علی نجاتی از زندان آزاد شد٬ ٥ نفر از كارگران نيشكر هفت تپه به احكام زندان و محروميت از حق فعاليت هاي اجتماعي محكوم شده اند

علی نجاتی رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه روز ٢٥ فروردین٬ پس از تحمل ٤٠ روز حبس از زندان آزاد شد. آزادي علي نجاتي را به خانواده او و به كارگران نيشكر هفت تپه و به همه انسانهاي آزاديخواه تبريك ميگوييم.
از سوي ديگر علی گِردالی یکی ديگر از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه صبح روز ٢٥ فروردين توسط اداره اطلاعات شهرستان شوش احضار و از وی خواسته شد تا ساعت ٩ صبح فردا چهار شنبه ٢٦ فروردين خود را به ستاد خبری این اداره معرفي نمايد. در غیر اینصورت با وی برخورد خواهد شد. بنا به گزارش علت اين احضار٬ صحبت های علی گردالی در اخرین اعتصاب کارگران است. او در اين حركت اعتراضي خطاب به مدیران شرکت و مامورین امنیتی گفته بود: "سندیکا نهاد صنفی قانونی کارگران است و شما نمی توانید با این فشارها ما را از داشتن این تشکل صنفی محروم کنید." .
همچنين روز ٢٥ فرودين از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب دادگاه دزفول حکم ٥ نفر از متهمین پرونده اعتصابات کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ابلاغ شد. در این ابلاغیه آمده است كه به استناد ماده ٥٠٠ آیین دادرسی متهمین آقایان جلیل احمدی، فریدون نیکو فر،علی نجاتی، قربان علیپور ومحمد حیدری مهر به یکسال حبس محکوم شدند. در این حکم ٦ ماه از محکومیت جلیل احمدی ، فریدون نیکو فر،علی نجاتی، قربان علیپورو ٨ ماه از محکومیت محمد حیدری مهر به مدت ٥ سال تعلیق گردید. کارگران نامبرده به مدت سه سال نیز از حضور در کلیه فعالیت های کارگری وانتخابات صنفی کارگران محروم شدند. حكم صادره براي كارگران نيشكر هفت تپه يك توهين آشكار به كارگران و كل جامعه است. با اين حكم كارگران رسما به محروميت از حق فعاليت هاي اجتماعي محكوم شده اند و بايد وسيعا به آن اعتراض كرد.

No comments: