اخباري از دانشجويان زنداني

-علی کانتوری از فعالین شهر قزوین روز گذشته از زندان قزل حصار کرج به شعبه امنیت دادگاه انقلاب فراخوانده شده و قرار وی از بازداشت موقت به قرار وثیقه تبدیل شده است.خانواده ایشان در حال حاضر در گیر تهیه وثیقه هستند تا بزودی شاهد آزادی این عزیز از زندان قزل حصار باشیم. قابل توجه است که تا کنون بابت آزادی دانشجویان بازداشت شده در قضایای 13 آذرسال گذشته، بیش از چهار و نیم میلیارد تومان وثیقه توسط خانواده ها و همچنین حمایت کنندگان تهیه شده است.

احضار بهروز کریمی زاده به ستاد خبری وزارت اطلاعات !
بهروز کریمی زاده امروز طی تماسی که از جانب وزارت اطلاعات با خانواده اش صورت گرفته،می بایست در ساعت 11 تا 14 فردا به ستاد خبری وزارت اطلاعات مراجعه کند. قابل توجه است بهروز کریمی زاده از فعالینی است که قبل از برگزاری مراسم 16 آذر سرخ سال گذشته توسط پرسنل عملیات وزارت اطلاعات ربوده شده و مدت 140 روز را در بند 209 وابسته به وزارت اطلاعات بازداشت بود. در حال حاضر بهروز کریمی زاده بعد از آزادی با وثیقه 300 میلیونی مشغول مداوای خود در بیمارستان است که متعاقب اخبار واصله، ناشی از برخوردهای فیزیکی و شکنجه در این بارداشتگاه بوده است. - برگزاری دادگاه یونس میرحسینی به تعویق افتاد
یونس میر حسینی دانشجوی دانشگاه شیراز که به صورت تلفنی و بدون احضاریه کتبی به دادگاه احضار شده بود ،صبح روز یکشنبه بيست و دو اردیبهشت در دادگاه حاضر شد ولی به دلیل اینکه وی فرصت کافی برای گرفتن وکیل نداشته به تاریخ ۵ خرداد ماه موکول گردید.گویا برای بعضی از اتهامات وی کیفرخواست صادر شده است که جزئیات آن هنوز مشخص نیست.یونس میرحسینی ۱۴ آذر ۱۳۸۶ در آستانه روز دانشجو دستگیر شد و پس از گذشت ۱۴ روز به قید وثیقه آزاد شد و پرونده وی به دادگاه انقلاب شیراز فرستاده شد که اتهامات وی را اقدام علیه امنیت داخلی ،تبلیغ علیه نظام و اینگونه اتهامات تکراری که در دستگاه قضایی برای سرکوب مد شده است،اعلام کردند.

کمپین عفو بین الملل برای آزادی فرهاد حاج میرزائی
عفو بین الملل کمپینی را برای آزادی فرهاد حاج میرزائی عضو کانون دفاع از حقوق کودکان و فعال اجتماعی که در کمپین برای ژیلا دختر ١٣ ساله در مریوان که حکم سنگسار گرفته بود نقش فعالی داشت، اعلام نموده است. فرهاد حاج میرزائی بدلیل فعالیت تنگاتنگی که با دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب داشت، در جریان دستگیریهای گسترده دانشجویان در آذر ماه سال گذشته دستگیر شده و همچنان در وضعیت بلاتکلیف در زندان به سر میبرد. فرهاد حاج میرزائی در زندان مورد شکنجه های زیاد قرار گرفته است.در این نامه هم عفو بین الملل گزارش داده است که فرهاد حاج میرزائی در زندان مورد شکنجه و اذیت و آزار قرار گرفته است. ما از همه دانشجویان و مردم، فعالین حقوق بشر در ایران و خارج از ایران میخواهیم برای آزادی فرهاد حاج میرزائی بکوشند.عفو بین الملل همچنین کمپینی برای آزادی علی کانطوری اعلام کرده است.

No comments: