به تهدید، احضار و بازداشت دانشجویان اعتراض کنید

در ادامه روند سرکوبگری‌های جمهوری اسلامی بعد ازاعتراضات دانشجویان در مراسم‌هایی‌ که به مناسبات ۱۶ آذر برگزار شدند ،
شنبه ۲۳ آذر، ۴ نفر از دانشجویان شیراز به کمیتهٔ انظباطی احضار شدند که اسامی آنها به شرح زیر می‌باشد:
حمداله نامجو،سعید خلعتبری ،آرش روستایی و هادی الم لی. این در حالی‌ است که در روزهای قبل از16 آذرهم دانشجویان شیراز به روش‌های مختلف تهدید شده بودند که از طرف نهادهای داخل و خارج از دانشگاه با آنها برخورد خواهد شد و یا به صورت تلفنی تهدید شدند که مراسمی برگزار نکنند. حرکت بسیج در روزهای گذشته از آن جمله میباشند.
همچنین تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران که در ۱۷ آذر دستگیر و پس از ۲ روز بازداشت به قرنطینهٔ زندان اوین منتقل شده بودند طی روزهای گذشته به بند عمومی زندان اوین منتقل شدند.همچنین برای آزادی این افراد وثیقهٔ ۵۰ میلیون تومانی صادر شده است.
در دانشگاه ارومیه نیز ۲ نفر از دانشجویان تهدید و به کمیتهٔ انظباطی احضار شدند.
این تقلاهای رژیم و این در و آن در زدنش انعکاس ترس و وحشتی است که از اعتراضات دانشجویان شکل گرفته است. دانشجویانی که بی‌ محابا علی رغم تهدید و فشار در شهرهای مختلف به میدان آمدند و اعتراض خود را بیان کردند. دانشجویانی که ثابت کردند که تهدید و ارعابهای رژیم نمیتواند مانعشان شود.
سازمان جوانان کمونیست هر گونه تهدید،احضار ،دستگیری و برخوردی با دانشجویان را محکوم می‌کند وخواهان آزادی بدون قید و شرط بازدشت شدگان است .همچنبن دانشجویان کلیه دانشگاهها را فرا میخواند تا وسیعا به میان آمده و به حمایت از دیگر دوستان در زندان و یا احضار شده شان برخواسته و اجازه ندهند رژیم بتواند هر گونه آسیبی به آنها رساند و یا مورد تهدید قرار دهد.

زنده باد ١٦ آذر سرخ
زنده باد آزادی، برابری، هویت انسانی
سازمان جوانان کمونیست
۲۳ آذر ۸۷، ۱۳ دسامبر ۲۰۰۸

No comments: