فرزاد کمانگر٬ معلم محکوم به اعدام آزاد بايد گردد!

حکم اعدام فرزاد کمانگر بايد لغو شود. فرزاد کمانگر بايد فورا و بدون قيد و شرط از زندان آزاد شود
فرزاد کمانگر معلم آزاديخواه هنوز در زندان است و خطر اعدام او را تهديد ميکند. بنا به گزارشات در روزهاي اخير خبري مبني بر موافقت آيت الله شاهرودي با اعاده دادرسي پرونده فرزاد کمانگر و در نتيجه ارجاع پرونده اين معلم محکوم به اعدام به شعبه اي از دادگاه جهت بررسي مجدد با حضور ۵ قاضي منتشر گرديده است. اما خانواده و وکيل او اظهار بي اطلاعي کرده اند و نزديکان فرزاد کمانگر به شدت از وضعيت او نگران هستند.
پرونده فرزاد کمانگر با حکم قطعي اعدام از حدود ۵ ماه قبل بعلت امتناع اين معلم معترض از درخواست عفو ٬ در انتظار موافقت رياست قوه قضائيه جهت اعاده دادرسي است. از همين رو خطر اعدام او را همچنان تهديد ميکند. فرزاد هم اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوين در اتاقي چند نفره نگهداري ميشود، وي به دليل عفونت داخلي فک ناشي از شکنجه در بازداشگاه اطلاعات سنندج به رسيدگي پزشکي نياز دارد و تا کنون هيچ اقدامي در اين زمينه براي او نشده است. خانواده فرزاد در ملاقات متوج شدند که صورت او متورم است که اين تورم ناشي از آسيب ديدگي فک اوست. و نگراني ورود عفونت به خون او را تهديد ميکند. بنا به گزارشات طي هفته هاي اخير وکيل فرزاد کمانگر نيز در ارتباط با پيگيري پرونده وي زير فشار قرار گرفته است. کمپين براي لغو حکم اعدام فرزاد کمانگر و آزادي فوري و بدون قيد و شرط او از زندان ادامه داد. بايد وسيعا به اين کمپين پيوست
***
بیانیه ی اتحادیه آزاد کارگران ایران در حمایت از فرزاد کمانگر
ما خواهان لغو فوری حکم اعدام و آزادی فرزاد کمانگر از زندان هستیم


بنا بر اخبار منتشره حکم اعدام فرزاد کمانگر علیرغم همه اعتراضات داخلی و بین المللی همچنان قطعی است و تاکنون هیچ تغییری محسوسی در روند پرونده این معلم و حکم صادره در مورد ایشان رخ نداده است.
آنچه که تاکنون در مورد پرونده فرزاد کمانگر برای افکار عمومی روشن شده است، اینست که نیروهای امنیتی تلاش کرده اند به هر ترتیبی شده، اتهامات بی اساسی را بر وی وارد کنند تا قادر شوند بدین وسیله حکم اعدام فرزاد را توجیه نمایند.
پرونده فرزاد کمانگر تنها پرونده موجود برای وارد کردن اتهامات بی اساس بر معترضین به وضعیت موجود نیست. علاوه بر صدها پرونده این چنینی در مورد معلمان،دانشجویان، کارگران و زنان، اداره اطلاعات سنندج طی شش روز بازجویی و وارد کردن انواع فشارهای روحی و جسمی بر طیب ملایی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران تلاش کرده است بر وی بقبولاند که مرتبط با یکی از احزاب بوده است. اما طیب در مقابل این فشارها مقاومت کرده و علیرغم این مقاومت و پس از آزادی، شبها زمانی که در خواب است دچار آشفتگی میشود و مادرش ناچار وی را از خواب بیدار کرده و بر بالینش می گرید.
این است اساس پرونده انسانهای شریفی همچون فرزاد کمانگر که علیه فقر و تبعیض و ظلم و ستم در این جامعه فریاد سر کشیده اند.
از نظر ما حکم اعدام نه تنها در ایران بلکه در تمامی نقاط دنیا، اساسا ابزاری است در دست طبقات حاکم برای به تمکین واداشتن کل جامعه و حفظ سیطره مشتی اقلیت ناچیز که ثروتهای اجتماعی را در دستان خود متمرکز کرده اند. این حکم دون شان انسان است و باید برای همیشه از زندگی بشر برچیده شود.
اتحادیه آزاد کارگران ایران همدوش با تمامی انسانهای شریف و آزادیخواه، خواهان لغو فوری حکم اعدام فرزاد کمانگر و آزادی وی و پایان دادن به پرونده سازیهای بی اساسی است که هر روزه بر علیه انسانهای شریف و معترض در این جامعه اعمال میشود.
١ دي ٨٧

بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه در حمایت از فرزاد کمانگر

تشکلات مدافع حقوق بشر همچنان از قطعی بودن حکم اعدام فرزاد کمانگر و خطری که جان این معلم و فعال صنفی را تهدید میکنند گزارش می دهند.
نظر به گزارشات فوق وگفته های وکیل آقای کمانگر مبنی بر فقدان اسناد و ادله در پرونده ای که آقای کمانگر به اعدام محکوم گردید ، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه ضمن محکوم نمودن این محکومیت غیر حقوقی ، خواست خود را مبنی بر آزادی آقای فرزاد کمانگر یا رسیدگی علنی و منصفانه بر پایه قوانین و مقاوله نامه های مربوطه اعلام می نماید.
همچنین ما از اخبار دریافتی که وضعیت جسمی آقای کمانگر را وخیم توصیف می نماید نگران گشته ایم .سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران وحومه از همه مقامات و مسئولین می خواهد تا باتوجه به اصول منشورهای جهانی و مقاوله نامه ها ومعاهدات بین المللی که به امضای نمایندگان ایران نیز رسیده است، رفتار نمایند و خود را ملزم به اجرای بدون قید وشرط همه ی مفاد آن بداند.
سندیکای کارگران شرکت واحد
اتوبوسرانی تهران وحومه
۳٠/٩/١۳٨٧

فدراسیون معلمان در استرالیا به حکم اعدام فرزاد کمانگر اعتراض کرد!

بنا به درخواست واحد استرالیا حزب کمونیست کارگری ایران فدراسیون معلمان استان نیو سات ولس استرالیا با ارسال نامه ای به محمود احمدی نژاد به حکم اعدام فرزاد کمانگر اعتراض کرده است۔ این فدراسیون که حدود ۷۰۰۰۰ معلم را در خود متشکل کرده است٬ از وزیر امور خارجه استرالیا خواسته است که در ارتباط با دولت جمهوری اسلامی ایران پرونده فرزاد کمانگر را مورد پیگیری قرار دهد۔

واحد استرالیای حزب کمونیست کارگری ایران برای نجات جان فرزاد کمانگر همچنان مشغول برگزاری میزهای اطلاعاع رسانی و افشاگرانه علیه جمهوری اسلامی است۔ در جریان این میزها از عموم مردم برای دفاع از فرزاد امضا جمع اوری می گردد و قرار است طومارهای مربوطه به نماینده پارلمان فدرال از منطقه پاراماتا تحویل داده شود تا در نشست بعد از تعطیلات سال نو تسلیم پارلمان استرالیا بشود۔

یادآوری کنیم چندی پیش در نتیجه کار و تلاش واحد استرالیا حزب کمونیست کارگری ایران پارلمان استان نیو سات ولس به پیشنهاد اقای جان کی نماینده حزب سبزها در محکومیت حکم اعدام فرزاد کمانگر قراری را تصویب کرد۔ واحد حزب در استرالیا در نظر دارد از طریق نماینده پارلمان فدرال از منطقه پاراماتا از دولت فدرال استرالیا هم بخواهد که سند محکومیت حکم اعدام فرزاد کمانگر را مورد تصویب قرار دهد۔

تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست کارگری ایران
۱۰ ژانویه ۲۰۰۹

متن ترجمه نامه فدراسیون معلمان استان نیو سات ولس استرالیا به احمدی نژاد

رئیس جمهوری اسلامی ایران٬ جناب محمود احمدی نژاد
خیابان فلسطین چهارراه اذربایجان٬ تهران

جناب٬
ما در باره همکار معلم خودمان و فعال اتحادیه ای فرزاد کمانگر خیلی نگران هستیم. ما متوجه شدیم که اقای کمانگر برای فعالیتهای اتحادیه ای و فعالیتهای دفاع از حقوق انسان به مرگ محکوم شده است. اتحادیه معلمان به نمایندگی از طرف تقریبا ۷۰۰۰۰ معلم از شما می خواهد تا این حکم شدید بر علیه اقای کمانگر را عاجلا تجدید نظر کنید
اتحادیه معلمان برای "استفن اسمیت" وزیر امور خارجه استرالیا نامه ای نوشته و از او خواست تا این مسئله را به مثابه یک موضوع عاجل با نمایندگان دولت ایران پی گیری کند۔
ما چشم انتظار این هستیم تا بشنویم که حکم اعدام اقای کمانگر کاهش می یابد۔
ارادتمند شما
جان اروینگدبیر کل
.

No comments: