جمهوری اسلامی نادر احسنی بخاطر خواست آزادی بیان محاکمه کرد

بنابه گزارش فعالین حقوق بشر، نادر احسنی از دستگیر شدگان گرامیداشت ١٦ آذر ٨٦ ، صبح روز ١٤ شهریور برای محاکمه به شعبۀ ٢٨ دادگاه انقلاب فراخوانده شد.
نادر احسنی توسط مقیسه ای معروف به ناصریان که از اعضای کمیسیون مرگ قتل عامهای سال ٦٧ است محاکمه شد و محاکمه در همان دفتر کار ناصریان انجام گرفت.

بنا به گزارش مقیسه ای به محض باز کردن پرونده نادر آحسنی با صدای بلند داد و فریاد به راه انداخت و گفت که شماها خانوادگي و نسل در نسل چپ هستيد. مثل اينكه نمي خواهيد آدم بشويد و مي خواهيد تا آخر عمرتان همين جوري بمانيد. او همچنین تمامی موارد اتهام را با صدای بلند می خواند. مقیسه ای همچنین در مورد مراسم گرامیداشت ١٦ آذر سال ٨٥ از نادر احسنی پرسید، شما چه چیزی را می خواهید؟ نادر احسنی در پاسخ به مقیسه ای گفت: " آزادی بیان! مقیسه ای با برخوردی وحشیانه و غیر انسانی داد و فریادش را بیشتر کرد و گفت آزادی بیان شما ریختن تو خیابان و با چاقو شکم مردم را پاره کردن است. در اینجا ابوطالبی وکیل نادر احسنی به حرفها و برخورد های مقیسه ای اعتراض کرد. در پایان مقیسه ای خطاب به نادر احسنی پرسید، تمامی موارد اتهامات را می پذیری؟. .نادر احسنی در پاسخ گفت :هیچ کدام را نمی پذیرم در زندان زیر بار هیچ کدام نرفتم. اینجا نیز هیچ کدام را نمی پذیرم.
اتهاماتی که به نادر احسنی نسبت داده شده عبارتند از: اقدام عليه امنيت ملي ، تبليغ عليه نظام ، عدم اعتقاد به پوشش زنان ، اغتشاش در دانشگاه ، شركت در مراسم غير قانوني در دانشگاه، عدم اعتقاد به احكام اسلام و مباني جمهوري اسلامي و ....
نادر احسنی در تاریخ ١١ آذر ٨٦ از جلوی منزل شخصی پدری خود توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده و به سلولهای انفرادی بند ٢٠٩ زندان اوین که در کنترل بازجویان وزارت اطلاعات است منتقل شد. او مدت ٦٨ روز در بند ٢٠٩ زندان اوین زندانی بود، که ٥٨ روز آن را در سلولهای انفرادی بسر برده است. او در طی این مدت تحت وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشته است.
نادر احسنی پس از ٦٨ روز زندان بودن ، تحت فشار کمپینی بین اللمللی با قرار وثیقه صد میلیون تومان از زندان رها شد. نادراحسنی و همه زندانیان سیاسی باید فورا از زندان آزاد شوند.


کميته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

زندانی سیاسی آزادی باید گردد

١٢ شهریور ٨٨- ٣ سپتامبر ٢٠٠٩

00447779898968
Shahla_daneshfar@yahoo.com
http://free-zendaniseyasi.blogspot.com

1 comment:

Unknown said...

رئیس جمهوره قلّابی ما آقای احمدی نجس عجب آدم بی‌حیا و بی‌شرمی هست بعد از اینهمه قتل و آدم کشی‌تازه می‌خواد بره سازمان ملل بگه چطور باید قتل عام کرد و رئیس جمهور هم شد. آقای احمدی نجس و پدر نجسترش آیت الله دشمن اسلامی یک روز جواب این جنایاتشون را خواهند داد حالا هرچقدر برند سازمان ملل عر و تیز کنند. مارو باش هزار‌ها سال تمدن را دادیم دست یک خر ، آقای احمدی خره و یک خر رون، آیت الله دشمن اسلامی. می‌خواد بره اونجا بگه در ایران همجنس باز نیست ولی‌نمیگه کون بچها و طلاب گذاشتند همجنس بازی به حساب نمیآید.اول میکننمون بعد میکشنمون، بد از حقوق بشر و حقوق مردم حرف میزنند. ما دیگه چه ملت خره بدبختی هستیم که اینها شدند حاکممون. لا اِلهَ اِلَّا اللّه
«ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»