اطلاعيه شماره ٣:نسرين محمودي آذر و سعيد حضرتي از زندان آزاد شدند

تمامي دستگير شدگان اول مه بايد فورا و بدون قيد و شرط از زندان آزاد شوند
بنا به گزارش منتشر شده از سوي اتحاديه آزاد کارگران ايران در سايت اتحاد٬ سعيد حضرتي از دستگير شدگان اول مه در عسلويه در ١٤ ارديبهشت از زندان آزاد شد. اما جوانمير مرادي عضو هيات مديره و طه آزادي عضو علي البدن اتحاديه آزاد کارگران ايران٬ همچنان در زندانند. طبق گزارش ديگري در سايت اتحاد٬ بدليل عدم پاسخگویی مسئولین امنیتی و قاضی پرونده به جمیل محمدی و یکی دیگر از کسانی که به همراه وی برای پیگیری اين دستگيري ها از سوي اتحاديه آزاد کارگران ايران از ١٤ ارديبهشت به عسلويه رفته بودند٬ صبح روز ١٦ ارديبهشت فوزیه خالصی همسر جوانمیر مرادی نیز وارد اين شهر شده و موفق به دیدار با جوانمیر مرادی و طه آزادی گرديد. مامورین امنیتی اعلام کرده اند که جوانمیر مرادی و طه آزادی برای تکمیل پرونده های شان همچنان تحت بازجویی هستند و اتهام اولیه آنان اقدام به برگزاری تجمع غیر قانونی به مناسبت اول ماه مه است. بنا به همين گزارش مامورین امنیتی به محل کار جوانمیر رفته و اتاق و تمامی وسایل وی را مورد جستجو قرار داده و تا کنون دستبندی را که از روز اول و از پشت بر دستهای طه آزادی و جوانمیر مرادی زده اند باز نکرده اند.

همچنين به گزارش سايت اتحاد٬ نسرين محمودي آذر از دستگير شدگان اول مه در شهر اشنويه با قرار وقيقه از زندان آزاد شد. اما دو نفر ديگر از دستگيرشدگان اين شهر٬ حميد اطهاري و آرام ابراهيم خاص هنوز در بازداشت هستند و به خانواده های آنان اعلام شده است تا روز پنج شنبه به دادگاه مراجعه نکرده و پیگیر وضعیت عزيزان خود نباشند. بنا به همين گزارش حمید اطهاری عضو هیئت مدیره انجمن دوستداران محیط زیست شهر اشنویه و نسرین محمودی آذر دبیر کمیته زنان این انجمن است که قرار بود به اتفاق اعضا و فعالین اتحادیه آزاد کارگران ایران در اشنویه مراسم مشترکی را به مناسبت اول ماه مه برگزار کنند٬ در ١١ ارديبهشت دستگير شدند.

اسامي دستگير شدگان اول مه امسال عبارتند از: شيث اماني٬ جوانمير مرادي٬ طه آزادي٬ سعيد حضرتي٬ شیوا خیرآبادی٬ عبدالله نجار٬ غالب حسینی٬ علی حسینی، بهاالدین صدوقی ٬ سوسن رازانی٬ صلاح زماني٬ حميد اطهري، آرام ابراهيم خاص و نسرين محمود آذر است. به گزارش دسترنج ٤ نفر از اين کارگران از زندان آزاد شده اند که اسامي آنها را هنوز در دست نداريم. بدين ترتيب هشت نفر ديگر از دستگير شدگان اول مه هنوز در زندانند.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي٬ آزادي نسرين محمود آذر٬ سعيد حضرتي و دوستاني که در سنندج آزاد شده اند را به کارگران و همه انسانهاي آزاديخواه تبريک ميگويد.
کميته مبارزه براي آزادي فوري و بدون قيد و شرط دستگير شدگان اول مه ٧٨ و تمامي زندانيان سياسي تلاش ميکند.
زنده باد اول مه روز همبستگي جهاني کارگران
زنداني سياسي آزاد بايد گردد
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي

١٦ ارديبهشت ١٣٨٧- ٥ مه ٢٠٠٨
تلفن تماس: 00447779898968
http://free-zendaniseyasi.blogspot.com

No comments: