٤ دانشجوي زنداني دانشگاه شيراز بايد فورا وبدون قيد و شرط از زندان آزاد شود

عبدالجلیل رضایی، کاظم رضایی، محسن زرین کمر و لقمان قدیری گل تپه٬ چهار دانشجوی دانشگاه شیراز پس از اینکه هفته گذشته به اداره اطلاعات شیراز احضار شده بودند، صبح روز شنبه ۱۴ دیماه پس از مراجعه به اداره اطلاعات شهر شیراز دستگیر شدند. اتهام این دانشجویان اقدام علیه امنیت ملی و توهین به مسئولین نظام است. در پي بازداشت اين دانشجويان تجمعي اعتراضي از ساعت ١١ امروز يكشنبه ١٥ دي در دانشگاه شيراز بر پا شده است.
در ابتداي اين تجمع دانشجويان شركت كننده با در دست داشتن تصاويري از دانشجويان بازداشت شده و سردادن شعارهايي همچون: "دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد" ، "گر تير و فتنه بارد جنبش ادامه دارد" ، "مرگ بر ديكتاتور" ، "پينوشه پينوشه ايران شيلي نميشه" از دانشجويان بازداشت شده حمايت کردند و خواهان آزادي آنان شدند.در ادامه يكي از دانشجويان در ميان جمع حاضر شد و پيرامون علت دستگيري و بازداشت اين دانشجويان توضيحاتي داد و خواستار آزادي بي قيد و شرط دانشجويان دستگير شده و همچنين لغو احكام انضباطي صادر شده براي ٢٧ نفر از دانشجويان دانشگاه شيراز شد. دانشجويان معترض سپس با سردادن شعار مرگ بر ديكتاتور از دانشگاه خارج شدند و پس از نزديک به نيم ساعت به داخل دانشگاه بازگشتند. در جريان اين حرکت اعتراضي از صبح امروز حضور افراد لباس شخصي و عوامل امنيتي در سطح دانشگاه مشهود است و حتي اين مساله منجر به درگيري دانشجويان با برخي از اين افراد شده است.همچنين ارتباط اينترنتي در سطح دانشگاه قطع شده است.
دانشجويان اعلام كرده اند كه در صورت عدم آزادي دانشجويان بازداشت شده به سمت ساختمان مديريت دانشگاه حركت خواهند كرد و آن را به تصرف خود در خواهند آورد.
دستگری این چهار دانشجو پس از مراسم روز دانشجو ضورت گرفته است و در همين مدت دهها دانشجو به کميته انضباطي احضار شده اند. محسن زرین کمر همان دانشجويي است که علی لاریجانی را در حضور دانشجویان مورد انتقاد قرار داده بود. او پیش از دستگیری به ۲ ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود.
احضار به کمیته انضباطی و تهدید و اذیت و آزار دانشجویان به دلیل برگزاری مراسم روز دانشجو در روزهای امتحانات شدت گرفته است. جمهوری اسلامی در دانشگاه با موج گسترده ای از اعتراضات دانشجویان روبه روست و مثل گذشته تلاش می کند اعتراضات دم به دم گسترش یابنده دانشجویان را با دستگیری و تهدید آنان سرکوب کند که در مقابل با گسترش و رادیکال تر شدن اعتراضات دانشجویان مواجه می شود.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي بازداشت و احضار دانشجويان را شديدا محکوم ميکند و خواهان آزادي فوري دانشجويان بازداشتي و متوقف شدن فوري احضارها و کوتاه شدن دست کميته هاي انضباطي و حراست از دانشگاههاست.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي تمامي دانشجویان در سراسر ایران و همه انسانهاي آزاديخواه را به حمایت از دانشجویان دانشگاه شیراز و اعتراضات آنان فرامی خواند. صدور اطلاعیه و بیانیه های حمایتی و اعتراض به دستگیری دانشجویان، تجمع اعتراضی برای برچیده شدن کمیته های انضباطی و لغو احکام صادره، بازتاب اخبار بازداشت ها ٬ همه و همه اقدامات موثري در حمایت از دانشجویان دانشگاه شيراز و رها کردن آنها از اسارت جمهوري اسلامي است.
١٥دي ٨٧- ٤ ژانويه ٢٠٠٩
اخبار : برگرفته از سازمان جوانان حزب کمونيست کارگري ايران

No comments: