تداوم بازداشت طیب ملایی و انتقال وی به اداره اطلاعات سنندج

طیب ملایی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران که در روز 22 آبان ماه بازداشت شده است پس از دو هفته بازداشت در زندان مرکزی سنندج، روز هفتم آذر ماه به اداره اطلاعات این شهر منتقل شد و مدت چهار روز است هیچگونه اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست.
تا کنون علیرغم مراجعه مکرر خانواده طیب ملایی به شعبه چهار دادیاری دادگستری سنندج، قاضی این شعبه هیچگونه پاسخ روشنی در باره دلیل بازداشت طیب ملایی به خانواده اش اعلام نکرده است و هر دفعه وی با تکان دادن سرش گفته است طیب مهمان!! ماست.
لازم به یادآوری است طیب ملایی یکی از 13 کارگری بود که در مراسم اول ماه مه سنندج در سال 86 دستگیر و در دادگاه با جسارتی ستودنی که زبانزد کارگران شده بود از برگزاری این مراسم دفاع کرده بود.
اتحادیه آزاد کارگران ایران انتقال طیب ملایی به اداره اطلاعات سنندج و عدم پاسخگویی قاضی پرونده به خانواده طیب در باره اتهامات وی را، تلاشی آشکار از سوی نیروهای امنیتی جهت پرونده سازی و وارد کردن اتهامات واهی علیه طیب ملایی از طریق وارد کردن فشارهای روحی و جسمی بر وی ارزیابی میکند و آنرا قویا محکوم می نماید.
ما با جلب توجه فوری تمامی سازمانهای کارگری و حقوق بشری در سطح دنیا به وضعیت طیب ملایی، مقامات امنیتی و قوه قضائیه دولت جمهوری اسلامی را مسئول سلامت وی میدانیم و مصرانه خواهان کسب اطلاع کامل و شفاف از وضعیت طیب و آزادی فوری و بی قید و شرط وی هستیم.

اتحادیه آزاد کارگران 10/9/1387
www.ettehadeh.com
ایمیل:
k.ekhraji@gmail.com
فاکس: 02144514795

No comments: