درگيري خونين در بند 1 زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسيده از بند 1 زندان گوهردشت کرج،روز گذشته در طي يک درگيري خونين در اين بند که منجر به زخمي شدن 30 زنداني گرديد. وضعيت 9 نفر از آنها وخيم است و به بيمارستانهاي خارج از زندان منتقل شدند.حوالي ساعت 02:30 بامداد روزيکشنبه 22 شهريور ماه يک درگيري خونين در بند 1 که معروف به بند آخر خطي ها است روي داد.در حدود 30 زنداني در اثر اين درگيريهاي خونين زخمي شدند. گفته مي شود که حال 9 نفر از آنها وخيم و در معرض خطر جدي قرار داشتند که به بيمارستانهاي خارج از زندان منتقل شدند.نام يکي از کساني که گفته مي شود در آستانه مرگ و بعضي از گزارشات حاکي از مرگ وي است زنداني موسي ملکي است. بند1 که معروف به بند آخر خطيها است بندي است که زندانيان سياسي و ساير زندانيان را براي شکنجه هاي جسمي و روحي به آنجا منتقل مي کنند. اين بند داراي شرايط قرون وسطائي است و به منظور شکنجه کردن زندانيان بکار برده مي شود . همچنين داراي باندهاي مافيايي که در پخش و فروش مواد مخدر و حذف فيزيکي زندانيان معترض نقش دارند. آنها زير نظر علي حاج کاظم و علي محمدي رئيس و معاون زندان و کرماني و نبي الله فرج نژاد رئيس و معاون حفاظت و اطلاعات و خادم رئيس بند 1 عمل مي کنند. البته افراد نامبرده فوق خود شخصا زندانيان سياسي و ساير زندانيان را تهديد به انتقال به بند 1 و حذف فيزيکي آنها نموده اند.در حاضر 2 زنداني سياسي در اين بند بسر مي برند آقاي منصور اسانلو و بهروز جاويد طهراني مي باشند. آقاي جاويد طهراني بارها تحت شکنجه هاي وحشيانه جسمي قرار گرفت و چندين ماه است که در شرايط طاقت فرسايي در اين بند بسر مي برد. لازم به يادآوري است که تمامي نقاط اين بند با دوربينهاي مدار بسته تحت کنترل پاسدار بندها است از جمله سرويسهاي بهداشتي آن.
فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران، درگيريهاي خونين که بدستور پاسداران مسئول زندان در آن روي ميدهد را محکوم مي کند و از کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل خواستار اقدامات فوري براي نجات جان زندانيان سياسي در اين بند است.

فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران
23 شهريور 1388 برابر با 14 سبتامبر 2009

1 comment:

Unknown said...

ایهالناس مسلمان کشی‌یکی‌از سرگرمیهای جدید برای کشورها و دولتهای مسلمان و غیره مسلمان شده. جالب اینجاست که دوستان عزیز آقای احمدی خره،چین و شوروی، قبل از شمارش آرای انتخابات به ایشون تبریک گفتند. کشور چین و شوروی یک ساعت بعد از انتخابات به آنترینژاد تبریک گفتند تو نگو اینها با هم یه قرارهایی دارند و آنهم سرگرمی هست که هر ستاشون دوست دارند و آن هم، مسلمان کشی‌. در ارومجی چین و در چچنیا شوروی و در ایران عزیز دولتها همه مشغول مسلمان کشی‌هستند.احمدی‌نژاد ممکن که خایهٔ امریکا و انگلیس را نمیمالد ولی‌ خوب خایهٔ چین و شوروی را ما چ می‌کند. هی‌نماز جمعه داد میزنم مرگ بر یهودی و صهیونیست تو نگو پولدارترین ادمهایی که شوروی را اداره میکنند یهودی هستند. هر هفته میرم نماز جمعه داد میزنم مرگ بر امریکا و مرگ بر انگلیس تو نگو مسلمان کشهای اصلی‌، چین، شوروی و همین رئیس جمهور قلابی خودمون آقای احمقی خره جنایتکار هستند.
«ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»