به : فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری (آی، تی، یو،سی)، سازمان آموزش جهانی (ایی، آی)،فدراسیون بین المللی حمل و نقل (آی، تی، اف)،اتحادیه بین المللی صنایع غذائی، کشاورزی و خدمان (آی، یو، اف)،سازمان عفو بین المللی (امنستی)


با سلام

همانطور که اطلاع دارید مراسم اول ماه می روز جهانی کارگر امسال (2009) در شهرهای ایران از جمله تهران و سنندج مورد یورش سبعانه نیروهای انتظامی و لباس شخصیهای اطلاعاتی واقع شدند که در سنندج منجر به زخمی شدن تعداد زیادی و بازداشت شش نفر گردید (این شش نفر روز بعد با قرار وثیقه 20 میلیون تومان آزاد شدند). در پارک لاله تهران نیز همین اتفاق اما در سطح ویسع تری رخ داد و صدها نفر مجروح و حدود 170 نفر دستگیر شدند. بلافاصله بعد از بازداشت افراد شرکت کننده در مراسم، آنها را به پایگاههای اطلاعات انتقال داده و مورد بازجوئی همراه با شکنجه های جسمی و روحی قرار دادند. از زمان بازداشت افراد تاکنون هر روزه خانواده ها در مقابل دادگاه انقلاب در تهران تجمع می کنند و خواهان آزادی عزیزانشان هستند و از طرف دیگر همراه با اعتراضات خانواده ها، تشکلهای کارگری در ایران اقدام به فراخوان به کمپین برای آزادی دستگیرشدگان اول می نموده که تا حالا به خاطر حمایتهای داخلی و بین المللی بسیار موفق بوده و در نتیجه آن اکثر بازداشت شدگان آزاد گردیده اند. اما هنوز تعدادی در زندان هستند که به گفته افراد آزاد شده در وضعیت بدی از نظر فضا، بهداشت، غذا و غیره بسر می برند و علاوه بر این همیشه مورد ضرب وشتم و بی حرمتی مأموران زندان قرار می گیرند. در میان افراد بازداشت شده کسانی را به طور ویژه برای گرفتن اعترافات واهی شکنجه کرده اند که ازجمله جعفر عظیم زاده رئیس هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، سعید یوزی و محمد اشرفی از اعضای کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای آزاد کارگری می باشند. افراد یاد شده را روزسوم خرداد ساعاتی بعد از تماس جعفر عظیم زاده با همسرش از بند 240 زندان اوین به بند معروف و مخوف 209 می برند و به شدت شکنجه می شوند، به طوری که ساعتها بعد از انتقال مجدد آنها به بند 240 جعفر عظیم زاده از ناحیه سر به شدت درد می کشد. هم چنین سعید یوزی که دچار بیماری سرطان معده بوده و بر اثر قطع درمان و نرسیدن دارو پوستش به خاطر بیماریش به شدت دچار ناراحتی می شود و از ناحیه چشم نیز دارای مشکل هست.

این وحشیگیری در حالی صورت می گیرد که تاکنون اعتراضات صدها میلیونی در سطح جهان به بازداشت و اذیت و آزار شرکت کنندگان در مراسم اول می براه افتاده و در واقع دهن کجی ای به خواست جهانی برای رعایت حقوق انسانی بوده که از طرف سیستم قضائی و اطلاعاتی ایران به نمایش گذاشته می شود و از طرفی روند بازجوئیها به گفته خود مقامات قضائی پایان یافته است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران به شدت نگران سلامتی بازداشت شدگان، بویژه افراد نام برده است و ضمن قدر دانی از تلاشهای تاکنونی اتحادیه ها و تشکلهای کارگری و سازمانهای مدافع حقوق بشربرای آزادی دستگیر شدگان اول می، تقاضا دارد که برای رهائی همه زندانیان بر فشارهای خود به دولت ایران بیافزایند.



با احترام

اتحادیه آزاد کارگران ایران

6/3/1388

No comments: