طاها آزادی برای دومین بار به دادگاه انقلاب کنگان احضار شد

طاها آزادی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران برای دومین بار به دادگاه انقلاب کنگان احضار شد. طبق این احضاریه طه آزادی باید 27 بهمن ماه در دادگاه انقلاب کنگان حاضر شود.
اول ماه مه امسال در حالی که کارگران در عسلویه بنا به دعوت اتحادیه آزاد کارگران ایران در حال جمع شدن برای برگزاری مراسم بودند با ممانعت نیروهای انتظامی مواجه شدند و جوانمیر مرادی از اعضا هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران دستگیر شد.
پس از دستگیری جوانمیر مرادی، طه آزادی برای پیگیری وضعیت نامبرده به همراه تعدادی از کارگران عازم پاسگاه شد که وی نیز همانجا بازداشت گردید و نهایتا هر دونفر به اداره اطلاعات عسلویه و سپس به اداره اطلاعات بوشهر منتقل شدند و تحت شدیدترین فشارهای جسمی و روحی قرار گرفتند و پس از 47 روز هر کدام با قرار وثیقه ده میلیون تومانی از زندان آزاد شدند.
طه پس از آزادی از زندان سی ام آبانماه جهت محاکمه به دادگاه انقلاب کنگان احضار شد اما به دلیل گرفتاریهای مالی نتوانست در موعد مقرر به کنگان رفته و در دادگاه حاضر شود.
اما دادگاه انقلاب کنگان علیرغم اینکه برگزاری مراسم اول ماه مه حق مسلم کارگران است و از سوئی در روز اول ماه مه در عسلویه به دلیل دخالت نیروی انتظامی عملا مراسمی نیز برگزار نشد اصرار بر محاکمه طه آزادی دارد.
بی شک احضار طه آزادی و اصرار دادگاه کنگان بر محاکمه وی در شرایطی که طی ماههای اخیر تعداد زیادی از فعالین و اعضای سندیکاهای کارگران شرکت واحد و نیشکر هفت تپه و سایر تشکلهای مرتبط با جنبش کارگری محاکمه و بازداشت شده اند سیاستی جز تشدید سرکوب و عقب راندن مبارزه رو به رشد کارگران را دنبال نمیکند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران با محکوم کردن احضار طه آزادی به دادگاه و محاکمه و بازداشت تمامی کارگران آگاه و پیشرو، خواهان آزادی کلیه کارگران زندانی و تمامی انسانهای شریفی است که به جرم آزادیخواهی و برابری طلبی هم اکنون در زندان بسر می برند.
ما همچنین خواهان لغو محاکمه و پایان دادن به آزار و اذیت فعالین کارگری، جنبش دانشجویی و جنبش زنان هستیم و با فراخوان به کارگران برای ایستادگی در مقابل وضعیت ضد انسانی موجود، بدینوسیله اعلام میداریم سرکوب و تنگ کردن عرصه بر پیشروان و فعالین جنبش کارگری ذره ای ما کارگران را وادار به عقب نشینی از خواستهای انسانی مان نخواهد کرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران شانزدهم بهمن ماه هشتاد و هفت
www.ettehadeh.com
k.ekhraji@gmail.com
فاکس:02144514795

No comments: