اخبار دانشجويان دستگير شده و احضار به دادگاه

احضار مجدد محمد پورعبدالله،بیژن صباغ و مرتضی خدمتلو به دادگاه
پس از تشکیل نشدن دادگاه های مقرر شده برای محمد پورعبدالله،بیژن صباغ و مرتضی خدمتلو بنا به دالایلی چون عدم حضور قاضی شعبه و یا نماینده دادستان انقلاب،این افراد بار دیگر به دادگاه احضار شدند. قرار است دادگاه مرتضی خدمتلو در تاریخ 23 آبان و دادگاه محمد پورعبدالله و بیژن صباغ در تاریخ 3 آذر برگزار شود.

بی اطلاعی از وضعیت هشت دانشجوی زندانی
بنا به گزارشي در ٢ مهر شش دانشجوی دانشگاه تبریز، یک دانشجوی دانشگاه اصفهان و یک فعال دانشجویی سابق که طی دو ماه پیش بازداشت شده اند، هم چنان در زندان به سرمی برند. دانشجویان بازداشتی سجاد راد مهر، آیدین خواجه ای، فراز ذهتاب، منصور امینیان، مقصود عهدی و امیر مردانی از دانشجویان دانشگاه تبریز و مجید ماکوئی زاد از دانشگاه اصفهان هستند و فعال دانشجویی سابق، داریوش حاتمی، نام دارد. خانواده این زندانیان می گویند طی دو ماه گذشته، از زمان بازداشت آنان، هیچ ملاقاتی با آن ها نداشته اند.

هستی خضروی دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر بازداشت شد
هستی خضروی دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر بازداشت شد. هستی خضروی که روز-شنبه٣٠ شهريور بنا بر احضاریه کتبی برای ادای”پاره ای از توضیحات” به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. هنوز از عنوان اتهامی این دانشجو اطلاعی در دست نیست.منزل هستی خضروی دانشجوی رشته عمران دانشگاه خواجه نصیر که روز شنبه پس از حضور در دادگاه انقلاب، بازداشت شده بود، دوشنبه اول مهر از سوی نیروهای امنیتی به مدت ۲ ساعت مورد تفتیش قرار گرفت.

شریفی، آریا و فرخ زادی، دانشجویان دانشگاه تربیت معلم، آزاد شدند
محمد شریفی، امین آریا و سیوان فرخزادی، دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران پس از بازداشت های چند روزه با قرار کفالت آزاد شدند.
امین آریا و سیوان فرخزادی در روزهای سه شنبه ۱۹ شهریور و پنج شنبه ۲۱ شهریور ماه پس از مراجعه با دادگاه انقلاب کرج بازداشت شده بودند. محمد شریفی نیز در صحن دانشگاه و در آخر شب توسط نیروهای لباس شخصی ربوده و به دادگاه انقلاب کرج تحویل داده شده بود.
بنا به گزارش ٣١ شهريور٬ محمد شریفی، امین آریا و سیوان فرخزادی هر سه طی هفته گذشته آزاد شدند.
این دانشجویان از جمله دانشجویان برگزار کننده تحصن دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران (واحد کرج) بودند. در پایان آن تحصن مسئولین دانشگاه به دانشجویان تعهد دادند که هیچ گونه برخوردی با دانشجویان معترض صورت نخواهد گرفت، اما پس از آن مسئولین دانشگاه تربیت ملعم با نقض عهد بیش از ۴۰ دانشجوی دانشگاه تربیت معلم را به کمیته انضباطی احضار کرده و برای آنان احکام انضباطی صادر کردند و طی هفته های گذشته نیز بسیاری از دانشجویان این دانشگاه با احضار به دادگاه انقلاب کرج و بازداشت های چند روزه مواجه شدند.

دیدار خانواده دانشجویان دربند دانشگاه تبریز با بازپرس پرونده
بنا به گزارش ٣١ شهريور طی روزهای گذشته خانواده دانشجویان دربند دانشگاه تبریز با قاضی هاشم زاده بازپرس فعالین دانشجویی تبریز دیدار داشته اند. این دیدار در راستای خبر تایید نشده انتقال دو دانشجوی در بند به زندان تبریز و صدور قرار بازداشت انجام شده است. اسامی و تاریخ این انتقال نامشخص است.
قاضی پرونده با لحن نامناسبی با این گفته که تحقیقات جدیدی در باره دانشجویان شروع کرده ایم از تمدید قرار بازداشت این دانشجویان برای ۲ ماه دیگر سخن گفته است. و با گفتن این عبارت که “تا شما را به گریه نیاندازیم ول نمی کنیم” گویش غیر مودبانه خود را تکمیل کرده است.
در آستانه شروع دانشگاه و پایان مهلت انتخاب واحد، روز ۲۵ شهریور ماه قرار بازداشت ۶۰ روزه سجاد رادمهر، فراز زهتاب، آیدین خواجه ای و داریوش حاتمی تمام شده است٬ ولی تاکنون هیچ نشانه ای از مقدمات آزادی آنان در دست نیست.

بازداشت یک دانشجو در شوش
سهراب سگوند، وبلاگ نویس و دانشجوی رشته باستان شناسی دانشگاه دزفول صبح روز یکشنبه ۲۴ شهریور ماه از سوی اداره اطلاعات شهرستان شوش احضار شد و پس از چندین ساعت بازجویی آزاد گردید ولی صبح روز دوشنبه مورخه ۲۵ شهریور ماه در منزل مسکونی خود توسط نیروهای اداره اطلاعات شهرستان شوش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. از اتهامات ومکان بازداشت سهراب سگوند اطلاعی در دست نیست.

بازداشت محمد صیادی در همدان
محمد صیادی دانشجوی دانشگاه بوعلی همدان بازداشت شد. محمد صیادی صبح روز شنبه ٢٣ شهريور با ورود به منزل این فعال دانشجویی وی را بازداشت کرده اند.

گزارشی از برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات دانشجویان چپ
بنا به گزارش ٢٨ شهريور جلسه رسیدگی به اتهامات تعدادی از دانشجویان چپ که قرار بود در روزهای گذشته برگزار شود، به دلیل عدم حضور قاضی و نماینده دادستان به زمان دیگری موکول شد.
پیش تر قرار بود، جلسه رسیدگی به اتهامات بیژن صباغ روز شنبه ٢٣ شهريور در دادگاه انقلاب برگزار گردد که این جلسه به دلیل عدم حضور قاضی به تأخیر افتاد.جلسه دادگاه نسیم سلطان بیگی نیز به دلیل درخواست حضور وکیل در پرونده از سوی وی، به تأخیر افتاد.
در این میان، انوشه آزادبر تنها دانشجویی است که با حضور در دادگاه، به دفاع از خود پرداخت. این دانشجوی سابق دانشگاه تهران در این جلسه، ضمن رد تمامی اتهامات موجود، گفته های خود را در جریان بازجویی، به دلیل فشارهای شدید روحی و روانی در زمان بازداشت دانست.
لازم به یادآوری است، در ۱۱ آذرماه ۸۶، دو روز پیش از برگزاری تجمع دانشجویان چپ به مناسبت ۱۶ آذرماه، نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت گسترده فعالان دانشجویی چپ نمودند که طی آن بیش از ۴۰ تن بازداشت و حداقل ۴۰ روز در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری شدند.

خضر رسول مروت دانشجوی ادبیات ارومیه به سه سال حبس محکوم شد

به گزارش ٢٦ شهريور٬ خضر رسول مروت دانشجوی رشته ادبیات دانشگاه ارومیه از طرف دادگاه انقلاب شهر مهاباد به سه سال حبس تعزيري و سالار ياره فعال سياسي از طرف همان دادگاه ‌به شش ماه حبس تعزيري محکوم شد.شايان ذکر است، شب پنج شنبه 24 مرداد خضر رسول مروت، دانشجوي رشته ادبيات دانشگاه اروميه و سالار ياره هنگام بازگشت از روستاي محل زندگی خود مورد اصابت نيروهاي سپاه پاسداران قرار گرفتند و به شدت زخمي شده بودند.
لازم به توضیح است که نيروهاي مزبور پس از تيراندازي از انتقال آنان به بيمارستان خودداري کرده و صبح روز پنج شنبه هر دو نفر را به مکان نامعلومي انتقال داده بودند.

دستگیری یک فعال دانشجوئی دانشگاه بوعلی همدان
روز شنبه 23 شهریور ماه "محمد صيادي"، عضو شوراي عمومي انجمن دانشگاه بوعلي همدان، از سوی ماموران امنيتي بازداشت شد. ماموران امنيتي با ورود به منزل محمد صیادی در همدان ضمن دستگیری وی، منزلش را بازرسی کردند و تعدادي از نوشته‌ها، مدارك و ساير وسايل وي را ضبط نموده و با خود برده‌اند. محمد صيادي، سردبير نشريه دانشجويي «روزها» قبلا چهار بار به كميته انظباطي دانشگاه احضار و به توبيخ كتبي با درج در پرونده محكوم شده بود وي همچنين يك بار به يك محروميت از تحصيل محكوم و سپس محكوميت وي به توبيخ كتبي تبديل شد.

آزادی 2 دانشجوی دانشگاه اهواز و تربیت معلم با قرار وثیقه
"جواد علیخانی" دانشجوی دانشگاه چمران اهواز پس از ۱۱ ماه حبس روز پنج شنبه 21 شهریور ماه از زندان آزاد شد. روز ۲۸ مهر سال گذشته به اتهام تلاش برای انتشار نشریه "موهن" همراه شمار دیگری از فعالین دانشجویی دانشگاه چمران دستگیر شد. علارغم اینکه دانشجویان دستگیر شده دانشگاه چمران با قید ضمانت آزاد شده بودند، اما وزارت اطلاعات از آزادی جواد علیخانی با قید ضمانت ممانعت می کرد. جواد علیخانی در ۲ دادگاه محاکمه شد، وی روز ۱۱ اردیبهشت ماه در دادگاه انقلاب محاکمه و از تمامی اتهامات تبرئه گردید، و در ۱۹ خرداد ماه در شعبه ۱۷ کیفری استان اهواز محاکمه شد وی تمامی اتهامات نسبت داده شده را رد کرد از سویی دیگر روز شنبه 23 شهریور ماه"امین شجاع" دانشجوی دانشگاه تریبت معلم تهران با قرار کفالت آزاد شد. لازم به یادآوریست که "امین شجاع" همراه با "امین آریا" سه شنبه هفته گذشته پس از مراجعه به دادگاه انقلاب کرج بازداشت شده بودند. لازم به ذکر است امین آریا، سیوان فرخزادی و محمد شریفی از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم همچنان در بازداشت به سر می برد
به نقل از وب لاگ سوسياليسم يا بربريت





No comments: