بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران در باره تهاجم گسترده به سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

بازداشت محمد حیدری مهر و قربان علیپور و احضار اعضای هیئت مدیره سندیکای هفت تپه
امروز 13 اسفند ماه دو نفر دیگر از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به نامهای محمد حیدری مهر و قربان علیپور توسط اداره اطلاعات شوش بازداشت شدند و مامورین این اداره امروز با مراجعه به منازل چهار نفر دیگر از اعضای هیئت مدیره این سندیکا به نامهای علی نجاتی، جلیل احمدی، نجات دهلی و فریدون نیکوفر، آنان را به اداره اطلاعات احضار کردند و قرار است این کارگران فردا به اداره اطلاعات شهرستان شوش مراجعه کنند. علی نجاتی رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه پس از بازداشت در ساعت 20 شب مورخه 10/12/87 صبح روز بعد آزاد شده بود که امروز به همراه دیگران بار دیگر به اداره اطلاعات احضار شد.
بازداشتها و احضار امروز اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در شرایطی میگیرد که هنوز رحیم بسحاق و رضا رخشان از اعضای هیئت مدیره این سندیکا همچنان در بازداشت اداره اطلاعات شوش قرار دارند.
همزمان با بازداشت گسترده اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه و ایجاد فضای رعب در میان کارگران، اداره اطلاعات شوش به اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه و سایر کارگران اعلام کرده است هر طوری شده و حتی با ده نفر کارگر، شورای اسلامی کارخانه را بر پا خواهد کرد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران بازداشت گسترده و احضار اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه را قویا محکوم میکند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط اعضای بازداشتی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه و توقف احضار ها و بازداشتهای آنان است و بدینوسیله از عموم کارگران و نهادهای کارگری در ایران و سراسر جهان میخواهد متحدانه در برابر تعرض به سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ایستادگی کنند و اجازه ندهند با تهدید و بازداشت اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، شورای اسلامی ضد کارگری در شرکت نیشکر هفت تپه با زور و تهدید و سرکوب بر پا شود.
ما همچنین کارگران نیشکر هفت را به مقاومت در برابر اقدامات ضد کارگری جاری در نیشکر هفت تپه فرا میخوانیم و از آنان میخواهیم با حمایت متحدانه از نمایندگان منتخب خود، متضمن حفظ سندیکای نیشکر هفت تپه و دفاع از منافع طبقاتی خود باشند.

رونوشت به : آی تی یو سی
اتحادیه آزاد کارگران ایران سیزدهم اسفند ماه هشتاد و هفت
کارگران ایران خودرو دستگیری اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه را محکوم می کنند
دوستان و همکاران گرامیبنا بر گزارشهای دریافتی درحالی که عبدالرحیم بسحاق رئیس هیات مدیره از 4 اسفند ماه در بازداشت به سر می‌برد امروز دهم اسفند ماه 87 پس از بازداشت رضا رخشان عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در ساعت 16، حدود ساعت 20 علی نجاتی رئیس هیئت مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه نیز بازداشت شد. به گفته‌ی فعالان کارگری در منطقه این بازداشت‌ها در جهت فشار به فعالین سندیکا و انحلال آن صورت می‌گیرد. این اقدام‌ها پس از آن صورت گرفته که نهادهای دولتی برای تشکیل شورای اسلامی کار انتخاباتی را برگزار کردند که با استقبال بسیار کم و 2 درصدی کارگران مواجه شد. در حقیقت تمامی این اقدامات اعمال فشاری است بر روی فعالیت و اعضای سندیکای شرکت کارگران نیشکر هفت تپهما جمعی از کارگران ایرانخودرودستگیری کارگران نیشکر هفت تپه از جمله عبدالرحیم بسحاق رئیس هیات مدیره و رضا رخشان عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه و علی نجاتی رئیس هیئت مدیره سندیکای نیشکر هفت بازداشت و محاکمه فعالان جنبش کارگری، فعالان جنبش زنان، مدافعان حقوق بشر، دانشجویان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران،وبلاگ‌نویسان و سایر فعالان اجتماعی را محکوم می کنیم جرم این انسان‌های شریف آزادی‌خواهی ،عدالت‌طلبی و دفاع از حقوق مسلم انسانی است. ما خواهان آزادی فوری و بدون قید وشرط همه‌ی زندانیان سیاسی، فعالان کارگری و فعالان اجتماعی هستیم. جمعی از کارگران ایرانخودرو۱۱ اسفند ۸۷http://khodrokar.blogfa.com
كارگران ایران خودرو
یکشنبه یازدهم اسفند 1387

No comments: