اسامی ۲۵ نفر از دانشجویان پلی تکنیک در زندان اوین

اسامی زیر مربوط به ۲۵ دانشجوی پلی تکنیک است که بازداشت و انتقال آنان به زندان اوین تایید شده است. از وضعیت ۸ دانشجوی دیگر نیز اطلاعی در دسترس نمی باشد که تا زمان مشخص شدن وضعیت آنها از ذکر نامشان خودداری می شود.
اسامی این ۲۵ دانشجو عبارتند از:
۱- جعفر اعتقادی پور
۲- پاشا امیرمظفری
۳- سعید برزگر
۴- رضا بلباسی
۵- حسین ترکاشوند
۶- علیرضا تقوی
۷- مجید توکلی
۸- عباس حکیم زاده
۹- سجاد خادم
۱۰- محمد خطایی
۱۱- کوروش دانشیار
۱۲- انوشیروان زاهدی
۱۳- رسول سرمدی
۱۴- اسماعیل سلمانپور
۱۵- کبیر فاضلی
۱۶- روشنک فانی
۱۷- احمد قصابان
۱۸- ابراهیم قربانپور
۱۹- پاشا کوهساری
۲۰- نوید گرگین
۲۱- حمید میر حسینی
۲۲- مهدی مشایخی
۲۳- نریمان مصطفوی
۲۴- محمد نصیری
۲۵- مهدی یعقوبی
از این ۲۵ دانشجوی پلی تکنیک مهدی مشایخی، عباس حکیم زاده، نریمان مصطفوی و احمد قصابان در ساعت ۷ صبح بامداد روز گذشته با حمله همزمان نیروهای وزارت اطلاعات به منازل آنها بازداشت شدند.
مجید توکلی، حسین ترکاشوند، اسماعیل سلمانپور و کوروش دانشیار از حدود ۱ ماه پیش بازداشت و به زندان اوین منتقل شده اند.
پس از اعتراضات دانشجویان به پروژه دفن شهید، نیز بیش از ۷۰ دانشجو بازداشت و به کلانتری ۱۰۷ فلسطین منتقل شدند که اکثر آنان پس از ۱ روز آزاد شدند، اما بیش از ۲۰ دانشجو از میان آنان روانه زندان اوین شدند
به نقل از وب لاگ دانشجويان سوسياليست دماوند

رحیم بسحاق آزاد باید گردد

عبدالرحیم بسحاق عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه که دیروز چهارم اسفند ماه به حکم قاضی دادگاه شهرستان شوش به اداره اطلاعات مراجعه کرده بود همچنان در بازداشت بسر می برد و علیرغم حکم قاضی به ارجاع نامبرده به اداره اطلاعات و پیگیریهای مکرر خانواده اش، اداره اطلاعات شهرستان شوش همچنان از سرنوشت رحیم بسحاق اظهار بی اطلاعی میکند.
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه با توجه به حکم قاضی دادگاه شهرستان شوش مبنی بر صدور حکم ممنوعیت خروج رحیم بسحاق از دادگاه و ارجاع وی به اداره اطلاعات شهرستان شوش، قاضی دادگاه و اداره اطلاعات شهرستان شوش را مسئول جان رحیم بسحاق میداند و خواهان پاسخ شفاف قاضی و اداره اطلاعات در مورد سرنوشت رحیم بسحاق و آزادی فوری و بی قید و شرط ایشان است.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه
پنجم اسفندماه هشتاد و هفت

اخبار دستگيري دانشجويان و دانشجويان زنداني

بازداشت کاظم رضایی، صدور حکم ۱۲ ترم محرومیت از تحصیل در دانشگاه شیراز
کمیته انضباطی دانشگاه شیراز احکام جدیدی را برای دانشجویان احضار شده به این کمیته به دنبال سه تجمع روز های ۱۵،۱۶ و ۲۰ دی در این دانشگاه صادر کرد. بر طبق این احکام امین درستی دو ترم محرومیت از تحصیل و اسماعیل جلیلوند،یونس میر حسینی، عبدالله داوودیان ، امین کریمی ، علی شیدایی ، شکوه وصیلی ، زهرا فتاحی زاده ، اسماعیل معدنچی ،راضیه جعفری و سعید خسرو آبادی هر کدام به یک ترم محرومیت از تحصیل محکوم شدند. همچنین پرونده اسماعیل جلیلوند به کمیته انظباطی مرکزی ارجاع داده شده است.
پیش از این نیز به دنبال تریبون آزاد ۱۸ آذر در دانشگاه شیراز، از سوی کمیته انضباطی بیش از ۳۰ ترم محرومیت از تحصیل صادر که تا کنون درصد زیادی از این احکام قطعی شده و برای ۲ دانشجوی این دانشگاه به نام های کاظم رضایی و آرش روستایی به منزله حکم اخراج می باشد و پرونده ۵ دانشجو به نام های کاظم رضایی، حمدالله نامجو ، جلیل رضایی، هادی الم لی و نوید غفاری به کمیته انظباطی مرکزی ارجاع داده شده است.
همچنین صبح روز یکشنبه ٤ اسفند کاظم رضایی دانشجوی اخراج شده دانشگاه شیراز توسط نیرو های کلانتری دستگیر شد. وی عصر روز شنبه ٣ اسفند برای شرکت در جلسه احسان شریعتی که به دانشگاه شیراز دعوت شده بود ، به کتابخانه خوارزمی این دانشگاه وارد شد که پس از ضرب و شتم توسط نیرو های حراست دانشگاه شیراز کیف و موبایل وی توسط این نیروها به سرقت رفت. صبح روز ٥ اسفند در پی تماسی از سوی حراست از این دانشجو خواسته شد که برای دریافت اموالش به دانشگاه مراجعه کند و پس از مراجعه وی، توسط نیروهای کلانتری جام جم شیراز دستگیر شد و بر اساس حکم قاضی کشیک دادسرای ناحیه ۲ شیراز برای وی قرار بازداشت صادر شده است. جرم وی ورود غیرقانونی به محوطه و اخلال در نظم دانشگاه بیان شده است. وی پیش از این نیز توسط اطلاعات بازداشت شده بود که با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.

جلسه دادگاه یونس میر حسینی دانشجوی سال چهارم رشته حقوق دانشگاه شیراز روز چهارشنبه ٣٠ بهمن در دومین روز از اعتصاب غذای خشک او تشکیل شد و علی رغم اینکه جلسه چندین ساعت به طول انجامید بدون هیچ نتیجه مشخصی پایان یافت. یونس میرحسینی روز پنج شنبه ۱۸ بهمن با هجوم نیرو های اطلاعات به منزلش دستگیر و از روز ۲۰ بهمن اعتصاب غذای نا محدود خود را آغاز کرد و بعد وارد اعتصاب خشک شد.
یونس میر حسینی در جریان بازداشت های آذر ماه سال گذشته به ۳ سال حبس تعلیقی محکوم گردیده بود، پیش از این نیز ۱۵ دانشجو به اتهام اقدام علیه امنیت کشور به اطلاعات احضار و بازداشت شده بودند که با قید وثیقه و کفالت آزاد شدند.

قرار وثیقه ۱۰۰ میلیونی برای آزادی کاوه رضایی
کاوه رضایی که شش روز پیش توسط نیروهای وزارت اطلاعات هشتگرد بازداشت شده بود به بازداشتگاه زندان همدان منتقل شده است. خانواده کاوه اظهار کرده اند که قاضی پرونده برای آزادی او قرار وثیقه ۱۰۰ میلیونی طلب کرده اند وخانواده کاوه نیز برای تهیه ی این وثیقه به شهرستان مراجعه نموده اند که گویا هنوز موفق به تهیه ی آن نشده اند. گفتنیست که طی هفته های اخیرکاوه بارها از سوی ماموران وزارت اطلاعات تهدید شده بود و آنها مرتبا با خانواده اش تماس می گرفتند که همین امر منجر شده بود تا این فعال دانشجویی بارها به ستاد خبری وزارت اطلاعات مراجعه کند.

سحر یزدانی پور دانشجوی دانشگاه شیراز آزاد شد
سحریزدانی پور دانشجوی دانشگاه شیراز بعد از ۱۱ روز بازداشت با تبدیل قرار،از زندان آزاد شد.
سحر یزدانی پور به دنبال تلاش برای پیگیری وضعیت همسر بازداشت شده اش یونس میرحسینی فعال دانشجویی دانشگاه شیراز،در محل دادگاه انقلاب این شهر بازداشت شده بود دادستان این دادگاه اتهام خانم یزدانی پور را تبلیغ علیه نظام به دنبال مصاحبه های وی با رسانه های فارسی زبان در خصوص اعتصاب غذای همسرش در زندان اعلام کرده است.

مهدی نوری، فعال دانشجوی از زندان آزاد شد
مهدی نوری با اتمام دوره محکومیت ۲ ساله اش، روز جمعه دوم اسفند ۸۷ از زندان تبریز آزاد شد.
او پس از محاکمه از طرف شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه به تحمل چهار سال زندان تعزیری، سه سال تبعید و سه سال حبس تعلیقی محکوم شد، که در دادگاه تجدیدنظر حکم ایشان به ۵ سال حبس که ۲ سال آن تعزیری و ۳ سال اش تعلیقی بود محکوم گردید.

آزادی رضا نگاهداری دانشجوی دانشگاه تهران
رضا نگاهداری دانشجوی دانشگاه تهران ساعت ۱۱ پنجشنبه اول اسفند پس از تحمل ۱۷ روز حبس با قرار کفالت از زندان ازاد شد. وی در تاریخ چهاردهم بهمن ماه به اتهام تشویش اذهان عمومی وتبلیغ علیه نظام دستگیر و زندانی شده و مدت ۱۷ روز تحت بازجویی قرار گرفت. در پی مراجعات مکرر خانواده رضا نگاهداری برای اطلاع از محل بازدشت و وضعیت وی، پاسخی به خانواده وی داده نمی شد.
رضا نگاهداری نیز به ۳ ترم محرومیت از تحصیل محکوم و از ورود به دانشگاه تهران و کوی دانشگاه ممنوع شده بود.

یورش نیروهای امنیتی به منازل فعالان دانشجویی دانشگاه پلی تکنیک و بازداشت دانشجویان صبح سه شنبه صورت گرفت:

به دنبال اعتراضات گسترده دانشجویی در جریان تدفین اجساد کشته شده جنگ در دانشگاه پلی تکنیک تهران و درگیری و ضدوخورد دانشجویان و نیروهای بسیجی، نیروهای امنیتی مقارن ساعت 7 صبح روز سه شنبه ٦ اسفند در تیم های جداگانه و به صورت هم زمان با ورود به منازل احمد قصابان، نریمان مصطفوی و مهدی مشایخی سه فعال دانشجویی دانشگاه پلی تکنیک، آنها را بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کرده اند.
بازداشت این ٣ فعال دانشجویی در حالی از سوی خانواده های آنان تایید شده است که وضعیت برخی دیگر از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نامشخص بوده و احتمال بازداشت آنها در شب گذشته و یا بامداد امروز وجود دارد.
بدین ترتیب اسامی فعالان دانشجویی دانشگاه پلی تکنیک تهران که هم اکنون در بازداشت به سر می برند عبارت است از:
حسین ترکاشوند
مجیدتوکلی
اسماعیل سلمان پور
کورش دانشیار
احمد قصابان
مهدی مشایخی
نریمان مصطفوی

آخرین اخبار از وضعیت دانشجویان بازداشت شده در پلی تکنیک

مامورین اطلاعاتی همراه با همکاری حراست دانشگاه امیرکبیر با استقرار در محل درب های خروجي دانشگاه، دانشجویان را هنگام خروج از دانشگاه بازداشت می کردند. در حالیکه برخی از دانشجویان به دلیل شرایط ناامن خارج از دانشگاه قصد داشتند تا برای چند ساعتی در دانشگاه بمانند، علیرضا رهایی ریاست دانشگاه امیرکبیر با اعلام اینکه هیچ دانشجویی نمی تواند بعد از ساعت ۷ در دانشگاه باشد، از انتظامات دانشگاه خواست تا دانشجویان را از دانشگاه اخراج کنند. همزمان ماموران اطلاعاتی با همکاری انتظامات دانشگاه امیرکبیر با استقرار در خروجی درب های دانشگاه به شناساسی و بازداشت دانشجویان معترض پرداختند.بر طبق آخرین آمار بدست آمده در بعد از ظهر روز ٣ اسفند بیش از ۷۰ دانشجو بازداشت شدند که اکثر این دانشجویان به کلانتری ۱۰۷ میدان فلسطین منتقل شدند، اما از محل نگهداری برخی از بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست. همچنین برخی از دانشجویانی که به کلانتری ۱۰۷ منتقل شده بودند از آنجا به نقاط نامعلومی منتقل شدند. ماموران حراست و برخی از افراد بسیج دانشگاه امیرکبیر با حضور در این کلانتری به شناسایی دانشجویان فعال پرداختند. از کلیه دانشجویان منتقل شده به کلانتری ۱۰۷، عکس برداری و انگشت نگاری انجام و کارت دانشجویی آنان ضبط شده است. دانشجویان مورد فحاشی ماموران کلانتری و نیروهای امنیتی قرار گرفتند. تا بامداد صبح روز سه شنبه بیش از ۴۰ نفر از دانشجویان آزاد شده اند اما هنوز نزدیک به ۳۰ نفر از دانشجویان در بازداشت به سر می برند.

طه آزادی به جرم اقدام علیه امنیت ملی محاکمه شد

٥ نفر از اعضاي هيات مديره سنديکاي نيشکر هفت تپه به دادگاه احضار شدند
طه آزادی عضوهیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران روز یکشنبه ٢٧ بهمن بر اساس احضاریه شعبه دوم دادگاه انقلاب کنگان به این دادگاه مراجعه و ساعت ١١ صبح مورد محاکمه قرار گرفت. طه آزادی به دليل برگزاري اول مه امسال در عسلويه توسط قاضي دادگاه جمهوري اسلامي به اقدام عليه امنيت ملي و تبليغ عليه نظام متهم شد. او در همين رابطه در اول مه امسال در عسلويه دستگير و ٤٧ روز تحت فشارهای جسمی و روحی در زندان بسر برد. طه آزادي در این محاکمه برگزاری مراسم اول ماه مه را حق خود و تمامی کارگران دانست و اتهامات دادگاه را ناوارد دانست. طه اعلام کرد: اگر برگزاری اول ماه مه که حق مسلم کارگران است از نظر شما اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام است این دیگر نظر شماست. او در ادامه دفاعیه خود با اشاره به پلاکاردها و پارچه نوشته هایی که عکس آنها گرفته شده بود اظهار داشت: همانطوری که مشاهده میکنید در این پلاکاردها ما خواهان یک زندگی بهتر شده ایم و چنین خواستهایی را ما کارگران حق خود می دانیم. در پایان این محاکمه که یک ربع ساعت طول کشید به طه آزادی اعلام گردید حکم دادگاه پس از صدور به وی ابلاغ خواهد شد.
همچنين ٥ نفر از اعضاي اصلی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به دادگاه انقلاب دزفول احضار شدند. دادگاه اين کارگران قرار است امروز ٢٩ فروردين توسط اندي رئیس شعبه ١ دادگاه انقلاب دزفول انجام گيرد. جرم اين کارگران برپايي سنديکاي نيشکر هفت تپه است.
قبلا نيز گزارش کرديم که ٦ نفر از کارگران سنديکاي شرکت واحد عطا باباخاني. سعيد ترابيان. عباس نزند کودکي. علي زاده حسين. داود رضوي و يعقوب سليمي به جرم شرکت در اعتصاب سال ٨٤ کارگران شرکت واحد بين ٦ تا ١٤ ماه احکام زندان گرفته اند و هم اکنون منصور اسانلو و ابراهيم مددي بر اساس همين اتهامات در زندانند.
در جمهوري اسلامي شرکت در اعتصاب. ايجاد تشکل و اعتراض براي گرفتن حق و حقوق خود جرم است و به موجب آن کارگر حکم زندان و شلاق ميگيرد. بايد وسيعا در مقابل اين احکام ايستاد.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي احضار طه آزادي و کارگران نيشکر هفت تپه و محاکمه آنها را شديدا محکوم کرده و خواهان لغو فوري پرونده هاي تشکيل شده براي اين کارگران و آزادي بدون قيد و شرط آنهاست.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي فشار و تهديد بر روي فعالين کارگري و فعالين اعتراضات بخش هاي مختلف جامعه را شديدا محکوم ميکند و تمامي کارگران و بخش هاي مختلف جامعه را فرا ميخواند تا در کنار اتحاديه آزاد کارگران ايران و سنديکاي نيشکر هفت تپه و کارگران شرکت واحد و اتوبوسراني در مقابل اين تهديدات و فشار ها بايستند و با فشار اعتراضات خود احضار کارگران و انسانهاي معترض به دادگاه را متوقف کنند. تمامي پرونده هاي تشکيل شده براي کارگران. براي معلمان. براي دانشجويان و براي فعالين معترض در جامعه بايد فورا لغو شود. احضارها بايد متوقف شود و همه زنداينان سياسي بايد فورا و بدون قيد و شرط از زندان آزاد شوند.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٢٩ بهمن ٨٧- ١٧ فوريه ٢٠٠٩
iran_political_prisoner@yahoo.com
shahla_daneshfar@yahoo.com
0044-7779898968

اسامی دانشجویان بازداشتی

محمد پورعبدالله دانشجوی دانشگاه تهران
حسین ترکاشوند دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک
مجید توکلی دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک
کوروش دانشیار دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک
علیرضا داوودی دانشجوی دانشگاه اصفهان
اسماعیل سلمانپور دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک
یونس میرحسینی دانشجوی دانشگاه شیراز
رضا نگهداری دانشجوی دانشگاه تهران
سحر یزدانی دانشجوی دانشگاه شیراز

دستگیری پورعبدالله و داوودی دو دانشجوی چپ‌ در ایران‌
دو دانشجو از دانشگاه‌های تهران و اصفهان روز پنجشنبه ۲۴ بهمن توسط نیروهای وزارت اطلاعات در خانه‌های خود دستگیر شده‌اند. این دو محمد پورعبدالله و علیرضا داوودی نام دارند.علیرضا داوودی، سخنگوی دانشجویان چپ در دانشگاه اصفهان بوده و در رشته‌ی حسابداری تحصیل می‌کرده است. او پیش از این دستگیری، به دلیل فعالیت‌های خود از حق تحصیل محروم شده بود. علیرضا داوودی ۲۵ سال سن دارد.محمد پورعبدالله، دانشجوی رشته‌ی شیمی دانشگاه تهران است که در سال ۸۶، به سبب برگزاری مراسم روز دانشجو همراه با ۶۰ نفر دیگر از دانشجویان بازداشت شد. پورعبدالله در سال ۸۶، دو ماه در زندان به سر برد. قرار بود دادگاه وی در سوم اسفند سال ۸۷ برگزار شود. پورعبدالله ۲۵ ساله است.
سحر یزدانی تحت بازجویی قرار دارد
سحر یزدانی‌پور دانشجوی دانشگاه شیراز که پنجشنبه گذشته برای پیگیری وضعیت همسرش «یونس میرحسینی» به دادگاه انقلاب شیراز رفته بود، بازداشت شد. جابر بانشی دادستان شیراز درباره بازداشت سحر یزدانی‌پور به فرهنگ‌آشتی گفت: «ایشان متهم هستند و بر همین اساس بازداشت شده‌اند و تحت بازجویی قرار دارند». دادستان شیراز اتهام خانم یزدانی‌پور را «اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» اعلام کرد. جابر بانشی در عین حال بازداشت سحر یزدانی‌پور را به دلیل آنچه که درگیری لفظی این دانشجو و مسئول اجرای احکام دادگاه انقلاب شیراز اعلام شده، تائید نکرد. او تاکید کرد که پرونده دانشجویان دانشگاه شیراز در مرحله رسیدگی مقدماتی است. دادستان شیراز، برگزاری دادگاه برای دانشجویان و علنی بودن آن را به نظر قاضی پرونده مربوط دانست.سحر یزدانی‌پور که دانشجوی رشته کتابداری دانشگاه شیراز است پیش از بازداشت، از سوی کمیته انضباطی دانشگاه از تحصیل محروم شده بود. او آذر ماه سال گذشته نیز به علت شرکت در اعتراضات دانشجویی بازداشت شده بود. یونس میرحسینی و اسماعیل جلیلوند دو دانشجوی دیگری هستند که روزهای ۱۷ و ۱۶ بهمن ماه در شیراز بازداشت شده‌اند. پیش از این نیز ۱۲ دانشجوی دیگر دانشگاه شیراز بازداشت شده بودند که به مرور و با سپردن وثیقه‌های پنجاه میلیون تومانی آزاد شدند. یونس میرحسینی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه شیراز، آذرماه سال ۱۳۸۶ نیز به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده بود که پس از دو هفته با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.اعتصاب غذای یک دانشجویونس میرحسینی روز یکشنبه بیستم بهمن با انتشار نامه‌ای دست به اعتصاب غذا زده است. او در نامه خود خواستار «آزادی و لغو پیگیری پرونده و امحای حکم قضایی‌اش، آزادی اسماعیل جلیلوند از بازداشتگاه و عدم پیگیری پرونده‌ قضایی وی، عدم پیگیری کلیه پرونده‌های قضایی دانشجویان دانشگاه شیراز و لغو کلیه قرارهای صادره از سوی دادگاه انقلاب شیراز و لغو کلیه احکام انضباطی صادره برای دانشجویان فعال دانشگاه شیراز از سوی کمیته انضباطی و لغو پیگیری پرونده‌های در دست اقدام» شده است. سحر یزدانی‌پور یک روز پیش از بازداشت شدنش گفته بود که از وضعیت همسرش هیچ اطلاعی ندارد. او تاکید کرده بود که یونس میرحسینی دارای بیماری زخم روده بزرگ است و هشدار داده بود که ادامه اعتصاب غذا برای سلامتی او خطرناک است. به گفته دانشجویان دانشگاه شیراز، روز شنبه ۲۶ بهمنهشتمین روز اعتصاب غذای یونس میرحسینی است. گزارش‌ها حاکی است که روز (شنبه) پدر یونس میرحسینی برای پیگیری پرونده فرزندش به دادگاه انقلاب مراجعه کرده که به او اجازه ورود داده نشده است.بی‌خبری از وضعیت دانشجویان بازداشت شدهحنیف یزدانی‌پور، برادر سحر یزدانی‌پور در مورد نحوه بازداشت خواهرش گفته است: «خواهرم برای ملاقات همسرش به دادگاه انقلاب شیراز مراجعه کرده بود و علی‌رغم قول‌هایی که دادستان پرونده در روزهای گذشته‌ داده ‌بود، مانع ملاقات وی با همسرش- یونس میرحسینی- شده‌اند. بعد او را به اتاقی برده‌اند که با او صحبت کنند و سپس به او دستبند زده‌اند و بدون حکم او را به زندان منتقل کرده‌اند. دادستان و قاضی این پرونده آقای موسوی‌تبار است که اکنون در کربلا به سر می‌برد و معلوم نیست وضعیت این پرونده چه می‌شود. ما تاکنون هیچ ارتباطی با یونس میرحسینی نداشته‌ایم و از وضعیت وی بی‌خبریم».در همین حال یک دانشجوی دانشگاه شیراز، درباره چگونگی دستگیری سحریزدانی‌پور گفته است: «قاضی موسوی‌تبار به ایشان (سحر یزدانی‌پور) گفته بود که من پرونده را مطالعه نکرده‌ام. شما برای پیگیری کار به دادگاه انقلاب بیائید. گویا سحر یزدانی‌پور را به دادگاه راه نمی‌دهند و ایشان با مسئول اجرای احکام دادگاه(زارعی) دعوایش می‌شود. دادستان بالاخره اجازه ورود را می‌دهد اما ایشان دیگر از دادگاه بیرون نمی‌آید. شنیدیم که مسئول اجرای احکام برای او گزارش رد کرده که چرا بگومگو و دعوا کرده است».
دانشجویان بازداشتی دانشگاه پلی تکنیک
پس از گذشت بیش از 12 روز از بازداشت دانشجویان پلی تکنیک به همراه 3 تن دیگر، روز گذشته خبری مبنی بر اعتصاب غذای این دانشجویان بدست آمد که نگرانی ها را در خصوص سلامتی این دانشجویان به شدت افزایش داده است. حسین ترکاشوند، به همراه اسماعیل سلمانپور، مجید توکلی و کوروش دانشیار، که تا روز 10 ام بازداشت هیچ گونه خبری از آنان در دسترس نبود، در اعتراض به بازداشت غیرقانونی، نگهداری در سلول انفرادی و برخورد های کینه ورزانه نیروهای امنیتی و درخواست برای آزادی بی قید وشرط خود از روز اول بازداشت دست به اعتصاب غذا زده اند که بعد از انتقال آنان به بند 240 زندان اوین و عدم انجام هیچ گونه بازجویی از آنان که حکایت از تداوم این بازداشت به منظوری دیگر دارد، مجید توکلی از خوردن آب نیز امتناع ورزیده و وارد اعتصاب غذای خشک شده است. این اخبار پس از گذشت نزدیک به دو هفته از بازداشت این 7 نفر بدست آمده است. در حالی که با توجه به بی اطلاعی کامل از وضع بازداشت شدگان، تصور می شد که بازداشت شدگان را به بند امنیتی 209 زندان اوین انتقال داده اند، اما سرانجام پدر یکی از بازداشت شدگان موفق به ملاقات با فرزند خود شد که در پی این دیدار مشخص شد تمامی بازداشت شدگان از جمله چهار دانشجوی پلی تکنیک در بند انفرادی 240 به سر می برند. البته تا کنون از دیدار وکیل و خانواده های دیگر بازداشت شدگان با آن ها جلوگیری شده است، که این موضوع با توجه به اخباری که از زندان به گوش می رسد نگرانی ها را در مورد وضعیت بازداشت شدگان افزایش داده است. گفتنی است پدر کوروش دانشیار که موفق به ملاقات فرزند خود شده است خبر اعتصاب غذای بازداشت شدگان را از زبان کوروش دانشیار نقل کرده است و خود کوروش نیز در وضعیت جسمی بسیار بدی قرار داشته است. این اعتصاب غذا در اعتراض به بازداشت غیرقانونی، نگهداری در سلول انفرادی و برخورد خصمانه نیروهای امنیتی صورت گرفته است و بازداشت شدگان خواستار آزادی بی قید و شرط خود شده اند. مجید توکلی، یکی از بازداشت شدگان که پیش از این به دنبال پروژه جعل نشریات به مدت 15 ماه در زندان به سر برده است پس از 6 روز اعتصاب غذای تر از آشامیدن آب نیز خودداری کرده و اعتصاب غذای خود را وارد فاز خشک نموده است. وضعیت جسمانی تمامی اعتصاب کنندگان وخیم اعلام شده است و خطر مرگ تمامی آن ها را تهدید می کند. این همه در حالی است که مسئولین زندان از انتقال اعتصاب کنندگان به بیمارستان خودداری کرده اند و به وضعیت جسمی بحرانی آن ها هیچ اهمیتی نمی دهند. در این بین مجید توکلی که در اعتصاب غذای خشک به سر می برد در وضعیت جسمی بسیار خطرناکی قرار دارد.
کاوه رضایی، دانشجوی دانشگاه همدان، بازداشت شد
کاوه رضایی از فعالین دانشجویی دانشگاه همدان روز گذشته بازداشت شد. اداره اطلاعات همدان دستور بازداشت وی را صادر کرده است. ماموران امنیتی منزل خانواده وی را نیز تفتیش کرده و برخی از وسایل وی را ضبط نموده اند. کاوه رضایی از دانشجویان فعال در دانشگاه همدان بوده که با گروه های زنان و گروه های حقوق بشری نیز همکاری داشت.بازداشت کاوه رضایی در ادامه فشارهای اخیر بر فعالین دانشجویی دانشگاه همدان صورت گرفته است. این فشارها پس از برگزاری مراسم ۱۶ آذر امسال در دانشگاه همدان که ماموران امنیتی با گاز اشک آور به آن حمله ور شدند، افزایش یافته است. پس از مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه همدان، تعدادی از دانشجویان این دانشگاه به کمیته انضباطی احضار شدند. همزمان با فشارها بر دانشجویان همدان، محمد صیادی یکی دیگر از فعالین دانشجویی این دانشگاه به حکم حبس قطعی محکوم شد.بازداشت رضایی دانشجوی همدان در حالی صورت می گیرد که روند بازداشت و فشار بر دانشجویان طی ۲ هفته اخیر به شدت افزایش یافته است. حسین ترکاشوند، مجید توکلی، اسماعیل سلمانپور، کوروش دانشیار، دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک، یونس میرحسینی، سحر یزدانی، دانشجویان دانشگاه شیراز، رضا نگهداری و محمد پورعبدالله، دانشجویان دانشگاه تهران، علیرضا داوودی دانشجوی دانشگاه اصفهان، طی ۲ هفته اخیر بازداشت شده و همچنان دربند هستند
به نقل از وب لاگ سوسياليسم يا بربريت. زنده باد آزادي و برابري

٥ نفر از اعضاي اصلی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به دادگاه انقلاب دزفول احضار شدند

بنابه گزاشات رسیده از طرح نیشکر هفت تپه شوش، 5 تن از اعضای اصلی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به اسامي رمضان علیپور . فریدون نیکو فرد. علی نجاتی. جلیل احمدی. محمد حیدری مهر به شعبه ١ دادگاه انقلاب دزفول فرآخوانده شدند. اين کارگران روز سه شنبه ٢٩ بهمن توسط اندی رئیس شعبه 1 دادگاه انقلاب دزفول مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.
بنا به گزارشات بدنبال تغيير مدیریت طرح نیشکر هفت تپه و انتصاب مددی بعنوان مدیر کل شرکت و مجدیان بعنوان معاون وي و نيز انتصاب فردی بنام عبدالهی. اولویت اصلی اين هيات مديره جديد منحل کردن سندیکای کارگران است. عبدالهی بسیج شرکت را فعال کرده و طی جلسات متعدد به کارگران تاکید کرده است که مشکلات فنی و معیشتی خود را از طريق بسيج بايد پیگیری کنید. اما کارگران زير بار اين موضوع نرفته اند. کارگران اعلام کرده اند که بسیج یک نیروی نظامی است و ربطی به مسائل کارگری ندارد. آنها سندیکا خود را تشکيل داده اند تا از طريق تشکل خود مشکلاتشان را پيگيري کنند. عبدالهی حتی به اعضای سندیکای اصلی مراجعه کرده است که اگر در بسیج عضو شوند مسئله پرونده های آنها حل خواهد شد. در حال حاضر رئیس بسیج شرکت طرح نیشکر هفت تپه فردی است بنام پرویز نژاد حسینی. عبدالهی و این فرد به طرق مختلف با تهدید و تطمیع سعی دارند که این ارکان سرکوب را فعال کنند .
کارگران نیشکر هفت تپه بیش از یک ماه است که حقوق آنها به تعویق افتاده است و پیگیریهای مستمر سندیکای کارگران و اعتراضات تاکنوني کارگران اين شرکت برای دریافت حقوق معوقه خود هنوز به نتيجه اي نرسيده است. کارگران طرح نیشکر هت تپه ،به احضار رهبران خود به دادگاه. تهديد و فشار فعالين کارگري و تعويق پرداخت دستمزدشان معترضند. ٢٤ بهمن

آخرین خبر در خصوص وضعیت پدرام نصرالهی و برهان سعیدی

روز 25 بهمن ماه‌ سال جاری، پدرام و برهان را به‌ زندان مرکزی شهر سنندج انتقال دادند و هم زمان خبر رسید که‌ پدرام را با قرار وثیقه‌ی ۲۰ میلیون و برھان را با ٥ میلیون تومانى را آزاد می کنند. روز شنبه‌ 26 بهمن، خانواده این دو فعال کارگری به‌ دادگاه‌ شعبه‌4 دادیاری و شخصی بنام "کامیانی" که‌ رئیس این شعبه‌ می باشد، مراجعه‌ کرده‌ و آنها با مخالفت این شعبه‌ مبنی بر آزادی آنها مواجه‌ می شوند. این در حالی است که‌ خودشان بطور غیابی از آزادی این دو فعال در بند خبر داده‌ بودند. (کمیته‌ دفاع از پدرام و برهان 26 بهمن 1387)

آزادي افشين شمس از زندان را تبريک ميگوييم

بنا بر اخبار منتشره افشین شمس یکی از فعالین کارگری که در شهر اصفهان بازداشت شده و ماهها بود در زندان بسر می برد به طور مشروط از زندان آزاد شد. اتحادیه آزاد کارگران ایران آزادی افشین شمس را به خانواده وی و عموم کارگران صمیمانه تبریک میگوید و خواهان آزادی کلیه فعالین کارگری و دانشجویان در بند از زندان است. (اتحادیه آزاد کارگران ایران 26 بهمن ماه 87)

آخرين اخبار از دانشجويان زنداني و دستگيريها

سحر یزدانی‌پور دانشجوی دانشگاه شیراز که پنجشنبه ٢٤ بهمن برای پیگیری وضعیت همسرش «یونس میرحسینی» به دادگاه انقلاب شیراز رفته بود، بازداشت شد. جابر بانشی دادستان شیراز درباره بازداشت سحر یزدانی‌پور به فرهنگ‌آشتی گفت: «ایشان متهم هستند و بر همین اساس بازداشت شده‌اند و تحت بازجویی قرار دارند». دادستان شیراز اتهام خانم یزدانی‌پور را «اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» اعلام کرد. جابر بانشی در عین حال بازداشت سحر یزدانی‌پور را به دلیل آنچه که درگیری لفظی این دانشجو و مسئول اجرای احکام دادگاه انقلاب شیراز اعلام شده، تائید نکرد. او تاکید کرد که پرونده دانشجویان دانشگاه شیراز در مرحله رسیدگی مقدماتی است. دادستان شیراز، برگزاری دادگاه برای دانشجویان و علنی بودن آن را به نظر قاضی پرونده مربوط دانست. حنیف یزدانی‌پور، برادر سحر یزدانی‌پور در مورد نحوه بازداشت خواهرش گفته است: «خواهرم برای ملاقات همسرش به دادگاه انقلاب شیراز مراجعه کرده بود و علی‌رغم قول‌هایی که دادستان پرونده در روزهای گذشته‌ داده ‌بود، مانع ملاقات وی با همسرش- یونس میرحسینی- شده‌اند. سپس او را به اتاقی برده‌اند که با او صحبت کنند . اما همانجا به او دستبند زده‌ و بدون حکم او را به زندان منتقل کرده‌اند. دادستان و قاضی این پرونده آقای موسوی‌تبار است که اکنون در کربلا به سر می‌برد و معلوم نیست وضعیت این پرونده چه می‌شود. ما تاکنون هیچ ارتباطی با یونس میرحسینی نداشته‌ایم و از وضعیت وی بی‌خبریم».در همین حال یک دانشجوی دانشگاه شیراز، درباره چگونگی دستگیری سحریزدانی‌پور گفته است: «قاضی موسوی‌تبار به ایشان (سحر یزدانی‌پور) گفته بود که من پرونده را مطالعه نکرده‌ام. شما برای پیگیری کار به دادگاه انقلاب بیائید. گویا خانم یزدانی‌پور را به دادگاه راه نمی‌دهند و ایشان با مسئول اجرای احکام دادگاه(خانم زارعی) دعوایش می‌شود. دادستان بالاخره اجازه ورود را می‌دهد اما ایشان دیگر از دادگاه بیرون نمی‌آید. شنیدیم که مسئول اجرای احکام برای او گزارش رد کرده که چرا بگومگو و دعوا کرده است».
سحر یزدانی‌پور که دانشجوی رشته کتابداری دانشگاه شیراز است پیش از بازداشت، از سوی کمیته انضباطی دانشگاه از تحصیل محروم شده بود. او آذر ماه سال گذشته نیز به علت شرکت در اعتراضات دانشجویی بازداشت شده بود. یونس میرحسینی و اسماعیل جلیلوند دو دانشجوی دیگری هستند که روزهای ۱۷ و ۱۶ بهمن ماه در شیراز بازداشت شده‌اند. یونس میر حسینی دانشجوی دانشگاه شيراز در ١٧ بهمن با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و در مقابل چشمان همسرش و همسایگان مورد ضرب و شتم مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفت. او در همانروز به بازداشتگاه وزارت اطلاعات معروف به بازداشتگاه پلاک ١٠٠ انتقال داده شد. از وضعیت يونس ميرحسيني تا به حال هیچ خبری در دست نیست. بنابه بیانیه ای که از جانب او صادر شده است . میر حسینی هم اکنون در اعتصاب غذا بسر می برد. او از زخم روده رنج می برد و در صورت ادامه اعتصاب غذا خطر جاني او را تهديد ميکند.از سوي دیگر جمهوري اسلامي فشار بر روي زندانيان و از جمله دانشجویان زندانی شدت داده است. مامورین وزارت اطلاعات روز ١٦ بهمن به منزل یونس میرحسینی یورش برده و مقداری از وسائل شخصی يونس و همسرش از جمله کامپیوتر،سی دی،کتابهاو جزوات او را با خود بردند. یونس میرحسینی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه شیراز، آذرماه سال ۱۳۸۶ نیز به دليل شرکت در مراسم ١٦ آذر و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده بود. او در آنموقع به سه سال حبس تعليقي محکوم و پس از دو هفته با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.
اسماعیل جلیلوند دانشجوی دیگر دانشگاه شيراز که در ١٦ بهمن دستگير شده بود هم اکنون در بازداشتگاه وزارت اطلاعات بسر می برد و علیرغم پذیرفتن کفالت برای آزادی او همچنان از آزادی وي خوداری می کنند.
از زمان دستگیری تا به حال خانواده های این ٢ دانشجو هر روزه به دادگاه انقلاب مراجعه می کنند ولی به آنها اجازه ورود داده نمی شود. روز دوشنبه ٢١ بهمن ماه خانواده میر حسینی و جلیلوند به دادگاه انقلاب مراجعه کردند و از ساعت ٨صبح تا ٣٠:١٤بعد از ظهر در مقابل درب ایستاده بودند ولی اجازه ورود به آنها داده نشد. به خانواده های آنها گفته شده است که بدلیل نبودن دادستان انقلاب پرونده فرزندانشان هنوز به دادگاه ارجاع نشده است. از طرفی دیگر به خانواده یونس میر حسینی گفته شده است که برای او قرار بازداشت صادر شده است. در بازداشتهای اخیر دانشجویان شیراز برای هیچکدام از آنها قرار بازداشت صادر نشده بود.پس از بازداشت و مراجعه خانواده های آنها به دادگاه انقلاب به آنها گفته می شد که با کفالت و یا وثیقه می توانند آزاد شوند. ١٥دانشجوی دانشگاه شیراز که ۱۲ نفر از آنها دو هفته قبل از زندان آزاد شده‌اند، متهم شده‌اند که از طریق برگزاری تریبون آزاد در روز ۱۸ آذر سال جاری به مقدسات توهین کرده‌اند. پس از ادامه اعتراضات در دانشگاه شيراز، ۳۷ دانشجو به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شدند که بخش اعظمی از آنها به محرومیت‌های یک تا دو ترم از تحصیل محکوم شدند.۱۵ دانشجو نیز به مرور بازداشت شدند که هم اکنون سه دانشجو به نام‌های «اسماعیل جلیلوند، یونس میرحسینی و سحر یزدانی‌پور» هنوز در بازداشت به سر می‌برند. همچنین تاکنون پانزده نفر از دانشجویان شیراز ممنوع‌الورود شده‌اند و دانشجویان می‌گویند که به احتمال فراوان برای تعدادی دیگر نیز در روزهای آینده حکم انضباطی صادر شود.
-روز ٢٤ بهمن عليرضا داودي ،‌از دانشجويان آزاديخواه و برابري طلب دانشگاه اصفهان توسط نيروهاي اطلاعاتي در منزل خود ، دستگير و به مكان نامعلومي انتقال داده شد. مامورين لباس شخصي پس از انتقال عليرضا داودي به تفتيش منزل او پرداخته و بعضي از وسايل و كتاب هاي وي را ضبط كرده اند.از وضعيت كنوني عليرضا داودي و مكان نگهداري وي اطلاعي در دست نيست.
- معصومه منصوری دانشجوی دانشگاه امیر کبیر روز دوشنبه 14 بهمن ماه توسط صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت. دادگاه او از ساعت 09:30 آغاز گردید و به مدت 45 دقیقه ادامه داشت. صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب خانم منصوری را به اتهام محاربه با نظام و تبلیغ علیه نظام مورد محاکمه قرار داد. و بر مبنی ماده 186 که معروف به ماده محاربه با نظام است و ماده 500 مورد محاکمه قرار گرفت.صلواتی با وارد کردن این ماده که تا حکم اعدام را می تواند علیه ایشان صادر کند دست خود را برای هر حکمی سنگینی علیه این دانشجو باز گذاشته است. منصوری پس از یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان و دستگیری پدرش محمدعلی منصوری به دلیل شرکت در مراسم 19 سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 و انتقال او به سلولها انفرادی بند 209 برای پیگیری وضعیت پدرشان به دادگاه انقلاب مراجعه نمود.او بخاطر مراجعات مکرر به دادگاه انقلاب برای آگاهی یافتن از وضعیت پدرشان بدستور راسخ رئیس شعبه 1 دادگاه انقلاب دستگیر و به سلول انفرادی بند 209 انتقال داده شدو به مدت 3 هفته در سلولهای انفرادی بند 209 تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت و بازجویان وزارت اطلاعات اقدام به پرونده سازی علیه او نمودند و پرونده او را به شعبه 15 دادگاه انقلاب فرستادن.
- رضا نگاهداری دانشجوی حقوق دانشگاه تهران روز سه شنبه 15 بهمن ماه توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد و به نقطه نامعلومی منتقل گردید. از محل بازداشت و شرایط این دانشجو خبری در دست نیست و خطر جدی شکنجه جسمی و روحی او را تهدید می کند.
خانواده نگاهداری از زمان ناپدید شدن فرزندشان به ارکانهای مختلفی مراجعه کردند ولی جواب مشخصی دریافت نکردند.پیگیریهای مستمر خانواده او باعث گردید که به او اجازه تماس تلفنی بسیار کوتاهی بدهند و فقط به آنها بگوید که حالش خوب است و سپس مکالمه تلفنی قطع گردید . خانواده او همچنان از محل بازداشت و شرایط فرزندشان در بی خبر ی بسر می برند. رضا نگاهداری از 3 ترم تحصیل محروم و از ورود به دانشگاه و کوی دانشگاه ممنوع شده بود.

خبر بازداشت سه تن از فعالین کارگری در مریوان

درتاریخ 19/11/ 87 ساعت دو بامداد، مامورین امنیتی به خانه سلام قادری و خالد اسدزاده از فعالین کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری یورش برده و نام بردگان را باز داشت کردند. در همان روز نیز آزاد حسینی یکی دیگر از فعالین کارگری در این شهرستان باز داشت شد.
تا كنون به خانواده های اين سه کارگر دستگير شده ملاقاتي داده نشده است. بنا به گزارش یك بار در حالی كه شكنجه شده بودند انها را به دادگاه برده و دوباره به زندان برگرداندند. بخصوص سلام قادری به شدت مریض است و در بیرون زندان همیشه تحت نظر دكتر بوده و الان بدون دسترسی به داروهایش و دكتر و بر اثر شكنجه جانش در خطر است.

طاها آزادی برای دومین بار به دادگاه انقلاب کنگان احضار شد

طاها آزادی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران برای دومین بار به دادگاه انقلاب کنگان احضار شد. طبق این احضاریه طه آزادی باید 27 بهمن ماه در دادگاه انقلاب کنگان حاضر شود.
اول ماه مه امسال در حالی که کارگران در عسلویه بنا به دعوت اتحادیه آزاد کارگران ایران در حال جمع شدن برای برگزاری مراسم بودند با ممانعت نیروهای انتظامی مواجه شدند و جوانمیر مرادی از اعضا هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران دستگیر شد.
پس از دستگیری جوانمیر مرادی، طه آزادی برای پیگیری وضعیت نامبرده به همراه تعدادی از کارگران عازم پاسگاه شد که وی نیز همانجا بازداشت گردید و نهایتا هر دونفر به اداره اطلاعات عسلویه و سپس به اداره اطلاعات بوشهر منتقل شدند و تحت شدیدترین فشارهای جسمی و روحی قرار گرفتند و پس از 47 روز هر کدام با قرار وثیقه ده میلیون تومانی از زندان آزاد شدند.
طه پس از آزادی از زندان سی ام آبانماه جهت محاکمه به دادگاه انقلاب کنگان احضار شد اما به دلیل گرفتاریهای مالی نتوانست در موعد مقرر به کنگان رفته و در دادگاه حاضر شود.
اما دادگاه انقلاب کنگان علیرغم اینکه برگزاری مراسم اول ماه مه حق مسلم کارگران است و از سوئی در روز اول ماه مه در عسلویه به دلیل دخالت نیروی انتظامی عملا مراسمی نیز برگزار نشد اصرار بر محاکمه طه آزادی دارد.
بی شک احضار طه آزادی و اصرار دادگاه کنگان بر محاکمه وی در شرایطی که طی ماههای اخیر تعداد زیادی از فعالین و اعضای سندیکاهای کارگران شرکت واحد و نیشکر هفت تپه و سایر تشکلهای مرتبط با جنبش کارگری محاکمه و بازداشت شده اند سیاستی جز تشدید سرکوب و عقب راندن مبارزه رو به رشد کارگران را دنبال نمیکند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران با محکوم کردن احضار طه آزادی به دادگاه و محاکمه و بازداشت تمامی کارگران آگاه و پیشرو، خواهان آزادی کلیه کارگران زندانی و تمامی انسانهای شریفی است که به جرم آزادیخواهی و برابری طلبی هم اکنون در زندان بسر می برند.
ما همچنین خواهان لغو محاکمه و پایان دادن به آزار و اذیت فعالین کارگری، جنبش دانشجویی و جنبش زنان هستیم و با فراخوان به کارگران برای ایستادگی در مقابل وضعیت ضد انسانی موجود، بدینوسیله اعلام میداریم سرکوب و تنگ کردن عرصه بر پیشروان و فعالین جنبش کارگری ذره ای ما کارگران را وادار به عقب نشینی از خواستهای انسانی مان نخواهد کرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران شانزدهم بهمن ماه هشتاد و هفت
www.ettehadeh.com
k.ekhraji@gmail.com
فاکس:02144514795

جواد علیزاده به قرنطینه زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

جواد عليزاده دانشجوی محروم از تحصیل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهران در ٢٦ دي توسط نیروهای اطلاعات نیروی انتظامی بازداشت و مدت ۲۱ را در اطلاعات ناجا و همچنین بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج به سر برد.
او در طول بازداشت خود مورد ضرب و شتم و هتاکی قرار گرفته است ، به طوریکه از ناحیه سر دچار شکستگی گشتند و علیرغم این آسیب هیچگونه رسیدگی پزشکی دریافت ننموده اند.
جواد در این پرونده متهم به اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام و راه اندازی تجمع غیر قانونی گردیده است. وي اعتراض خود را به اين اتهامات اعلام کرده است. و به ضرب و شتم خود بر علیه دستگاه امنیتی جمهوري اسلامي شکایت کرده است. .
جواد علیزاده در تاریخ ۴ دیماه ٨٧ از زندان اوین در خصوص پرونده سخنرانی در روز دانشجو در دانشگاه تهران آزاد شده بودند.

صدور احکام سنگین حبس و شلاق برای چهار روزنامه نگار

چهار سال پس از بازداشت و آزادی چهار روزنامه نگار وبلاگ نویس که در پرونده موسوم به «وبلاگ نویسان»، احکام سنگینی برای این افراد صادر شد.

روزبه میرابراهیمی، امید معماریان، شهرام رفیع زاده و جواد غلام تمیمی در مجموع به هشت و نیم سال حبس و ۱۲۴ ضربه شلاق محکوم شدند.

روز چهارشنبه این احکام که از سوی شعبه ۱۰۵۹ دادگاه جزایی تهران صادر شده است به وکلای این افراد ابلاغ شد.

روزبه میرابراهیمی، روزنامه نگار که پیش از این در روزنامه های مختلف ایران مشغول بکار بود به اتهامات « عضویت در جمعیت های غیرقانونی»،« فعالیت تبلیغی علیه نظام»،« توهین به رهبری»، «نشر اکاذیب» و « اخلال در نظم عمومی» به ۲ سال و دو روز زندان و ۸۴ ضربه شلاق محکوم شد. دو اتهام دیگر وی همچنان در حال بررسی است.

امیدمعماریان، دیگر روزنامه نگار این پرونده به اتهامات «مشارکت در تشکیل جمعیت های غیرقانونی»،« عضویت در جمعیت های غیرقانونی»،«فعالیت تبلیغی علیه نظام»،«نشر اکاذیب»و«نگهداری از آلات قمار» به دو سال و شش ماه زندان ، ۱۰ ضربه شلاق و ۵۰۰ هزار تومان جریمه محکوم شد. دو اتهام دیگر وی نیز همچنان در حال بررسی است.

شهرام رفیع زاده نیز در این پرونده به اتهامات «عضویت در جمعیت های غیرقانونی»،«تبلیغ علیه نظام»،«نشر اکاذیب» و «اخلال در نظم عمومی» به ۹ ماه زندان و ۲۰ ضربه شلاق محکوم شد. دو اتهام دیگر وی نیز در حال بررسی است.

جواد غلام تمیمی نیز چهارمین محکوم این پرونده است که به اتهام «مشارکت در تشکیل جکعیت های غیر قانونی»، «خیانت به کشور»،«فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «نشر اکاذیب» به سه سال و سه ماه زندان و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شد.

این احکام در حالی صادر می شود که در پی بازداشت این افراد در سال ۱۳۸۳ و جنجال هایی که بر سر اعمال فشار و اخذ اعتراف از این افراد منتشر شده بود آیت الله هاشمی شاهرودی رئییس قوه قضاییه طی دستوری این پرونده را به طور ویژه ای مورد بررسی قرار داده بود.
پنجشنبه ۱۷م بهمن ۱۳۸۷
خبر نامه امير کبير

احکام صادره برای دانشحویان تبریز

پنج تن از دانشجویان دستگیر شده اخیر دانشگاه تبریز به همراه داریوش حاتمی و مجید ماکویی به حکم دادگاه شعبه چهارم انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر، به سه سال زندان که دو سال آن تعلیقی و یک سال آن تعزیری می باشد، محکوم شدند. همچنین منصور امینیان و مقصود عهدی که بیش از یک ماه را در انفرادی نهاد های امنیتی و چهل روز را در زندان تبریز گذرانیده بودند، تبرئه گشتند.دادگاه سجاد رادمهر، آیدین خواجه ای، فراز زهتاب، امیر مردانی، احسان نجفی نسب، مجید ماکویی، داریوش حاتمی، منصور امنیان و مقصود عهدی روز شنبه ۲۸ دی ماه و تنها در یک جلسه سه و نیم ساعتی برای آنها تشکیل شده است.گفتنی است سجاد رادمهر دانشجوی ارشد مکانیک دانشگاه تبریز، از ۲۷ تیر ماه با سپری کردن ۹۷ روز سلول انفرادی در نهاد های امنیتی و ۷ روز بند عمومی زندان تبریز با قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی، فراز زهتاب و آیدین خواجه ای دانشجوی حقوق دانشگاه تبریز از ۲۷ تیر با سپری کردن ۷۵ روز در سلول های انفرادی نهادهای امنیتی و ۳۰ روز در بند عمومی زندان تبریز با قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی، امیر مردانی دانشجوی برق دانشگاه تبریز از ۲۳ مرداد ماه با سپری کردن ۴۶ روز در سلول انفرادی نهادهای امنیتی و ۳۰ روز در بند عمومی زندان تبریز با قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی، منصور امینیان دانشجوی ارشد مکانیک و مقصود عهدی دانشجوی جغرافیای شهری، از ۳۰ مرداد ماه با سپری کردن ۲۵ روز در سلول انفرادی نهادهای امنیتی و ۴۳ روز در بند عمومی زندان تبریز با قید وثیقه ۲۰ میلیون تومانی، مجید ماکویی دانشجوی کشتی سازی اصفهان، از ۱۰ شهریور ماه با سپری کردن ۲۷ روز در سلول انفرادی نهادهای امنیتی و ۳۰ روز در بند عمومی زندان تبریز با قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی و احسان نجفی نسب دانشجوی برق دانشگاه تبریز از ۸ مهر ماه با سپری کردن ۱۷ روز در سلول انفرادی نهادهای امنیتی و ۱۳ روز در بند عمومی زندان تبریز، آزاد شدند.

ابلاغ زمان دادگاه دانشجویان دانشگاه زنجان

طی روزهای گذشته، ابلاغ زمان دادگاه دانشجویان دانشگاه زنجان، سورنا هاشمی، علیرضا فیروزی و بهرام واحدی انجام شده است.بر اساس این ابلاغ، زمان دادگاه ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۰ صبح، در شعبه ۲ دادگاه انقلاب زنجان اعلام شده. اتهامات این دانشجویان، اقدام علیه امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی، اقدام برای برهم زدن نظم عمومی کشور، هتک حرمت افراد و مسئولین دانشگاه، تهیه و پخش فیلم از طریق بلوتوث و اشائه فحشا عنوان شده است.پیش از این نیز، سورنا هاشمی و بهرام واحدی در تابستان سال جاری به مدت یک ماه بازداشت بودند و چندین بار نیز برای بازداشت علیرضا فیروزی اقدام شد که به نتیجه نرسید.در خرداد ماه سال جاری، در پی هتک حرمت یکی از دختران دانشجو توسط معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه باعث ایجاد تجمع و تحصن شد.

احضار دانشجوي کرمانشاهي به وزارت اطلاعات

علي رضائي دانشجوي رشته کامپيوتر دانشگاه پيام نور کرمانشاه طي برگه احضاريه اي که روز دوشنبه چهاردهم بهمن دريافت کرده از وي خواسته شده روز چهارشنبه شانزده بهمن به ستاد خبري وزارت اطلاعات مراجعه کند. در اين احضاريه دليل احضار اين دانشجو, پاسخگوئي به پاره اي سوالات ذکر شده است. گفتنيست اين فعال دانشجويي مدير مسئول نشريه اي دانشجويي بوده و دليل احضار وي نيز گمان مي رود به همين دليل باشد.

دستگیری یونس میرحسینی دانشجوی دانشگاه شیرازو افزایش فشار ها بر دانشجویان

روز پنجشنبه ١٧ بهمن عصر ساعت 3:30 عصر یونس میرحسینی دانشجوی رشته حقوق و از فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز در حالی که قصد ورود به منزلش را داشت بصورت وحشیانه ای با ضرب و شتم دستگیر شد.وی در حالی که قصد داشت وارد منزلش بشود با تعدادی از مامورین لباس شخصی و مسلح روبرو شد که وارد منزل وی شدند آنها وی را به زور و به صورت وحشیانه ای از منزل خارج و به نقطه ی نامعلومی بردند. گمان می رود که این ماموران وابسته به اطلاعات باشند و وی را به بازداشتگاه اطلاعات در شیراز که به پلاک 100 معروف می باشد منتقل کرده اند. تا کنون نیز خبری از وی در دست نمی باشد.لازم به ذکر است که دیروز نیز تعدادی مامور به منزل یونس میرحسینی یورش بردند و وسایل شخصی و کامپیوتر وی به همراه جزوه های درسی اش را با خود بردند .
یونس میر حسینی سال گذشته نیز در جریان دستگیری گسترده دانشجویان در آذر ماه بازداشت و سپس به 3 سال حبس تعلیقی محکوم شد که احتمال می رود حکم سنگین 3 سال زندان برای وی به اجرا گذاشته شود.
دیروز نیز اسماعیل جلیل وند از فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز و مدیرمسول نشریه دانشجویی عصیان در منزلش دستگیر و به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شد.
با دستگیری یونس میرحسینی تعداد دانشجویان بازداشتی دانشگاه شیراز طی 1 ماه گذشته به 14 نفر رسید و گمان می رود که پروژه سرکوب دانشجویان دانشگاه شیراز همچنان توسط نهاد های امنیتی دنبال می شود.
فشار ها بر دانشجویان دانشگاه شیراز در طی روزهای گذشته شدت یافته است انتظامات دانشگاه از ورود دانشجویانی که احکام انضباطی آنها تایید شده است به دانشگاه جلوگیری می کنند و حتی در یک مورد برای جلوگیری از ورود کاظم رضایی دانشجوی دانشگاه شیراز ،انتظامات دانشگاه شیراز به پلیس 110 متوسل شد.
دیروز نیز تعداد زیادی مامورین لباس شخصی در اطراف دانشگاه شیراز دیده شدند که اقدام به دریافت کارت شناسایی از دانشجویان و حتی عابرین غیر دانشجو می نمودند.
پیش بینی می شود با توجه به برخورد های گسترده توسط نهاد های بیرون و درون دانشگاه با دانشجویان،اوضاع در دانشگاه شیراز متشنج تر از روزهای گذشته باشد.

مهرداد کمانگر برادر فرزاد کمانگر با شکایت وزارت اطلاعات تهديد به دستگيري شد.

بنا به گزارشات منتشر شده مهرداد کمانگر، برادر فرزاد کمانگر معلم محکوم به اعدام به دلیل اطلاع رسانی وضعیت برادر خود و همچنین شرکت در راهپیمایی مردم کامیاران در حمایت از فرزاد کمانگر با شکایت وزارت اطلاعات توسط دادگاه عمومی و انقلاب کامیاران به تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی متهم گردید.
مهرداد طي تماس تلفنی برای روز یکشنبه مورخه ۱۳ بهمن ماه به دادسرای عمومی و انقلاب کامیاران احضار شد. مسئولین دادگاه از او خواسته اند در زمان مراجعه به بازپرسی جهت ارائه آخرین دفاعیات ، وثیقه ای سنگین را همراه خود داشته باشد تا با ارائه ضمانت حداقل بتواند تا زمان برگزاری دادگاه آزاد بماند.
خانواده فرزاد کمانگر به دلیل فشارهای وارده منجمله مصادره اموال ، قادر به تامین چنین ضمانتی نیستند ، آنها چنین اتهامی نادرست میدانند . خانواده فرزاد کمانگر همواره زير فشار اطلاعات رزيم قرار دارد و اکنون خطر دستگيري او را تهديد ميکند.
با احضار مهرداد کمانگر تعدادي از اعضاي کانون وکلای دادگستری منجمله خلیل بهرامیان آمادگی خود را برای دفاع از ایشان و پیگیری پرونده مذکور اعلام داشته اند.

بهزاد سهرابي دستگير شد


بنابه اطلاعیه کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلات کارگری، “روزشنبه مورخ ۱۲بهمن در ساعت ۹.٣۰ صبح ۵ نفر از ماموران امنیتی به منزل بهزاد سهرابی ، عضو ” کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری ” یورش برده و ضمن بازداشت وی، لوازم شخصی و کامپیوتر او را با خود بردند. از محل نگهداری بهزاد سهرابی تا این لحظه اطلاعی در دست نیست.”

انتقال علی صارمی و محمد حسن فلاحیه زاده به سلولهای انفرادی بند ٢٤٠ زندان اوین و تشديد فشار بر زندانيان سياسي

به گزارش حقوق بشر زندانیان سیاسی علی صارمی و محمد حسن فلاحیه زاده بدستور وزارت اطلاعات برای ١ ماه به سلولهای انفرادی بند ٢٤٠ زندان اوین منتقل کردند.

علی صارمی ٦٠ سال سن دارد و از شرکت کنندگان در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال ٦٧ است و هم اکنون بیش از ١٧ ماه است که در بلاتکلیفی بسر می برد. محمد حسن فلاحیه زاده روزنامه نگار است که در روز ٥ بهمن ماه پس از اعتراض به پاسدار بندی بنام حسین اسدی که مدت طولانی آنها را در زیر برف و در معرض سوز سرمای شدید نگه داشته بود. این ٢ زندانی سیاسی بدستور وزارت اطلاعات وتوسط مجری دستوارات آنها بزرگ نیا به نقطه نامعلومی منتقل شدند و پس از چند روز مشخص شد که آنها در سلولهای انفرادی بند ٢٤٠ زندان اوین زندانی هستند. بنا به گزارش ابتدا به هم بندیهای آنها گفته شده بود که به مدت ١٠ روز در سلولهای انفرادی بند ٢٤٠ زندانی خواهند بود و لی روز ١٢ بهمن به هم بندیان آنها اطلاع داده شد که ٢٠ روز دیگر به مدت زندانی بودن آنها در سلول انفرادی افزوده شده است و جمعا می بایستی ١ ماه را در سلولهای انفرادی بند ٢٤٠ زندان اوین بسر برند.

شرایط سلولهای انفرادی بند زندان اوین طاقت فرسا و غیر انسانی می باشد.
از طرفی دیگر بزرگ نیا رئیس بند ٣٥٠ و پاسداربند حسین اسدی به فشارها و اذیت وآزار زندانیان سیاسی این بند ادامه میدهند اعمال وزارت اطلاعات و مجریان اوامر آنها در زندانهای مختلف ایران علیه زندانیان سیاسی اسیر و بیدفاع از نمونه های بارز جنایت علیه بشریت می باشد.

صارمی از ناراحتیهای متعدد جسمی رنج می برد از جمله آنها، ناراحتی غده تیروئید،فتق که نیاز مبرم به عمل جراحی دارد و ناراحتی چشم می باشد. او بخاطر ناراحتی غده تیروئید می باید بطور منظم داروهای خود را مصرف نماید در غیر این صورت شرایط جسمی او به وخامت خواهد گرایید. در گذشته هنگام انتقال به سلول انفرادی پاسدار بندها بدستور بازجویان وزارت اطلاعات از در اختیار گذاشتن دارو خوداری می کردند

خانواده آقای صارمی در طی هفته گذشته و این هفته به شعبه ١٥ دادگاه انقلاب، شورای زندان و همچنین به رئیس زندان صداقت مراجعه کردند و خواستار علت انتقال آقای صارمی به سلول انفرادی را شدند ولی هیچ کدام از آنها حاضر به روبرو شدن و توضیح علت انتقال ایشان به سلول انفرادی نشدند.تنها، فردی بنام پاداش که پاسدار مسئول سالن ملاقات می باشد. در جواب به خانواده آقای صارمی گفت:خودش به شما علت انتقال به سلول انفرادی را خواهد گفت پس از اینکه مدت سلول انفرادیش به پایان رسد.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي انتقال اين دو زنداني سياسي به سلولهاي انفرادي و فشار بر روي زندانيان سياسي را شديدا محکوم ميکند.


گفتگوي کمپين فرزاد کمانگر با فرشاد کمانگر برادر فرزاد

براي شفاف سازي و اطلاع از آخرين وضعيت حقوقي و شرايط فرزاد کمانگر ، معلم محکوم به اعدام ، گفتگويي را با فرشاد کمانگر برادر ايشان داشتيم که شرح آن در پي مي آيد :آقاي کمانگر، برخي شنيده ها حاکي از اعمال ماده 18 (بازنگري) در مورد پرونده برادر شما مي باشد ، آيا شما اين گفته ها را تائيد ميکنيد ؟حکم اعدام برادرم ، در خردادماه گذشته در ديوان عالي کشور تائيد و پرونده براي اجرا به دايره اجراي احکام رفته است اما در تاريخ 7/5/87 به بند 209 زندان اوين منتقل شد ، با توجه به شرايط جديد بازجويي هاي انجام شده ومحرز شدن بيگناهي ايشان ، درخواست اعمال ماده 18 توسط برادرم و وکيل محترمشان به قوه قضائيه ارسال شده ، اما تاکنون هيچ مرجع قضائي بعد از شش ماه که مدت طولاني هم مي باشد از قبول يا رد اين درخواست سخني به ميان نياورده است و در مراجعات مکرر ما به دادگاه انقلاب هيچ پاسخ روشني دريافت نکرديم ، در واقع پرونده هنوز در شعبه اجراي احکام دادگاه انقلاب مي باشد و با توجه به وضعيت پرونده هايي که در اجراي احکام هستند، هيچ چيزي بعيد نيست و همچنان ما نگران وضعيت او هستيم .آقاي بهراميان وکيل ايشان در مصاحبه هايي عنوان داشته اند که جاي هيچگونه نگراني نيست و تغييراتي در پرونده به وجود آمده ، شما از روند بازجويي ها و وضعيت فعلي اطلاعي داريد ؟طي ملاقاتهايي که با آقاي بهراميان و با حضور کارشناسان وزارت اطلاعات و فرزاد داشته ايم ، کارشناس مربوطه بارها اعلام نمود که با توجه به بازجويي هاي اخير و تحقيقات به عمل آمده در اين زمينه و شواهد و مدارک موجود ، اتهام قبلي ايشان مبني بر عضويت در حزب پ.ک.ک شامل فرزاد نمي شود و در روند تحقيقات قبلي در کرمانشاه و سنندج در حق ايشان اجحاف هايي صورت گرفته و از نظر وزارت اطلاعات هيچ مدرکي دال بر عضويت فرزاد وجود ندارد و به گفته ايشان به زودي تغييرات پرونده از طريق مراجع قضائي اعلام ميشود. اما از آن تاريخ کوچکترين تغيير ملموسي در پرونده رخ نداده ، حتي فرزاد به زندان رجايي شهر بازگردانده شده و ملاقات ايشان نيز قطع شده است.در خبرها آمده بود که 29/10/87 به دادگاه احضار شدند ، دليل اين احضار و رفتن مجدد ايشان چه بوده ؟صح يکشنبه دوستان فرزاد از زندان با ما تماس گرفتند که فرزاد را بصورت ناگهاني همراه با متهم ديگر پرونده در ساعت شش و نيم صبح از بند خارج کردند ، با توجه به اينکه هيچ اطلاع قبلي به آقاي بهراميان يا به خود فرزاد در مورد تشکيل جلسه دادگاه داده نشده بود ، باعث اضطراب و نگراني خانواده گرديد به گونه اي که مادر ما هم به بيمارستان منتقل شد و روزي پر تنش و اضطراب براي ما بود ، چون در پرونده هاي سياسي هيچ چيز قابل پيش بيني نيست و ما هر روز منتظر خبر نگران کننده اي هستيم . بهرحال فرزاد بعد از ظهر همان روز از زندان با ما تماس گرفت که زنده است و در تماس تلفني گفت بازپرس حتي يک سئوال هم از او نپرسيده و هيچ نيازي به اعزام او به بازپرسي نبوده ، فکر ميکنم اينگونه کارها بيشتر در راستاي وارد کردن فشارهاي روحي و رواني به فرزاد و خانواده ما مي باشد ، ضمناً به گفته خود فرزاد با پابند ، دستبند و تحت شديدترين تدابير امنيتي از زندان خارج شده که بيشتر براي تحقير ايشان و نشان دادن ايشان به مثابه يک مجرم خطرناک است . با اين وضعيت من فکر نميکنم نشاني از تغيير مثبت در وضعيت پرونده او باشد.در پايان اگر خواسته يا نکته اي داريد بفرمائيدضمن تشکر از مردم و نهادهاي مدني ، کارگري و معلمان به خاطر حساسيت و پيگيري آنان نسبت به پرونده ، تا آزادي فرزاد ما را تنها نگذارند چون از نظر ما وضعيت فرزاد هنوز نگران کننده است
٥ بهمن ٧٨