نامه اتحادیه آزاد کارگران ایران به سازمانها و اتحادیه های کارگری جهان

نامه اتحادیه آزاد کارگران ایران
دوشنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۴ می ۲۰۰۹ - ۰۶:۲۰
به:کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری (آی، تی، یو، سی)٬ فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل (آی، تی، اف)٬ سازمان آموزش جهانی (ای،آی)٬ اتحادیه بین المللی کارگران صنایع مواد غذائی، کشاورزی و خدمات (آی، یو، اف)


هم سرنوشتیان!
مراسم روز جهانی کارگر ۲۰۰۹ در ایران طبق معمول هر سال مورد یورش وحشیانه پلیس قرار گرفت و صدها نفر مورد ضرب و شتم، بی حرمتی، توهین و بازداشت واقع شدند. در تهران بیش از ۱۷۰ نفر و در سنندج نیز ۶ نفر بازداشت شدند. در تهران پلیس در نهایت وحشیگری با استفاده از باتوم، گاز اشک آور و گاز سوزان فلفل به شرکت کنندگان در مراسم روز جهانی کارگر در پارک لاله تهران هجوم برده و جمعیت زیادی را مسموم نمود و در حالیکه افراد مسموم دچار سوزش چشم و حلق و بینی شده بودند و نمی توانستند از خود دفاع کنند، با چماق و باتوم، به شدت ضرب و شتم شده و بسیاری دچار آسیبهای جدی مانند شکستگی سر و صورت و دست شده اند. همه این انسانهای کارگر، شریف و آزادیخواه جرمشان تنها برگزاری مراسم روز جهانی کارگر بوده، که جزء پایه ای ترین حقوق انسانی شان است و این روز در بسیاری از کشورهای متمدن جهان نیز به عنوان حق مسلم کارگران شناخته شده است، و فقط به این جرم مورد ضد انسانی ترین برخوردها قرار گرفته اند.


هم طبقه ایها!
اما ما کارگران ایران در مبارزات و کشمکشهای مداوم برای احقاق حقوق خود همواره از حمایتهای بی دریغ شما در خارج از مرزهای جغرافیائی ایران برخوردار بوده و از این نظر احساس دل گرمی و داشتن تکیه گاهی محکم کرده ایم و بدون شک، جسارت کارگرانی که تحت فشارها و در محاصره تنگ پلیس همچنان بر خواست خود برای برگزاری مراسم روز جهانی کارگر پافشاری نمودند، با اتکاء به نیروی بین المللی طبقه کارگر بوده است. بنابراین به همان درجه که کارگران در ایران، امسال وسیعتر و با جسارت تر به میدان آمده اند، ضروری است که شما نیز مجدانه تر، محکم تر و وسیعتر از کارگران ایران حمایت کنید و تمام تلاش خود را به کار گیرید، تا دولت جمهوری اسلامی همکاران در بندمان را هر چه سریعتر آزاد کند.
هم اکنون ۷۰ نفر به اسامی ۱- جعفر عظیم زاده، ۲- شاپور احسانی راد، ۳- بهرام (عیسی) عابدینی، ۴- سعید یوزی، ۵- بهروز خباز ۶- یونس ارژنگ ۷- مریم محسنی ۸- محمد اشرفی ۹- لاله محمدی۱۰- شریف محمدی۱۱- افسانه عظیم زاده ۱۲- فاطمه اقدامی ۱۳- فاطمه شاه نظری۱۴- محمد لطفی۱۵- مصعود لقمان۱۶- غلامرضا خانی ۱۷- منصور حیات غیبی ۱۸- بهناز فرمانبر ۱۹- پروانه قاسمیان ۲۰- میثم جعفر نژاد ۲۱- امیر یعقوب علی ۲۲- کاوه مظفری ۲۳- جلوه جواهری ۲۴- علیرضا ثقفی ۲۵- محسن ثقفی ۲۶- اسداله پور فرهاد ۲۷- علی رضا فیروزی ۲۸- پوریا پیش تازه ۲۹- طاها ولی زاده ۳۰- هما اژدرنیا ۳۱- حمید خادمی ۳۲- عین اله بصیری ۳۳- امید شفیعی ۳۴- نوید یزدی ۳۵- غلامرضا رجبی ۳۶- سجاد سبزعلی پور ۳۷- آیسان زرفام ۳۸- # خوشبخت ۳۹- احمد داوودی ۴۰- محمدی سلیمی ۴۱- محمد احسانی ۴۲- صالح کیا آبادی ۴۳- حمید یعقوب علی ۴۳- سیروس فتحی ۴۴- شریفه فتحی ۴۵- مریم میربهاری ۴۶- مریم یمینی ‌فر ۴۷- محمود حسینی ۴۸- نسرین علیزاده و... در بدترین شرایط و به گفته افرادی که روز ۱۲ اردیبهشت آزاد شده اند حتی بدون غذا به جرم دفاع از حق انسانی خود در بازداشت بسر می برند در حالیکه از جانب دادگاه انقلاب اسلامی در ازای آزادی هر یک از آنان وثیقه های سنگین نیز تعیین شده است. مسئولین قضائی تعیین چنین وثقه های سنگینی را سالهاست که عامدانه به سیاستی برای تبرئه و مصون نگه داشتن خود از فشار اعتراضات نسبت به اعمال فشارها و در عین حال در زندان نگه داشتن فعالین تبدیل کرده اند. باید این سیاست را به عقب راند.


با احترامات فراوان
اتجادیه آزاد کارگران ایران
تماس با ما:
k.ekhraji@gmail.com
www.ettehadeh.com
تاریخ: ۱۳/۲/۱۳۸۸

No comments: