راهپیمائی متحدانه کارگران صنایع فلزی در اعتراض به حکم بازداشت ٦ نفر از همکاران خود

روز 11 اسفند ماه ساعت 30/8 صبح بیش از سیصد نفر از کارگران صنایع فلزی شماره 2 در اعتراض به حکم بازداشت 6 نفر از همکاران خود، با در دست داشتن پلاکاردهایی به سوی مجتمع قضائی یافت آباد دست به راهپیمائی زدند. حکم بازداشت 6 نفر از کارگران صنایع فلزی با بهانه به گروگان گرفتن مدیر عامل کارخانه توسط این کارگران از سوی یکی از قضات مجتمع قضائی یافت آباد صادر شده بود. حکم بازداشت این کارگران در حالی از سوی این قاضی صادر گردیده است که قبلا مدیر عامل کارخانه با امضای نامه ای بر حضور داوطلبانه خود در کارخانه صحه گذاشته است.
بنا بر این گزارش راهپیمائی کارگران صنایع فلزی از مقابل کارخانه در خیابان 17 شهریور شروع و تا مقابل مجتمع قضائی یافت آباد در نزدیکی میدان معلم در بلوار یافت آباد ادامه پیدا کرد و به محض رسیدن کارگران به مقابل این مجتمع قضائی، آنان را به مسجد مجتمع هدایت کردند.
کارگران صنایع فلزی که در این راهپیمائی پلاکاردهایی حول 10 ماه دستمزد معوقه خود و اعتراض به حکم صادره بر علیه همکارانشان در دست داشتند در طول مسیر راهپیمائی که بمدت 30/1 طول کشید مورد استقبال کارگران سایر کارخانه ها و کارگران بازار آهن قرار گرفتند
در مجتمع قضائی یافت آباد پس از تجمع کارگران در مسجد این مجتمع یکی از مسئولین قضائی در میان کارگران حاضر شد و پس از گفتگو پیرامون صدور حکم بازداشت 6 نفر از کارگران، به آنان اعلام شد این حکم اجرا نمیشود و از کارگران درخواست شد با انتخاب نماینده هایی و پس از حضور مدیر عامل کارخانه در محل مجتمع قضایی این مسئله مورد پیگیری بیشتر قرار بگیرد.
لازم به یادآوری است تلاش امروز مسئولین مجتمع قضائی یافت آباد برای پیدا کردن مدیر عامل کارخانه نتیجه ای نداد و مقرر گردید به محض پیدا کردن مدیر عامل کارخانه و حضور وی در مجتمع قضائی دو نفر از نماینده های کارگران که امروز برای پیگیری مسئله از سوی کارگران انتحاب شدند به این مجتمع بیایند تا مسئله صدور حکم بازداشت 6 نفر از کارگران مورد رسیدگی دقیقتر قرار بگیرد.
از سوی دیگر نماینده های شورای اسلامی کارخانه صنایع فلزی علیرغم راهپیمائی کارگران در اعتراض به صدور حکم بازداشت 6 نفر از همکاران شان و اراده متحدانه آنان برای لغو این حکم، در اقدامی مماشات جویانه پس از رسیدن کارگران به مقابل مجتمع قضائی از آنان سوال کردند آیا سند ملکی برای قرار وثیقه خود آورده اند!!
.

No comments: