اخبار دستگيري دانشجويان و دانشجويان زنداني

بازداشت کاظم رضایی، صدور حکم ۱۲ ترم محرومیت از تحصیل در دانشگاه شیراز
کمیته انضباطی دانشگاه شیراز احکام جدیدی را برای دانشجویان احضار شده به این کمیته به دنبال سه تجمع روز های ۱۵،۱۶ و ۲۰ دی در این دانشگاه صادر کرد. بر طبق این احکام امین درستی دو ترم محرومیت از تحصیل و اسماعیل جلیلوند،یونس میر حسینی، عبدالله داوودیان ، امین کریمی ، علی شیدایی ، شکوه وصیلی ، زهرا فتاحی زاده ، اسماعیل معدنچی ،راضیه جعفری و سعید خسرو آبادی هر کدام به یک ترم محرومیت از تحصیل محکوم شدند. همچنین پرونده اسماعیل جلیلوند به کمیته انظباطی مرکزی ارجاع داده شده است.
پیش از این نیز به دنبال تریبون آزاد ۱۸ آذر در دانشگاه شیراز، از سوی کمیته انضباطی بیش از ۳۰ ترم محرومیت از تحصیل صادر که تا کنون درصد زیادی از این احکام قطعی شده و برای ۲ دانشجوی این دانشگاه به نام های کاظم رضایی و آرش روستایی به منزله حکم اخراج می باشد و پرونده ۵ دانشجو به نام های کاظم رضایی، حمدالله نامجو ، جلیل رضایی، هادی الم لی و نوید غفاری به کمیته انظباطی مرکزی ارجاع داده شده است.
همچنین صبح روز یکشنبه ٤ اسفند کاظم رضایی دانشجوی اخراج شده دانشگاه شیراز توسط نیرو های کلانتری دستگیر شد. وی عصر روز شنبه ٣ اسفند برای شرکت در جلسه احسان شریعتی که به دانشگاه شیراز دعوت شده بود ، به کتابخانه خوارزمی این دانشگاه وارد شد که پس از ضرب و شتم توسط نیرو های حراست دانشگاه شیراز کیف و موبایل وی توسط این نیروها به سرقت رفت. صبح روز ٥ اسفند در پی تماسی از سوی حراست از این دانشجو خواسته شد که برای دریافت اموالش به دانشگاه مراجعه کند و پس از مراجعه وی، توسط نیروهای کلانتری جام جم شیراز دستگیر شد و بر اساس حکم قاضی کشیک دادسرای ناحیه ۲ شیراز برای وی قرار بازداشت صادر شده است. جرم وی ورود غیرقانونی به محوطه و اخلال در نظم دانشگاه بیان شده است. وی پیش از این نیز توسط اطلاعات بازداشت شده بود که با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.

جلسه دادگاه یونس میر حسینی دانشجوی سال چهارم رشته حقوق دانشگاه شیراز روز چهارشنبه ٣٠ بهمن در دومین روز از اعتصاب غذای خشک او تشکیل شد و علی رغم اینکه جلسه چندین ساعت به طول انجامید بدون هیچ نتیجه مشخصی پایان یافت. یونس میرحسینی روز پنج شنبه ۱۸ بهمن با هجوم نیرو های اطلاعات به منزلش دستگیر و از روز ۲۰ بهمن اعتصاب غذای نا محدود خود را آغاز کرد و بعد وارد اعتصاب خشک شد.
یونس میر حسینی در جریان بازداشت های آذر ماه سال گذشته به ۳ سال حبس تعلیقی محکوم گردیده بود، پیش از این نیز ۱۵ دانشجو به اتهام اقدام علیه امنیت کشور به اطلاعات احضار و بازداشت شده بودند که با قید وثیقه و کفالت آزاد شدند.

قرار وثیقه ۱۰۰ میلیونی برای آزادی کاوه رضایی
کاوه رضایی که شش روز پیش توسط نیروهای وزارت اطلاعات هشتگرد بازداشت شده بود به بازداشتگاه زندان همدان منتقل شده است. خانواده کاوه اظهار کرده اند که قاضی پرونده برای آزادی او قرار وثیقه ۱۰۰ میلیونی طلب کرده اند وخانواده کاوه نیز برای تهیه ی این وثیقه به شهرستان مراجعه نموده اند که گویا هنوز موفق به تهیه ی آن نشده اند. گفتنیست که طی هفته های اخیرکاوه بارها از سوی ماموران وزارت اطلاعات تهدید شده بود و آنها مرتبا با خانواده اش تماس می گرفتند که همین امر منجر شده بود تا این فعال دانشجویی بارها به ستاد خبری وزارت اطلاعات مراجعه کند.

سحر یزدانی پور دانشجوی دانشگاه شیراز آزاد شد
سحریزدانی پور دانشجوی دانشگاه شیراز بعد از ۱۱ روز بازداشت با تبدیل قرار،از زندان آزاد شد.
سحر یزدانی پور به دنبال تلاش برای پیگیری وضعیت همسر بازداشت شده اش یونس میرحسینی فعال دانشجویی دانشگاه شیراز،در محل دادگاه انقلاب این شهر بازداشت شده بود دادستان این دادگاه اتهام خانم یزدانی پور را تبلیغ علیه نظام به دنبال مصاحبه های وی با رسانه های فارسی زبان در خصوص اعتصاب غذای همسرش در زندان اعلام کرده است.

مهدی نوری، فعال دانشجوی از زندان آزاد شد
مهدی نوری با اتمام دوره محکومیت ۲ ساله اش، روز جمعه دوم اسفند ۸۷ از زندان تبریز آزاد شد.
او پس از محاکمه از طرف شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه به تحمل چهار سال زندان تعزیری، سه سال تبعید و سه سال حبس تعلیقی محکوم شد، که در دادگاه تجدیدنظر حکم ایشان به ۵ سال حبس که ۲ سال آن تعزیری و ۳ سال اش تعلیقی بود محکوم گردید.

آزادی رضا نگاهداری دانشجوی دانشگاه تهران
رضا نگاهداری دانشجوی دانشگاه تهران ساعت ۱۱ پنجشنبه اول اسفند پس از تحمل ۱۷ روز حبس با قرار کفالت از زندان ازاد شد. وی در تاریخ چهاردهم بهمن ماه به اتهام تشویش اذهان عمومی وتبلیغ علیه نظام دستگیر و زندانی شده و مدت ۱۷ روز تحت بازجویی قرار گرفت. در پی مراجعات مکرر خانواده رضا نگاهداری برای اطلاع از محل بازدشت و وضعیت وی، پاسخی به خانواده وی داده نمی شد.
رضا نگاهداری نیز به ۳ ترم محرومیت از تحصیل محکوم و از ورود به دانشگاه تهران و کوی دانشگاه ممنوع شده بود.

No comments: