دادگاه انقلاب جمهوري اسلامي در سنندج طیب ملائی را به یکسال حبس تعزیری با 5 سال تعلیق محکوم کرد

شعبه یک دادگاه انقلاب جمهوري اسلامي در سنندج، طیب ملائی عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران را به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق کمک به برپائی مجمع عمومی کارگری و ارتباط با گروههای مخالف نظام به یک سال حبس تعزیری با 5 سال تعلیق محکوم کرد.
طیب ملائی یکی از اعضای جوان هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران است که در مراسم اول ماه مه سال 86 سنندج به همراه 13 کارگر دیگر دستگیر شد و جزو یازده کارگری بود که محکوم به زندان و شلاق شدند.
كميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي حكم زنداني براي طيب ملايي را محكوم و خواهان لغو تمامي پرونده هاي تشكيل شده براي كارگران٬ معلمان٬ دانشجويان و آزادي فوري و بدون قيد و شرط تمايم زندانيان سياسي است.
خبر به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران شانزدهم فروردین ماه


دادگاه انقلاب سنندج طیب ملایی را به یکسال حبس تعزیری با پنج سال تعلیق محکوم کرد
بنا به خبر منتشره از طرف اتحادیه آزاد کارگران ایران، دادگاه انقلاب سنندج طیب ملایی عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران را به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق کمک به برپایی مجمع عمومی کارگران و ارتباط با گروههای مخالف نظام به یکسال حبس تعزیری با پنج سال تعلیق محکوم کرد. طیب ملایی یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران است که در مراسم اول مه سال ٨٦ سنندج به همراه ١٣ کارگر دیگر دستگیر شد و جزو یازده کارگری بود که محکوم به زندان و شلاق شدند.
یکی از اتهامات واهی که جمهوری اسلامی طیب ملایی و دیگر فعالین کارگری را بدان متهم میکند همکاری و ارتباط با گروههای مخالف نظام است اما هدف نهادهای حکومت از دستگیری فعالین کارگری برای سرپوش گذاشتن بر اعمال ضد کارگری خود و ارعاب کارگران برای وادار شدن به عقب نشینی و دست شستن از مبارزه برحق آنان است. دست حکومت برای کارگران رو شده و این سیاست تماما به شکست انجامیده است و ارعاب در هر شکل آن نقشی ندارد. نهادهای ضد کارگری حکومت در سنندج، با صدور این حکم در صدد ایجاد فضای رعب و وحشت در میان کارگران برای جلوگیری از روز جهانی کارگر است. باید در مقابل این سیاست ایستاد و آنرا خنثی کرد.
کمیته کردستان حزب صدور حکم دادگاه انقلاب در سنندج بر علیه طیب ملایی و دیگر فعالین و رهبران کارگری را محکوم می کند و از همه کارگران، خانواده های کارگری و مردم مبارز شهر سنندج می خواهد که بطور متحد و یکپارچه به احکام صادره علیه طیب و دیگر رهبران کارگری اعتراض کنند و از هم اکنون با آمادگی کامل و با سازمان دادن و تدارک هرچه گسترده تر به استقبال اول مه روز جهانی کارگر بروند. حضور وسیع و متحدانه ما در برپایی هر چه باشکوه تر برگزار کردن اول مه و اعتراض و مبارزه کارگران و کل جامعه علیه این احکام ضد کارگری، می تواند نهادهای رژیم را وادار به عقب نشینی کند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

١٧ فروردین ١٣٨٨ – ٦ آوریل ٢٠٠٩

No comments: