علي نجاتي، رضا رخشان، محمد حیدری مهر ، قربان علیپور، فريدون نيکوفر و جليل احمدي از کارگران نيشکر هفت تپه دستگير شدند

- روز 13 اسفند ماه دو نفر دیگر از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به نامهای محمد حیدری مهر و قربان علیپور توسط اداره اطلاعات شوش بازداشت شدند

صبح روز ١١ اسفند ماه ساعت ٨ صبح افسانه فرهادی پور جهت کسب خبر از وضعيت همسر خود رضا رخشان از کارگران نيشکر هفت تپه، به اداره اطلاعات شهرستان شوش مراجعه کرد و ضمن اعتراض شدید به بازداشت وي خواهان ملاقات با او شد. اما این اداره از وضعیت رضا رخشان اظهار بی اطلاعی کرد. زمانی که خانم افسانه از مقابل اداره اطلاعات عازم دادگاه شهرستان شوش بود، یک خودروی پراید خاکستری رنگ مقابل ایشان پیچید و با اظهار اینکه همسرت را میخواهی سوار شو، وی را با تهدید سوار ماشین کردند.
در طول مسیر راننده خودرو با تهدید ايشان، از او خواست که در مورد رضا رخشان سکوت کرده و هیچ اقدامی انجام ندهد. شخص مزبور با اظهار اینکه اگر قصد گردش داری، با هم بگردیم وی را بشدت مورد اهانت قرار داد و در نهایت با اعتراض شدید و مقابله افسانه فرهادی پور ناچار شد وی را در مقابل دادگاه شهرستان شوش پیاده کند.
افسانه فرهادی پور در ادامه تلاش خود برای کسب اطلاع از وضعیت رضا خشان به دادگاه شهرستان شوش مراجعه کرد و آنجا به وی اعلام کردند جهت اطلاع از وضعیت همسرش به بسیج شهرستان شوش مراجعه نماید.
طبق خبر اتحادیه آزاد کارگران ایران مسئولین بسیج نیز با اظهارات دو پهلو و اعلام اینکه رضا را به اهواز منتقل کرده اند خبر شفافی در مورد وضعیت رضا رخشان به همسر نامبرده ندادند. بنا بر این خبر شب يازده اسفند نیز مامورین اداره اطلاعات شهرستان شوش طی تماسی با افسانه فرهادی پور از وی خواسته بودند هیچ تلاشی در مورد رضا رخشان انجام ندهد و در مورد وضعیت وی سکوت کند.
رضا رخشان روز ١٠ اسفند بازداشت شد. اداره اطلاعات شهرستان شوش در ساعت ٤ عصر اين روز طی تماسی تلفنی با رضا رخشان، او را به این اداره احضار کرد. بدنبال این تماس رضا رخشان عازم اداره اطلاعات شد و حدود یک ربع پس از خروج وی از منزل، سه نفر از نیروهای امنیتی وارد خانه رضا رخشان شده و دو نفر نیز در بیرون از منزل به نگهبانی پرداختند. نیروهای امنیتی در این یورش علیرغم اعنراض شدید همسر رضا رخشان، بدون نشان دادن حکم بازرسی ، منزل وی را بشدت مورد تفتیش قرار دادند و ضمن زیر و رو کردن تمامی اثاثهای منزل، کتابها، سی دی ها و خودکار هایی که آرم سندیکای هفت تپه را داشتند و و نيز کیس کامپیوتر وی را با خود بردند. آنها همسر رضا خشان را که به اين تفتيش و دستگيري معترض شده بود، تهديد به بازداشت کردند.
ساعت ٨ شب روز ١٠ اسفند ٨٧ علی نجاتی رئیس هیئت مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه بازداشت شد. در اين روز در حوالي ساعت ٧ عصر تعدادی از مامورین امنیتی به منزل علی نجاتی یورش برده و تلاش کردند او را بازداشت کنند. اما با مقاومت سر سختانه همسر وی مبنی بر ارائه حکم بازداشت و تفتیش منزل مواجه شدند. از همين رو پس از حدود یک ساعت کشمکش آنها ناچار شدند حکم بازداشت علی نجاتی و تفتیش منزل وی را از دادگاه شهرستان شوش تهیه کرده و اقدام به بازداشت و تفتیش منزل او بکنند. قبلا نيز گزارش کرديم که در چهارم اسفند عبدالرحیم بسحاق عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه نيز بازداشت شده است و از وضع ايشان اطلاعي در دست نيست.
رزيم اسلامي با اين دستگيري ها تلاش دارد که سنديکاي نيشکر هفت تپه که به قدرت اتحاد خود کارگران تشکيل شده و امروز اين کارگران را در موقعيت قدرتمندتري براي پيشبرد مبارزاتشان قرار داده است، را در هم بشکند. از همين رو نمايندگان منتخب کارگران را زير فشار قرار داده و اين کارگران را بارها بابت تشکيل سنديکايشان مورد تهديد و فشار قرار داده است. اما کارگران نيشکر هفت تپه متحد ايستاده و تا کنون درسهاي خوبي از اتحاد و همبستگي در مقابل جنبش کارگري قرار داده اند
.

No comments: