اخراج علي نجاتي و احکام صادره براي کارگران هفت تپه

علي نجاتي رئيس هيئت مديره‌ي سنديکاي کارگران نيشکر هفت تپه از ١٨ اسفند تا ٢٥ فروردين ٨٨ در بازداشت و تحت بازجويي اطلاعات قرار گرفت. وي پس از آن که با قرار کفالت آزاد شد و نامه‌ي اخراج از طرف شرکت نيشکر هفت تپه دريافت نمود که در آن نامه اعلام شده است ايشان از تاريخ ٨ فروردين ٨٨ از کار خود اخراج شده است. با وجود اين که دادگاه انقلاب شهرستان شوش نامه‌يي صادر کرده است که نشان مي‌دهد علي نجاتي در اين مدت در بازداشت دستگاه قضايي-امنيتي بوده است و طبق قوانين موجود، در اين صورت عدم حضور وي در محل کار غيبت محسوب نمي‌شود، مديران نيشکر به بهانه‌ي غيبت، وي را از کار اخراج کرده‌اند.
هچنين براي ٥ نفر از اعضاي هيئت مديره سنديكاي كارگران نيشكر هفت تپه، براي آقايان علي نجاتي، جليل احمدي، فريدون نيکوفرد و قربان عليپور يک سال زندان ( ٦ماه تعزيري و ٦ ماه تعليقي ) و ٥ سال ممانعت از شرکت در هر گونه انتخابات کارگري و براي آقاي محمد حيدري مهر 1 سال زندان ( ٨ ماه تعليقي و ٤ ماه تعزيري ) و ٣ سال ممانعت از شرکت در هر گونه انتخابات نمايندگي کارگري صادر شده است. هم چنين در حکم صادره علت اين احکام « ايجاد سنديکاي خارج از قانون » و پاره‌يي از اتهامات واهي اعلام شده است.
همچنين صبح روز، دوشنبه ٢٨ ارديبهشت احضاريه اي از سوي دادسراي شهرستان شوش براي رضا رخشان رضا رخشان از اعضاي سنديکاي شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه و مسول واحد روابط عمومي اين سنديکا است.

No comments: