صدور احکام سنگین حبس و شلاق برای چهار روزنامه نگار

چهار سال پس از بازداشت و آزادی چهار روزنامه نگار وبلاگ نویس که در پرونده موسوم به «وبلاگ نویسان»، احکام سنگینی برای این افراد صادر شد.

روزبه میرابراهیمی، امید معماریان، شهرام رفیع زاده و جواد غلام تمیمی در مجموع به هشت و نیم سال حبس و ۱۲۴ ضربه شلاق محکوم شدند.

روز چهارشنبه این احکام که از سوی شعبه ۱۰۵۹ دادگاه جزایی تهران صادر شده است به وکلای این افراد ابلاغ شد.

روزبه میرابراهیمی، روزنامه نگار که پیش از این در روزنامه های مختلف ایران مشغول بکار بود به اتهامات « عضویت در جمعیت های غیرقانونی»،« فعالیت تبلیغی علیه نظام»،« توهین به رهبری»، «نشر اکاذیب» و « اخلال در نظم عمومی» به ۲ سال و دو روز زندان و ۸۴ ضربه شلاق محکوم شد. دو اتهام دیگر وی همچنان در حال بررسی است.

امیدمعماریان، دیگر روزنامه نگار این پرونده به اتهامات «مشارکت در تشکیل جمعیت های غیرقانونی»،« عضویت در جمعیت های غیرقانونی»،«فعالیت تبلیغی علیه نظام»،«نشر اکاذیب»و«نگهداری از آلات قمار» به دو سال و شش ماه زندان ، ۱۰ ضربه شلاق و ۵۰۰ هزار تومان جریمه محکوم شد. دو اتهام دیگر وی نیز همچنان در حال بررسی است.

شهرام رفیع زاده نیز در این پرونده به اتهامات «عضویت در جمعیت های غیرقانونی»،«تبلیغ علیه نظام»،«نشر اکاذیب» و «اخلال در نظم عمومی» به ۹ ماه زندان و ۲۰ ضربه شلاق محکوم شد. دو اتهام دیگر وی نیز در حال بررسی است.

جواد غلام تمیمی نیز چهارمین محکوم این پرونده است که به اتهام «مشارکت در تشکیل جکعیت های غیر قانونی»، «خیانت به کشور»،«فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «نشر اکاذیب» به سه سال و سه ماه زندان و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شد.

این احکام در حالی صادر می شود که در پی بازداشت این افراد در سال ۱۳۸۳ و جنجال هایی که بر سر اعمال فشار و اخذ اعتراف از این افراد منتشر شده بود آیت الله هاشمی شاهرودی رئییس قوه قضاییه طی دستوری این پرونده را به طور ویژه ای مورد بررسی قرار داده بود.
پنجشنبه ۱۷م بهمن ۱۳۸۷
خبر نامه امير کبير

No comments: