اخبار دانشجويان زنداني

وضعیت وخیم “هدایت غزالی” در سی و چهارمین روز اعتصاب غذا

بنا به گزارش منتشر شده در ٨ مهر " هدایت غزالی” دانشجوی زندانی که از ٣٤ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است، با وخیم شدن وضعیت جسمانیش و بی حس شدن سمت راست بدنش به بهداری زندان اوین منتقل شده و با اصرار شدید دوستانش در زندان تحت مداوای پزشکی قرار گرفته است.

برگزاری محاکمه مرتضی اصلاحچی

جلسه محاکمه مرتضی اصلاحچی از دانشگاه علامه ، روز ۳ مهر ۱۳۸۷ در شعبه ۱۵ دادگاه به ریاست قاضی صلواتی برگزار گردید. مرتضی اصلاحچی در جلسه اینروز در رابطه با برخی اتهامات وارده از خود دفاع نمود. ادامه رسیدگی به پرونده این فعال دانشجویی ، به منظور تجمیع پرونده دیگر وی در رابطه با ۱۸ تیرماه ۱۳۸۶ به نوبت آینده موکول گردید. لازم به ذکر است مرتضی اصلاحچی در دیماه ۱۳۸۶ در جریان دستگیری گسترده دانشجویان چپ بازداشت گردید و حدود ۳۵ روز را در زندان انفرادی سپری نمود. وی پیش از آن در ۱۸ تیرماه ۱۳۸۶ به همراه ۱۶ تن دیگر از دانشجویان بازداشت گردید که مدت ۳۰ روز زندان را نیز در رابطه با این پرونده تحمل نمود.

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه تبریز در اعتراض به بازداشت های دانشجویان دانشگاه تبریز





روز شنبه دانشجویان دانشگاه تبریز در اعتراض به بازداشت دانشجویان این دانشگاه در تابستان و عدم آزادی آنها، در صحن دانشگاه تحصن تحصن کردند.این تحصن از مقابل دانشکده انسانی دانشگاه تبریز آغاز شده و دانشجویان ضمن سر دادن شعار و حمل پلاکارد در حمایت از دانشجویان بازداشت شده، به سمت دانشکده فنی دانشگاه تبریز حرکت کردند. بر روی پلاکارها عباراتی همچون “دوستانمان را آزاد کنید: سجاد رادمهر، فراز زهتابی، آیدین خواجه ای، امیر مردانی، منصور امینیان، مقصود عهدی”، “خسته نشو ای من من، آخر جاده روشنه….”، “حرف را باید زد، درد را باید گفت”، ” release our friend” نوشته شده بود.دانشجویان معترض با حرکت به سمت ساختمان مرکزی دانشگاه درآن جا نیز تجمع نمودند و در نهایت با قرائت نامه ای خطاب به ریاست دانشگاه تجمع اعتراضی خود را به پایان رساندند.

اخبار دانشجويان دستگير شده و احضار به دادگاه

احضار مجدد محمد پورعبدالله،بیژن صباغ و مرتضی خدمتلو به دادگاه
پس از تشکیل نشدن دادگاه های مقرر شده برای محمد پورعبدالله،بیژن صباغ و مرتضی خدمتلو بنا به دالایلی چون عدم حضور قاضی شعبه و یا نماینده دادستان انقلاب،این افراد بار دیگر به دادگاه احضار شدند. قرار است دادگاه مرتضی خدمتلو در تاریخ 23 آبان و دادگاه محمد پورعبدالله و بیژن صباغ در تاریخ 3 آذر برگزار شود.

بی اطلاعی از وضعیت هشت دانشجوی زندانی
بنا به گزارشي در ٢ مهر شش دانشجوی دانشگاه تبریز، یک دانشجوی دانشگاه اصفهان و یک فعال دانشجویی سابق که طی دو ماه پیش بازداشت شده اند، هم چنان در زندان به سرمی برند. دانشجویان بازداشتی سجاد راد مهر، آیدین خواجه ای، فراز ذهتاب، منصور امینیان، مقصود عهدی و امیر مردانی از دانشجویان دانشگاه تبریز و مجید ماکوئی زاد از دانشگاه اصفهان هستند و فعال دانشجویی سابق، داریوش حاتمی، نام دارد. خانواده این زندانیان می گویند طی دو ماه گذشته، از زمان بازداشت آنان، هیچ ملاقاتی با آن ها نداشته اند.

هستی خضروی دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر بازداشت شد
هستی خضروی دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر بازداشت شد. هستی خضروی که روز-شنبه٣٠ شهريور بنا بر احضاریه کتبی برای ادای”پاره ای از توضیحات” به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. هنوز از عنوان اتهامی این دانشجو اطلاعی در دست نیست.منزل هستی خضروی دانشجوی رشته عمران دانشگاه خواجه نصیر که روز شنبه پس از حضور در دادگاه انقلاب، بازداشت شده بود، دوشنبه اول مهر از سوی نیروهای امنیتی به مدت ۲ ساعت مورد تفتیش قرار گرفت.

شریفی، آریا و فرخ زادی، دانشجویان دانشگاه تربیت معلم، آزاد شدند
محمد شریفی، امین آریا و سیوان فرخزادی، دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران پس از بازداشت های چند روزه با قرار کفالت آزاد شدند.
امین آریا و سیوان فرخزادی در روزهای سه شنبه ۱۹ شهریور و پنج شنبه ۲۱ شهریور ماه پس از مراجعه با دادگاه انقلاب کرج بازداشت شده بودند. محمد شریفی نیز در صحن دانشگاه و در آخر شب توسط نیروهای لباس شخصی ربوده و به دادگاه انقلاب کرج تحویل داده شده بود.
بنا به گزارش ٣١ شهريور٬ محمد شریفی، امین آریا و سیوان فرخزادی هر سه طی هفته گذشته آزاد شدند.
این دانشجویان از جمله دانشجویان برگزار کننده تحصن دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران (واحد کرج) بودند. در پایان آن تحصن مسئولین دانشگاه به دانشجویان تعهد دادند که هیچ گونه برخوردی با دانشجویان معترض صورت نخواهد گرفت، اما پس از آن مسئولین دانشگاه تربیت ملعم با نقض عهد بیش از ۴۰ دانشجوی دانشگاه تربیت معلم را به کمیته انضباطی احضار کرده و برای آنان احکام انضباطی صادر کردند و طی هفته های گذشته نیز بسیاری از دانشجویان این دانشگاه با احضار به دادگاه انقلاب کرج و بازداشت های چند روزه مواجه شدند.

دیدار خانواده دانشجویان دربند دانشگاه تبریز با بازپرس پرونده
بنا به گزارش ٣١ شهريور طی روزهای گذشته خانواده دانشجویان دربند دانشگاه تبریز با قاضی هاشم زاده بازپرس فعالین دانشجویی تبریز دیدار داشته اند. این دیدار در راستای خبر تایید نشده انتقال دو دانشجوی در بند به زندان تبریز و صدور قرار بازداشت انجام شده است. اسامی و تاریخ این انتقال نامشخص است.
قاضی پرونده با لحن نامناسبی با این گفته که تحقیقات جدیدی در باره دانشجویان شروع کرده ایم از تمدید قرار بازداشت این دانشجویان برای ۲ ماه دیگر سخن گفته است. و با گفتن این عبارت که “تا شما را به گریه نیاندازیم ول نمی کنیم” گویش غیر مودبانه خود را تکمیل کرده است.
در آستانه شروع دانشگاه و پایان مهلت انتخاب واحد، روز ۲۵ شهریور ماه قرار بازداشت ۶۰ روزه سجاد رادمهر، فراز زهتاب، آیدین خواجه ای و داریوش حاتمی تمام شده است٬ ولی تاکنون هیچ نشانه ای از مقدمات آزادی آنان در دست نیست.

بازداشت یک دانشجو در شوش
سهراب سگوند، وبلاگ نویس و دانشجوی رشته باستان شناسی دانشگاه دزفول صبح روز یکشنبه ۲۴ شهریور ماه از سوی اداره اطلاعات شهرستان شوش احضار شد و پس از چندین ساعت بازجویی آزاد گردید ولی صبح روز دوشنبه مورخه ۲۵ شهریور ماه در منزل مسکونی خود توسط نیروهای اداره اطلاعات شهرستان شوش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. از اتهامات ومکان بازداشت سهراب سگوند اطلاعی در دست نیست.

بازداشت محمد صیادی در همدان
محمد صیادی دانشجوی دانشگاه بوعلی همدان بازداشت شد. محمد صیادی صبح روز شنبه ٢٣ شهريور با ورود به منزل این فعال دانشجویی وی را بازداشت کرده اند.

گزارشی از برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات دانشجویان چپ
بنا به گزارش ٢٨ شهريور جلسه رسیدگی به اتهامات تعدادی از دانشجویان چپ که قرار بود در روزهای گذشته برگزار شود، به دلیل عدم حضور قاضی و نماینده دادستان به زمان دیگری موکول شد.
پیش تر قرار بود، جلسه رسیدگی به اتهامات بیژن صباغ روز شنبه ٢٣ شهريور در دادگاه انقلاب برگزار گردد که این جلسه به دلیل عدم حضور قاضی به تأخیر افتاد.جلسه دادگاه نسیم سلطان بیگی نیز به دلیل درخواست حضور وکیل در پرونده از سوی وی، به تأخیر افتاد.
در این میان، انوشه آزادبر تنها دانشجویی است که با حضور در دادگاه، به دفاع از خود پرداخت. این دانشجوی سابق دانشگاه تهران در این جلسه، ضمن رد تمامی اتهامات موجود، گفته های خود را در جریان بازجویی، به دلیل فشارهای شدید روحی و روانی در زمان بازداشت دانست.
لازم به یادآوری است، در ۱۱ آذرماه ۸۶، دو روز پیش از برگزاری تجمع دانشجویان چپ به مناسبت ۱۶ آذرماه، نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت گسترده فعالان دانشجویی چپ نمودند که طی آن بیش از ۴۰ تن بازداشت و حداقل ۴۰ روز در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری شدند.

خضر رسول مروت دانشجوی ادبیات ارومیه به سه سال حبس محکوم شد

به گزارش ٢٦ شهريور٬ خضر رسول مروت دانشجوی رشته ادبیات دانشگاه ارومیه از طرف دادگاه انقلاب شهر مهاباد به سه سال حبس تعزيري و سالار ياره فعال سياسي از طرف همان دادگاه ‌به شش ماه حبس تعزيري محکوم شد.شايان ذکر است، شب پنج شنبه 24 مرداد خضر رسول مروت، دانشجوي رشته ادبيات دانشگاه اروميه و سالار ياره هنگام بازگشت از روستاي محل زندگی خود مورد اصابت نيروهاي سپاه پاسداران قرار گرفتند و به شدت زخمي شده بودند.
لازم به توضیح است که نيروهاي مزبور پس از تيراندازي از انتقال آنان به بيمارستان خودداري کرده و صبح روز پنج شنبه هر دو نفر را به مکان نامعلومي انتقال داده بودند.

دستگیری یک فعال دانشجوئی دانشگاه بوعلی همدان
روز شنبه 23 شهریور ماه "محمد صيادي"، عضو شوراي عمومي انجمن دانشگاه بوعلي همدان، از سوی ماموران امنيتي بازداشت شد. ماموران امنيتي با ورود به منزل محمد صیادی در همدان ضمن دستگیری وی، منزلش را بازرسی کردند و تعدادي از نوشته‌ها، مدارك و ساير وسايل وي را ضبط نموده و با خود برده‌اند. محمد صيادي، سردبير نشريه دانشجويي «روزها» قبلا چهار بار به كميته انظباطي دانشگاه احضار و به توبيخ كتبي با درج در پرونده محكوم شده بود وي همچنين يك بار به يك محروميت از تحصيل محكوم و سپس محكوميت وي به توبيخ كتبي تبديل شد.

آزادی 2 دانشجوی دانشگاه اهواز و تربیت معلم با قرار وثیقه
"جواد علیخانی" دانشجوی دانشگاه چمران اهواز پس از ۱۱ ماه حبس روز پنج شنبه 21 شهریور ماه از زندان آزاد شد. روز ۲۸ مهر سال گذشته به اتهام تلاش برای انتشار نشریه "موهن" همراه شمار دیگری از فعالین دانشجویی دانشگاه چمران دستگیر شد. علارغم اینکه دانشجویان دستگیر شده دانشگاه چمران با قید ضمانت آزاد شده بودند، اما وزارت اطلاعات از آزادی جواد علیخانی با قید ضمانت ممانعت می کرد. جواد علیخانی در ۲ دادگاه محاکمه شد، وی روز ۱۱ اردیبهشت ماه در دادگاه انقلاب محاکمه و از تمامی اتهامات تبرئه گردید، و در ۱۹ خرداد ماه در شعبه ۱۷ کیفری استان اهواز محاکمه شد وی تمامی اتهامات نسبت داده شده را رد کرد از سویی دیگر روز شنبه 23 شهریور ماه"امین شجاع" دانشجوی دانشگاه تریبت معلم تهران با قرار کفالت آزاد شد. لازم به یادآوریست که "امین شجاع" همراه با "امین آریا" سه شنبه هفته گذشته پس از مراجعه به دادگاه انقلاب کرج بازداشت شده بودند. لازم به ذکر است امین آریا، سیوان فرخزادی و محمد شریفی از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم همچنان در بازداشت به سر می برد
به نقل از وب لاگ سوسياليسم يا بربريت





فريدون نيکوفر و بهروز نيکوفر از کارگران نيشکر هفت تپه به دادگاه احضار شدند.

صبح روز دوم مهر ماه فريدون نيکو فر و بهروز نيکو فر از کارگران نيشکر هفت تپه براي روز ٤ مهر ماه به اطلاعات نيروي انتظامي شهرستان شوش احضار شدند. هفته ي گذشته نيز بهروز نيکو فر دو بار به ستاد خبري اطلاعات شوش وابسته به وزارت اطلاعات احضار و پس از چند ساعت باز جويي آزاد شد .
فريدون نيکو فر يکي از رهبران و نمايندگان کارگران نيشکرهفت تپه از جمله افرادي است که در جريان اعتصابات دور قبل کارگران نيشکر هفت تپه بازداشت و با وثيقه از زندان دزفول آزاد شده و منتظر صدور حکم توسط دادگاه انقلاب دزفول است .
بنا به گزارشها اين بازداشت ها براي جلوگيري از برگزاري مجمع عمومي سنديکاي شرکت کشت و صنعت نيشکر هفته است که کارگران در تشکيل آنرا در دستور کار خود گذاشته اند. بعلاوه اينکه کارگران اين شرکت دو ماه دستمزد و مزاياي خود را طلب دارند و اعلام کرده اند که باتوجه به فرا رسيدن ماه مهر و بازگشايي مدارس و دانشگاهها٬ در صورتيکه طلبهايشان پرداخت نشود دست به اعتصاب خواهند زد.

به گزارش کانون صنفي معلمان٬ معلمان بازداشتي آزاد شدند

این خبر اکنون به دستمان رسید : استاد معارفی – فلاحی – میر آغاسی - بهلولی نیک نژاد – حمیدی از شیراز – دارابی و احمدی از منطقه 4 و بهارستانی آزاد شدند . بهشتی شاهدی و صدیقی و حبیبی از دماوند آزاد شدند . موبایل های آنان هنوز در گرو پلیس امنیت است . با این اخبار به نظر می رسد عموم دستگیر شدگان آزاد شده و در راه خانه هایشان باشند
.
آخرین اسامی بازداشت شدگان کانون های صنفی معلمان :
آقایان بهشتی – باغانی – فلاحی- منتجبی – سوری – زینال زاده – جوادی- استاد معارفی - میرآغاسی - احمدی - دارابی از تهران
آقایآن قدیمی از همدان
فروزانفر از همدان
مرتضی پور از تبریز
عبدی از اسلامشهر
دهقان از کرج
سپهر نیا از کاشان
بهارستانی از رشت
داوری از میاندوآب
نظری از ساری
شاهدی از یزد
دکتر صدیقی از یزد
سماجت از شیراز
حمیدی از شیراز
اینها مهمانانی بودند که به تهران آمده بودند و قرار بوده است تا با نمایندگان مجلس جلسه داشته باشند .با حاج بابایی نماینده ی کمیسیون فرهنگیان قرار ملاقات داشتند . راستی ملاقات با نماینده ی کمیسیون امنیت ملی مجلس و نایب رئیس مجلس خلاف امنیت ملی است ؟!!! شما با دستگیر کردن نمایندگان فرهنگیان در آغاز سال تحصیلی ضد امنیت ملی عمل می کنید . طیف وسیعی از دانش آموزان و همکاران آنها با شروع سال تحصیلی خواهند پرسید معلمان ما کجا هستند ؟ مگر ما چه می خواهیم ؟ کجای خواسته های ما ضد امنیت است که برای خودتان حرف درست می کنید ؟ بگیرید ما را - قهرمان تر می شویم . در ضمن آقای احمدی هم از اطلاعات در مترو رویت شده است که گرداننده ماجرا بوده است ولی با حضور پلیس امنیت کار را انجام داده اند . از طرفی خانواده های احمدی و دارابی دو معلم تهرانی نیز طی تماسهایی خبر داده اند که همسرانشان برای حضور در جلسه ی مذکور از منزل خارج شده و تاکنون مراجعت نکرده اند .

این خبر اکنون به دستمان رسید : استاد معارفی – فلاحی – میر آغاسی - بهلولی نیک نژاد – حمیدی از شیراز – دارابی و احمدی از منطقه 4 و بهارستانی آزاد شدند . بهشتی شاهدی و صدیقی و حبیبی از دماوند آزاد شدند . موبایل های آنان هنوز در گرو پلیس امنیت است . با این اخبار به نظر می رسد عموم دستگیر شدگان آزاد شده و در راه خانه هایشان باشند .
به نقل از سايت کانون صنفي معلمان

اخباري از دانشجويان زنداني و دستگيري ها

خضر رسول مروت دانشجوی ادبیات ارومیه به سه سال حبس محکوم شد
خضر رسول مروت دانشجوی رشته ادبیات دانشگاه ارومیه از طرف دادگاه انقلاب شهر مهاباد به سه سال حبس تعزيري و سالار ياره فعال سياسي از طرف همان دادگاه ‌به شش ماه حبس تعزيري محکوم شد.شايان ذکر است، شب پنج شنبه ٢٤ مرداد ماه‌سال جاري خضر رسول مروت، دانشجوي رشته ادبيات دانشگاه اروميه و سالار ياره هنگام بازگشت از روستاي محل زندگی خود مورد اصابت نيروهاي سپاه پاسداران قرار گرفتند و به شدت زخمي شده بودند. لازم به توضیح است که نيروهاي مزبور پس از تيراندازي از انتقال آنان به بيمارستان خودداري کرده و صبح روز پنج شنبه هر دو نفر را به مکان نامعلومي انتقال داده بودند

دستگیری یک فعال دانشجوئی دانشگاه بوعلی همدان
روز شنبه ٢٣ شهریور ماه "محمد صيادي"، عضو شوراي عمومي انجمن دانشگاه بوعلي همدان، از سوی ماموران امنيتي بازداشت شد. ماموران امنيتي با ورود به منزل محمد صیادی در همدان ضمن دستگیری وی، منزلش را بازرسی کردند و تعدادي از نوشته‌ها، مدارك و ساير وسايل وي را ضبط نموده و با خود برده‌اند. محمد صيادي، سردبير نشريه دانشجويي «روزها» قبلا چهار بار به كميته انظباطي دانشگاه احضار و به توبيخ كتبي با درج در پرونده محكوم شده بود وي همچنين يك بار به يك محروميت از تحصيل محكوم و سپس محكوميت وي به توبيخ كتبي تبديل شد

آزادی "جواد علیخانی" دانشجوی دانشگاه چمران اهواز با قرار وثیقه
"جواد علیخانی" دانشجوی دانشگاه چمران اهواز پس از ۱۱ ماه حبس روز پنج شنبه 21 شهریور ماه از زندان آزاد شد. روز ۲۸ مهر سال گذشته به اتهام تلاش برای انتشار نشریه "موهن" همراه شمار دیگری از فعالین دانشجویی دانشگاه چمران دستگیر شد. علارغم اینکه دانشجویان دستگیر شده دانشگاه چمران با قید ضمانت آزاد شده بودند، اما وزارت اطلاعات از آزادی جواد علیخانی با قید ضمانت ممانعت می کرد. جواد علیخانی در ۲ دادگاه محاکمه شد، وی روز ۱۱ اردیبهشت ماه در دادگاه انقلاب محاکمه و از تمامی اتهامات تبرئه گردید، و در ۱۹ خرداد ماه در شعبه ۱۷ کیفری استان اهواز محاکمه شد وی تمامی اتهامات نسبت داده شده را رد کرد
آزادی "امین شجاع" دانشجوی تربیت معلم تهران با قرار وثیقه
- روز شنبه ٢٣ شهریور ماه"امین شجاع" دانشجوی دانشگاه تریبت معلم تهران با قرار کفالت آزاد شد. لازم به یادآوریست که "امین شجاع" همراه با "امین آریا" سه شنبه هفته گذشته پس از مراجعه به دادگاه انقلاب کرج بازداشت شده بودند. لازم به ذکر است امین آریا، سیوان فرخزادی و محمد شریفی از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم همچنان در بازداشت به سر می برد.
بهرام واحدی دانشجوی دانشگاه زنجان، آزاد شد
بهرام واحدی، دانشجوی دانشگاه زنجان، روز ٢١ شهريور با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. بهرام واحدی، ۱۶ مرداد ماه، با هجوم نیروهای امنیتی به منزل پدری وی در تبریز بازداشت شده بود. واحدی بیش از ۲۱ روز در بازداشتگاه انفرادی، اطلاعات زنجان بازداشت بود و سپس به زندان مرکزی زنجان منتقل شده بود. واحدی، امروز صبح با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. بهرام واحدی در پی بازداشت های دانشگاه زنجان در سال جاری بازداشت شده بود. وی آخرین دانشجوی این دانشگاه است که با قرار وثیقه آزاد می شود. پیش از او نیز، سورنا هاشمی با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی و پیام شکیبا و حسن جنیدی نیز با وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی آزاد شده اند.
آزادی امیر امیرقلی دانشجوی بازداشت شده در خاوران
امیر امیرقلی كه در تاريخ هشت شهريور امسال توسط نيروهاي امنيتي در خاوران بازداشت شد چهارشنبه ٢٠ شهريور با وثيقه صد ميليون توماني آزاد شد . اين فعال دانشجويي به مدت ١٣ روز در بند ٢٠٩ (بازداشتگاه وزارت اطلاعات) بوده است

سورنا هاشمی، دانشجوی بازداشتی دانشگاه زنجان، با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی، آزاد شد
سورنا هاشمی بعد از هجوم نیروهای امنیتی به منزل پدریش در تاریخ ۲۲ مرداد ماه، خود را به دادگاه انقلاب زنجان معرفی کرد و به مدت ۱۵ روز در بازداشتگاه اطلاعات زنجان در زندان انفرادی به سر برد و بعد از آن به زندان مرکزی زنجان منتقل گرديد. او روز سه شنبه، ساعت ۷ عصر با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد گردید. هاشمی در ادامه بازداشت های دانشجویان دانشگاه زنجان بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت.لازم به ذکر است هنوز تعدادی از دانشجویان دانشگاه زنجان دربازداشت به سر می برند.
بازداشت امین شجاع ، امین آریا و و سیوان فرخزادی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم
روز - سه شنبه- ١٩ شهريور امین شجاع ، امین آریا و سیوان فرخزادی از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم و از برگزار کنندگان تحصن خردادماه دانشگاه تربیت معلم بازداشت شدند.
در اين روز شجاع و آریا پس از مراجعه به دادگاه انقلاب کرج بازداشت شده و به زندان رجائی شهر منتقل گرديدند.
همچنین تهدیدهای شخصی که خود را “بازپرس حسین” معرفی می کند ادامه دارد. در حالی که مطابق بر قانون، حتی احضار به صورت تلفنی معتبر نیست، این شخص مرتبا با تماس با دانشجویان دانشگاه تربیت معلم به تهدید آنان می پردازد. وی از سیوان فرخزادی یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم خواسته است تا خود را به دادگاه انقلاب معرفی کند. طي هفته دوم شهريور محمد شریفی یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم نیز بازداشت شد، که پس از آن “بازپرس حسین” با تلفن همراه وی با دانشجویان تماس گرفته و آنان را تهدید می کند
.
امین ریاحی و مهدی خسروی دو دانشجوی دانشگاه فردوسی ر مشهد با صدور قرار وثیقه از زندان آزاد شدند
امین ریاحی و مهدی خسروی دو دانشجوی دانشگاه فردوسی شهر مشهد که در هتفه اول شهريور بازداشت شده بودند عصر روز دوشنبه ١٨ شهريور با صدور قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.این دو دانشجو به همراه حمیدرضا امیرخانی دیگر دانشجوی دانشگاه فردوسی به دلیل انتشار مطالب انتقادی درنشریه دانشجویی محاوره به سه ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بودند که با شکایت اطلاعات سپاه مشهد از این سه دانشجو دانشگاه فردوسی، پرونده ای در دادسرای انقلاب شهر مشهد برای آنها تشکیل شد که این شکایت هفته گذشته به بازداشت ایشان منجر شد.گفته میشود حمیدرضا امیرخانی دیگر دانشجوی بازداشتی نیز در روزهای آتی آزاد خواهد شد
سه دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد دستگير شدند
سه دانشجوي دانشگاه فردوسی مشهد مهدی خسروی (رياضي)، امین ریاحی (فني) و حمید رضا امیرخانی (علوم سياسي) صبح روز دوشنبه ۱۱ شهریورماه توسط ماموران امنیتی دستگیر شدند. این سه دانشجو از فعالان دانشگاه فردوسی مشهد در سالهای اخیر بوده اند.ماموران امنیتی در اقدامی هماهنگ صبح دوشنبه به منزل خانواده این دانشجویان مراجعه کرده و پس از تفتیش خانه، آنان را به همراه خود به مکان نامعلومی منتقل کرده اند. هنوز هیچ خبری از مکان بازداشت این فعالان دانشجویی در دست نیست. خبرها حاکی از آن است که این دانشجویان شب گذشته طی تماسی تلفنی تنها سلامت خود را به خانواده اعلام کرده اند.لازم به ذکر است که این فعالان دانشجویی در آخرین ماههای سال ۱۳۸۶ به علت چاپ نشریه ای انتقادی به نام «محاوره» به کمیته انضباطی احضار شدند. در همین راستا حمید رضا امیرخانی به یک ترم تعلیق از تحصیل محکوم شد که این حکم نیمسال گذشته به اجرا درآمد. از طرف دیگر در روزهای پایانی نیمسال گذشته پرونده ای نیز برای این دانشجویان در دادگاه انقلاب مفتوح شده بود و قرار بازداشت نیز برای آنان صادر شده بود که به قید وثیقه آزاد شده بودند. چند هفته پیش نیز کمیته انضباطی این بار حکم یک ترم تعلیق از تحصیل را برای مهدی خسروی و امین ریاحی صادر نموده بود. تمام این حوادث در حالی اتفاق افتاد که مسئولان دانشگاه پیش از این بارها قول بر مختومه کردن پرونده در کمیته انضباطی و دادگاه انقلاب داده بودند!
تعداد زیادی از دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکي شيراز به خاطر نوع پوشش خود به کمیته انضباطی و حراست فرا خوانده شده و با احکام انضباطی مواجه شده اند.همچنین در ادامه موج فزاینده فشارهای وارده بر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دو نشریه دیگر این دانشگاه نیز به کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی احضار شدند. نشریه دانشجویی “راه سوم” از دانشجویان دانشکده دندانپزشکی بعد از انتشار اولین شماره خود که به وقایع دانشگاه زنجان اختصاص یافته بود، به کمیته ناظر بر نشریات فرا خوانده شد. نشریه دانشجویی “بانو” که تنها نشریه زنان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز است نیز با انتشار دومین شماره خود برای بار دوم به کمیته ناظر بر نشریات احضار شد. این نشریه پس از انتشار اولین شماره خود نیز به دلیل چاپ عکسی بدون روسری از سوسن تسلیمی در سن ۶۰ سالگی که از سال ۶۶ تابعیت سوئد را دارد به این کمیته احضار شده بود. پیش از این دو نشریه منتقد
“صدا” و “ایران آرمانی” نیز با احکام کمیته ناظر مواجه شده بودند.
مجید پورماجد روز یکشنبه ١٠ شهريور گذشته به ستاد به ستاد اطلاعات خوانده شده است. لازم به تذکر است که وی تنها ٥ روز پیش از بازداشت ستاد اطلاعات رهایی یافته بود.
محمد حسن جنيدي دانشجوی دانشگاه زنجان روز ١٢ شهريور با قرار وثيقه ١٥٠ ميليون توماني ازاد شد - اين فعال دانشجويي كه در شب ١٨ تير در زنجان به وسيله نيروهاي اطلاعات دستگير شده بود و بعد از ٥٧روز بازداشت در اطلاعات و زندان مركزي زنجان امروز با قرار وثيقه ١٥٠ ميليون توماني ازاد شد .اتهامات حسن جنيدي تهديد عليه امنيت ملي و تشويش اذهان عمومي و تحريك به تجمع غير قانوني اعلام شده است . بنا به اخبار رسيده ارش رايجي و سورنا هاشمي و بهرام واحدي همچنان در زندان مركزي زنجان در بازداشت هستند.

بی خبری از دو دانشجوی زندانی دانشگاه تربیت معلم
بازجویان وزارت اطلاعات ، فشارها و تهدیدات تلفنی را علیه سایر دانشجویان تربیت معلم کرج، شدت بخشیده اند. بر این اساس با تعدادی از دانشجویان تماس تلفنی برقرار نموده اند و خواستار معرفی خود به اطاق ۳۲ دادگاه انقلاب کرج( که بازجویان وزارت اطلاعات در آن مستقرهستند) می باشند.
از طرفی دیگر فاروغ معروفی و مصلح فتاح پور، دو دانشجوی تربیت معلم که روز شنبه ۲ شهریور پس از مراجعه به اطاق ۳۲ دادگاه انقلاب کرج، دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شدند که از وضعیت و شرایط آنها خبری در دست نیست. از زمان دستگیری تا به حال خانواده های دانشجویان دستگیر شده چند بار به اطاق ۳۲ دادگاه انقلاب کرج مراجعه نمودند که با درهای بسته مواجه شدند و سایر افراد در این دادگاه از دادن جوابی در مورد وضعیت و شرایط و محل بازداشت فرزندانشان خودداری می کنند. پس از بازگشت از دادگاه انقلاب یکی از بازجویان وزارت اطلاعات که خود را عبدالهی معرفی کرده با خانواده معروفی تماس تلفنی برقرار نمود و آنها را تهدید کرد که در مورد وضعیت فرزندشان، نباید با فعالین حقوق بشری و رسانه ها تماس برقرار کنند، در غیر اینصورت عواقب آن را خواهند دید.
خانواده آقای فتاح پور روز جهارشنبه ۶ شهریور ماه به دادگاه انقلاب کرج مراجعه کردند ولی ماموران اظهار بی اطلاعی نمودند. سپس به اداره اطلاعات کرج مراجعه کردند و خواستار مطلع شدن از وضعیت و شرایط فرزندشان بودند که به آنها گفته شد، در بازداشت وزارت اطلاعات هستند و ممنوع الملاقات می باشند. گفته می شود که آنها به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج که در دست بازجویان وزارت اطلاعات می باشد زندانی هستند.
بازداشت مجید ماکنویی، دانشجوی مالک اشتر اصفهان - مجید ماکویی دانشجوی ترم آخرمهندسی کشتی سازی دانشگاه مالک اشتر اصفهان، ظهر روز دهم شهریور در منزل پدری خود در شهر خوی بازداشت شد.مأموران امنیتی پس از دستگیری وی، منزلش را نیز مورد تفتیش و جستجو قرار دادند.طی دو ماه گذشته، ماکویی بارها به اداره اطلاعات شهرهای خوی و ارومیه فراخوانده شده بود و روز جمعه گذشته نیز مأموران امنیتی جهت بازداشت وی به منزل پدری او رفته بودند که در آن هنگام نامبرده در منزل حضور نداشته است.
صدور ١سال حبس تعزیری برای حامد محمدی
حامد محمدی دانشجوی دانشکده ی اقتصاد دانشگاه مازندران طی حکمی از سوی دادگاه انقلاب بابل به جرم تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور به ۱سال حبس تعزیری محکوم شد که محکومیت وی به مدت ۵سال به حالت تعلیق درآمد.
دیدار خانواده منصور امینیان با قاضی پرونده دانشجویان در بند تبریز
چهارشنبه ۶ شهریور خانواده منصور امینیان دانشجوی دربند دانشگاه تبریز، با قاضی پرونده فرزندشان دیدار داشته اند.بر این اساس آنها پیش تر در اعتراض به عدم اجازه فرزندشان برای ملاقات حضوری، به محل دادسرای تبریز مراجعه کرده بودند.در این باره قاضی پرونده به آنها گفته که “امینیان اصلا با ما همکاری نمی کند و هیچ حرفی نمی زند” و در جواب به اعتراض خانواده وی “از مشکل شدن وضعیت” فرزندشان خبر داده است.در ادامه، قاضی از دستگیری چند تن دیگر از دانشگاه تبریز سخن گفته و عنوان کرده است “تا چند نفر دیگر از دانشگاه نگیریم، حتی سه دانشجوی اول دربند دانشگاه - که بیش از ۴۰ روز از بازداشتشان گذشته- را هم آزاد نمی کنیم”شایان ذکر است قاضی پرونده در پایان، پیگیری وضعیت منصور امینیان را به صلاح وی ندانسته است.گفتنی است با سخنان قاضی پرونده و برخی خبر های غیر رسمی، فشار بر ۷ زندانی تبریز موجبات نگرانی های زیادی در بین خانواده آنان و دوستانشان شده است.
سما بهمني به قيد وثيقه آزاد شد - حبيب بهمني هنوز در بازداشت بسر ميبرد
سما بهمني به همراه حبيب بهمني اهل بندرعباس از در تاريخ 2/5/87 در حمايت از فرزاد کمانگر به همراه سه معلم و يک فعال سياسي ديگر بازداشت و به اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل گرديدند .
نامبردگان پس از سپري نمودن شرايط غيرانساني توام با بدرفتاري در اداره اطلاعات شهر سنندج که تماماً در سلول انفرادي سپري شد در تاريخ 17/5/87 به زندان مرکزي اين شهر منتقل گرديدند.
دادگاه انقلاب شهر سنندج براي آزادي موقت خانم سما بهمني اقدام به صدور قرار وثيقه سنگين يکصد ميليون توماني نمود که توديع اين وثيقه سنگين آزادي نامبرده را با تاخير روبه رو ساخت ، سرانجام با توديع وثيقه تعيين شده ايشان روز ١٩ شهريور از زندان مرکزي سنندج آزاد گرديدند.
بنا بر گزارشات دريافتي از افراد بازداشت شده مذکور همچنان حبيب بهمني در زندان مرکزي سنندج تحت بازداشت به سر مي برند و دادگاه انقلاب شهر مذکور از استفاده آقاي بهمني از حق ملاقات جلوگيري مينمايد و خانواده وي تاکنون امکان ملاقات وي را عليرغم طي مسافت طولاني بندرعباس - سنندج نيافته اند.
همينطور از ديگر افراد بازداشت شده تاريخ مذکور فرزاد حسن ميرزائي فعال بوکاني است که ايشان نيز همچنان در زندان مذکور بعلت عدم توان توديع وثيقه به سر مي برد.

آزادي غلامرضا غلامحسيني را از زندان تبريک ميگوييم

غلامرضا غلامحسيني از زندان آزادي شد
غلامرضا غلامحسینی عضو سندیکای کارگران شرکت واحد که در تاریخ 1387/4/4دستگیر و روانه زندان اوین شده بود روز سه
شنبه 1387/6/26 ساعت 18.30 با قرار وثیقه 100 میلیون تومانی آزاد شد. سندیکای کارگران شرکت واحد آزادی غلامرضا غلام حسینی را به خانواده این فعال سندیکایی ، اعضای سندیکا و همه کارگران ایران و جهان تبریک می گوید.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه 1387/6/26

معلمان دستگير شده بايد فورا از زندان آزاد شوند

٢٦ شهریور هزار و سیصد و هشتاد و هفت (به نقل از سايت کانون صنفي معلمان
امروز صبح اكثريت اعضاي كانون صنفي معلمان ايران ( تهران )و تعداد زیادی از نمايندگان تشكل هاي صنفي معلمان از سراسر كشور در تهران دستگیر شدند . ..قرار ملاقات در خروجی جنوبی ایستگاه مترو دانشگاه علم و صنعت ساعت 7 صبح بود . برای بعداز ظهر روز سه شنبه هم نماینده ی مجلس دعوت شده بود تا در جمع مان حضور پیدا کند . برای روز چهارشنبه نیز قرار ملاقاتی با نمایندگان مجلس تدارک دیده شده بود. صبح امروز در ایستگاه مترو قدم به قدم نیروهای اطلاعاتی و امنیتی حضور داشتند. کمیته ی استقبال و گروه پشتیبانی که در صورت عدم حضور کمیته ی استقبال وظیفه ی آنها را به دوش داشتند همگی دستگیر شده اند . موبایل اکثر بچه ها ی تهران که در مترو حضور داشته اند خاموش است .. موبایل بهشتی ، باغانی ، سوری ، زینال زاده ، استاد معارفی ، منتجبی و سایرین خاموش است و هیچ خبری از آنها نداریم . آقای فلاحی هم که به دنبالشان رفت به محض رسیدن موبایلش خاموش شد و جواب نمی دهد وهمگی دریک مجلس !! حضور دارند

گزارش ديگري از سوي آزانس ايران خبر در ٢٦ شهريور ميگويد:
بر اساس اخبار رسيده , قرار بر اين بود كه جلسه شورای هماهنگی , روز 26 شهريور ماه برگزارشود ولی با کمال تاسف با دستگیری اعضای شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ,این جلسه منعقد نشد..
يكي از فعالان صنفي به خبرنگار آژانس ايران خبر گفت :ساعت 7 صبح قرار بود همکاران در ضلع جنوبی متروی علم و صنعت جمع شوند و به مقصد جلسه که در تهران پارس بود اعزام شوند. ولی در مسیری که اتومبیل های همکاران در حرکت بودند، معلمان توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان
نا معلومی برده شدند. تمام تلفن های همراه ایشان خاموش و خارج از دسترسی و پاسخ است . گویا فعالان صنفی معلمان ایران را در مرحله نخست به کلانتری هفت حوض منتقل کرده اند.
اخبار تكميلي از وضعيت اين فعالان متعاقبا اعلام خواهد شد .
بر اساس آخرین اطلاعات معلمان دستگیر شده در دادگاه انقلاب میدان آرژانتین بوده اند . گفته شده بعد از افطار از آنان تعهدی گرفته می شود و آزاد خواهند شد . تا کنون کسی آزاد نشده است . راستی تعهد برای چه چیزی ؟ دستگیری غیر قانونی و تعهد؟!!

سازمان معلمان ايران در اطلاعيه اي در ٢٦ شهريور بازداشت و دستگيري معلمان را محکوم کرد
" سازمان معلمان ايران " بازداشت و دستگيري اين معلمان عضو در " كانون هاي صنفي معلمان " را مغاير با بديهي ترين و ابتدايي ترين حقوق شهروندي و نيز اصول مصرح در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مي داند و سريعا خواهان پاسخگويي مسئولان و آزادي آن ها مي باشد .
" سازمان معلمان ايران " از تمامي معلمان انتظار دارد با تماس هاي خود با " پليس امنيت تهران " خواهان آزادي همكاران خويش شوند .

واکنش اتحاديه جهاني معلمان به دستگيري معلمان
کانون صنفي معلمان در ٢٦ شهريور چنين گزارش ميکند: " اتحادیه جهانی معلمان در مقابل بازداشت گسترده اعضای کانون صنفی معلمان در صدد است تا بیانیه ای را صادر نماید . در تماس اتحادیه ی بین المللی معلمان با آقای خاکسار (رابط کانون) ای آی از اایشان اسامی اعضای بازداشت شده را خواسته است ".

به گزارش کانون صنفي معلمان صبح روز ٢٦ شهريور تعدادي از اعضاي کانون هاي صنفي از پاسگاه هفت حوض نارمک به پليس امنيت تهران واقع در ميدان سپاه منتقل شدند و بازداشت شدند. بدنبال مراجعه اعضاي کانون براي پيگيري وضع دستگير شدگان٬ به آنها گفته شد که دستگير شدگان شب را در بازداشت خواهند بود. هنوز از تعداد دستگير شدگان اطلاعي در دست نيست.

کمپيني جهاني در اعتراض به حکم اعدام فرزاد کمانگر

در پي کمپيني بين المللي در اعتراض به حکم اعدام فرزاد کمانگر و خواست آزادي فوري او از زندان سازمانهاي و نهادهاي مختلف انسان دوست در سطح جهان با ارسال نامه هاي اعتراضي به جمهوري اسلامي به اين کمپين پيوسته اند. ليستي از اين سازمانها عبارتند از:
سازمان عفو بين الملل
سازمان جهاني معلمان
فدراسيون جهاني اتحاديه هاي معلمان
اتحاديه هاي ايالت نيوساوث ويلز- استراليا
کنگره اتحاديه هاي کارگري انگلستان
فدراسيون اتحاديه هاى كارگرى سراسر پاكستان
اتحاديه کارگري مستقل کارکنان سازمان هاي اتحاديه اروپا
حزب چپ سوئد
سازمان ديده بان حقوق بشر

اخباري از دانشجويان زنداني

- چهارشنبه ۶ شهریور ماه خانواده منصور امینیان دانشجوی دربند دانشگاه تبریز، با قاضی پرونده فرزندشان دیدار داشته اند.بر این اساس آنها پیش تر در اعتراض به عدم اجازه فرزندشان برای ملاقات حضوری، به محل دادسرای تبریز مراجعه کرده بودند.در این باره قاضی پرونده با این گفته که “امینیان اصلا با ما همکاری نمی کند و هیچ حرفی نمی زند” و در جواب به اعتراض خانواده وی “از مشکل شدن وضعیت” فرزندشان خبر داده است.در ادامه، قاضی از دستگیری چند تن دیگر از دانشگاه تبریز سخن گفته و عنوان کرده است “تا چند نفر دیگر از دانشگاه نگیریم، حتی سه دانشجوی اول دربند دانشگاه - که بیش از ۴۰ روز از بازداشتشان گذشته- را هم آزاد نمی کنیم”شایان ذکر است قاضی پرونده در پایان، پیگیری وضعیت منصور امینیان را به صلاح وی ندانسته است.گفتنی است با سخنان قاضی پرونده و برخی خبر های غیر رسمی، فشار بر ۷ زندانی تبریز موجبات نگرانی های زیادی در بین خانواده آنان و دوستانشان شده است.

- روز سه شنبه ٥ شهريور خانواده “سورنا هاشمی” توانستند با فرزند خود ملاقات حضوری انجام دهند. در این دیدار که نیم ساعت به طول انجامید، خانواده هاشمی با او گفت و گو کردند. البته این ملاقات با حضور شخص دیگری انجام شد و اجازه ی گفت و گو در رابطه با پرونده، به خانواده وی داده نشد. بر این اساس گویا سورنا هاشمی روز ٤ شهريور به بند عمومی زندان زنجان منتقل شده است. سورنا هاشمی در پی وقایع بهار گذشته در دانشگاه زنجان، به دادگاه آن شهر احضار و سپس بازداشت شد. غیر از سورنا هاشمی ۴ فعال دانشجویی دیگر در بازداشت به سر می برند

- مهدی ذاکریان، استادیار حقوق بشر دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس انجمن روابط بین الملل و پژوهشگر ارشد ‏مرکز پژوهشهای علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه، بیش از دو هفته است که در بازداشت وزارت اطلاعات ‏قرار دارد.‏ از محل نگهداری ذاکریان تاکنون خبری منتشر نشده است و به گفته منابع خبری در تهران، مقامات قضائی و ‏امنیتی از اعلام اتهامات وارد شده به وی امتناع کرده اند.‏

-بنا به خبري در ٥ شهريور در وب لاگ سوسياليسم يا بربريت٬ "محمد زراعتی" فعال دانشجویی دانشگاه مشهد که روز٩ تیر ماه سال جاری از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود، از زندان آزاد شد. همچنین "محمد مهدی حبیبی"، فعال دانشجویی دانشکده مهاجر اصفهان پس از حدود 20 روز بازداشت از زندان اصفهان آزاد شد. در همین زمینه دانشجو برهان بقایی و همینطور شقایق طباخ که در روزهای پنج شنبه و سپس شنبه هفته ی پیش ابتدا توسط پلیس امنیت و سپس گشت ارشاد بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود ، به قید وثیقه از زندان اوین آزاد شده اند.

- بنا به خبري در ٣ شهريور مجید اسدی"، دانشجوی دانشگاه طباطبایی تهران پس از 50 روز بازداشت روز دوشنبه 4 شهریور ماه از زندان آزاد شد."مجید اسدی"، روز 13 تیر ماه از سوی ماموران امنیتی در تهران بازداشت و این مدت را در سلول انفرادی بند 209 زندان اوین گذراند و با قرار وثیقه آزاد شده است.
همچنین"ودود اسدی"، فعال دانشجویی پس از 34 روز بازداشت از زندان آزاد شد."ودود اسدی"، روز 1 مرداد ماه از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شد و گفته می شود با قرار وثیقه 6 میلیون تومانی آزاد شده است.

- پس از بازداشت “منصور امینیان” و “مقصود عهدی” از فعالین دانشگاه تبریز، این دانشجویان اولین تماس تلفنی را با خانواده های خود بر قرار نمودند.
طبق گزارش رسیده، امینیان، طی این تماس کوتاه، از سلامتی خود خبر داده است. همچنین وی به نقل از قاضی پرونده از صدور قرار بازداشت یک یا دو ماهه خود، سخن گفته است.
مقصود عهدی دیگر دانشجوی در بند نیز در سخنان مشابهی، از قرار بازداشت چند ماهه برای خود خبر داده است. گفتنی است که پیش از این از وی خواسته شده بود که با حضور در بند ۳۷ زندان تبریز، تعهدی را امضا کند که پیش از اقدام، بازداشت شد.

- حبيب الله لطيفي، دانشجوي محکوم به اعدام بر اثر بیماریهای ناشی از شکنجه در زندان به بیمارستان منتقل شده است.
این دانشجوی زندانی سه ماه در اداره اطلاعات سنندج تحت شکنجه و بدرفتاری قرار داشت که منجر به مبتلا شدن وی به نارسايي کليوي، آسم و شکستگي و پاره شدن قسمتي از صورت او گردید. عدم رسيدگي پزشکي و نبود امکانات در زندان مرکزي سنندج باعث وخيم تر شدن وضعيت جسمي آقای لطيفي شد تا اینکه سرانجام روز ٣ شهريور او را تحت تدابير شديد امنيتي به بيمارستان توحيد شهر سنندج منتقل کردند. عدم رسيدگي پزشکي به اين زنداني سیاسی باعث اعتراض ساير زندانيان شده است.

-"مجید اسدی"، دانشجوی دانشگاه طباطبایی تهران پس از ٥٠ روز بازداشت روز دوشنبه ٤ شهریور ماه از زندان آزاد شد."مجید اسدی"، روز ١٣ تیر ماه از سوی ماموران امنیتی در تهران بازداشت و این مدت را در سلول انفرادی بند 209 زندان اوین گذراند و با قرار وثیقه آزاد شده است.
همچنین"ودود اسدی"، فعال دانشجویی اهل اردبیل پس از 34 روز بازداشت از زندان آزاد شد."ودود اسدی"، روز 1 مرداد ماه از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شد و گفته می شود با قرار وثیقه 6 میلیون تومانی آزاد شده است.

به گزارشي در ٣ شهريور٬ سرانجام پس از 4 بار تعویق، جلسه رسیدگی به اتهامات "صباح نصری" و "هدایت غزالی" 2 دانشجو ، در دادگاه رژیم در تهران برگزار شد. دادگاه اين دو دانشجو را به تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی متهم و نماینده دادستان برای آنان تقاضای اشد مجازات نمود. "صباح نصری" و "هدایت غزالی" هم اکنون بیش از 14 ماه است که در زندان به سر می برند.

- دادگاه رسیدگی به اتهامات علی کانتوری، فعال دانشجویی چپ که در جریان بازداشت گسترده دانشجویان در آذرماه، دستگیر و بیش از 3 ماه درزندان اوین نگهداری شد، روز سه شنبه 5 شهریور ماه در شعبه 2 دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد.در آذرماه گذشته حدود 40 تن از فعالان دانشجویی طیف چپ، به فاصله چند روز به بازداشت نهادهای امنیتی در آمدند. این دانشجویان که پس از بازداشت به بند 209 زندان اوین انتقال یافتند، پس از آزادی از زندان، از فشارهای شدید وارد بر خود سخن گفتند.گفتنی است، به گفته ی این افراد، وزارت اطلاعات با تحت فشار قرار دادن و ضرب و شتم آنان، تلاش داشته است، دانشجویان را وادار به انجام اعتراف تلویزیونی نماید.
به گزارش سنديکاي کارگران شرکت واحد٬ منصور اسانلو ، رئيس هيات مديره اين سنديکا که چندي پيش به عنوان راه اندازي تجمع غيرقانوني و تبليغ عليه نظام به ٥ سال حبس تعزيري محکوم گرديده بود و نيز پرونده اي مفتوح و در حال رسيدگي با اتهامات مشابه دارد. صبح روز دوشنبه ٤ شهريور از بند ٣٥٠ زندان اوين به زندان رجايي شهر کرج تبعيد گرديد .