به بازداشت دانشجویان وسیعا اعتراض کنید

طبق اخبار منتشر شده سجاد رادمهر، آیدین خواجه ای، فراز زهتابی و داریوش حاتمی از دانشگاه تبریز دستگیر و به مکان نامعلومی برده شده اند. این دانشجویان به دلیل شرکت در اعتراضات دانشجویان در خردادماه سال گذشته نسبت به دستگیری نادر مهد قره باغ و سجاد رادمهر به خاطر اعتراض به تعویق در برگزاری جلسه دفاعیه پایان نامه تحصیلی اش دستگیر شده اند. این دانشجویان پیش از این نیز به کمیته انضباطی احضار و احکام توبیخی و تعلیق از تحصیل دریافت کرده بودند.
تعدادی از دانشجویان دانشگاه مشهد نیز طی روزهای گذشته و در پی تجمع اعتراضی مردم به گرانی و همچنین در آستانه ١۸ تیر بازداشت شده اند. محمد زراعتی، فرزاد حسن زاده، علی قلی زاده، علی صابری، رضا عرب، اشکان آرشیان و مجتبی عمادپور دانشجویان دانشگاه مشهد هستند که همچنان در زندان به سر می برند. گفتنی ست که تعداد بازداشت شدگان مشهد ١۴ تن به نام های توحید دولتشناس، سجاد رجبی، محمد میزبان، محمد زراعتی، فرزاد حسن زاده ، مهدی قدسی، علی قلی زاده، علی صابری، رضا عرب، اشکان آرشیان، امیر سرابی، امیرعلی بیات مختاری، محمد احسانی و مجتبی عمادپور بوده که هم اکنون ۸ نفر از آنان آزاد شده اند.
همچنین ٣ دانشجوی دانشگاه زنجان به نام های پیام شکیبا، آرش رایجی و حسن جنیدی در پی اعتراضات اخیر دانشجویان این دانشگاه در بازداشت به سر می برند. محمد هاشمی، بهاره هدایت، مجید اسدی، سلمان سیما و مهدی خدایی نیز از دانشجویان و فعالین دانشجویی در تهران هستند که دستگیر و هم اکنون در بازداشت هستند.
دستگیری و صدور احکان کمیته های انضباطی در فصل تعطیلی دانشگاه ها نشان از وحشت رژیم از اعتراضات دانشجویان دارد. در ماه های گذشته دانشجویان با اعتراضات وسیع و توده ای خود عقب نشینی های زیادی را به مسئولین دانشگاه و حکومت تحمیل کردند. جمهوری اسلامی با توجه به پراکندگی دانشجویان در این فصل می خواهد فعالین دانشجویی را دستگیر و به اعتراضات دانشگاه عقب نشینی تحمیل کند.
سازمان جوانان کمونیست بازداشت و صدور احکام انضباطی برای دانشجویان را شدیدا محکوم می کند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط دانشجویان و لغو هرگونه حکم انضباطی و برچیده شدن بساط کمیته های انضباطی از دانشگاه هاست. دانشجویان باید فضای اعتراض علیه این احکام ضد انسانی را در فصل تعطیلی دانشگاه ها نیز حفظ کنند و با همه امکانات خود از جمله روابط قوی ای که با هم دارند و ایجاد شبکه های سراسری اعتراض در دانشگاه های مختلف در هر شکل ممکن اعتراض به سرکوب و بازداشت و احکام صادره برای دوستان خود را بی وقفه ادامه دهند.
سازمان جوانان کمونیست
٢۹ تیر ۸۷، ١۹ جولای ٢۰۰۸

No comments: