گزارش تجمع امروز دوشنبه خانواده های دستگیرشدگان در مقابل دادگاه انقلاب

خانواده های دستگیر شدگان روز جهانی کارگر در تهران، امروز نیز با تجمع خود در مقابل دادسرا و دادگاه انقلاب، خواستار آزادی بی قید و شرط عزیزان دربند خود شدند. ماموران نیز بارها سعی در متفرق نمودن تجمع کنندگان کردند که هر بار پس از این اقدام ماموران دوباره جمعیت تشکیل می شد. خانواده ها سپس به تنظیم نامه ای خطاب به کمیسیون حقوقی و اصل نود مجلس شورای اسلامی و نیز رئیس قوه قضائیه نوشته و طی آن خواهان رسیدگی به وضعیت دستگیر شدگان و آزادی بی قید و شرط آنان شدند.بنابر تصمیم خانواده ها، این تجمعات در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.
اتحادیه آزاد کارگران ایران
14 اردیبهشت 88
www.ettehadeh.com

آخرین خبر از وضعیت دستگیر شدگان اول ماه مه و آزادی 5 تن از آنان

بنابر خبر رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، در ساعات اولیه امشب 5 تن از افراد بازداشت شده در اجتماع اول ماه مه در پارک لاله تهران، به نامهای امید شفیعی، مهران یزدی، علیرضا فلاح، حسین روان بخش و ساسان لطیفی با قید کفالت از زندان آزاد شده اند. هم چنین تمام زندانیان مرد درگروه های 4 یا 5 نفره در بند 240 زندان اوین زندانی شده اند و براساس گفته افراد آزاد شده برخورد مناسبی با زندانیان بعمل نیامده و نسبت به خواسته های آنان بی توجهی می شود. اما روحیه کارگران زندانی بالا بوده و به خانواده های خود پیام فرستاده اند که از سپردن وثیقه های سنگین اعلام شده به دادگاه خودداری کنند. طبق همین اخبار برای بهرام (عیسی) عابدینی و جعفر عظیم زاده رئیس هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران مبلغ 50 میلیون وثیقه و برای شاهپور احسانی راد دیگر عضو هیئت مدیره اتحادیه، قرار کفالت به مبلغ 50 میلیون تومان تعیین شده است. که البته نامبردگان و خانواده های آنان مخالفت خود را با سپردن چنین وثیقه هایی ابراز داشته اند و خواهان آزادی بی قید و شرط تمامی دستگیر شدگان می باشند. و خبر دیگر این که برخلاف وعده داده شده به خانمهای دستگیر شده در اول ماه مه مبنی بر دادن اجازه ملاقات با خانواده هایشان که طی تماس تلفنی اعلام شده بود، به خانواده ها اجازه ملاقات داده نشد.

اتحادیه آزاد کارگران خود را همدوش و همراه با خانواده های تمامی کارگران و فعالین کارگری و اجتماعی دربند می داند و با تمامی توان و امکانات خود به تلاش برای آزادی دستگیر شدگان ادامه خواهد داد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران
14/2/ 1388

No comments: