کميته دفاع از دستگير شدگان اول مه تشکيل شد

امسال بنا بر سنت هرسال و علیرغم فشارهای که جمهوري اسلامي در تقابل با برپايي اول مه مستقل کارگران وارد کرد٬ کارگران در ايران به استقبال اول مه رفتند. اعلام کردند که برپايي اول مه را حق مسلم خود ميدانند. در سنندج مراسم اول مه را برپاداشتند و در چند شهر به تدارک برپايي اول مه رفتند. اما از قبل از اين روز جمهوري اسلامي شيث اماني از بنيانگزاران اتحاديه آزاد کارگران ايران و از رهبران سرشناس کارگري در شهر سنندج را دستگير کرد و در اول مه ١٣ نفر را در شهرهاي سنندج و اشنويه و عسلويه دستگير نمود. خوشبختانه ١١ نفر از اين دستگير شدگان زير فشار فضاي اعتراضي در ميان کارگران از زندان آزاد شدند٬ اما هنوز دو نفر از رهبران شناخته شده کارگري جوانمير مرادي از اعضاي هيات مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران و طه آزادي عضو علي البدل اين سازمان هنوز در زندانند و شيث اماني نيز همچنان در بازداشت بسر ميبرد. در زندان نگاهداشتن اين کارگران در حاليکه هنوز منصور اسانلو نيز در زندان است٬ تهاجمي است به کل کارگران. تهاجمي است به حق پايه اي ما کارگران به حق مسلم خود براي برپايي مراسم اول مه روز جهاني کارگري.
بويژه اين کارگران از رهبراني هستند که نقش فعالي در ايجاد تشکل کارگران و از بنيانگزاران اتحاديه آزاد کارگران ايران هستند٬ در زندان نگاهداشتن اين کارگران در عين حال حمله اي است به تلاش کارگران براي متشکل شدن خود. بدين ترتيب ما حمايت از کارگران دستگير شده اول مه و کمپيني بين المللي براي آزادي فوري و بدون قيد و شرط اين عزيزان را امري فوري براي جنبش کارگري در ايران و مبارزات کل جامعه ميدانيم و براي پيشبرد اين امر تصميم به تشکيل کميته حمايت از دستگير شدگان اول مه را گرفتيم و همين جا از همه کارگران و از همه انسانهاي آزاديخواه ميخواهيم که وسيعا به کمپين اعتراضي براي آزادي فوري و بدون قيد و شرط دستگير شدگان اول مه بپيوندند. کميته حمايت از دستيگير شدگان اول مه خواستهاي زير را در دستور دارد:
١- برپايي مراسم اول مه حق مسلم کارگران است. دستگيري کارگران به جرم برپايي اول مه محکوم است
٢- دستگير شدگان اول مه شيث اماني٬ جوانمير مرادي و طه آزادي بايد فورا و بدون قيد و شرط از زندان آزاد شوند
٣- منع تهديد و فشار بر روي کارگران و باطل شدن تمامي پرونده هايي که براي فعالين و رهبران کارگري تشکيل شده است. از جمله متوقف کردن احضار کارگران نيشکر هفت تپه آقايان جلیل احمدی، فریدون نیکوفرد، احمد نجاتی، قربان علیپور و محمد حیدری مهر به دادگاه و باطل شدن پرونده هاي تشکيل شده براي آنان.


رضا رشيدي
محمد نعمتي
شکوه محمدي
حسن گلزاري
محمد کوهسار
علي گلزاري
عباس مويدي
محسن عابديني
٣٠ ارديبهشت ٨٧- ١٩ مه ٢٠٠٨

تلفن:07846404820

اي ميل آدرس:golzarali@yakoo.com
اطلاعیه شماره 2:
به دنبال تجمع چند روز قبل کارگران هفت تپه و بستن جاده اهواز – شوش و همچنین تجمع در مقابل دادگاه از شب گذشته نیروهای انتظامی به دستور شخص فرماندار سرکوب و دستگیری کارگران را آغاز کردند. تعداد زیادی از نیروهای گارد ویژه از چندین شهر نزدیک به شوش در نقاط مختلف شهر از جمله مرکز شهر، بازار و خیابانهای اصلی مستقر شدند و در صورت ورود کارگران به این مراکز میخواهند آنان را دستگیر نمایند. همچنین نیروهای اطلاعات امروز صبح آقایان رحیم بسحاق، کوروش بهمنی، علی شهبازی، مهران اکبری را دستگیر کردند. کمیته دفاع از تمام انسانهای آزادی خواه، احزاب و اتحادیه ها میخواهد در مقابل این تعرض آشکار به حقوق اولیه کارگران معترض شوند و با برگزاری آکسیون و خبررسانی جامعه جهانی را به واکنش در مقابل این تعرض وادارند.

کميته دفاع از دستگير شدگان اول مه ٨٧
1 خرداد 1387

تماس با ما:
golzarali@yahoo.com تلفن: 447846404820+

اطلاعيه شماره ١:

جوانمير مرادي و طه آزادي از برگزارکنندگان مراسم اول مه امسال٬ امروز بيستمين روز زندان خود را ميگذرانند. مقامات انتظامي از پاسخگويي صريح به خانواده هاي اين کارگران سرباز ميزنند. و حتي محل نگهداري آنان را تا اين تاريخ اعلام نکرده اند. جوانمير مرادي از ناراحتي مغز و اعصاب رنج ميبرد و مقامات زندان همچنان از گرفتن داروهاي نامبرده امتناع ميکنند. اين کارگران تحت فشارهاي جسمي و روحي شديدي قرار دارند. و خانواده هايشان نيز در شرايط بد مالي قرار گرفته اند. همچنين امروز دادگاه فعالين و رهبران کارگران نيشکر هفت تپه برگزار گرديد. عليرغم تجمع و بستن جاده اهواز- شوش توسط کارگران و مردم هنوز مقامات دولتي و دادگاه اصرار بر اثبات جرم اين کارگران دارند. و ميخواهند با محکوم کردن اين کارگران درس عبرتي به سايرين بدهند که دست از اعتراض بردارند.
کميته دفاع از کارگران دستگير شده اول مه از تمام فعالين کارگري ٬ کميته ها و انجمن ها و احزاب ميخواهد که با تمام قوا و نيرو در مقابل اين تعرض ايستادگي نمايند. امروز در شهرهاي هامبورگ٬ و کلن در آلمان و گوتنبرگ و استکهلم در سوئد تظاهراتي در حمايت از مبارزات کارگران نيشکر هفت تپه و پشتيباني از کارگران دستگير شده برگزار شد. ضمن ارج نهادن به اين حرکت اعتراضي ما خواهان گسترش کمپين ها و فشار بر جمهوري اسلامي براي آزادي فوري و بدون قيد و شرط کليه کارگران زنداني جوانمير مرادي٬ طه آزادي٬ شيث اماني٬ منصور اسانلو و همه زندانيان سياسي هستيم. همچنين ما خواهان فشار براي لغو پرونده هاي تشکيل شده براي کارگران نيشکر هفت تپه و خاتمه دادن به احضار و تهديد فعالين کارگري مي باشيم. ما تلاش ميکنيم که مرتبا اخبار مربوط به کارگران زنداني را در سطح جامعه و بين المللي انعکاس دهيم. در پيشبرد هر چه قدرتمند تر اين کمپين اعتراضي با ما همراه شويد.

کميته دفاع از دستگير شدگان اول مه ٨٧
٣١ ارديبهشت ٨٧

http://komitemay87.blogspot.com

No comments: