انتقال علی صارمی و محمد حسن فلاحیه زاده به سلولهای انفرادی بند ٢٤٠ زندان اوین و تشديد فشار بر زندانيان سياسي

به گزارش حقوق بشر زندانیان سیاسی علی صارمی و محمد حسن فلاحیه زاده بدستور وزارت اطلاعات برای ١ ماه به سلولهای انفرادی بند ٢٤٠ زندان اوین منتقل کردند.

علی صارمی ٦٠ سال سن دارد و از شرکت کنندگان در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال ٦٧ است و هم اکنون بیش از ١٧ ماه است که در بلاتکلیفی بسر می برد. محمد حسن فلاحیه زاده روزنامه نگار است که در روز ٥ بهمن ماه پس از اعتراض به پاسدار بندی بنام حسین اسدی که مدت طولانی آنها را در زیر برف و در معرض سوز سرمای شدید نگه داشته بود. این ٢ زندانی سیاسی بدستور وزارت اطلاعات وتوسط مجری دستوارات آنها بزرگ نیا به نقطه نامعلومی منتقل شدند و پس از چند روز مشخص شد که آنها در سلولهای انفرادی بند ٢٤٠ زندان اوین زندانی هستند. بنا به گزارش ابتدا به هم بندیهای آنها گفته شده بود که به مدت ١٠ روز در سلولهای انفرادی بند ٢٤٠ زندانی خواهند بود و لی روز ١٢ بهمن به هم بندیان آنها اطلاع داده شد که ٢٠ روز دیگر به مدت زندانی بودن آنها در سلول انفرادی افزوده شده است و جمعا می بایستی ١ ماه را در سلولهای انفرادی بند ٢٤٠ زندان اوین بسر برند.

شرایط سلولهای انفرادی بند زندان اوین طاقت فرسا و غیر انسانی می باشد.
از طرفی دیگر بزرگ نیا رئیس بند ٣٥٠ و پاسداربند حسین اسدی به فشارها و اذیت وآزار زندانیان سیاسی این بند ادامه میدهند اعمال وزارت اطلاعات و مجریان اوامر آنها در زندانهای مختلف ایران علیه زندانیان سیاسی اسیر و بیدفاع از نمونه های بارز جنایت علیه بشریت می باشد.

صارمی از ناراحتیهای متعدد جسمی رنج می برد از جمله آنها، ناراحتی غده تیروئید،فتق که نیاز مبرم به عمل جراحی دارد و ناراحتی چشم می باشد. او بخاطر ناراحتی غده تیروئید می باید بطور منظم داروهای خود را مصرف نماید در غیر این صورت شرایط جسمی او به وخامت خواهد گرایید. در گذشته هنگام انتقال به سلول انفرادی پاسدار بندها بدستور بازجویان وزارت اطلاعات از در اختیار گذاشتن دارو خوداری می کردند

خانواده آقای صارمی در طی هفته گذشته و این هفته به شعبه ١٥ دادگاه انقلاب، شورای زندان و همچنین به رئیس زندان صداقت مراجعه کردند و خواستار علت انتقال آقای صارمی به سلول انفرادی را شدند ولی هیچ کدام از آنها حاضر به روبرو شدن و توضیح علت انتقال ایشان به سلول انفرادی نشدند.تنها، فردی بنام پاداش که پاسدار مسئول سالن ملاقات می باشد. در جواب به خانواده آقای صارمی گفت:خودش به شما علت انتقال به سلول انفرادی را خواهد گفت پس از اینکه مدت سلول انفرادیش به پایان رسد.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي انتقال اين دو زنداني سياسي به سلولهاي انفرادي و فشار بر روي زندانيان سياسي را شديدا محکوم ميکند.


No comments: