به تجمعات هر روزه خانواده های دستگیرشدگان اخیر بپیوندیم

تمامی دستگیر شدگان اخیر و همه زندانیان سیاسی باید فورا از زندان آزاد شوند

روز ٢٧ شهریور بار دیگر مردم در ابعادی دهها هزارنفره در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان و تبریز به خیابان آمدند، شعار مرگ بر دیکتاتور دادند و با نیروهای سرکوب درگیر شدند.
در این روز تعدادی در تهران و شهر های مختلف دستگیر شدند. اما آماری از میزان دقیق دستگیری ها در دست نیست.
روز شنبه ٤ مهر حدود ١٥٠ نفر از خانواده های بازداشت شدگان این روز در مقابل دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی تجمع کردند و خواهان آزادی عزیزانشان از زندان شدند. خانواده ها یک به یک وارد دادگاه میشدند و در صفی طولانی باید منتظر می ماندند تا ببینند آیا سرانجام بعد از یک هفته نام عزیزانشان از سوی مقامات مربوطه به عنوان بازداشتی اعلام میشود یا خیر. بدین ترتیب در این روز نام تعدادی از دستگیرشدگان روز ٢٧ شهریور به خانواده هایشان اعلام شد. اما هنوز تعدادی از خانواده ها در بی خبری از عزیزان خود هستند و این موضوع موجب اعتراض شدید آنها قرار گرفت.
یکی از روش های دادگاه انقلاب اسلامی برای فشار به خانواده های زندانیان سیاسی، عدم تایید اسامی بازداشت شدگان و سردواندن آنهاست و وقتی نیز مادران برای پیگیری فرزندانشان مراجعه میکنند، مقامات مرتجع و جنایتکار دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی و زندان اوین به آنها پاسخ نمیدهند و میگویند باید شناسنامه پدر باشد تا جواب دهند. بسیاری از خانواده ها که از راههای دور به زندان اوین مراجعه میکنند، با برخوردهای اهانت آمیز زندانبانان شکنجه گر جمهوری اسلامی بیشتر زیر فشار قرار میگیرند و این موضوع موجب درگیری هر روزه خانواده ها با آنان شده است. خانواده هایی که تا کنون اسامی فرزندانشان اعلام نشده، بشدت نگران این هستند که آنها را به بازداشتگاههای مخفی و زیر شکنجه برده باشند. مجموعه این وضعیت به اعتراض در میان خانواده ها شدت داده است.
در تجمع روز ٤ مهرتعدادی از خانواده ها تلاش کردند با دفتر حداد عادل تماس بگیرند تا بلکه خبری از عزیزان خود بدست آورند. اما طبق معمول به آنان پاسخی داده نشد و منشی دفتر میگفت اگر اسم فرزند شما بعنوان بازداشتی اعلام نشده است، باید صبر کنید تا به شما اطلاع داده شود. و خانواده ها را از مراجعه و تماس با رسانه ها برحذر میکردند.
در این تجمع اعتراضی، مامورین انتطامی که در جلوی درب دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی بودند، مانع ایستادن خانواده ها مقابل درب میشدند و با لحن توهین آمیزی آنها را از آنجا دور میکردند. اما خانواده ها درگیر شده و به تجمع خود ادامه دادند. طی یک هفته اخیر این خانواده ها هر روزه در مقابل دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی و زندان اوین تجمع کرده اند و هر روز از هر خانواده یکنفر به دادگاه و یکنفر به زندان اوین مراجعه میکند تا بلکه خبری از دستگیر شدگان بدست آید. خانواده ها بشدت نگران شکنجه و تجاوز جنسی و جان عزیزان خود هستند. در این روز همچنین صد نفر از خانواده های دستگیر شدگان اخیر در مقابل درب دژبانی زندانی اوین تجمع کرده و پیگیر وضع فرزندانشان شدند.
خانواده های دستگیر شدگان در تجمعاتشان میگفتند که اجازه نخواهند داد که با بازداشتی ها همان رفتاری را بکنند که در کهریزک شد. و وای به حال آنها اگر سخنی از شکنجه و تجاوز و بدرفتاری از عزیزانشان بشنوند و به هیچ وجه سکوت نخواهند کرد. اکنون مقابل درب دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی و زندان اوین محل تجمع هر روزه خانواده ها و درگیر شدن آنها با مامورین جمهوری اسلامی است. خانواده ها خواهان آزادی فوری عزیزان خود از زندان هستند.
از جمله روز چهارشنبه ١ مهر نیز با توجه به فضای اعتراضی در میان خانواده ها، تعدادی از خودروهای نیروی انتظامی در مقابل دادگاه در محل تجمع خانواده ها مستقر شده و محل را تحت کنترل داشتند. در این تجمع مامورین انتظامی که شاهد فحاشی خانواده ها و اعتراض آنان بودند، آنها را مجبور کردند که در قسمت پایین درب زندان باستند تا مقابل دید عابرین نباشند.
در این روز همزمان در حدود ٦٠ نفر از خانواده بازداشتي ها نيز در مقابل درب دژباني زندان اوين تجمع كردند و خواهان آزادي فوري عزيزان خود بودند. ولی ماموران زندان اوين به سمت آنها یورش بردند و با فشار و تهدید خانواده ها را مجبور كردند تا در قسمت پايين زندان اوين بايستند که در معرض دید عابرین نباشند و نیز مانع هر گونه اعتراضی از طرف خانواده ها مي شدند.
همچنان که اشاره شد، آماری از دستگیری های ٢٧ شهریور و اینکه چه تعداد از دستگیر شدگان ٤ ماه اخیر هنوز در بازداشت بسر میبرند، در دست نیست. طیق گزارش های منتشر شده بدنبال دستگیریهای ٢٧ شهریوز بدلیل پر شدن بند ٢٠٩، تعدادی از زندانیان دستگیری های اخیر را به قرنطینه های بندهای عمومی زندان اوین منتقل کرده اند. و گفته میشود هم اکنون در سلولهای انفرادی ٣ تا ٤ نفر را جا داده اند. همچنین تعداد بسیاری به سلولهای انفرادی بند ٢٤١ انتقال داده شده اند. تعدادی از زندانیان سیاسی زن و مرد را نیز ناگزیر از بند ٢٠٩ به قرنطینه بند ٧ و قرنطینه بند زنان منتقل کرده اند.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی همه انسانهای آزادیخواه را فرا میخواند که وسیعا به تجمعات خانواده های دستگیر شدگان اخیر بپیوندند. زیر فشار اعتراضاتمان، جلوی تداوم جنایاتشان در اردوگاه کهریزک را گرفتیم. کاری کردیم که بیایند و رودروی ما مردم و تمام جهان حساب پس دهند، جنایاتی که پرونده اش روشن است و باید برای آن محاکمه شوند. با تداوم اعتراضاتمان باید بساط زندان و سرکوبشان را جمع کنیم. باید در و دیوار را از شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد، پر کنیم. همانطور که شعار دادیم، توپ، تانک ، کهریزک دیگر اثر ندارد. باید با مبارزاتمان کاری کنیم که ناگزیرشوند همه زندانیان سیاسی را از زندان آزاد کنند. و این ابزار سرکوب را از دستشان بگیریم وخلع سلاحشان کنیم. باید در تظاهراتهای شبانه و در اعتراضاتمان همه جا شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد طنین اندازد. باید صف اعتراضمان را برای آزادی زندانیان سیاسی از زندان قدرتمند و متحد کنیم.
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی برای آزادی بدون قید و شرط تمامی دستگیر شدگان اخیر و زندانیان سیاسی مبارزه میکند.

کميته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
زندانی سیاسی آزادی باید گردد
٤ مهر ٨٨- ٢٦ سپتامبر ٢٠٠٩
00447779898968
Shahla_daneshfar@yahoo.com
http://free-zendaniseyasi.blogspot.com

No comments: