجویی است. نیروهای امنیتی برای اعتراف گرفتن از فرهاد ایشان را با شک الکتریکی، آویزان کردن بصورت واژگونه با کتف بسته برای چندین ساعت وضرب وشتم شکنجه کرده اند.دست وکتف فرهاد براثر شکنجه شکسته است، براثر شلاق و خونریزی از ناحیه پاها به شدت آسیب دیده است.بازجوهای اداره اطلاعات برای درهم شکستن روحیه اش ایشان را تحقیر ومورد توهین قرارد داده اند .فرهاد گفته است که برایش پرونده سازی کرده اند واتهاماتی را که به ایشان نسبت داده اند بی ربط است.نگرانی از وضعیت وخیم این زندانی شکنجه شده برای فعالان مدنی روز بروز بیشتر میشود.برای اطلاع رسانی و جلب حمایت نهادهای مدافع حقوق بشر وافکار عمومی"کمپین تلاش برای نجات جان فرهاد حاجی میرزایی" تشکیل شده است.ازهمه انسانهای آزاده، نهادهای بین المللی ومدافع حقوق بشر، احزاب وسازمانهای سیاسی ،شخصیتها وفعالین مدنی استدعا می شود عاجلانه برای نجات جان این انسان دربند بکوشند.
آزاد زمانی – سخنگوی انجمن دفاع از زندانیان سیاسی وحقوق بشر ایران12 اسفند 1386

Tel: 00447930193378



آخرين اخبار از دانشجويان دستگير شده


- روز ١٩ اسفند امین قضایی یکی از دانشجويان دستگير شده با قرار وثيقه ٥٠ ميليون تومان از زندان آزاد شد. .

- روز پنجشنبه ١٦ اسفند ١١ نفر از دانشجويان دانشگاه شيراز که براي اين روز به دادگاه احضار شده بودند٬ به اسامي کاظم رضایی، عباس رحمتی، هادی عسگری، اسماعیل جلیلوند، لقمان قدیری، حمید جنتی، محسن گوهری نیا، مجتبی بخشنده، سعید کوشکی٬ عبدالله داووديان٬ محسن روزی طلب بازداشت شدند. ٧ نفر از اين دانشجويان در همين روز در ساعت ٣ عصر با قرار کفالت آزاد شدند. اما اين هفت دانشجو روز يکشنبه ١٩ مارس دوباره توسط گارد ويژه ضد شورش دستگير شدند.
به گزارش خبرنامه آزادي و برابري اين دانشجويان كه در جريان تحصن صنفي دانشگاه شيراز به اتهام اخلال در نظم عمومي به دادسرا احضار شده بودند، زماني كه براي بار دوم جهت بازپرسي به دادسرا مراجعه كردند با تأخير طولاني مدت معاون دادستاني مواجه شدند. در ادامه ي كارشكني ها توسط مسئولين مربوطه، معاون دادستاني دستور حضور مجدد كفيلان اين دانشجويان را در دادسرا صادر كرد.
در تماسي كه دوستان دانشجويان احضاري با دو حقوقدان داشتند،‌ آنها اظهار كردند كه حضور مجدد كفيلان در دادسرا تنها در صورتي لازم است كه جرم تغيير كرده ويا تشديد شده باشد ،‌در حالي كه هيچكدام از اين دو شرط در مورد پرونده ي اين دانشجويان صدق نمي كند و در نتيجه اين دستور غيرقانوني مي باشد.

جان بهروز کريمي زاد در خطر است

به گزارش ١٤ اسفند خبرنامه آزادي برابري٬ قرار وثیقه سنگين ٣٠٠ میلیون براي آزادي بهروز کريمي زاد٬ مورد اعتراض خانواده وي قرار گرفته است. اما مقامات جمهوري اسلامي با کم کردن اين مبلغ مخالف کرده و اعلام کرده اند که اين مبلغ بايد تا ده روز ديگر يعني ٢٠ اسفند بايد پرداخت شود٬ در غير اينصورت بهروز کريمي زاد را به بند غير سياسي منتقل خواهند کرد و ديگر نميتوانند جان او را تضمين کنند.

تعیین قرار وثیقه سنگین برای بهروز کريمي زاد و بعد انتقال او به بند زندانیان غیر سیاسی و اعلام عدم امنیت جانی او از طرف مسولین حکومتی ،توطﺌه ای آشکار برای به خطر انداختن جان بهروز کریمی زاده است. جمهوری اسلامی مسول جان بهروز است! اين توطئه جديد رژيم را بايد در هم شکست.
خانواده بهروز کریمی زاد امکان تهیه این مبلغ سنگین را به تنهایی ندارند.
دانشجويان آزاديخواه و برابري طلب طي اطلاعيه اي از همه انسانهاي آزاديخواه در ايران و جهان خواهان کمک به تهيه اين وثيقه و آزادي بهروز کريمي زاد از زندان شده اند.
آدرس اعلام شده براي پرداخت کمک به اين کمپين به قرار زير است
:
Name: K.H
Sort Code: 40-04-37
Account Number: 01568604
Bank: HSBC
Iban: GB 85 MIDL
BIC: GB85MIDL41K
Adress: HSBC, Muswelhill Broadway, London

اطلاعيه شماره ٢٨- آخرين اخبار از دانشجويان دستگير شده و اخبار احضار ها و دستگيري ها

- بنا به آخرين خبر قرار بازداشت بهروز کريمي زاد به ٣٠٠ ميليون وثيقه تبديل شد. بهروز کريمي زاد روز ١٢ آذر يک روز قبل از برگزاري مراسم ١٦ آذر دستگير و تحت سخت ترين شکنجه ها به مدت ٣ ماه در بند ٢٠٩ در اسارت بود. همچنين براي بهزاد باقري که از بازداشتي هاي سري دوم بود نيز مبلغ ١٥٠ ميليون وثيقه تعيين شده است.

- بدنبال اعتراضات گسترده دانشجويان شيراز در هفته جاري٬ روز يکشنبه ١٢ اسفند٬ ٨ نفر از دانشجويان اين دانشگاه به اسامي زير به دادگاه احضار شدند:
١- محسن گوهر نیا
٢- عباس رحمتی
٣- لقمان قدیری
٤- هادی عسکری
٥-کاظم رضایی
٦- اسماعیل جلیلوند
٧- مجتبی بخشنده
٨- حمید رضا جنتی

- به گزارش ١٣ اسفند خبرنامه امير کبير٬ بابک زمانیان، از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، در پی شکایت رئیس دانشگاه از وی، پس از محاکمه در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب اسلامی، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

- به گزارش ١٣ اسفند ادوار نيوز سعيد فيض الله زاده دانشجوي دانشکده ادبيات دانشگاه علامه طباطبايي که به دنبال اعتراضات دانشجويي خرداد ٨٥ به دو ترم تعليق از تحصيل با احتيشاب سنوات محکوم شده بود٬ بازداشت و به زندان اوين منتقل شد.


کميته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
١٣ اسفند ١٣٨٦- ٣ مارس ٢٠٠۸
0044 777 98 98 968
http://free-zendaniseyasi.blogspot.com

منصور اسانلو بعد از عمل جراحي به زندان اوين به بهداري منتقل شد

منصور اسانلو پس از عمل جراحي چشم از اندرزگاه ٧ به زندان اوين به بهداري منتقل شده است و هر دو هفته يکبار براي معاينه به بيمارستان منتقل ميشود. به گفته پروانه اسانلو او معمولا با خانواده خود در تماس است و پزشکي قانوني نسبت به يک ماه و نيم مرخصي براي وي نظر مثبت داده است اما هنوز مسئولان قضايي با اين درخواست موافقت نکرده اند.

ابهت فرو ریخته بازداشتگاه ٢٠٩ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین

٩ اسفند ١٣٨٦
اتاق های مشرف به بندها،( اتاق های بالایی) اتاق های بازجویی می باشند
این پلان از بند چهار به بعد رسم شده است
بند یک و دو ، بند نسوان است
بندهای 3و4و5و6 تماما سلولهای انفرادی می باشند
بند 7 بند عمومی جداست
بند 8 و9 بند عمومی باهم که به یکدیگر راه دارند
درها در تمام بندها رو به بیرون باز می شوند
ابعاد سلولها همانطور که در پلان آمده 3 در 2 است که با موکتهای کوچک کرم رنگ پوشیده شده است
بازداشتگاه مورد نظر تنها زیر نظر وزارت اطلاعات می باشد
به نقل از خبرنامه آزادي برابري

ابهت فرو ریخته بازداشتگاه ٢٠٩ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین

٩ اسفند ٢٠٠٨
اتاق های مشرف به بندها،( اتاق های بالایی) اتاق های بازجویی می باشند
این پلان از بند چهار به بعد رسم شده است
بند یک و دو ، بند نسوان است
بندهای 3و4و5و6 تماما سلولهای انفرادی می باشند
بند 7 بند عمومی جداست
بند 8 و9 بند عمومی باهم که به یکدیگر راه دارند
درها در تمام بندها رو به بیرون باز می شوند
ابعاد سلولها همانطور که در پلان آمده 3 در 2 است که با موکتهای کوچک کرم رنگ پوشیده شده است
بازداشتگاه مورد نظر تنها زیر نظر وزارت اطلاعات می باشد

خبرنامه آزادي برابري

اطلاعيه ٢٧- آخرين اخبار از دانشجويان دستگير شده

- روز پنجشنبه ٩ اسفند سروش ثابت با وثيقه ٨٠ ميليون تومان از زندان آزاد شد.

- روز ٨ اسفند مهدي الله ياري با وثيقه ٨٠ ميليون تومان از زندان آزاد شد.

- روز ٦ اسفند سهراب کريمي دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی و جواد عليزاده و محمد صالحي ايومن به ترتيب با وثيقه هاي ١٥٠ ميليون٬ ٨٠ ميليون توماني از زندان آزاد شدند.

- روز ٥ اسفند محمد پور عبدالله با وثيقه ٨٠ ميليون از زندان آزاد شد.

- روز ٧ اسفند مهدي بخارايي بوسيله حفاظت اطلاعات نيروي انتظامي قزوين بازداشت و بعد از ٣ روز با چشم بسته به بند ٢٠٩ اولين منتقل گرديد و تحت بازجويي قرار دارد.

- بنا به گزارش ٢٦ دانشجوي دستگير شده دانشگاه هاي صنعتي شاهرود که در همين هفته در اعتراضاتي که در روزهاي ٤ و ٥ اسفند داشتند بازداشت شده بودند ٬ همگي از زندان آزاد شدند.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي آزادي دانشجويان دستگير شده به اين عزيزان٬ به خانواده هايشان و همه انسانهاي آزاديخواه تبريک ميگويد.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي بر ادامه قدرتمند کمپين اعتراضي براي آزادي دانشجويان دستگير شده٬ کارگران زنداني و همه زندانيان سياسي پافشاري دارد و براي آزادي بدون قيد و شرط تمامي زندانيان سياسي تلاش دارد.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي بر لغو فوري تمامي احکام صادرشده براي زندانيان سياسي و باطل شدن پرونده هاي تشکيل شده براي کارگران٬ معلمان٬ دانشجويان و فعالين مبارزات اعتراضي بخش هاي مختلف مردم و لغو تعيين وثيقه در قبال آزادي بازداشت شدگان و آزادي بدون قيد و شرط همه زندانيان سياسي تاکيد دارد.

کميته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
١١ اسفند ١٣٨٦- ١ مارس ٢٠٠۸
0044 777 98 98 968
http://free-zendaniseyasi.blogspot.com

نامه اي از فرزاد کمانگر - معلم و فعال حقوق بشري به اعدام محکوم شده به دانش آموزانش

بچه ها سلام،
دلم براي همه شما تنگ شده ، اينجا شب و روز با خيال و خاطرات شيرينتان شعر زندگي ميسرايم ، هر روز به جاي شما به خورشيد روزبخير ميگويم ، از لاي اين ديوارهاي بلند با شما بيدار ميشوم ، با شما ميخندم و با شما ميخوابم . گاهي « چيزي شبيه دلتنگي » همه وجودم را ميگيرد .
کاش ميشد مانند گذشته خسته از بازديد که آن را گردش علمي ميناميديم ، و خسته از همه هياهوها ، گرد و غبار خستگيهايمان را همراه زلالي چشمه روستا به دست فراموشي ميسپرديم ، کاش ميشد مثل گذشته گوشمان را به «صداي پاي آب » و تنمان را به نوازش گل و گياه ميسپرديم و همراه با سمفوني زيباي طبيعت کلاس درسمان را تشکيل ميداديم و کتاب رياضي را با همه مجهولات زير سنگي ميگذاشتيم چون وقتي بابا ناني براي تقديم کردن در سفره ندارد چه فرقي ميکند ، پي سه مميز چهارده باشيد با صد مميز چهارده ، درس علوم را با همه تغييرات شيميايي و فيزيکي دنيا به کناري ميگذاشتيم و به اميد تغييري از جنس «عشق و معجزه» لکه هاي ابر را در آسمان همراه با نسيم بدرقه ميکرديم و منتظر تغييري ميمانيدم که کورش همان همکلاسي پرشورتان را از سر کلاس راهي کارگري نکند و در نوجواني از بلنداي ساختمان به دنبال نان براي هميشه سقوط ننمايد و ترکمان نکند ، منتظر تغييري که براي عيد نوروز يک جفت کفش نو و يک دست لباس خوب و يک سفره پر از نقل و شيريني براي همه به همراه داشته باشد .
کاش ميشد دوباره و دزدکي دور از چشمان ناظم اخموي مدرسه الفباي کرديمان را دوره ميکرديم و براي هم با زبان مادري شعر مي سروديم و آواز ميخوانديم و بعد دست در دست هم ميرقصيديم و ميرقصيديم و ميرقصيديم .
کاش ميشد باز در بين پسران کلاس اولي همان دروازه بان ميشدم و شما در روياي رونالدو شدن به آقا معلمتان گل ميزديد و همديگر را در آغوش ميکشيديد ، اما افسوس نميدانيد که در سرزمين ما روياها و آرزوها قبل از قاب عکسمان غبار فراموشي به خود ميگيرد ، کاش ميشد باز پاي ثابت حلقه عمو زنجيرباف دختران کلاس اول ميشدم ، همان دختراني که ميدانم سالها بعد در گوشه دفتر خاطراتتان دزدکي مينويسيد کاش دختر به دنيا نميامديد.
ميدانم بزرگ شده ايد ، شوهر ميکنيد ولي براي من همان فرشتگان پاک و بي آلايشي هستيد که هنوز « جاي بوسه اهورا مزدا» بين چشمان زيبايتان ديده ميشود ،راستي چه کسي ميداند اگر شما فرشتگان زاده رنج و فقر نبوديد ، کاغذ به دست براي کمپين زنان امضاء جمع نميکرديد و يا اگر در اين گوشه از « خاک فراموش شده خدا » به دنيا نمي آمديد ، مجبور نبوديد در سن سيزده سالگي با چشماني پر از اشک و حسرت « زير تور سفيد زن شدن » براي آخرين بار با مدرسه وداع کنيد و « قصه تلخ جنس دوم بودن » را با تمام وجود تجربه کنيد . دختران سرزمين اهورا ، فردا که در دامن طبيعت خواستيد براي فرزندانتان پونه بچينيد يا برايشان از بنفشه تاجي از گل بسازيد حتماً از تمام پاکي ها و شادي هاي دوران کودکيتان ياد کنيد .
پسران طبيعت آفتاب ميدانم ديگر نميتوانيد با همکلاسيهايتان بنشينيد ، بخوانيد و بخنديد چون بعد از « مصيبت مرد شدن » تازه « غم نان » گريبان شما را گرفته ، اما يادتان باشد که به شعر ، به آواز ، به ليلاهايتان ، به روياهايتان پشت نکنيد ، به فرزندانتان ياد بدهيد براي سرزمينشان براي امروز و فرداها فرزندي از جنس « شعر و باران » باشند به دست باد و آفتاب ميسپارمتان تا فردايي نه چندان دور درس عشق و صداقت را براي سرزمينمان مترنم شويد .

رفيق ، همبازي و معلم دوران کودکيتان
فرزاد کمانگر - زندان رجايي شهر کرج
9/12/1386