سعید یوزی، كاوه مظفری، جعفر عظیم زاده، غلامرضا خانی از دستگیر شدگان اول مه از زندان آزاد شدند
به بازگرداندن سعید رستمی از كارگران دستگیر شده اول مه به افغانستان شدیدا اعتراض كنیم

سه شنبه شب دوم تیرماه، سعید یوزی از اعضای كمیته بیگیری برای ایجاد تشكل های آزاد كارگری و روز چهارشنبه كاوه مظفری روزنامه نگار كه در مراسم اول مه امسال در بارك لاله دستگیر شده بودند، در قبال ٥٠ میلیون وثیقه و در میان استقبال برشور خانواده هایشان و تعدادی از كارگران و انسانهای آزادیخواه از زندان آزاد شدند و به آنان شاخه های گل تقدیم شد. همچنین دوشنبه عصر جعفر عظیم زاده رییس هیات مدیره اتحادیه آزاد كارگران ایران و غلامرضا خانی عضو سندیكای شركت واحد در میان استقبال خانواده ها و تعدادی از فعالین كارگری و كارگران مراكز كارگری از جمله كارگرانی از صنایع فلزی و لاستیك البرز از زندان آزاد گردیدند.

بدین ترتیب دو نفر دیگر از دستگیر شدگان اول مه به اسامی مهدی فراهی شاندیز و سعید رستمی همچنان در زندانند. مهدی فراهی شاندیز قرار است در قبال ١٠٠ میلیون وثیقه آزاد شود. و جمهوری اسلامی در پی سیاست فاشیستی خود اعلام كرده است كه سعید رستمی به عنوان یك كارگر مهاجر افغانی از ایران اخراج و به افغانستان بازگردانده میشود.

جمهوری اسلامی زیر فشار اعتراضات گسترده برای آزادی دستگیر شدگان اول مه و اوج گیری جنبش انقلابی مردم ناگزیر به آزادی دستگیر شدگان اول مه شد. كمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، آزادی جعفر عظیم زاده، سعید یوزی، غلامرضا خانی و كاوه مظفری را به خانواده هایشان و به همه انسانهای آزادیخواه تبریك میگوید.

كمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی اقدام ضد انسانی و فاشیستی جمهوری اسلامی را مبنی بر اخراج سعید رستمی به افغانستان شدیدا محكوم میكند و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط كارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی از زندان است.

اخراج سعید رستمی كارگر افغانی از ایران را با تمام قوا باید محكوم كرد.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
مرگ بر جمهوري اسلامي
زنداني سياسي آزاد بايد گردد
زنده باد اول مه مه روز جهاني كارگر
٤ تیر ٨٧- ٢٥ ژوین ٢٠٠٩

shahla_daneshfar@yahoo.com- 0044...

ملاقات جعفر عظيم زاده با خانواده قطع است
سعيد يوزي به بند ٢٠٩ منتقل ميشود
١٤ نفر از دستگير شدگان اول مه همچنان در زندانند

- بنا به گزارش سايت اتحاد از جعفر عظيم زاده رئیس هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران که در دستگيري هاي روز جهاني كارگر در پارك لاله بازداشت شده و به بند ٢٤٠ منتقل شده بود٬ خبري در دست نيست و او هم چنان از امکان تماس تلفنی یا ملاقات با خانواده اش محروم است. اكرم رحيم پور همسر جعفر عظيم زاده با مراجعه مجدد به دفتر حفظ حقوق شهروندی قوه قضائیه با تسلیم نامه ای به این دفتر برای بار دوم بر خواست خود مبنی بر رسیدگی به وضعیت نامناسب همسرش تاکید نمود. او در این نامه اعتراض خود را به رفتار نامناسب با همسرش و سوء تغذیه و سرماخوردگی و عدم مداوای وي و نیز چند نوبت مورد ضرب و شتم قرار گرفتنش اعلام داشته و خواهان آزادی بی قید و شرط جعفر عظيم زاده از زندان شده است. اکرم رحیم پور با مراجعه به این دفتر متوجه گرديده که به نامه اعتراضي قبلی او که سه هفته قبل پس از ضرب و شتم همسرش به دفتر حفظ حقوق شهروندی داده بود، ترتیب اثري داده نشده است. بعد از اين افدامات به اكرم رحيم پور گفته شده است كه روز یک شنبه ٢٤ خرداد برای پی گیری شکایت خود مجددا به این دفتر مراجعه نماید.

- صبح روز چهارشنبه ٢٠ خرداد سعید یوزی عضو كميته پيگيري براي ايجاد تشكلهاي آزاد كارگران طی تماسی با دخترش گفته است که ماموران به او اعلام نموده اند که او را به بند ٢٠٩ زندان اوین منتقل می کنند.

-عصر روز چهارشنبه ٢٠ خرداد، علیرضا ثقفی از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر و فرزندش محسن ثقفی پس از گذراندن چهل و یک روز بازداشت٬ با سپردن وثیقه هاي ٥٠ و ٢٠ ميليون تومانی از زندان آزاد شدند. سه نفر ديگر از دستگير شدگان اول مه به اسامي غلامرضا خانی ٬ مهدي فراهي شانديز و كاوه مظفري كه روز دوشنبه ١٨ خرداد به دادگاه جمهوري اسلامي برده شدند٬ كه در قبال آزاد شدنشان از زندان٬ وثيقه هاي ٥٠ میلیون، ١٠٠ میلیون ٥٠ میلیون تعيين شده است. اما خانواده هاي آنان ضمن اعلام بيگناهي عزيزانشان٬ اظهار داشتند كه عدم توانايي پرداخت مبالغ تعيين شده را ندارند و بدين ترتيب اين سه نفر به بند ٧ اوين انتقال داده شده و خانواده هاي آنان هر روزه به دادگاه انقلاب جمهوري اسلامي مراجعه ميكنند و خواهان آزادي فوري و بدون قيد و شرط آنها هستند.
همچنين طبق خبري ديگري از سايت اتحاد روز یکشنبه ١٧ خرداد شاپور احسانی راد،اسدالله پورفرهاد، جلوه جواهری ومحمد اشرفی ٤ نفر ديگر از دستگير شدگان اول مه به قيد كفالت از زندان آزاد شدند.
از سوي ديگر هما اژدرنیا همسر شاپور احسانی راد وهم چنین همسر و خواهرمحمد اشرفی که روز سه شنبه دوازدهم خرداد، همراه با خانواده های دیگر در مقابل دادگاه انقلاب حضور به هم رسانده و خواهان آزادی همسران و عزیزان خود شده بودند و همان جا مورد حمله پلیس قرار گرفته و بازداشت شده بودند، روز شنبه ١٦ خرداد پس از ٥ روز بازداشت در بازداشت گاه وزرا، با قرار کفالت آزاد شدند.
كميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي٬ آزادي شاپور احساني راد و همااژدر نيا همسر ايشان و نيز محمد اشرفي و همسر و خواهر وي و آقايان اسدالله پورفرهاد٬ جلوه جواهري٬ عليرضا و محسن ثقفي از زندان را به اين عزيزان و به خانواده ها و همه انسانهاي آزاديخواه تبريك ميگويد.
بدين ترتيب از بازداشت شدگان مراسم اول مه در پارك لاله افراد زير همچنان در زندانند: ١-جعفر عظیم زاده ٢- سعید یوزی٣- رحمت کیازاده ٤-کاوه مظفری ٥-سعید رستمی ٦-مهدی فراهی شاندیز ٧-غلامرضا خانی بعلاوه هفت نفر ديگر از كارگران فلز كار مكانيك كه در مراسمي ديگر به مناسبت روز جهاني كارگر در محال تعاوني سنديكايشان دستگير شده بوند همچنان در بازداشت بسر ميبرند.
كمپين براي آزادي دستگير شدگان اول مه ادامه دارد. در تداوم اين كمپين ٢٦ تير (٥ تير) روز جهاني همبستگي با كارگران ايران كه از سوي فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری٬ فدراسیون آموزش بین الملل٬ فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل و اتحادیه بین المللی صنایع مواد غذایی، کشاورزی و خدمات در اعتراض به دستگيريهاي اول مه و زندان بودن منصور اسانلو٬ فرزاد كمانگر بعنوان روز عدالت براي كارگران ايران اعلام شده و سازمان عفو بين الملل نيز با آن اعلام همبستگي كرده است را در پيش داريم. بايد با تمام قوا به اين كمپين پيوست. بايد خود را براي روز ٥ تير٬ برپايي تجمعات اعتراضي بزرگ در اين روز و پافشاري بر خواست آزادي فوري و بدون قيد و شرط دستگير شدگان اول مه و تمامي زنداني سياسي و تاكيد برخواستهاي اعلام شده در قطعنامه روز جهاني كارگر كه در كمپين اعتراضي كميته برگزاري اول مه نيز تاكيد شده است٬ آماده كنيم.


دستگير شدگان اول مه بايد فورا و بدون قيد و شرط از زندان آزاد شوند
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
مرگ بر جمهوري اسلامي
زنداني سياسي آزاد بايد گردد
زنده باد اول مه مه روز جهاني كارگر
٢٠ خرداد ٨٨ – ١٠ ژوئن ٢٠٠٩
shahla_daneshfar@yahoo.com- 00447779898968
ضميمه:
اسامي دستگيرشدگان اول مه :
١-جعفر عظیم زاده ٢- سعید یوزی٣- رحمت کیازاده ٤-کاوه مظفری ٥-سعید رستمی ٦-مهدی فراهی شاندیز ٧-غلامرضا خانی ٨- عزيز محمدي ٩-- محمد گيلاني١٠- عبدالله وطن خواه١١- حسن شفاهي١٢- حسین یاری ١٣- مصطفي حاتمي١٤- ناصر ابراهيمي
تشكلها٬ مراكز كارگري و نهادهايي كه كمپين براي آزادي دستگير شدگان اول مه را اعلام كرده و يا به آن پيوسته اند:
كميته برگزار كننده اول مه شامل:
١- سنديکاي شرکت واحد تهران و حومه
٢- سنديکاي نيشکر هفت تپه
٣- اتحاديه آزاد کارگران ايران
٤- هيئت بازگشايي سنديکاي کارگران نقاش و تزئينات ساختمان
- شوراي همکاري تشکل ها و فعالين کارگري شامل:
٥- کميته پيگيري ايجاد تشکل هاي آزاد کارگري
٦- کميته هماهنگي براي کمک به ايجاد تشکل هاي کارگري
٧- جمعي از فعالين کارگري
٨- شوراي زنان
٩- کانون مدافعان حقوق کارگر
١٠- انجمن برق و فلز کرمانشاه

حاميان اين کمپين :
١١- انجمن دفاع از کارگران اخراجي سقز
١٢- کميته دفاع از کارگران هفت تپه
١٣- کارگران کارخانه پرريس سنندج
١٤- کارخانه بافندگي شين بافت سنندج
١٥- کارگران کارخانجات شاهو
١٦- نساجي کردستان
١٧- غرب بافت
١٨-آجر شيل
١٩- شيرپاک آرا
٢٠- گوني بافي سما
٢١- آرد فجر
٢٢- نيرو رخش
٢٣- کارگران بخش خدماتي بيمارستان توحيد سنندج
٢٤- جمعي از بازنشستگان شهرستان سنندج
٢٥- کارگران شرکت فرش غرب کرمانشاه
٢٦- کارخانه لاستيک دنا
٢٧- جمعي از کارگران سيمان قائي
٢٨- جمعي از کارگران عسلويه
٢٩-جمعي از كارگران ايران خودور
٣٠- کارگران نساجي خامنه
٣١- جمعي از كارگران كيان تاير( لاستيک البرز)
٣٢- جمعي از کارگران كارخانه لوله سازي اهواز
٣٣-کارگران کارخانجات چرخ خياطي ايران (کاچيران)
٣٤- جمعي از کارگران پالايشگاه تبريز
٣٥- جمعي از کارگران پتروشيمي تبريز
٣٦- جمعي از کارگران ماشين سازي تبريز
٣٧- جمعي از کارگران تراکتور سازي تبريز
٣٨- جمعي از کارگران شهرک صنعتي شهيد سليمي تبريز
٣٩- جمعي از کارگران کارخانه سيمان صوفيان
٤٠- جمعي از کارگران شهرستان فيروز کوه
٤١- جمعي از کارگران کارخانه چيني سمنان
٤٢- جمعي از کارگران شهرستان مريوان
٤٣- جمعي از کارگران کارخانه صنايع فلزي شماره 2
٤٤- جمعي از کارگران وفعالين شهر کامياران
٤٥- جمعي از کارگران و فعالين شهر مشهد
٤٦- جمعي از کارگران کارخانه ذوب آهن اردبيل
٤٧- کارگران شرکت کارگلاس تهران
٤٨- کارگران يراق آلات قم
٤٩- جمعي از خبرنگاران بخش اجتماعي نشريه محلي کرج
٥٠- کانون فرهنگي و پژوهشي بامداد
٥١-انجمن حمايت از حقوق شهروندي
٥٢- دانشجويان سوسياليست دانشگاه هاي ايران
براي پيوستن به اين كمپين با آدرس زير تماس بگيريد:
campain1may@gmail.com
همچنين ميتوانيد پتيشني كه در سايت سنديكاي كارگران شركت واحد در همين رابطه گذاشته شده است٬ را امضا كنيد و با اين كار حمايت خود را از دستگير شدگان اول مه و قطعنامه روز جهاني كارگر اعلام نماييد. براي امضاي اين پتي شن ميتوانيد لينك زير را باز كنيد:
http://syndicavahed.info/petition
اتحاديه هاي كارگري و نهادهاي بين المللي اي كه تا كنون حمله وحشيانه جمهوري اسلامي را به مراسم اول مه محكوم كرده و خواهان آزادي فوري دستگير شدگان روز جهاني كارگر شده اند:
١- کنفدراسيون بين المللي اتحاديه هاي کارگري (ITUC) متشكل از ۱۷۰ ميليون کارگر در سطح جهان.
٢- كنفدراسيون عمومى كارگران فرانسه (س ژ ت)- بخش ADDSEA
٣- سازمان آموزش جهاني (ايي.آي)
٤- فدراسيون بين المللي کارگران حمل و نقل (آي.تي.اف)
٥- اتحاديه بين المللي صنايع مواد غذايي، کشاورزي و خدمات (آي.يو.اف)
٦- انترناسيونال كارگران ساختمانى و چوب (BWI)
٧- ويولا ويلكينز از سوي كارگران صنعتى جهان – ملبورن، استراليا
٨- تيم داناوان دبير اتحاديه خدمات عمومى و تجارتى PCS
٩- كميته همبستگى بين المللى اتحاديه كارگران خدمات عمومى كانادا-انتاريو
١٠- سيلويا هيل- عضو قوه مقننه شوراي قانون گذار دولت ايالت نيو ساوت ولز
١١- اتحاديه پست کانادا و اتحاديه ترانسپورت آمريکا
١٢- شوراي اتحاديه هاي کارگري استراليا
١٣- اتحادیه سراسری کشتیرانی استرالیا
١٤- نامه اعتراضی بخش استان نیو سات ولس اتحادیه ساختمانی، جنگل، معدن و انرژی استرالیا
١٥- فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری (آی، تی، یو،سی)، سازمان آموزش جهانی (ایی، آی)،فدراسیون بین المللی حمل و نقل (آی، تی، اف) واتحادیه بین المللی صنایع غذائی، کشاورزی و خدمان (آی، یو، اف) روز ۲۶ ژوئن( ٥ تير) را روز جهانی مبارزه برای احقاق حقوق پایه ای کارگران ایران اعلام كرده اند ) و،سازمان عفو بین المللی (امنستی) از اين فراخوان پشتيباني كرده است.

No comments: