در اول مه امسال(روز جهانی کارگر) دوازده نفر دستگير شدند

دستگير شدگان اول مه بايد فورا و بدون قيد و شرط از زندان آزاد شوند

جمهوري اسلامي امسال با مجوز ندادن٬ با دستگيري و تهديد کارگران وحکومت نظامی اعلام نشده در مقابل برپايي مراسم اول مه روز همبستگي جهاني کارگران ايستاد. قبل ازفرا رسیدن اول مه در روز ٤ ارديبهشت ماه شيث اماني از رهبران کارگري در شهر سنندج را بازداشت کرد و هنگاميکه که کارگران مانند سالهای گذشته در جمعه قبل از اول مه ميخواستند در پارک چيتگر جمع شوند تا به استقبال اول مه بروند٬ با کشاندن وسیع نيروي انتظامي و لباس شخصی ها به اين پارک مانع تجمع کارگران شد. اما با اين حال چند صد نفر از کارگران به پارک جهان نما رفتند و تعداد چند صد نفر نيز به پارک چيت گر برگشتند و در آنجا جمع شدند و با اين کار خود عزم جزمشان را براي برپايي اول مه روز همبستگي جهاني کارگري به نمايش گذاشتند.
جمهوري اسلامي براي برپايي مراسم اول مه روز جهاني کارگر نه تنها به کارگران مجوز نداد٬ بلکه هر جا که کارگران خواستند جمع شوند و اين روز را گرامي بدارند٬ دو برابر جمعيت کارگران نيروي انتظامي به محل آورد تا از گراميداشت اول مه و تجمعات و راهپيمايي توسط کارگران در اين روز جلوگيري کند. اول مه امسال بيش از هروقت صحنه کشاکش کارگران با رژيم اسلامي بر سر برگزاري مراسم اين روز و اعلام کيفرخواست خود عليه توحش سرمايه داري بود. کارگران اعلام کردند٬ با اينکه به ما مجوز داده نشده است٬ اما ما مراسم خود رابرگزار خواهيم کرد و برپايي اين روز را حق خود ميدانيم. عليرغم تهديدات جمهوري اسلامي کارگران در سنندج جمع شدند و روز اول مه را جشن گرفتند و در شهرهاي مختلف دست به کار برگزاري مراسم اين روز شدند. از سوي اتحاديه آزاد کارگران ايران به مناسبت اول مه در ٥ مکان فراخوان داده شد. در برابر اين تلاش ها جمهوري اسلامي دست به دستگيري زد. در سنندج ٦ نفر از کارگران و شرکت کنندگان در مراسم اول مه به اسامي شیوا خیرآبادی٬ عبدالله نجار فعال کارگری ٬ غالب حسینی٬ علی حسینی ٬ بهاالدین صدوقی ٬ سوسن رازانی دستگير شدند.
در اشنويه روز قبل از برگزاري اول مه٬ اطلاعات جمهوري اسلامي به منزل سه نفر از فعالين که در تدارک برگزاري مراسم اول مه در محلي در نزديکي اين شهر بودند ٬ رفته و سه نفر به اسامي حميد اطهري، آرام ابراهيم خاص و نسرين محمود آذر را بازداشت کردند. در عسلويه که به فراخوان اتحاديه آزاد کارگران ايران قرار بود مراسمي برپا شود٬ قبل از اينکه کارگران جمع شوند٬ جوانمير مرادي از رهبران کارگري و از اعضاي هيات مديره اين اتحاديه دستگير شد و سپس بدنبال او طه آزادي که با تعدادي ديگر از کارگران براي پيگيري وضعيت جوانمير مرادي به محل بازداشت او رفته بود٬ دستگير گرديد. بدين ترتيب در اول مه امسال رژيم اسلامي دوازده نفر از کارگران و فعالين سياسي را دستگير و زنداني کرد. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي تهاجم رژيم به کارگران و دستگيري آنان بخاطر برپايي مراسم اول مه را شديدا محکوم ميکند.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي با انعکاس اين اخبار در سطح بين المللي براي آزادي فوري دستگير شدگان اول مه امسال تلاش گسترده اي را در دستور خود گذاشته و همه کارگران و انسانهاي آزاديخواه را به اعتراضي وسيع عليه اين دستگيري ها و براي آزادي فوري و بدون قيد و شرط شيث اماني٬ جوانمير مرادي٬ طه آزادي٬ شیوا خیرآبادی٬ عبدالله نجار فعال کارگری ٬ غالب حسینی٬ علی حسینی ٬ بهاالدین صدوقی ٬ سوسن رازانی٬ ٬ حميد اطهري، آرام ابراهيم خاص و نسرين محمود آذر دستگير شدگان اول مه امسال فراميخواند.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي براي آزادي بدون قيد و شرط تمامي زندانيان سياسي تلاش ميکند.

زنده باد اول مه روز همبستگي جهاني کارگران
زندانيان سياسي آزاد بايد گردد
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي

١٣ ارديبهشت ١٣٨٧- ٢ مه ٢٠٠٨

No comments: