معلمان دستگير شده بايد فورا از زندان آزاد شوند

٢٦ شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت (به نقل از سايت کانون صنفي معلمان
امروز صبح اكثريت اعضاي كانون صنفي معلمان ايران ( تهران )و تعداد زیادی از نمايندگان تشكل هاي صنفي معلمان از سراسر كشور در تهران دستگیر شدند . ..قرار ملاقات در خروجی جنوبی ایستگاه مترو دانشگاه علم و صنعت ساعت 7 صبح بود . برای بعداز ظهر روز سه شنبه هم نماینده ی مجلس دعوت شده بود تا در جمع مان حضور پیدا کند . برای روز چهارشنبه نیز قرار ملاقاتی با نمایندگان مجلس تدارک دیده شده بود. صبح امروز در ایستگاه مترو قدم به قدم نیروهای اطلاعاتی و امنیتی حضور داشتند. کمیته ی استقبال و گروه پشتیبانی که در صورت عدم حضور کمیته ی استقبال وظیفه ی آنها را به دوش داشتند همگی دستگیر شده اند . موبایل اکثر بچه ها ی تهران که در مترو حضور داشته اند خاموش است .. موبایل بهشتی ، باغانی ، سوری ، زینال زاده ، استاد معارفی ، منتجبی و سایرین خاموش است و هیچ خبری از آنها نداریم . آقای فلاحی هم که به دنبالشان رفت به محض رسیدن موبایلش خاموش شد و جواب نمی دهد وهمگی دریک مجلس !! حضور دارند

گزارش ديگري از سوي آزانس ايران خبر در ٢٦ شهريور ميگويد:
بر اساس اخبار رسيده , قرار بر اين بود كه جلسه شورای هماهنگی , روز 26 شهريور ماه برگزارشود ولی با کمال تاسف با دستگیری اعضای شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ,این جلسه منعقد نشد..
يكي از فعالان صنفي به خبرنگار آژانس ايران خبر گفت :ساعت 7 صبح قرار بود همکاران در ضلع جنوبی متروی علم و صنعت جمع شوند و به مقصد جلسه که در تهران پارس بود اعزام شوند. ولی در مسیری که اتومبیل های همکاران در حرکت بودند، معلمان توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان
نا معلومی برده شدند. تمام تلفن های همراه ایشان خاموش و خارج از دسترسی و پاسخ است . گویا فعالان صنفی معلمان ایران را در مرحله نخست به کلانتری هفت حوض منتقل کرده اند.
اخبار تكميلي از وضعيت اين فعالان متعاقبا اعلام خواهد شد .
بر اساس آخرین اطلاعات معلمان دستگیر شده در دادگاه انقلاب میدان آرژانتین بوده اند . گفته شده بعد از افطار از آنان تعهدی گرفته می شود و آزاد خواهند شد . تا کنون کسی آزاد نشده است . راستی تعهد برای چه چیزی ؟ دستگیری غیر قانونی و تعهد؟!!

سازمان معلمان ايران در اطلاعيه اي در ٢٦ شهريور بازداشت و دستگيري معلمان را محکوم کرد
" سازمان معلمان ايران " بازداشت و دستگيري اين معلمان عضو در " كانون هاي صنفي معلمان " را مغاير با بديهي ترين و ابتدايي ترين حقوق شهروندي و نيز اصول مصرح در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مي داند و سريعا خواهان پاسخگويي مسئولان و آزادي آن ها مي باشد .
" سازمان معلمان ايران " از تمامي معلمان انتظار دارد با تماس هاي خود با " پليس امنيت تهران " خواهان آزادي همكاران خويش شوند .

واکنش اتحاديه جهاني معلمان به دستگيري معلمان
کانون صنفي معلمان در ٢٦ شهريور چنين گزارش ميکند: " اتحادیه جهانی معلمان در مقابل بازداشت گسترده اعضای کانون صنفی معلمان در صدد است تا بیانیه ای را صادر نماید . در تماس اتحادیه ی بین المللی معلمان با آقای خاکسار (رابط کانون) ای آی از اایشان اسامی اعضای بازداشت شده را خواسته است ".

به گزارش کانون صنفي معلمان صبح روز ٢٦ شهريور تعدادي از اعضاي کانون هاي صنفي از پاسگاه هفت حوض نارمک به پليس امنيت تهران واقع در ميدان سپاه منتقل شدند و بازداشت شدند. بدنبال مراجعه اعضاي کانون براي پيگيري وضع دستگير شدگان٬ به آنها گفته شد که دستگير شدگان شب را در بازداشت خواهند بود. هنوز از تعداد دستگير شدگان اطلاعي در دست نيست.

No comments: