جمهوري اسلامي مسبب مرگ زنداني سياسي، امير حسين حشمت ساران در زندان است

امیرحسین حشمت ساران، زندانی سیاسی که از چهار سال پیش در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس بود، صبح روز ١٦ اسفند در اثر بیماری قلبی در بیمارستان رجایی کرج جان باخت. جان باختن امير حسين حشمت ساران را به خانواده ، به بستگان و به همه انسانهاي آزاديخواه تسليت ميگوييم.

به گفته محمدرضا فقیهی، وکیل حشمت ساران،‌ حال این زندانی که سابقه بیماری قلبی داشته است، چهارشنبه شب ١٤ اسفند به وخامت گراييد و به بهداری زندان رجایی‌شهر، گوهردشت سابق، و سپس به بیمارستان رجایی کرج منتقل گرديد و در همانجا جان سپرد.

بنا به همين گزارش امير حسين حشمت ساران از ماهها قبل دچار مشکل قلبي بوده و بارها حال او وخيم شده است اما عليرغم مراجعات مکرر همسرش الهه نازجو به مقامات قضايي، هيچ اقدامي براي معالجه او صورت نگرفته است.

فاطمه حشمت ساران، خواهر امير حسين حشمت ساران، در گفت‌وگو با رادیو فردا با اشاره به این که خانواده حشمت ساران به مرگ این زندانی «مشکوک» هستند گفت که "ما دنبال این کار را خواهیم گرفت". فاطمه حشمت ساران همچنین اشاره می‌کند که این زندانی پس از انتقال به بیمارستان با وجود این که در حال کوما بوده "با دست‌بند به تخت بسته شده است".

امیرحسین حشمت ساران در سال ۸۳ به جرم تاسیس گروهی به نام "جبهه اتحاد ملی ایران" محاکمه و در دادگاه انقلاب شهریار به هشت سال حبس محکوم شد. او در سال ۸۴ نیز در اعتراض به هم‌بند شدن با زندانیان عادی به همراه عده‌ای دیگر به اعتصاب غذا دست زد. این اعتصاب غذا ۹ هفته ادامه داشت.

جمهوري اسلامي مسئول جان زندانيان در زندان است. ضرب و شتم زندانيان سياسي و شکنجه دائم جسمي و روحي آنان، محروم کردن زندانيان از حق مرخصي و ملاقات با خانواده، محروم کردن زندانيان از برخورداري از امکانات درماني، ضبط داروهاي زندانيان بعنوان ابزاري براي شکنجه جسمي، جلوگيري از معالجه و درمان زندانيان در مواقعي که نياز به دکتر دارند، قرار دادن زنداني در برابر هواي سرد و جلوگيري از رساندن لباسها و داروهايي که خانواده ها براي عزيزانشان در زندان مياورند، بهداشت پايين سلولها، همه و همه از روش هاي معمول جمهوري اسلامي براي وارد کردن فشار بر روي زندانيان سياسي است. روشهايي که مستقيما جان و زندگي زندانيان سياسي را به خطر مي اندازد. اکبر محمدي و فيض مهدوي دو زنداني سياسي رزيم اسلامي بودند که تحت همين فشارها توسط جمهوري اسلامي به قتل رسيدند و اکنون امير حسين حشمت ساران در زندان جان خود را از دست داده است.
مرگ امير حسين حشمت ساران يک جنايت ديگر جمهوري اسلامي است. بايد به اين جنايت آشکار جمهوري اسلامي وسيعا اعتراض کرد. خانواده او خواهان پيگيري علت مرگ مشکوک حشمت ساران هستند، بايد در کنار خانواده او پرونده اين جنايت را روشن کرد.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
مرگ بر جمهوري اسلامي
زنداني سياسي آزاد بايد گردد
١٦ اسفند ٨٧- ٦ مارس ٢٠٠٩
iran_political_prisoner@yahoo.com
shahla_daneshfar@yahoo.com
00447779898968

No comments: