احضار مجدد خالد فرج‌زاده به اداره اطلاعات

روز چهارشنبه مورخ 26/1/88، خالد فرج‌زاده از فعالین کارگری براي بار ديگر، به اداره اطلاعات شهر سقز احضار گرديد. نامبرده بعد از سه ساعت بازجويی، تهديد گرديد كه اگر در مراسم روز جهاني كارگر شركت كند به دادگاه معرفي و برايش اعلام جرم ميشود.

لازم به ذکر است که خالد فرج زاده هفته گذشته نیز در روز سه‌شنبه مورخ 18/1/88 در پي فشار و ارعاب حاميان سرمايه داري بر سر فعالين كارگري متشكل در كميته هماهنگي، خالد فرج‌زاده به اطلات شهرستان سقز احضارگرديد و بعد از چهار ساعت بازجويي آزاد شد.

ما بار ديگر اعلام جرم سركوب و فشار و زندان توسط حاميان سرمايه داري بر فعالين كارگري و ديگر جنبشهاي اجتماعي را به شدت محكوم كرده و خواهان اتحاد و همبستگي طبقاتي كارگران عليه استسمارگران هستيم تا مسير زندگي انساني از وارونه‌گي بدر آمده و سمت و سوي واقعي خودرا به پيش گيرد.


کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

26/1/1388
www.komitteyehamahangi.com
komite.hamahangi@gmail.com

علی نجاتی از زندان آزاد شد٬ ٥ نفر از كارگران نيشكر هفت تپه به احكام زندان و محروميت از حق فعاليت هاي اجتماعي محكوم شده اند

علی نجاتی رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه روز ٢٥ فروردین٬ پس از تحمل ٤٠ روز حبس از زندان آزاد شد. آزادي علي نجاتي را به خانواده او و به كارگران نيشكر هفت تپه و به همه انسانهاي آزاديخواه تبريك ميگوييم.
از سوي ديگر علی گِردالی یکی ديگر از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه صبح روز ٢٥ فروردين توسط اداره اطلاعات شهرستان شوش احضار و از وی خواسته شد تا ساعت ٩ صبح فردا چهار شنبه ٢٦ فروردين خود را به ستاد خبری این اداره معرفي نمايد. در غیر اینصورت با وی برخورد خواهد شد. بنا به گزارش علت اين احضار٬ صحبت های علی گردالی در اخرین اعتصاب کارگران است. او در اين حركت اعتراضي خطاب به مدیران شرکت و مامورین امنیتی گفته بود: "سندیکا نهاد صنفی قانونی کارگران است و شما نمی توانید با این فشارها ما را از داشتن این تشکل صنفی محروم کنید." .
همچنين روز ٢٥ فرودين از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب دادگاه دزفول حکم ٥ نفر از متهمین پرونده اعتصابات کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ابلاغ شد. در این ابلاغیه آمده است كه به استناد ماده ٥٠٠ آیین دادرسی متهمین آقایان جلیل احمدی، فریدون نیکو فر،علی نجاتی، قربان علیپور ومحمد حیدری مهر به یکسال حبس محکوم شدند. در این حکم ٦ ماه از محکومیت جلیل احمدی ، فریدون نیکو فر،علی نجاتی، قربان علیپورو ٨ ماه از محکومیت محمد حیدری مهر به مدت ٥ سال تعلیق گردید. کارگران نامبرده به مدت سه سال نیز از حضور در کلیه فعالیت های کارگری وانتخابات صنفی کارگران محروم شدند. حكم صادره براي كارگران نيشكر هفت تپه يك توهين آشكار به كارگران و كل جامعه است. با اين حكم كارگران رسما به محروميت از حق فعاليت هاي اجتماعي محكوم شده اند و بايد وسيعا به آن اعتراض كرد.

پروین محمدی کارگر کارخانه صنایع فلزی و از اعضا اتحادیه آزاد کارگران ایران به پلیس امنیت تهران احضار شد

امروز چهارشنبه شنبه 26 فروردین ماه 88 ، ساعت 8 صبح دو نفر از مامورین پایگاه پنجم پلیس امنیت تهران با حضور در کارخانه صنایع فلزی شماره دو و طی ابلاغیه ای کتبی پروین محمدی یکی از کارگران این کارخانه و عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران را به دایره اطلاعات و اخبار کلانتری 153 شهرک ولی عصر احضار کردند. بر اساس این احضاریه پروین محمدی حداکثر تا 48 ساعت آینده باید خود را به این کلانتری معرفی کند.

پروین محمدی بمدت ده سال نماینده کارگران کارخانه صنایع فلزی شماره دو بود و در شهریور ماه سال گذشته با کارشکنی های کارفرما در برگزاری انتخابات نمایندگی کارگران که به دلیل حضور پروین محمدی در میان کاندیداهای نمایندگی بود، تحت فشار ناچار شد علیرغم میل خود و خواست کارگران، استعفایش را از کاندیداتوری نمایندگی اعلام کند تا این انتخابات برگزار گردد که به محض استعفای وی، کارفرما نیز دست از کارشکنی های خود برداشت و این انتخابات برگزار شد.

پروین محمدی در حالی از سوی پلیس امنیت تهران احضار میشود که کارگران صنایع فلزی شماره دو، در طول سال گذشته در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه خود بارها دست به تجمع اعتراضی زدند و هم اکنون این کارگران با احتساب فروردین ماه امسال، 5 ماه است دستمزدی دریافت نکرده اند و از سوئی کارفرما فقط مبلغ یکصد هزارتومان از عیدی این کارگران را پرداخت کرده است. این در حالی است که هم اکنون کارخانه شماره یک صنایع فلزی نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شده و کارگران این کارخانه در بلاتکلیفی بسر می برند.

بازجوئی و احضار کارگرانی که 5 ماه است دستمزدی دریافت نکرده اند دفاعی عریان از سوی نهادهای امنیتی از کارفرمائی است که زندگی صدها خانواده کارگری را با عدم پرداخت دستمزدهایشان به تباهی کشانده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران احضار پروین محمدی به پلیس امنیت تهران را در راستای ایجاد رعب و وحشت در میان کارگران کارخانه صنایع فلزی شماره دو و تحمیل شرایط هر چه برده وارتر بر کارگران این کارخانه ارزیابی میکند و آنرا قویا محکوم می نماید و بدینوسیله اعلام میدارد در مقابل هر گونه اعمال فشاری بر پروین محمدی قاطعانه ایستادگی خواهد کرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران - 26 فروردین ماه 88
www.ettehadeh.com
k.ekhraji@gmail.com
فاکس: 02144514795

بازداشت علیرضا فیروزی از متهمان پرونده دانشگاه زنجان

صبح روز دوشنبه ١٧ فروردين، علیرضا فیروزی ، فعال دانشجویی توسط دادستانی زنجان بازداشت شد.
این فعال دانشجویی در پی احضار به دادستانی شهر زنجان پیرو پرونده موسوم به دانشگاه زنجان که در پی افشاگری در خصوص تعرض یکی از مسئولان دانشگاه ایجاد شده بود بازداشت شد.
این پرونده که دارای هفت متهم!!! می باشد از چندی پیش مورد رسیدگی دادگاه این شهر قرار گرفته بود اما دلیل بازداشت علیرضا فیروزی مشخص نمی باشد، گفته میشود که دادستانی شهر مذکور برای آزادی نامبرده قرار وثیه ۵۰ میلیون تومانی صادر نموده است.

آخرين اخبار از دانشجويان زنداني

به نقل از وب لاگ سوسياليسم يا بربري
عليرضا فيروزي در انتظار صدور حكم
بنا به گزاراشات علی رضا فیروزی از متهمان پرونده‌ی دانشجویان دانشگاه زنجان در انتظار صدور رای دادگاه از دو پرونده همچنان در زندان است.
این فعال دانشجویی که از دوشنبه ١٧ فروردین ماه توسط دادستانی زنجان بازداشت و روانه‌ی زندان زنجان شده بود، بدون حضور وکیل خود در دادگاه دوم محاکمه و در انتظار صدور حکم است.
همچنين دادستانی زنجان پرونده جدید دیگری را برای او به خاطر نویسندگی در وبلاگ شخصی اش مفتوح کرده و بعد از بازجویی چندین ساعته از وی در این رابطه٬ پرونده‌ی او را به دادگاه فرستاد. گفتني است كه دادستاني از قبول وثيقه براي آزادي او مخالفت كرده و او هم اكنون در بازداشت است.

شبنم مددزاده و برادرش تحت فشار با خانواده خود تماس گرفتند
در حالیکه بیش از ۵۰ روز از بازداشت شبنم مددزاده دانشجوی دانشگاه تربیت معلم تهران و برادر وی می گذرد، شب گذشته این دو نفر با خانواده خود تماس تلفنی برقرار کردند.

به گفته پدر این دو، فرزندانش در حالیکه صدای نحیف و وضعیت نامناسب روحی داشتند از وی خواستند که تا آنها نخواسته اند دیگر به دادگاه مراجعه ننمایند. به گفته وی « فرزندانم گفته اند که تا ۱۵ اردیبهشت هیچ مراجعه ای به دادگاه ننمایم. این در حالی است که پیش از این در مراجعه به دادگاه به کرات مسئولین پرونده وعده داده بودند که تا روز ۲۰ ام فروردین پاسخ مشخصی در رابطه با وضعیت فرزندم به من خواهند داد.»

به نظر می رسد تماس شبنم مددزاده و برادر وی، به صورت اجباری و دیکته شده انجام شده است تا به این ترتیب شرایط برای بازجویی آزادانه آنها فراهم شود.

نگرانی از وضعیت جسمانی دانشجویان در بند با افزایش مدت بازداشت و ادامه تماس های تحت فشار با خانواده آنها در حال افزایش است.

4احضار دانشجوي محروم از تحصيل دانشگاه علامه به دادگاه
4 دانشجوي محروم از تحصيل دانشگاه علامه روز دوشنبه 17 فروردين در دفاع از خود،نسبت به انچه اقدام عليه امنيت كشور ،تبليغ عليه نظام ،شركت در اجتماع غير قانوني به قصد بر هم زدن امنيت و اخلال در نظم كشور از سوي حاكمیت خوانده مي‌شد به دادگاه احضار شدند . خبراتهامات ياد شده در حالي به مهديه گلرو، صادق شجاعي، سعيد فيض‌الله زاده و مجيد دري زده شد كه تنها 2 روز از اتمام تعطيلات سال جدید مي‌گذشت كه البته اين مسأله به تجمع اعتراضی كه آذر ماه 86 در فضاي دانشگاه علامه جهت بيان مطالبات اين دسته از دانشجويان شكل گرفته بود، مربوط مي‌شد.
گفتنیست که 4 دانشجوي محروم از تحصيل دانشگاه علامه ضمن رد هرگونه اتهام وارده به خود، اظهار داشتند تا زماني كه به دانشگاه باز نگرديم اصرار خود را در، برگشت به دانشگاه ادامه خواهيم داد. در حال حاضر حقوق دانشجويان بالاخص 4 دانشجوي دانشگاه علامه با محروميت از تحصيل مهديه گلرو(6ترم)، صادق شجاعي(6ترم)، مجيد دري(4ترم)، سعيد فيض‌الله زاده(4ترم) كاملاً سلب شده است.

بازداشت علیرضا فیروزی از متهمان پرونده دانشگاه زنجان
صبح روز دوشنبه ١٧ فروردين، علیرضا فیروزی ، فعال دانشجویی توسط دادستانی زنجان بازداشت شد.
این فعال دانشجویی در پی احضار به دادستانی شهر زنجان پیرو پرونده موسوم به دانشگاه زنجان که در پی افشاگری در خصوص تعرض یکی از مسئولان دانشگاه ایجاد شده بود بازداشت شد.
این پرونده که دارای هفت متهم!!! می باشد از چندی پیش مورد رسیدگی دادگاه این شهر قرار گرفته بود اما دلیل بازداشت علیرضا فیروزی مشخص نمی باشد، گفته میشود که دادستانی شهر مذکور برای آزادی نامبرده قرار وثیه ۵۰ میلیون تومانی صادر نموده است.

انتقال پرونده کاوه رضایی به دادگاه انقلاب هشتگرد
پرونده کاوه رضایی دانشجوی اخراجی دانشگاه همدان که چندی پیش توسط ماموران وزارت اطلاعات شهرستان هشتگرد دستگیر و به وزرات اطلاعات همدان انتقال داده شده بود، دیروز به شعبه ۴ دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان هشتگرد منتقل شد.
دادگاه انقلاب همدان، خود را از رسیدگی به این پرونده رد صلاحیت کرده است.
لازم به ذکر است این دانشجو پس از ۹ روز بازداشت با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد گشته است.
احضار ۶ تن از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران به کمیته ی انضباطی
در پی حمله عوامل بسیج با سلاح سرد در اسفند ماه گذشته ۶ دانشجوی دانشگاه تربیت معلم تهران به کمیته ی انضباطی احضار شدند. مهران عباس زاده، امین شجاع، محمد قدس، حمزه جوانمرد، فاطمه حیدری و تکتم نقدی دانشجویان احضار شده به کمیته انظباطی هستند.
اسفند ماه گذشته هم زمان با بازداشت شبنم مددزاده، دانشجویان تربیت معلم با انتشار دو بیانیه اعتراض خود را نسبت به غیرقانونی بودن این بازداشت ابراز نموده و آن را محکوم کردند. که طی آن عوامل بسیج دانشگاه با سلاح سرد به دانشجویان حمله ور شده و دوتن از آنان را مضروب ساخت.
محمد قدس و حمزه جوانمرد از دانشجویان احضار شده به کمیته ی انضباطی بودند که طی درگیری مذکور به شدت مضروب گردیده و به بهداری دانشگاه منتقل شدند.
هم چنین در هفته ی جاری مهران عباس زاده از دانشگاه تربیت معلم و امین شجاع نیز به کمیته ی انضباطی احضار شدند. اتهامات بیان شده برای این دو دانشجو، نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی، اخلال در نظم دانشگاه، توهین به مسئولین، توهین به بنیانگذاران بسیج از طریق پخش بیانیه و هم چنین ایجاد درگیری و ربودن عینک یک دانشجوی بسیجی (!) ذکر شده است.
لازم به ذکر است که کمیته ی انضباطی برای هیچ یک از موارد اتهامی مصداقی ذکر نکرده است و با این حال خواسته است تا دفاعیات خود را ارائه دهند.

صدور حکم انضباطی برای دانشجوی علوم پزشکی شهرکرد
روز گذشته کمیته انضباطی تجدید نظر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد حکم آرش کوهی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد را به وی ابلاغ نمود.
طبق این حکم وی به توبیخ کتبی و درج در پرونده به دلیل انتقاد از حراست دانشگاه محکوم گردید.
لازم به ذکر است این حکم در پی شکایت کاظمی مسئول غیرقانونی و بدون حکم دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از آرش کوهی صادر گردیده است.
این فعال دانشجویی طی ماه گذشته دو بار به کمیته انضباطی احضار شده است.


سلمان یزدان پناه، دانشجوی دانشگاه تهران در پی مراجعه به دادگاه با قرار کفالت آزاد شد
سلمان یزدان پناه دانشجوی دانشگاه تهران که در چند روز گذشته به دادگاه انقلاب احضار شده بود پس از مراجعه به شعبه سوم بازپرسی امنیت دادگاه انقلاب از سوی بازپرس این شعبه متهم به برهم زدن امنیت شهر تهران در سال ۸۶ شد.
بازپرس پرونده به این دانشجو اعلام کرد که شاکی ایشان ستاد فرماندهی نیروی انتظامی می باشد و این دانشجو به گفته فرماندهان نیروی انتظامی با تحریک دانشجویان به تجمع غیر قانونی مقابل خیابان کوی دانشگاه تهران موجب اخلال در امنیت عمومی شده است پس از بررسی پرونده سلمان یزدان پناه با قرار کفالت آزاد شد تا دادگاه تصمیم خود را در این زمینه متعاقبا اعلام کند.

نصب دوربین های مدار بسته و گیت های امنیتی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران
دانشجويان پرديس علوم اجتماعي دانشگاه تهران سال جديد را در حالي شروع كردند كه در نخستين روز تحصيلي پس از تعطيلات با منظره دوربينهاي مداربسته در سطح دانشكده و مكانهايي در دست احداث جهت تعبيه گيتهاي امنيتي در آستانه در ورود به صحن دانشكده مواجه شدند.
دوربينها در اماكني نظير سايت و كتابخانه قرار داده شده اند.
دانشكده علوم اجتماعي همواره به داشتن فضايي كمابيش آزادتر براي تشكلها و فعاليتهاي دانشجويي شناخته مي شد.
چندي پيش رايانه هاي كتابخانه الكترونيك اين دانشكده، شبانه و به طرزي مشكوك به سرقت رفت و چندي بعد به نحوي مشكوك تر ،كليه رايانه هاي مسروقه يافته شده و به جاي اول خود بازگشتند. همزمانه با اين رويداد، برخي از فعالين دانشجويي اين دانشكده از زمينه ساز شدن اين رويداد براي اقدامات كنترلي و امنيتي بيشتر در سطح دانشكده ابراز نگراني مي كردند.

احضار سلمان یزدان پناه، دانشجوی دانشگاه تهران به دادگاه انقلاب
سلمان یزدان پناه دانشجوی دانشگاه تهران از سوی شعبه سوم بازپرسی امنیت دادگاه انقلاب احضار شده است.
در این احضاریه قید شده است که عدم مراجعه تا سه روز بعد از ابلاغ موجب صدور حکم جلب برای متهم شده و نیز متعاقبا حکم غیابی صادر می شود. از علت احضار یزدان پناه اطلاع خاصی در دست نیست.
گفتنی است این دانشجو در سالهای گذشته به دلیل شکایت رئیس دانشگاه امیرکبیر به دو ترم محرومیت از تحصیل و به دلیل اعتراض به حضور احمدی نژاد در دانشگاه تهران به یک ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود و در سال گذشته نیز به دستور رئیس کمیته انضباطی دانشگاه تهران از کوی دانشگاه اخراج شده است.

نگرانی از امنیت جان دانشجویان زندانی در ایران
عباس حکیم زاده، مهدی مشایخی، نریمان مصطفوی، احمد قصابان، حسین ترکاشوند، مجید توکلی، اسماعیل سلمان‌پور و کورش دانشیار ۸ دانشجوی دانشگاه امیرکبیر هستند که در اسفندماه سال گذشته در دو حادثه‌ی جداگانه بازداشت شدند. شبنم مددزاده، دانشجوی دانشگاه تربیت معلم نیز اوایل اسفندماه بازداشت شده است.
اتهام‌های این دانشجویان مشخص نیست. قاضی حداد، معاون امنیت دادسرای تهران در گفت‌وگویی با خبرگزاری دانشجویان ایران ادعا کرده «این افراد جریانات تند دانشجویی را برنامه‌ریزی و هدایت می‌کردند و به ارائه‌ی اطلاعات کذب و درج آن در اینترنت و همچنین مصاحبه با رادیوهای بیگانه می‌پرداختند.»
اعضای خانواده و دوستان این دانشجویان بسیار نگران این هستند که از این دانشجویان تحت شکنجه، اعتراف گرفته شود. تماس‌های کوتاه تلفنی برخی از این افراد با خانواده‌های خود از جمله مجید توکلی، حکایت از خطر در شکنجه بودن آنها در حین بازجویی دارد. برخی از این دانشجویان از جمله عباس حکیم‌زاده و حسین ترکاشوند، تاکنون هیچ تماسی با خانواده خود نداشتند. عباس حکیم‌زاده از نظر سلامتی در وضعیت خاصی است که نیاز به رسیدگی‌های ویژه دارد. تاکنون تلاش‌های خانواده و وکلای این دانشجویان برای ملاقات آنها و یا آزادیشان به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.
علاوه بر این‌ها، شماری دیگر از دانشجویان، در بهمن‌ و اوایل اسفندماه گذشته بازداشت شدند. تعدادی از آنها روزهای بعد آزاد شدند، اما یکی از آنها به نام محمد پورعبدالله، همچنان در بازداشت به سر می‌برد. پورعبدالله اخیرا از اوین به زندان رجایی‌شهر انتقال داده شده است. خانواده‌ی وی گفته‌اند که فرزندشان هنگام انتقال مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. زندان رحایی‌شهر محل نگهداری زندانیان خطرناک است و همین‌ امر به نگرانی خانواده‌ی پورعبدالله افزوده است.

انفجار و آتش سوزی در خوابگاه میلاد دانشگاه آزاد واحد شهرکرد
صبح روز شانزدهم فروردین به علت نشت گاز بخاری در یکی از اتاق ها ی خوابگاه میلاد انفجار و آتش سوزی صورت می گیرد. قدرت تخریب این انفجار به حدی بوده که دیوار مابین دو اتاق کاملا از بین رفته و شاهدان عینی می گویند شعله آتش حتی از درب اتاق مجاور نیز به بیرون زبانه کشیده است.
اسامی دانشجویانی که در این حادثه زخمی شده اند ، باقرزاده، اسمی زاده، فرضی نژاد گزارش شده است. دو نفر از مجروحین در بیمارستان به صورت سرپایی درمان و یک نفر دیگر هم بستری شده است.
پس از این حادثه مولوی معاونت دانشجویی و استاندار چهارمحال از خوابگاه بازدید کرده و استاندار در جمع دانشجویان برای جلوگیری از تشنج قول خوابگاه جدید را داد. لازم به ذکر است با توجه به این که هیچ دانشجویی در تعطیلات در این اتاق نبوده مسئولیت این حادثه بر عهده مسئولین خوابگاه است.
همچنین در گزارشی که در شبکه خبر پخش شده است تأیید شده که علت این انفجار نصب غیراستاندارد بخاری و نشت گاز در یکی از اتاق های این خوابگاه بوده. اکبر معتمدی، سرپرست سازمان اتش نشانی شهرکرد اضافه کرد که در خوابگاه میلاد دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد ۶۰ دانشجو سکونت دارند و همه بخاری های این ساختمان غیراستاندارد نصب شده اند.

Monday, March 30, 2009- ادامه سرکوب دانشجویان پلی تکنیک: 4 ترم محرومیت از تحصیل
محمد یوسف رشیدی، دانشجوی دانشکده کامپیوتر دانشگاه پلی تکنیک و محسن غمین دانشجوی دانشکده عمران این دانشگاه، از دانشجویان سوسیالیست پلی تکنیک به دلیل شرکت در تجمع "دانشگاه گورستان نیست" که در روز دوشنبه 5 اسفند برگزار شد، هر یک به "منع موقت از تحصیل به مدت دو نیمسال با احتساب سنوات به انضمام محرومیت از تسهیلات رفاهی از قبیل وام، خوابگاه و غیره تا پایان دو نیمسال محرومیت" محکوم شدند.
این در حالیست که یوسف رشیدی پیش از این در مهر 86 به دو ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات و محرومیت از امکانات رفاهی تا پایان تحصیلات، محکوم شده بود. لازم به ذکر است که اجرایی شدن این حکم به منزله اخراج این دانشجو از دانشگاه می باشد.
همچنین پیش از این محسن غمین در 13 آذر 86 قبل از برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران دستگیر شد و به مدت 2 ماه در انفرادی بند 209 زندان اوین بازداشت بود و به این دلیل، 1 ترم از تحصیل بازماند.

مصاحبه با مادر عباس حکیم زاده
۱۰ تن از دانشجویان امیرکبیر در پایان بهمن ماه سال ۱۳۸۷ بازداشت شدند. بازداشت این گروه از دانشجویان در پی اعتراضاتی صورت گرفت که که هدف از آنها اعتراض به دفن اجساد کشته شدگان جنگ و تبدیل آن به بهانه‌ای برای سرکوب حرکت‌های اعتراضی دانشجويان توصیف شده، بود.
به گزارش برخی از دانشجویان زندانی درتماس تلفنی به خانواده‌های خود گفته‌اند، بازجویی از آنان به رغم تعطیلات نوروز ادامه داشته است.
خانواده‌های این دانشجویان همچنین از وجود فشار بر فرزندان زندانی خود خبر می دهند. به گفته نزدیکان سه تن از دانشجویانی که با خانواده‌شان تماس گرفته‌اند، آنان به دشواری حرف می‌زدند و از وجود فشار و آزار و اذیت ابراز ناراحتی می‌کردند.
برخی از ۹ دانشجوی دانشگاه پلی‌تکنیک تهران در تماس تلفنی گفته‌اند که همه آنان در انفرادی به سر می‌برند.
از دانشجویان تنها احمد قصابان، مجید توکلی و نریمان مصطفوی با خانواده‌های خود تماس گرفته‌اند.
مهدی مشایخی تنها یک ماه پیش، در آغاز بازداشتش، اجازه تماس یافت و از آن پس خانواده او در بی‌خبری به سر می‌برند. از سرنوشت یاسر ترکمن، که روز ۱۹ اسفند دربرابر دانشگاه بازداشت شد، خبری در دست نیست، و عباس حکیم‌زاده، آن گونه که مادرش می‌گوید، از زمان دستگیری تاکنون هیچ تماسی با خانواده خود نداشته است.
مادر عباس حکیم‌زاده: الان يک ماه است که پسرم را گرفته‌اند و هيچ تماسی با هم نداشته‌ايم. او مريض است و ما به شدت نگران اين مسئله هستيم. آخر يک مادر حق ندارد در طول يک ماه با فرزند خود تماس کوچکی داشته باشد؟
ما از هشت صبح تا هشت شب، ۱۲ ساعت دم در زندان و داخل زندان ايستاديم که الان ملاقات می دهند يا يک ساعت ديگر ملاقات می‌دهند.
قاضی پرونده گفت من الان دارم نامه را فاکس می‌کنم و فردا اجازه ملاقات داريد. دخترم به قاضی گفته بود، فردا و پس فردا تعطيل است و اگر نگذاشتند ملاقات داشته باشيم، به چه کسی بگوييم؟ قاضی جواب داده، خانم نامه الان جلوی من است. يکی از پدر و مادرها هم که رفته بودند بالا، جلوی آنها نامه را فاکس کرده بودند.
ولی مسئولان زندان اجازه ملاقات ندادند و گفتند معاون امنيت اجازه ملاقات نمی‌دهد. تا هشت شب بيشتر پدر مادرها مريض شدند، چون هوا سرد بود.
رادیو فردا: يعنی مسئولان زندان به دستور قوه قضاييه توجه نکردند و خودشان تصميم گرفتند که اجازه ملاقات ندهند؟ بله همين طور است. ما شنيديم که قاضی پرونده تماس گرفته و گفته وقتی من حکم ملاقات داده‌ام، چه کسی روی حکم من حکم ديگری گذاشته است؟ اين مسئله قبل از سال تحويل بود.
برای سال جدید رفتيم ، خيلی‌ها را بازداشت کردند. مادر و شوهر خاله نريمان مصطفوی را گرفتند و ۲۴ ساعت نگه داشتند.
می‌گويند شکنجه هم شده‌اند و دست‌های آنها را به درخت بسته بودند، البته من خودم آنها را نديده‌ام.
گفتيد که آقای حکيم‌زاده بيمار است؟
بله ستون فقراتش عمل شده و پلاتين در آن گذاشته‌اند و هميشه تحت نظر است. او لکنت زبان هم دارد و اگر با او کمی شديد برخورد شود، ديگر قدرت تکلم ندارد.
وکيل آقای حکيم‌زاده در باره وضعيت او چه می‌گويد؟
او می‌گفت من هم که مراجعه می‌کنم، به من هم جواب نمی‌دهند و می‌گويند چرا به اينجا می‌آيی.
فکر می‌کنيد چه اقدامی می‌توان برای آقای حکيم‌زاده انجام داد؟
خانم ديگر بايد چه کار کنيم؟ هشت روز تهران بودم و هر روز به دادگاه رفتم. گفتند بازداشت موقت است و هنوز بازجويی او کامل نشده و آزاد هم نمی‌شود. برويد هر موقع بازجويی تکميل شد، خودمان خبر می‌دهيم.
چون پدرش هم عمل قلب باز انجام داده و در خانه است، من مجبور شدم دوباره به مشهد بازگردم.
اين مسئله به دانشگاه ربطی ندارد، چون پسرم مدت‌ها پيش فارغ‌التحصيل شده است و مدرکش را نمی‌دهند.
هنگام دفن اجساد و شلوغی دانشگاه، اصلاً اين بچه حضور نداشت. او در يک شرکت کار می‌کند و يک هفته نمی‌توانسته به خانه برود. آن شب بعد از يک هفته به خانه رفته است و آنها صبح رفته‌اند و او را بازداشت کرده‌اند.
قبلاً حکم احضار برای او فرستاده بودند يا سرزده آمده‌اند؟
هيچ حکم احضاری نبوده و او به دوستانش گفته است که اگر بيايند من فرار نمی‌کنم و آماده‌ام. در آن ساختمان پنج واحد آپارتمان وجود دارد که آنها زنگ همه آپارتمان‌ها را زده‌اند ولی چون ناشناس بودند، هيچ کس در را باز نکرده است و آنها هم از ديوار بالا رفته‌اند.
مدير ساختمان پرسيده شما چه کسی هستيد که از ديوار بالا آمده‌ايد؟ آنها حکم ورود به منزل را نشان داده‌اند و در هر راه پله يک مأمور گذاشته‌اند که هيچ کس از خانه بيرون نيايد، سپس قفل را شکسته و وارد خانه شده‌اند.
اين بچه خواب بوده و اين که چگونه بيدارش کرده‌اند و چگونه او را برده‌اند، هيچ کس نمی‌داند. خانه را هم به شدت به هم ريخته‌اند.
او مريض است و ما بايد حداقل بدانيم زنده است، نکند فردا يک آدم فلج به ما تحويل بدهند.
آن چند نفر ديگر هم که بازداشت شده‌اند، مانند آقای حکيم‌زاده تماس نگرفته‌اند؟
چرا، آنها همان زمانی که ما هنوز تا هشت شب توی خيابان ايستاده بوديم، با خانواده‌هايشان تماس گرفته بودند. برادر آقای توکلی آنجا بود و از شيراز زنگ زدند و به او گفتند که برادرت تماس گرفته است. آقای قصابان هم زنگ زده بود. مصطفوی و احمد قصابان چند بار ديگر هم زنگ زده‌اند، ولی نمی‌دانم چرا بچه من زنگ نمی‌زند.
همه آنهايی که با خانواده‌هايشان تماس گرفته‌اند، به شدت ناراحت بودند. خانم مصطفوی می‌گفت من حرف زدن بچه‌ام را می‌شناسم، مثل اين که آنجا کسی بالای سرش ايستاده بود و چيزی را به او ديکته می‌کرد.
رادیو فردا

مادر محمد پورعبدالله، دانشجوی زندانی: نگران حال پسرم در زندان هستم
بیست و چهارم بهمن ماه سال ۸۷، محمد پورعبدالله، دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه تهران، در منزل‌اش دستگیر و به مدت یک ماه در بازداشتگاه انفرادی نگه‌داری شد، اما روز بیست و هشتم اسفند او را به زندان قزل‌حصار منتقل کردند.
محمد پورعبدالله از جمله دانشجویان چپ بود که سال گذشته نیز دستگیر شده بود. خانواده‌ی این دانشجو، در اعتراض به دستگیری و بی‌اطلاعی از وضعیت فرزندشان، هنگام آغاز سال جدید، درکنار زندان قزل حصار حضور پیدا کردند.
پی‌گیری‌های خانواده پور‌عبدالله هنوز نتیجه‌ای نداده است. مادر او درباره وضعیت فرزندش می‌گوید:
یک شب مانده بود به شب عید، فرزند من را از اوین به زندان قزل‌حصار منتقل کردند.
در زندان قزل‌حصار مجرمینی را که به جرم خرید و فروش مواد مخدر دستگیر شده‌اند نگه‌داری ‌می‌کنند.اما متاسفانه بچه من را هم به آن‌جا ‌بردند. با ما تماس می‌گیرد. دو روز اول که در قرنطینه‌ بود، حالش خیلی بد بود، نگران و ناراحت بود.‌برای این‌که در سالن ۱۵۰نفری که همه مجرمین موادمخدر بودند، فرزند من با آن‌ها در یک سالن بود. این دو روز خیلی برایش سخت بود. بعد از قرنطینه به بند رفته است.
‌روز گذشته هم من ملاقاتش کردم. محیط زندان را که دیدم، خیلی نگران شدم. برای این‌که یک دانشجوی ۲۳- ۲۴ساله در یک محیطی که همه موادی هستند و مشکل‌دار ، تحمل آن محیط برایش خیلی سخت است.
دیروز که شما با آن‌ها ملاقات داشتید، روحیه‌اش چطور بود؟ چه می‌گفتید؟
روحیه‌اش خوب بود. ولی احساس می‌کنم برای این‌که به ما روحیه بدهد بیشتر می‌گوید من این‌جا مشکلی ندارم.
‌ولی بالاخره در زندانی که همه‌جور آدم و همه‌جور خلاف‌کار است، تحمل بقیه برایش خیلی سخت است.
از نظر بهداشتی من نگرانم‌. چون این زندان از نظر بهداشت پایین است و هم از نظر روحی نگرانم که مشکلی برای بچه‌ام پیش نیاید.
وقتی شما به مسوولین زندان مراجعه می‌کنید درباره‌ی آزادی ایشان و آن‌چه در انتظارشان است، به شما چه می‌گویند؟

زمان دستگیری‌اش که به ما خبر دادند که دستگیر شده‌، ما مراجعه کردیم به دفتر پیگیری و بعد رفتم ‌زندان اوین، بعد رفتم دادسرا. ‌هیچ‌کدام اصلاً به ما جواب نمی‌دادند که آیا فرزند من این‌جاست یا نه.تا اینکه روز بعد خودش زنگ زد و گفت: «مامان من اوین هستم و حال من هم خوب است، نگران نباشید.»
بعد در پی همان تماس‌هایی که گرفت، من مدام مراجعه می‌کردم به مراجع قضایی، دادسرا، زندان. بعد از چندین بار مراجعه، گفتند که بله پرونده‌اش در دادسراست و فرزند شما هم در اوین است. ولی ملاقات ندارد، ممنوع‌الملاقات است و تلفن هم نمی‌توان بزند‌. نمی‌توانیم با او تماس بگیریم و خودش هم نمی‌توانست با ما تماس بگیرد که اصلاً ببینم فرزندم از نظر جسمی روحی در چه حالی است.‌بعد از چند بار مراجعه به دادسرا و اصرار من، قاضی پرونده به من یک نامه داد که من می‌توانم بچه‌ام را ملاقات کنم.
‌البته در حضور بازجو، بازجویش هم حضور داشت. من او را ملاقات کردم. بعد بالاخره آدم مادر است دیگر، می‌بیند بچه‌اش در محیط زندان است. آن هم انفرادی‌، حضورش در انفرادی برای من خیلی سنگین بود.
اگر به مدت یک ماه فرزندم را در انفرادی نگه دارند هم برای من و هم برای فرزندم شکنجه است.
الان می‌خواهید در ادامه‌ی تلاش‌های‌تان برای آزادی پسرتان چه کاری انجام بدهید؟
من تا به حال که سکوت کرده‌ام. گفتم شاید سکوت باعث شود که بچه‌ی من زودتر آزاد شود‌ و با هیچ رادیو خارجی تماس نگرفتم، اما واقعاً دیگر تحمل من تمام شده است. گفتم تنها راهی که شاید بتوانم به فرزندم کمک کنم این است که ‌‌با رسانه‌ها‌ تماس بگیرم و وضصعیت خودم و بچه‌ام را به گوش جهان و مسوولین مملکت برسانم تا بتوانم کاری برای بچه‌ام انجام بدهم.
رادیو زمانه

ادامه بازجویی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در تعطیلات سال جدید
تعدادی از دانشجویان دربند دانشگاه امیرکبیر با تماس تلفنی با خانواده هایشان از ادامه بازجویی ها و فشارهای غیرانسانی خبر دادند.
طی روزهای اخیر در حالی ۳ نفر از دانشجویان با خانواده های خود تماس گرفتند که به گفته خانواده های آنان، این دانشجویان به هنگام صحبت کردن دچار مشکل بوده و از فشارهای بسیار زیاد بر خود همراه با آزار و اذیت، ابراز ناراحتی می کردند.
به گفته دانشجویان از آنجائیکه هر ۹ دانشجوی بازداشت شده پلی تکنیک در سلول های انفرادی به سر می برند، تنها بازجویان بر آنها نظارت داشته و به برخی از آنها اجازه تماس تلفنی می دهند. همچین یکی از دانشجویان از ادامه بازجویی ها به روش های غیرانسانی همراه با آزار جسمی و روانی خبر داد. وی گفته است در تمامی روزهای گذشته علیرغم تعطیلات بازجویی ها ادامه داشته است.
این در حالی است که از وضعیت تعدادی از دانشجویان همچون عباس حکیم زاده و مهدی مشایخی که پس از اعتراضات صورت گرفته به دفن اجساد کشته شدگان جنگ در دانشگاه پلی تکنیک بازداشت شدند، هیچ گونه اطلاعی در دسترس نیست. در حالی که یک ماه از بازداشت حکیم زاده، مشایخی، مصطفوی و قصابان می گذرد، عباس حکیم زاده هیچ گونه تماسی نداشته است و از وضعیت وی هیچ اطلاعی در دسترس نیست.
همچین مهدی مشایخی که به وی اجازه داده شده بود در روزهای اول بازداشت، با خانواده خود تماس بگیرد و وضعیت خود را اعلام کند، پس از آن هیچ گونه تماسی نداشته و وضعیت سلامتی وی نیز در ابهام است.
احمد قصابان نیز طی روزهای گذشته برای اولین بار با خانواده خود تماس گرفته و علیرغم ابراز ناراحتی و مشکل وی در صحبت کردن، گفته است که از وی خواسته شده است تا بگوید حالش خوب است.
وضعیت سلامت حسین ترکاشوند و مجید توکلی در ابهام می باشد. این دانشجویان در ۱۷ بهمن ماه به همراه اسماعیل سلمانپور و کوروش دانشیار بازداشت شدند.
حسین ترکاشوند تاکنون هیچ گونه تماسی با خانواده خود نداشته است. مجید توکلی نیز در ۲ روز مانده به سال جدید و هنگامی که خانواده اش برای ملاقات از شیراز به تهران آمده بودند، با آنها تماس گرفته و از آنها خواسته بود که از مقابل زندان اوین بروند. برادر مجید توکلی در مورد تماس وی گفته بود: “تماس‏های‏شان خیلی عجیب بود. همین‏که تماس می‏گرفتند، به جای سلام علیک، می‏گفتند: «بروید خانه، ما ملاقات نداریم».” برادر مجید توکلی در این زمینه گفت: «بچه‏ها که تماس گرفته بودند، خیلی اضطراب داشتند. دادستان کنار دست آن‏ها ایستاده بوده و به آن‏ها می‏گفته: «مگر ما نگفتیم، به خانواده‏های‏تان بگویید که حالتان خوب است». از دانشجویان می‏خواست که عین این جمله را به خانواده‏های‏شان بگویند.»
همچنین از وضعیت یاسر ترکمن که در روز ۱۹ اسفندماه در مقابل دانشگاه امیرکبیر توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شد، هیچ گونه اطلاعی در دسترس نیست.

ر حمایت از علی نجاتی مدیر سندیکای کارگران هفت تپه

برای آزادی بیقید و شرط علی نجاتی بمیدان بیائیم !

علی نجاتی مدیر سندیکای کارگران هفت تپه از 18 اسفند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است و از سرنوشت او خبری در دست نیست. پیش از آن نیز 7 نفر از اعضای هیئت مدیره سندیکا توسط نیروهای وزارت اطلاعات و امنیتی رژیم بازداشت و پس از چند روز آزاد شدند.

فشار و تهدید علی نجاتی و دیگر اعضای هیئت مدیره بخاطر در هم شکستن سندیکا و تحمیل شورای اسلامی به کارگران نیشکر هفت تپه صورت میگیرد.

کارگران هفت تپه در سال های گذشته بارها بخاطر بهبود وضعیت معیشتی و اجحافاتی که به آنان صورت میگیرد دست به مبارزه زده اند. یک بار نیز در اعتراض به دستمزدهای معوقه در خیابان های شهر شوشتر راهپیمائی کردند.

در دفاع از آزادی علی نجاتی و در محکومیت رژیم جمهوری اسلامی در سرکوب و دستگیری کارگران و برای جلب حمایت و پشتیبانی از خواسته های کارگران هفت تپه،تشکیلات آلمان حزب کمونیست کارگری ایران در شهر فرانکفورت اقدام به برپایی میز اطلاع رسانی به همراه نمایشگاه عکس از وضعیت کارگران در ایران کرده است.

علی نجاتی مدیر سندیکای کارگران هفت تپه باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود. نباید اجازه داد جانیان اسلامی رهبران و فعالین کارگری و مبارزات کارگری را بی سر و صدا سرکوب و دستگیر نماید.

به هر شکل که میتوانید برای آزادی بی قید و شرط علی نجاتی و از حق تشکیل کارگران هفت تپه و همه کارگران ایران حمایت کنید!

فرانکفورت
میز اطلاع رسانی و نمایشگاه عکس
جمعه 3 آوریل از ساعت 12 تا 3 بعد از ظهر در دانشگاه فرانکفورت
تلفن تماس 9716227/0172
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- آلمان
2 آوریل 2009

عليرضا فيروزي در انتظار صدور حكم

بنا به گزاراشات علی رضا فیروزی از متهمان پرونده‌ی دانشجویان دانشگاه زنجان در انتظار صدور رای دادگاه از دو پرونده همچنان در زندان است.
این فعال دانشجویی که از دوشنبه ١٧ فروردین ماه توسط دادستانی زنجان بازداشت و روانه‌ی زندان زنجان شده بود، بدون حضور وکیل خود در دادگاه دوم محاکمه و در انتظار صدور حکم است.
همچنين دادستانی زنجان پرونده جدید دیگری را برای او به خاطر نویسندگی در وبلاگ شخصی اش مفتوح کرده و بعد از بازجویی چندین ساعته از وی در این رابطه٬ پرونده‌ی او را به دادگاه فرستاد. گفتني است كه دادستاني از قبول وثيقه براي آزادي او مخالفت كرده و او هم اكنون در بازداشت است.
علی نجاتی باید آزاد شود
آخرین خبر از وضعیت علی نجاتی

طبق خبر دریافتی همسر علی نجاتی ، پس از نزدیک به یک ماه پیگیری و بی خبری از وضعیت همسرش امروز یکشنبه ۱۶ فروردین در محل اداره ی اطلاعات اهواز به مدت چند دقیقه وی را ملاقات کرده است.
علی نجاتی رئیس هیات مدیره ی سندیکا ی کارگران نیشکر هفت تپه که از ۱٨ اسفند ماه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است ، در این ملاقات با روحیه ی بسیار بالا باز هم از به حق بودن مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه سخن کفته است و گفته است هیچ گونه اتهامی به کارگران نیشکر و نمایندگانشان وارد نیست.
کمیته دفاع از کارگران هفت تپه ، اعتراض شدید خود را به ادامه ی بازداشت علی نجاتی و ادامه ی پیگردهای قضایی علیه دیگر نمایندگان کارگران هفت تپه اعلام میکند و خواهان آزادی بدون قید و شرط و فوری علی نجاتی و توقف آزار و اذیت و ارعاب دیگر نمایندگان کارگران نیشکر هفت تپه است.
این کمیته تا حصول خواسته های مندرج در اعلامیه ی موجودیت خود به تلاش های گسترش یابنده ی خود برای رسیدن به این اهداف ادامه خواهد داد.
كمیته ی دفاع از كارگران هفت تپه
16/1/1388
komitedefa7.blogfa.com
بنا به گزارشات روز ١٨ فروردين كارگران نيشكر هفت تپه در حركتي اعتراضي خواهان آزادي فوري علي نجاتي از زندان شدند.

دادگاه انقلاب جمهوري اسلامي در سنندج طیب ملائی را به یکسال حبس تعزیری با 5 سال تعلیق محکوم کرد

شعبه یک دادگاه انقلاب جمهوري اسلامي در سنندج، طیب ملائی عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران را به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق کمک به برپائی مجمع عمومی کارگری و ارتباط با گروههای مخالف نظام به یک سال حبس تعزیری با 5 سال تعلیق محکوم کرد.
طیب ملائی یکی از اعضای جوان هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران است که در مراسم اول ماه مه سال 86 سنندج به همراه 13 کارگر دیگر دستگیر شد و جزو یازده کارگری بود که محکوم به زندان و شلاق شدند.
كميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي حكم زنداني براي طيب ملايي را محكوم و خواهان لغو تمامي پرونده هاي تشكيل شده براي كارگران٬ معلمان٬ دانشجويان و آزادي فوري و بدون قيد و شرط تمايم زندانيان سياسي است.
خبر به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران شانزدهم فروردین ماه


دادگاه انقلاب سنندج طیب ملایی را به یکسال حبس تعزیری با پنج سال تعلیق محکوم کرد
بنا به خبر منتشره از طرف اتحادیه آزاد کارگران ایران، دادگاه انقلاب سنندج طیب ملایی عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران را به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق کمک به برپایی مجمع عمومی کارگران و ارتباط با گروههای مخالف نظام به یکسال حبس تعزیری با پنج سال تعلیق محکوم کرد. طیب ملایی یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران است که در مراسم اول مه سال ٨٦ سنندج به همراه ١٣ کارگر دیگر دستگیر شد و جزو یازده کارگری بود که محکوم به زندان و شلاق شدند.
یکی از اتهامات واهی که جمهوری اسلامی طیب ملایی و دیگر فعالین کارگری را بدان متهم میکند همکاری و ارتباط با گروههای مخالف نظام است اما هدف نهادهای حکومت از دستگیری فعالین کارگری برای سرپوش گذاشتن بر اعمال ضد کارگری خود و ارعاب کارگران برای وادار شدن به عقب نشینی و دست شستن از مبارزه برحق آنان است. دست حکومت برای کارگران رو شده و این سیاست تماما به شکست انجامیده است و ارعاب در هر شکل آن نقشی ندارد. نهادهای ضد کارگری حکومت در سنندج، با صدور این حکم در صدد ایجاد فضای رعب و وحشت در میان کارگران برای جلوگیری از روز جهانی کارگر است. باید در مقابل این سیاست ایستاد و آنرا خنثی کرد.
کمیته کردستان حزب صدور حکم دادگاه انقلاب در سنندج بر علیه طیب ملایی و دیگر فعالین و رهبران کارگری را محکوم می کند و از همه کارگران، خانواده های کارگری و مردم مبارز شهر سنندج می خواهد که بطور متحد و یکپارچه به احکام صادره علیه طیب و دیگر رهبران کارگری اعتراض کنند و از هم اکنون با آمادگی کامل و با سازمان دادن و تدارک هرچه گسترده تر به استقبال اول مه روز جهانی کارگر بروند. حضور وسیع و متحدانه ما در برپایی هر چه باشکوه تر برگزار کردن اول مه و اعتراض و مبارزه کارگران و کل جامعه علیه این احکام ضد کارگری، می تواند نهادهای رژیم را وادار به عقب نشینی کند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

١٧ فروردین ١٣٨٨ – ٦ آوریل ٢٠٠٩

نامه بهروز جاويد تهراني

امروز من از دست دژخیمان زندان مخوف رجائی شهر کرج ،به مردم ایران پناه می برم .مردم عزیز، جلادان دیوصفت اینجا دیگر تمام مرزهای انسانی را زیر پا گذاشته اند .دیگر هیچ راهی جزء اعتصاب غذاو پناه بردن به شما را نمی شناسم .امروز سه شنبه 17 /1/1388 خورشیدی با رفتار غیر انسانی مامورین سالن ملاقات با خواهر بنده دیگر صبر من لبریز گردید .مامورین نه تنها مرا بشدت و به طرز توهین آمیزی بازرسی کرده و کوچکترین تکه کاغذ حتی شماره تلفن را از من گرفتند همین کار را بطرز بسیار توهین آمیزتر با خواهر بنده کردند .مامورین سالن ملاقات آقایان اسلامی ،احمدی ،خسروی و خانم شهبازی (مسئولین سالن ملاقات ) بدترین رفتاری را که می شد با خانواده بنده که برای ملاقات بنده آمده بودند اعمال داشتند .مسئولین سالن ملاقات برای لجبازی فقط 3 دقیقه فرصت صحبت کردن به من دادند. خواهر من پس از یک ماه موفق شد از تهران به کرج آمده و فقط 3 دقیقه با من حرف بزند .اعتراضات من و خانواده ام چیزی جزء خشونت بیشتر را در پی نداشت البته این مسئله از مدیریت و از مقامات بالای زندان دستور داده شده بود .
روزی که مرحوم حشمت ساران به طرز بسیار مشکوکی فوت کرد (به قتل رسید) مقامات حفاظت زندان از ما خواستند پیرامون این مطلب با هیچ کس صحبت نکنیم و به این موضوع دامن نزنیم و گرنه عواقب بسیار گسترده ای دامنگیرمون می گردد و همانگونه که همه شاهدید عکس این عمل را کردیم و از افشای جنایات آنان فروگزار نکردیم .
مردم عزیز ایران مدتهاست که دیگر به بیماریهای من در بهداری زندان رسیدگی نمی شود .بیماریهایی که بر اثر شکنجه های وزارت اطلاعات بر من عارض گردیده و بهداری زندان رجائی شهر از درمان آنچه ام.آر.آی و خروج از زندان نیاز است خوداری می کند .بیماریهایی که بر اثر ضربه به پشت سر من و آسیب دیدگی مخچه اکنون 50 در صد از بینائی من را از بین برده است .مردم عزیز ایران امروز رئیس سالن ملاقات در حضور خانواده ام گفت : ضد انقلاب عوضی، تو را هم می فرستیم پیش رفیقت ساران این حرف در حضور خانواده موجب شد خانواده ام بسیار نگران شوند .مردم عزیزاکنون من بعنوان یک زندانی سیاسی که از قیام 18 تیر 1378 بیش از 10 سال است که در زندان بسر می برم راهی بجزء اعتصاب غذا برایم باقی مانده است؟ به همین منظور اعلام می کنم از امروز 17 فروردین به مدت یک هفته به مسئولین زندان فرصت می دهم و پس از آن به اعتصاب غذا دست خواهم زد و تا مسئولین سالن ملاقات از خانواده بنده رسما عذر خواهی نکنند و دیگر زندانبانان و جلادان زندان دست از رفتار حیوانی خود بر ندارند به اعتصاب غذای خود ادامه خواهم داد .بهروز جاوید طهرانی.آخرین بازمانده قیام دانشجوئی 18 تیر در زندان رجائی شهر.17 فروردین
پدرام نصراللهی از اعضای کميته شورای زنان و فعال کارگري در کميته هماهنگی که چند ماه قبل دستگیر و در زندان بود، روز دوشنبه ٦6 آوریل از زندان سنندج آزاد شد.

دستگیری اعضای خانواده زندانی سیاسی محمد نیکبخت در زندان اصفهان

بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اصفهان (دستگرد)،صبح روز یکشنبه ١٦ فروردین ماه مادر و خواهر زندانی سیاسی محمد نیک بخت هنگام مراجعه به زندان جهت ملاقات با عزیزشان دستگیر و به نقطه نامعلومی انتقال داده شدند. در اين روز طبق روال معمول همیشگی خانواده زندانی سیاسی محمد نیک بخت برای ملاقات با فرزندشان به زندان مرکزی اصفهان مراجعه نمودند. آنها پس از یادداشت اسامی خود در لیست افراد ملاقات کننده در انتظار ملاقت با عزیز خود بسر می بردند ، که ناگهان توسط 2 مامور حفاظت و اطلاعات زندان اصفهان به نامهای بنائی و گرجی به سمت این خانواده حمله ور شدند و آنها را با اهانت و ضرب و شتم دستگیر کردند. این خانواده از رفتار و برخورد آنها مات و مبهوت بودند و نسبت به این برخورد غیر انسانی اعتراض نمودند و خواستارعلت این برخورد شدند.به این خانواده گفت : اداره اطلاعات اصفهان به مادستور داده است که شما را دستگیر کنیم . این برخورد وحشیانه در مقابل چشمان تعداد زیادی از خانواده ها ی زندانیان که در انتظار ملاقات بودند روی داد.اسامی اعضای خانواده زندانی سیاسی که امروز دستگیر شدند به قرار زیر می باشد: خانم منیژه شفاعت 60 ساله مادر زندانی سیاسی محمد نیک بخت و خانم رقیه نیک بخت دانشجوی رشته صنایع خواهر زندانی سیاسی محمد نیک بخت می باشند. به نقل از فعالين حقوق بشر


٤٧روز بی خبری مطلق از شرایط و وضعیت خانم فاطمه ضیائی و حامد یازرلو
بنابه گزارشات رسیده از بند ٢٠٩ زندان اوین ٤٧ روز است که از وضعیت و شرایط زندانیان سیاسی فاطمه ضیائی و حامد یازرلو هیج خبری دردست نیست.در یورشهای گسترده مامورین وزارت اطلاعات در ٢ دی ماه به منازل مسکونی در شهرهای تهران ،کرج و سمنان که منجر به دستگیری خانم فاطمه ضیائی ٥٠ ساله،حامد یازرلو،مهسا نادری،احسان عرفاتی ، حسن طلانی و فاطمه نبوی گردید.دستگیر شدگان تهران و کرج به بند مخوف ٢٠٩ منتقل شدندو همچنان در سلولهای انفرادی این بند بسر می برند.
زندانیانی که به بند ٢٠٩ منتقل می شوند در سلولهای انفرادی نگه داری می شوند و از همۀ حقوق طبیعی و اولیه خود محروم می شوند و حتی انجام کارهای فردی زندانی سیاسی منوط به موافقت بازجو می باشد و بازجویان برا ی تحت فشار قرار دادن زندانی سیاسی به طور سیستماتیک ممانعت می کند. زندانیان سیاسی اکثرا شبها مورد بازجوئی قرار می گیرند و در حین بازجوئی تحت شکنجه های جسمی روحی قرار می گیرند.
از زمان انتقال تا به حال از وضعیت وشرایط خانم فاطمه ضیائی و حامد یازرلو هیج خبری در دست نیست. آنها تا به حال هیچگونه تماسی با خانواده های خود نداشته اند و حتی تماسهایی کنترل شده که تحت نظارت بازجویان صورت می گیرد و در سطح چند جمله که جملات آنرا بازجویان وزارت اطلاعات تعیین می کنند و زندانی می بایست آنها را تکرار کند صورت نگرفته است.خانواده های بازداشت شدگان ٢ دی ماه از زمان دستگیری عزیزانشان تا به حال تقریبا روزانه به دادگاه انقلاب و بند ٢٠٩ زندان اوین مراجعه کردند تا شاید بتوانند عزیزان خود را ملاقات کنند و یا صدای آنها را بشنوند و یا اینکه به آنها گفته شود که علت دستگیری عزیزانشان چی بوده ؟ به خانواده ها اجازه داده نمی شود به شعبه ٣ امنیت که رئیس آن فردی به نام حسینی است مراجعه کنند و از او بپرسندکه چرا از عزیزانشان بیش ٤٦ بی خبر هستند ؟ چرا به آنها اجازه تماس نمی دهند ؟چرا اجازه ملاقت به خانواده داده نمی شود و چرا در بازداشت بسر می برند؟خانواده ها فقط از طریق تلفنهای داخلی دادگاه انقلاب می توانند با شعبه ٣ تماس بگیرند و فردی که گوشی را بر می دارد خود را به عنوان منشی معرفی می کند از دادن جواب مشخص به خانواده ها خوداری می کند و وقتی که در معرض سئوالهای آنها قرار می گیرد تلفن را قطع می کند و یا جوابهایی مانند؛ حسینی در شعبه نیست ؟ هنوز بازجوئیهای آنها تمام نشده ؟ ما اطلاعی نداریم و غیره است

اعلام موجوديت و فراخوان "كميته ي دفاع از كارگران هفت تپه"

كارگران و مردم آزاديخواه ايران و جهان! كارگران نيشكر هفت تپه پس از ماه ها رنج و تلاش اكنون زير بيشترين فشارها قرار دارند. اين كارگران مطابق آن چه در مقاوله نامه هاي ٩٨ و٨٧ سازمان جهاني كاربدان تصريح شده، اقدام به ايجاد تشكل مستقل خود نموده اند و در آبان ماه ٨٧ در مجمع عمومي "سنديكاي كارگران نيشكر هفت تپه" را ايجاد و نمايندگان خود را انتخاب كردند.همبستگي كارگران در هفت تپه منجر به پرداخت حقوق هاي معوقه، افزايش ٧٠ هزار تومان به حقوق كليه ي كاركنان، در دستور كار قرار گرفتن استخدام رسمي بخش وسيعي از كارگران هفت تپه، جلوگيري از فروش زمين و خصوصي سازي كارخانه شد و...در نيمه ي دوم سال ٨٧ نمايندگان كارگران هفت تپه بارها مورد تهديد قرار گرفتند و بازداشت و دادگاهي شدند ودر اسفند ماه ٨٧ دوباره هفت تن از اعضاي هيئت مديره ي سنديكا آقايان، فريدون نيكوفرد، جليل احمدي، نجات دهلي، رضا رخشان، قربان عليپور، محمد حيدري مهر و رحيم بسحاق، دستگير و تحت فشار قرار گرفتند و در نهايت هم با قرار كفالت آزاد شدند .همچنین احكامي نيز براي نمايندگان كارگران صادر شده است.علي نجاتي رئيس هيئت مديره ي سنديكا نيز از ١٨ اسفند ماه تا كنون در مكان نامعلومي در بازداشت به سر مي برد. كارگران ! صحبت از بيكارسازي تعداد زيادي از كارگران، وا گذاري كارخانه به بخش خصوصي و سپس تغيير كشت زمين هاي كشاورزي و به عبارتی نابودی نیشکرهفت تپه مي شود. همه ي اين ها بدين معناست كه نظام سرمايه داري علاوه بر فشار هاي غير انساني به نمايندگان كارگران هفت تپه، زندگي حدود ٤ هزاركارگر و خانواده هایشان را نيز براي هميشه در معرض نابودي قرار داده است.ما میدانیم که با گسترش بحران سرما یه داری، بیکارسازی و اخراج کارگران در آینده در سطح وسیعی ادامه خواهد داشت و امنیت شغلی کارگران را تهدید میکند و لزوم همبستگی کارگران هر چه بیشتر احساس میشود . حمایت از کارگران هفت تپه حمایت ازخود ماست . در اين ارتباط ، ما امضا کنندگان،ضمن اعتراض به این سرکوب ها، آمادگي خود را براي حمايت مؤثر و همه جانبه از حقوق كارگران هفت تپه برای پايان دادن به هر گونه پيگرد و محاكمه ي اعضاي هيئت مديره ي سنديكا و آزادي علي نجاتي رئيس هيئت مديره ي سنديكاي كارگران هفت تپه اعلام داشته و با تشكيل " كميته ي دفاع از كارگران هفت تپه" اعلام مي كنيم از اين پس، به هر طريق ممكن اعم از اطلاع رساني اخبار كارگري هفت تپه، ترغيب تشكل هاي داخلی و جهاني كارگري، نهادها و فعالين حقوق بشر وهر گونه اعتراض ، دعوت از کارگران ... براي توقف فضاي سركوب و ارعاب نسبت به فعالين كارگري و احقاق و تثبيت حقوق و مطالبات كارگران در هفت تپه اقدام خواهيم كرد. ما از كليه ي افراد ،کارگران،زنان ،معلمان،نویسندگان، تشكل ها و فعالان كارگري و اجتماعی و دانشجویان مي خواهيم با عضویت ،حمایت ومشاركت در اين حركت انساني و طبقاتي به حمايت از كارگران نيشكر هفت تپه برخيزند.
كميته ي دفاع از كارگران هفت تپه ١٠/١/١٣٨٨
komitedefa7.blogfa.com
افراد و تشكل ها براي عضويت و اعلام نام خود براي عضويت در اين كميته به اين آدرس پيام بفرستند وبا پیشنهادات و برنامه ها و ا
علام امکانات ِخود،مارا یاری کنند
k.d.7tapeh@gmail.com
اسامی افراد ی که اعلام آمادگی برای عضویت و حمایت کرده اند، به ترتیب الفبایی :محمد اولیایی فرد(وکیل اعضای هیئت مدیره ی سندیکای کارگران هفت تپه)- ابراهیم امدادی-مهرداد امین وزیری-نازی اسکویی- یاشار امینی- مجید اشرف نژاد- علی رضا اخوان- علی امینی - مهدی الهیاری- مریم آموسا- ابوطالب باقری- زهرا بدشت- شادمان بنی بشر- صدرا پیرحیاتی- علیرضا ثقفی- ویکتوریا جمشیدی- نسرین چنگیزیان- خالد حسینی- مجید حمیدی- پرویز حاج میرزایی- بهروز خباز- علیرضا خباز- لیلا خلیلی- عین الله خادمی- رضا دهقان- محمد کریم دلفان- فریبرز رئیس دانا- فرزانه راجی- سمیه رشیدی- سوسن رازانی- ناصر زرافشان- علی سالم- مسعود سلیم پور- بهزاد سهرابی- مهدی سروقدی- هاجر سعیدی- فخری شادفر- فاطمه شاه نظری- مریم شیرازی- هاله صفرزداه- بیژن صباغ- غلامعلی صفایی- ایلقار صمدزاده- کامران طاهباز- بیتا طاهباز- علیرضا عسگری- غلام حسین عابد- میلاد عمرانی- وحید علیقلی پور- فتانه عباسی- پویش عزیزالدین- حسین غلامی- موسی فرهمند- فرامرز فطرتی- فرشید فرهادی- شیما فرزاد منش- سیروس فتحی- فواد فتحی- وفا قادری- مینا قربانی- پرویز قره باغی- یوسف قنداق ساز- سعید کیوان- صالح کیاماری- صدیق کبیری- افسر کریمی- سودابه کریمی- اکبر معصوم بیگی- نسترن موسوی- مریم محسنی- مجید ملکی- سعید مقدم- جهانگیر محمود ویسی- شهربانو مقدم- مازیار مهرپور- امید میرکی- مونا محمدزاده- شایسته ناصری- داریوش نوید- خانواده ی علی نجاتی- فردین نگهدار- پریسا نصرآبادی- روان نیکخو- کنور نوری- کژال نصرالهی- میترا همایونی- سودابه یاری

ده نفر از فعالين دفاع از حقوق زن با قيد كفالت آزاد شدند

12 نفر از فعاليني كه تحت عنوان دفاع از حقوق زن فعاليت ميكنند به اسامي آرش نصیری اقبالی، امیر رشیدی، محمد شوراب٬ لیلا نظری، دلارام علی، فرخنده احتسابیان، علی عبدی ٬ شهلا فروزانفر، ثریا یوسفی،بهارا بهروان٬ خدیجه مقدم و محبوبه کرمی روز پنج شنبه ششم فرودین ماه در حالی که تصمیم داشتند به دیدار نوروزی با خانواده های برخی از زندانیان بروند در خیابان سهروردی تهران دستگیر و به زندان منتقل شده بودند.
ده نفر از اين دستگير شدگان روز ٩ فروردين با قيد كفالت آزاد شدند. اما دو نفر ديگر آنها خديجه مقدم و محبوبه كرمي همچنان در زندان اوين بسر ميبرند. عليرغم پيگيري خانواده اين دو نفر٬ رسيدگي به پرونده آ.نان به ١٦ فروردين موكول شده است و ده نفر آزاد شده نيز بايد روز یک شنبه 16 فروردین برای بازپرسی در دادگاه حاضر شوند.