طه آزادی به جرم اقدام علیه امنیت ملی محاکمه شد

٥ نفر از اعضاي هيات مديره سنديکاي نيشکر هفت تپه به دادگاه احضار شدند
طه آزادی عضوهیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران روز یکشنبه ٢٧ بهمن بر اساس احضاریه شعبه دوم دادگاه انقلاب کنگان به این دادگاه مراجعه و ساعت ١١ صبح مورد محاکمه قرار گرفت. طه آزادی به دليل برگزاري اول مه امسال در عسلويه توسط قاضي دادگاه جمهوري اسلامي به اقدام عليه امنيت ملي و تبليغ عليه نظام متهم شد. او در همين رابطه در اول مه امسال در عسلويه دستگير و ٤٧ روز تحت فشارهای جسمی و روحی در زندان بسر برد. طه آزادي در این محاکمه برگزاری مراسم اول ماه مه را حق خود و تمامی کارگران دانست و اتهامات دادگاه را ناوارد دانست. طه اعلام کرد: اگر برگزاری اول ماه مه که حق مسلم کارگران است از نظر شما اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام است این دیگر نظر شماست. او در ادامه دفاعیه خود با اشاره به پلاکاردها و پارچه نوشته هایی که عکس آنها گرفته شده بود اظهار داشت: همانطوری که مشاهده میکنید در این پلاکاردها ما خواهان یک زندگی بهتر شده ایم و چنین خواستهایی را ما کارگران حق خود می دانیم. در پایان این محاکمه که یک ربع ساعت طول کشید به طه آزادی اعلام گردید حکم دادگاه پس از صدور به وی ابلاغ خواهد شد.
همچنين ٥ نفر از اعضاي اصلی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به دادگاه انقلاب دزفول احضار شدند. دادگاه اين کارگران قرار است امروز ٢٩ فروردين توسط اندي رئیس شعبه ١ دادگاه انقلاب دزفول انجام گيرد. جرم اين کارگران برپايي سنديکاي نيشکر هفت تپه است.
قبلا نيز گزارش کرديم که ٦ نفر از کارگران سنديکاي شرکت واحد عطا باباخاني. سعيد ترابيان. عباس نزند کودکي. علي زاده حسين. داود رضوي و يعقوب سليمي به جرم شرکت در اعتصاب سال ٨٤ کارگران شرکت واحد بين ٦ تا ١٤ ماه احکام زندان گرفته اند و هم اکنون منصور اسانلو و ابراهيم مددي بر اساس همين اتهامات در زندانند.
در جمهوري اسلامي شرکت در اعتصاب. ايجاد تشکل و اعتراض براي گرفتن حق و حقوق خود جرم است و به موجب آن کارگر حکم زندان و شلاق ميگيرد. بايد وسيعا در مقابل اين احکام ايستاد.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي احضار طه آزادي و کارگران نيشکر هفت تپه و محاکمه آنها را شديدا محکوم کرده و خواهان لغو فوري پرونده هاي تشکيل شده براي اين کارگران و آزادي بدون قيد و شرط آنهاست.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي فشار و تهديد بر روي فعالين کارگري و فعالين اعتراضات بخش هاي مختلف جامعه را شديدا محکوم ميکند و تمامي کارگران و بخش هاي مختلف جامعه را فرا ميخواند تا در کنار اتحاديه آزاد کارگران ايران و سنديکاي نيشکر هفت تپه و کارگران شرکت واحد و اتوبوسراني در مقابل اين تهديدات و فشار ها بايستند و با فشار اعتراضات خود احضار کارگران و انسانهاي معترض به دادگاه را متوقف کنند. تمامي پرونده هاي تشکيل شده براي کارگران. براي معلمان. براي دانشجويان و براي فعالين معترض در جامعه بايد فورا لغو شود. احضارها بايد متوقف شود و همه زنداينان سياسي بايد فورا و بدون قيد و شرط از زندان آزاد شوند.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٢٩ بهمن ٨٧- ١٧ فوريه ٢٠٠٩
iran_political_prisoner@yahoo.com
shahla_daneshfar@yahoo.com
0044-7779898968

No comments: