دستگیری های جدید در ایران همزمان با تشدید سرکوب دولتی علیه اتحادیه مستقل کارگری نیشکر ـ همین حالا اقدام کنید!

IUFUniting Food, Farm and Hotel Workers World-Wide
کارگران هفت تپه اتحادیه در جلوی ساختمان دادگاه خواهان آزادی رهبران زندانی هستند.
دولت ایران، با دستگیری های جدید در حال تشدید فشارهایش بر علیه اتحادیه کارگران نیشکر هفت تپه است. در حالیکه ٥ رهبر اتحادیه که در ماه دسامبر به اتهام "به خطر انداختن امنیت ملی" و "تبلیغات ضد دولتی" دستگیر شدند و هنوز در انتظار صدور حکم از سوی دادگاه که در ١٧ فوریه برپا شد، هستند، رحیم بسحاق عضو هیئت اجرائی هفت تپه، توسط نیروهای امنیتی در ٢٢ فوریه دستگیر شد.
دنبال استقبال اندک از انتخابات "شورای کار اسلامی" هفت تپه در ٢٤ فوریه که بدستور وزارت کار انجام شد، نیروهای امنیتی با دستگیری کارمند مخابرات، رضا رخشان در روز ٢٨ فوریه دوباره هجوم آوردند. به خانه های هر دو نفر یورش آورده شد و کامپیوترهایشان ضبط شد.
تشدید سرکوب علیه کارگران هفت تپه همراه شده است با گزارشاتی از فشارهای تازه علیه دیگر اتحادیه های کارگری مستقل و فعالین حقوق کارگری، که احتمال میرود برای ایجاد فضای رعب و وحشت قبل از اول ماه مه و انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ١٢ ژوئیه برگزار شود، صورت میگیرد. فشار بین المللی جهت وادار کردن دولت برای آزاد کردن همه رهبران کارگران هفت تپه به شکل بارزی احتیاج است. برای فرستادن پیام به دولت ایران و مقامات قضائی، آینجا را کلیک کنید. از آنها بخواهید تا فوراً و بدون قید و شرط همه اتهامات علیه رهبران اتحادیه هفت تپه را پس بگیرند.
شما همچنین میتوانید به سفارت ایران یا نمایندگی دیپلماتیک در کشورتان پیام بفرستید ـ یا به دیدارشان بروید! یک لیست کامل از سفارت ها / کنسولگری ها اینجا در دسترس است، و کلاً می توانید توسط جستجو در اینترنت، ایمیل آدرس هر هیئت نمایندگی را در کشورتان پیدا کنید.

No comments: