٥ نفر از اعضاي اصلی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به دادگاه انقلاب دزفول احضار شدند

بنابه گزاشات رسیده از طرح نیشکر هفت تپه شوش، 5 تن از اعضای اصلی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به اسامي رمضان علیپور . فریدون نیکو فرد. علی نجاتی. جلیل احمدی. محمد حیدری مهر به شعبه ١ دادگاه انقلاب دزفول فرآخوانده شدند. اين کارگران روز سه شنبه ٢٩ بهمن توسط اندی رئیس شعبه 1 دادگاه انقلاب دزفول مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.
بنا به گزارشات بدنبال تغيير مدیریت طرح نیشکر هفت تپه و انتصاب مددی بعنوان مدیر کل شرکت و مجدیان بعنوان معاون وي و نيز انتصاب فردی بنام عبدالهی. اولویت اصلی اين هيات مديره جديد منحل کردن سندیکای کارگران است. عبدالهی بسیج شرکت را فعال کرده و طی جلسات متعدد به کارگران تاکید کرده است که مشکلات فنی و معیشتی خود را از طريق بسيج بايد پیگیری کنید. اما کارگران زير بار اين موضوع نرفته اند. کارگران اعلام کرده اند که بسیج یک نیروی نظامی است و ربطی به مسائل کارگری ندارد. آنها سندیکا خود را تشکيل داده اند تا از طريق تشکل خود مشکلاتشان را پيگيري کنند. عبدالهی حتی به اعضای سندیکای اصلی مراجعه کرده است که اگر در بسیج عضو شوند مسئله پرونده های آنها حل خواهد شد. در حال حاضر رئیس بسیج شرکت طرح نیشکر هفت تپه فردی است بنام پرویز نژاد حسینی. عبدالهی و این فرد به طرق مختلف با تهدید و تطمیع سعی دارند که این ارکان سرکوب را فعال کنند .
کارگران نیشکر هفت تپه بیش از یک ماه است که حقوق آنها به تعویق افتاده است و پیگیریهای مستمر سندیکای کارگران و اعتراضات تاکنوني کارگران اين شرکت برای دریافت حقوق معوقه خود هنوز به نتيجه اي نرسيده است. کارگران طرح نیشکر هت تپه ،به احضار رهبران خود به دادگاه. تهديد و فشار فعالين کارگري و تعويق پرداخت دستمزدشان معترضند. ٢٤ بهمن

No comments: