جمهوری اسلامی یک زندانی سیاسی دیگر را در زندان اوین به قتل رساند!

امید رضا میرصیافی، وبلاگنویس ۲۸ ساله روز چهارشنبه ۲۸ اسفند ماه ١٣۸۷ بعلت سهل انگاری عمدی و عدم کم رسانی مسئولین بهداری زندان اوین درگذشت. جان باختن اميد رضا ميرصيافي را به خانواده، بستگان، دوستان و همه انسانهاي آزاديخواه تسليت ميگوييم.

امید رضا میرصیافی در تاریخ سوم اردیبهشت سال ١٣۷۸ خودسرانه بازداشت گردید و پس از ٤١ روز بعد با سپردن وثیقه سنگین ١٠٠ میلیون تومانی آزاد شد. او با احضار مجدد٬ در تاریخ ١٢ آبان در شعبه پانزده دادگاه انقلاب اسلامی تهران محاکمه و با استناد به مواد ٥٠٠ و ٥١٤ قانون مجازات اسلامی به جرم واهی "فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی" به شش ماه زندان و برای آنچه که توهین به خمینی و خامنه‌ای گفته شده به دوسال زندان محکوم گردید. اميد رضا برای سپری کردن سی ماه حبس در حالی که حتی حکم محکومیتش به وکیلش ابلاغ نشده بود، روانه زندان اوین شد.
امید رضا میر صیافی به علت فشارهای روحی مداوم در زندان به عدم تعادل روحی و افسردگی شدید دچارگردید٬ همه شواهد منتشر شده از سوی دیگر هم بندی های وی نشان میدهد که مسئولین بهداری زندان علیرغم وخامت حال او و درحالیکه فشار خون او به زیر هفت، سقوط کرده بود از انجام معمولی ترین اقدامات پیشگیرانه برای بهبود حال وی سرباز زدند٬ و او را برای مداوای اولیه به بیمارستان انتقال ندادند.
امید رضا میرصیافی در وضعیتی دردناک بدون دریافت کوچکترین کمکی از سوی زندان بانانشن٬ جان سپرد.
بعد از درگذشت اميد رضا ميرصيافي، جمهوری اسلامی حتی از انتشار خبر مرگ وی نیز سر باز زد! تا اينکه خبر٬ توسط زندانیان دیگر به وکیل مدافعش داده شد و به اطلاع خانواده داغدارش رسید.
امید رضا مير صيافي، بعد از امير حشمت ساران، دومین زندانی سیاسی است که به علت بی مبالاتی عمدی مسئولین زندان و عدم دسترسی به امکانات پزشکی٬ طی مدت کوتاه دو هفته در زندان جان سپرده است. این قتل برگ دیگری از سلسله قتلهای زنجیره ای است که جمهوری اسلامی طی سی سال حکومت جنایتکارانه اش مرتکب میشود.

جمهوري اسلامي مسئول جان زندانيان در زندان است. ضرب و شتم زندانيان سياسي، شکنجه دائم جسمي و روحي آنان، محروميت از برخورداري از امکانات درماني، محروميت از امکانات بهداشتي، همه و همه از روش هاي معمول جمهوري اسلامي براي وارد کردن فشار بر روي زندانيان سياسي است که مستقيما جان و زندگي آنها را به خطر مي اندازد. طی چند سال گذشته٬ زهرا کاظمی، اکبر محمدی، زهرا بنی یعقوب و ابراهیم لطف اللهی و مورد اخير آن امير حسين حشمت ساران از جمله بازداشت شدگانی بودند که در وضعیتهای مشکوک توسط آدمکشان جمهوری اسلامی در زندانها جان سپردند. جمهوري اسلامي و دستگاه قضايي آن مسبب همه اين جنايات است و بايد مورد اعتراض وسيع قرار گيرد. سران جنايتکار اين رزيم بايد در دادگاههای صالحه بین المللی محاکمه شوند.
کمیته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي، در کنار خانواده اين جانباختگان، خواهان روشن شدن پرونده اين جنايات است. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي براي آزادي فوري و بدون قيد و شرط تمامي زندانيان سياسي تلاش ميکند.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
مرگ بر جمهوري اسلامي
زنداني سياسي آزاد بايد گردد
٥ فروردین ١٣۸۸- ۲٤ مارس ۲۰۰۹
iran_political_prisoner@yahoo.com
shahla_daneshfar@yahoo.com- 00447779898968

خبر دستگیری علی نجاتی رئیس هئیت مدیره سندیکای کارگران نیشگر هغت و 2 خبر دیگر کارگری

علي نجاتي دستگير شد
طبق گزارش رسیده امروز یکشنبه 18 اسفند ماه 1387 ساعت 11 صبح ماموران امنیتی به منزل مسکونی علی نجاتی رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه یورش برده و وی را با خودبردند. لازم به ذکر است که از وضعیت آقای نجاتی هنوز خبری در دست نیست. این در حالی است که پیشتر هفت نفر از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت دستگیر شده که همگی آنها با قرار کفالت آزاد شده بودند. گفتنی است که در پی بازداشت نمایندگان کارگران نیشکر هفت تپه، به نظر می‌رسد که کارگران این شرکت دست به اقداماتی خواهند زد.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
18/12/87

احضار فعالان کارگری سقز به اداره اطلاعات
امروز صبح مورخه 18/12/87 محمودصالحی، محمدعبدی پور و جلال حسینی به اداره اطلاعات فراخوانده شدند. احضار این فعالین در ارتباط با گرامیداشت روز زن صورت گرفته بود تا با تهدید و ارعاب از شرکت آنان در مراسم روز جهانی زن ممانعت به وجود آید و در همین رابطه تنی چند از فعالان کارگری سنندج هم به همین اداره در روزهای قبل فراخوانده شده بودند. در روز 15/12/87 خواهر و برادری به نامهای فواد و شلیر مصطفی پورتوسط نیروهای لباس شخصی دستگیر وهم اکنون در بازداشت بسر میبرند.
کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
18/12/1387

خبری از دستگیر شدگان شهر مریوان
طبق خبر رسیده، آزاد حسینی که در تاریخ 19/11/87 درشهر مریوان همراه با خالد اسدی و سلام قادری دستگیر شده بودند، پس از گذشت تقریبا یک ماه در روز پنج شنبه 15 اسفند با وثیقه 20 میلیون تومان آزاد شد. اما سلام قادری و خالد اسدی همچنان در زندان به سر میبرند وهیچ تاریخ مشخصی جهت مراجعه آنها به دادگاه اعلام نشده است. لازم به ذکر است که وضعیت سلامتی سلام قادری بسیار بد بوده و با وجود انواع بیماریها همچنان در زندان به سر میبرد.
کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
18/12/1387
www.komitteyehamahangi.com
komite.hamahangi@gmail.com

علي نجاتي دستگير شد

بنا به گزارشي به کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي علي نجاتي رئيس هيات مديره سندکاي نيشکر هفت تپه روز ١٧ اسفند دستگير و به مکان نامعلومي انتقال يافت. علي نجاتي بايد فورا و بدون قيد و شرط از زندان آزاد شود.

بازداشت امین درستی یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه شیراز

امین درستی دانشجوی سال چهارم رشته مهندسی مکانیک که روز گذشته به دنبال احضاریه اداره اطلاعات شیراز (پلاک ۱۰۰) به آن جا مراجعه کرده بود، بازداشت شد.وی که مدیر مسئول نشریه توقیف شده داروگ نیز می باشد در نیمسال تحصیلی گذشته سه بار به کمیته انضباطی احضار شده که در نهایت به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم گردیده بود.امروز پس از پیگیری خانواده وی در مورد وضعیت پرونده اش قاضی پرونده خبر از صدور قرار وثیقه ۱۰ میلیون تومانی داده است. وی همچنین افزوده است که تا تکمیل پرونده در بازداشت به سر خواهد برد.لازم به ذکر است امین درستی هفدهمین دانشجوی بازداشت شده دانشگاه شیراز در طول دو ماه گذشته می باشد.

جمهوري اسلامي مسبب مرگ زنداني سياسي، امير حسين حشمت ساران در زندان است

امیرحسین حشمت ساران، زندانی سیاسی که از چهار سال پیش در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس بود، صبح روز ١٦ اسفند در اثر بیماری قلبی در بیمارستان رجایی کرج جان باخت. جان باختن امير حسين حشمت ساران را به خانواده ، به بستگان و به همه انسانهاي آزاديخواه تسليت ميگوييم.

به گفته محمدرضا فقیهی، وکیل حشمت ساران،‌ حال این زندانی که سابقه بیماری قلبی داشته است، چهارشنبه شب ١٤ اسفند به وخامت گراييد و به بهداری زندان رجایی‌شهر، گوهردشت سابق، و سپس به بیمارستان رجایی کرج منتقل گرديد و در همانجا جان سپرد.

بنا به همين گزارش امير حسين حشمت ساران از ماهها قبل دچار مشکل قلبي بوده و بارها حال او وخيم شده است اما عليرغم مراجعات مکرر همسرش الهه نازجو به مقامات قضايي، هيچ اقدامي براي معالجه او صورت نگرفته است.

فاطمه حشمت ساران، خواهر امير حسين حشمت ساران، در گفت‌وگو با رادیو فردا با اشاره به این که خانواده حشمت ساران به مرگ این زندانی «مشکوک» هستند گفت که "ما دنبال این کار را خواهیم گرفت". فاطمه حشمت ساران همچنین اشاره می‌کند که این زندانی پس از انتقال به بیمارستان با وجود این که در حال کوما بوده "با دست‌بند به تخت بسته شده است".

امیرحسین حشمت ساران در سال ۸۳ به جرم تاسیس گروهی به نام "جبهه اتحاد ملی ایران" محاکمه و در دادگاه انقلاب شهریار به هشت سال حبس محکوم شد. او در سال ۸۴ نیز در اعتراض به هم‌بند شدن با زندانیان عادی به همراه عده‌ای دیگر به اعتصاب غذا دست زد. این اعتصاب غذا ۹ هفته ادامه داشت.

جمهوري اسلامي مسئول جان زندانيان در زندان است. ضرب و شتم زندانيان سياسي و شکنجه دائم جسمي و روحي آنان، محروم کردن زندانيان از حق مرخصي و ملاقات با خانواده، محروم کردن زندانيان از برخورداري از امکانات درماني، ضبط داروهاي زندانيان بعنوان ابزاري براي شکنجه جسمي، جلوگيري از معالجه و درمان زندانيان در مواقعي که نياز به دکتر دارند، قرار دادن زنداني در برابر هواي سرد و جلوگيري از رساندن لباسها و داروهايي که خانواده ها براي عزيزانشان در زندان مياورند، بهداشت پايين سلولها، همه و همه از روش هاي معمول جمهوري اسلامي براي وارد کردن فشار بر روي زندانيان سياسي است. روشهايي که مستقيما جان و زندگي زندانيان سياسي را به خطر مي اندازد. اکبر محمدي و فيض مهدوي دو زنداني سياسي رزيم اسلامي بودند که تحت همين فشارها توسط جمهوري اسلامي به قتل رسيدند و اکنون امير حسين حشمت ساران در زندان جان خود را از دست داده است.
مرگ امير حسين حشمت ساران يک جنايت ديگر جمهوري اسلامي است. بايد به اين جنايت آشکار جمهوري اسلامي وسيعا اعتراض کرد. خانواده او خواهان پيگيري علت مرگ مشکوک حشمت ساران هستند، بايد در کنار خانواده او پرونده اين جنايت را روشن کرد.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
مرگ بر جمهوري اسلامي
زنداني سياسي آزاد بايد گردد
١٦ اسفند ٨٧- ٦ مارس ٢٠٠٩
iran_political_prisoner@yahoo.com
shahla_daneshfar@yahoo.com
00447779898968

پیام اتحادیه آزاد کارگران ایران

تمامی کارگران بازداشتی عضو سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه آزاد شدند
امروز پانزدهم اسفند ماه 87 حوالی ظهر هفت نفر از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه به
نامهای آقایان فریدون نیکو فرد، رحیم بسحاق، رضا رخشان، محمد حیدری مهر، جلیل احمدی، نجات دهلی و قربان علیپور که پس از احضار به اداره اطلاعات شهرستان شوش بازداشت شده بودند با قرار کفالت آزاد شدند. اتهامی که به این کارگران وارد شده است تبلیغ علیه نظام و ایجاد اغتشاش در شرکت نیشکر هفت تپه است.
این کارگران بدنبال تلاش از سوی اداره کار و اطلاعات شهرستان شوش برای ایجاد شورای اسلامی در نیشکر هفت تپه بازداشت شدند تا بدینوسیله با ایجاد رعب در میان کارگران، قادر به تحمیل شورای اسلامی بر کارگران نیشکر هفت تپه گردند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران با تبریک آزادی اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر به خانواده این دوستان و عموم کارگران نیشکر هفت تپه، خواهان رفع اتهامات واهی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه است و بدینوسیله بر حق مسلم کارگران بر اعتصاب، تجمع اعتراضی و ایجاد تشکل پای می فشارد.
اعتصاب، تجمع، تشکل، حق مسلم ماست
اتحادیه آزاد کارگران ایران پانزدهم اسفند ماه هشتاد و هفت

دستگیری های جدید در ایران همزمان با تشدید سرکوب دولتی علیه اتحادیه مستقل کارگری نیشکر ـ همین حالا اقدام کنید!

IUFUniting Food, Farm and Hotel Workers World-Wide
کارگران هفت تپه اتحادیه در جلوی ساختمان دادگاه خواهان آزادی رهبران زندانی هستند.
دولت ایران، با دستگیری های جدید در حال تشدید فشارهایش بر علیه اتحادیه کارگران نیشکر هفت تپه است. در حالیکه ٥ رهبر اتحادیه که در ماه دسامبر به اتهام "به خطر انداختن امنیت ملی" و "تبلیغات ضد دولتی" دستگیر شدند و هنوز در انتظار صدور حکم از سوی دادگاه که در ١٧ فوریه برپا شد، هستند، رحیم بسحاق عضو هیئت اجرائی هفت تپه، توسط نیروهای امنیتی در ٢٢ فوریه دستگیر شد.
دنبال استقبال اندک از انتخابات "شورای کار اسلامی" هفت تپه در ٢٤ فوریه که بدستور وزارت کار انجام شد، نیروهای امنیتی با دستگیری کارمند مخابرات، رضا رخشان در روز ٢٨ فوریه دوباره هجوم آوردند. به خانه های هر دو نفر یورش آورده شد و کامپیوترهایشان ضبط شد.
تشدید سرکوب علیه کارگران هفت تپه همراه شده است با گزارشاتی از فشارهای تازه علیه دیگر اتحادیه های کارگری مستقل و فعالین حقوق کارگری، که احتمال میرود برای ایجاد فضای رعب و وحشت قبل از اول ماه مه و انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ١٢ ژوئیه برگزار شود، صورت میگیرد. فشار بین المللی جهت وادار کردن دولت برای آزاد کردن همه رهبران کارگران هفت تپه به شکل بارزی احتیاج است. برای فرستادن پیام به دولت ایران و مقامات قضائی، آینجا را کلیک کنید. از آنها بخواهید تا فوراً و بدون قید و شرط همه اتهامات علیه رهبران اتحادیه هفت تپه را پس بگیرند.
شما همچنین میتوانید به سفارت ایران یا نمایندگی دیپلماتیک در کشورتان پیام بفرستید ـ یا به دیدارشان بروید! یک لیست کامل از سفارت ها / کنسولگری ها اینجا در دسترس است، و کلاً می توانید توسط جستجو در اینترنت، ایمیل آدرس هر هیئت نمایندگی را در کشورتان پیدا کنید.

علي نجاتي، رضا رخشان، محمد حیدری مهر ، قربان علیپور، فريدون نيکوفر و جليل احمدي از کارگران نيشکر هفت تپه دستگير شدند

- روز 13 اسفند ماه دو نفر دیگر از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به نامهای محمد حیدری مهر و قربان علیپور توسط اداره اطلاعات شوش بازداشت شدند

صبح روز ١١ اسفند ماه ساعت ٨ صبح افسانه فرهادی پور جهت کسب خبر از وضعيت همسر خود رضا رخشان از کارگران نيشکر هفت تپه، به اداره اطلاعات شهرستان شوش مراجعه کرد و ضمن اعتراض شدید به بازداشت وي خواهان ملاقات با او شد. اما این اداره از وضعیت رضا رخشان اظهار بی اطلاعی کرد. زمانی که خانم افسانه از مقابل اداره اطلاعات عازم دادگاه شهرستان شوش بود، یک خودروی پراید خاکستری رنگ مقابل ایشان پیچید و با اظهار اینکه همسرت را میخواهی سوار شو، وی را با تهدید سوار ماشین کردند.
در طول مسیر راننده خودرو با تهدید ايشان، از او خواست که در مورد رضا رخشان سکوت کرده و هیچ اقدامی انجام ندهد. شخص مزبور با اظهار اینکه اگر قصد گردش داری، با هم بگردیم وی را بشدت مورد اهانت قرار داد و در نهایت با اعتراض شدید و مقابله افسانه فرهادی پور ناچار شد وی را در مقابل دادگاه شهرستان شوش پیاده کند.
افسانه فرهادی پور در ادامه تلاش خود برای کسب اطلاع از وضعیت رضا خشان به دادگاه شهرستان شوش مراجعه کرد و آنجا به وی اعلام کردند جهت اطلاع از وضعیت همسرش به بسیج شهرستان شوش مراجعه نماید.
طبق خبر اتحادیه آزاد کارگران ایران مسئولین بسیج نیز با اظهارات دو پهلو و اعلام اینکه رضا را به اهواز منتقل کرده اند خبر شفافی در مورد وضعیت رضا رخشان به همسر نامبرده ندادند. بنا بر این خبر شب يازده اسفند نیز مامورین اداره اطلاعات شهرستان شوش طی تماسی با افسانه فرهادی پور از وی خواسته بودند هیچ تلاشی در مورد رضا رخشان انجام ندهد و در مورد وضعیت وی سکوت کند.
رضا رخشان روز ١٠ اسفند بازداشت شد. اداره اطلاعات شهرستان شوش در ساعت ٤ عصر اين روز طی تماسی تلفنی با رضا رخشان، او را به این اداره احضار کرد. بدنبال این تماس رضا رخشان عازم اداره اطلاعات شد و حدود یک ربع پس از خروج وی از منزل، سه نفر از نیروهای امنیتی وارد خانه رضا رخشان شده و دو نفر نیز در بیرون از منزل به نگهبانی پرداختند. نیروهای امنیتی در این یورش علیرغم اعنراض شدید همسر رضا رخشان، بدون نشان دادن حکم بازرسی ، منزل وی را بشدت مورد تفتیش قرار دادند و ضمن زیر و رو کردن تمامی اثاثهای منزل، کتابها، سی دی ها و خودکار هایی که آرم سندیکای هفت تپه را داشتند و و نيز کیس کامپیوتر وی را با خود بردند. آنها همسر رضا خشان را که به اين تفتيش و دستگيري معترض شده بود، تهديد به بازداشت کردند.
ساعت ٨ شب روز ١٠ اسفند ٨٧ علی نجاتی رئیس هیئت مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه بازداشت شد. در اين روز در حوالي ساعت ٧ عصر تعدادی از مامورین امنیتی به منزل علی نجاتی یورش برده و تلاش کردند او را بازداشت کنند. اما با مقاومت سر سختانه همسر وی مبنی بر ارائه حکم بازداشت و تفتیش منزل مواجه شدند. از همين رو پس از حدود یک ساعت کشمکش آنها ناچار شدند حکم بازداشت علی نجاتی و تفتیش منزل وی را از دادگاه شهرستان شوش تهیه کرده و اقدام به بازداشت و تفتیش منزل او بکنند. قبلا نيز گزارش کرديم که در چهارم اسفند عبدالرحیم بسحاق عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه نيز بازداشت شده است و از وضع ايشان اطلاعي در دست نيست.
رزيم اسلامي با اين دستگيري ها تلاش دارد که سنديکاي نيشکر هفت تپه که به قدرت اتحاد خود کارگران تشکيل شده و امروز اين کارگران را در موقعيت قدرتمندتري براي پيشبرد مبارزاتشان قرار داده است، را در هم بشکند. از همين رو نمايندگان منتخب کارگران را زير فشار قرار داده و اين کارگران را بارها بابت تشکيل سنديکايشان مورد تهديد و فشار قرار داده است. اما کارگران نيشکر هفت تپه متحد ايستاده و تا کنون درسهاي خوبي از اتحاد و همبستگي در مقابل جنبش کارگري قرار داده اند
.

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران در باره تهاجم گسترده به سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

بازداشت محمد حیدری مهر و قربان علیپور و احضار اعضای هیئت مدیره سندیکای هفت تپه
امروز 13 اسفند ماه دو نفر دیگر از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به نامهای محمد حیدری مهر و قربان علیپور توسط اداره اطلاعات شوش بازداشت شدند و مامورین این اداره امروز با مراجعه به منازل چهار نفر دیگر از اعضای هیئت مدیره این سندیکا به نامهای علی نجاتی، جلیل احمدی، نجات دهلی و فریدون نیکوفر، آنان را به اداره اطلاعات احضار کردند و قرار است این کارگران فردا به اداره اطلاعات شهرستان شوش مراجعه کنند. علی نجاتی رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه پس از بازداشت در ساعت 20 شب مورخه 10/12/87 صبح روز بعد آزاد شده بود که امروز به همراه دیگران بار دیگر به اداره اطلاعات احضار شد.
بازداشتها و احضار امروز اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در شرایطی میگیرد که هنوز رحیم بسحاق و رضا رخشان از اعضای هیئت مدیره این سندیکا همچنان در بازداشت اداره اطلاعات شوش قرار دارند.
همزمان با بازداشت گسترده اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه و ایجاد فضای رعب در میان کارگران، اداره اطلاعات شوش به اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه و سایر کارگران اعلام کرده است هر طوری شده و حتی با ده نفر کارگر، شورای اسلامی کارخانه را بر پا خواهد کرد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران بازداشت گسترده و احضار اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه را قویا محکوم میکند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط اعضای بازداشتی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه و توقف احضار ها و بازداشتهای آنان است و بدینوسیله از عموم کارگران و نهادهای کارگری در ایران و سراسر جهان میخواهد متحدانه در برابر تعرض به سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ایستادگی کنند و اجازه ندهند با تهدید و بازداشت اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، شورای اسلامی ضد کارگری در شرکت نیشکر هفت تپه با زور و تهدید و سرکوب بر پا شود.
ما همچنین کارگران نیشکر هفت را به مقاومت در برابر اقدامات ضد کارگری جاری در نیشکر هفت تپه فرا میخوانیم و از آنان میخواهیم با حمایت متحدانه از نمایندگان منتخب خود، متضمن حفظ سندیکای نیشکر هفت تپه و دفاع از منافع طبقاتی خود باشند.

رونوشت به : آی تی یو سی
اتحادیه آزاد کارگران ایران سیزدهم اسفند ماه هشتاد و هفت
کارگران ایران خودرو دستگیری اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه را محکوم می کنند
دوستان و همکاران گرامیبنا بر گزارشهای دریافتی درحالی که عبدالرحیم بسحاق رئیس هیات مدیره از 4 اسفند ماه در بازداشت به سر می‌برد امروز دهم اسفند ماه 87 پس از بازداشت رضا رخشان عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در ساعت 16، حدود ساعت 20 علی نجاتی رئیس هیئت مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه نیز بازداشت شد. به گفته‌ی فعالان کارگری در منطقه این بازداشت‌ها در جهت فشار به فعالین سندیکا و انحلال آن صورت می‌گیرد. این اقدام‌ها پس از آن صورت گرفته که نهادهای دولتی برای تشکیل شورای اسلامی کار انتخاباتی را برگزار کردند که با استقبال بسیار کم و 2 درصدی کارگران مواجه شد. در حقیقت تمامی این اقدامات اعمال فشاری است بر روی فعالیت و اعضای سندیکای شرکت کارگران نیشکر هفت تپهما جمعی از کارگران ایرانخودرودستگیری کارگران نیشکر هفت تپه از جمله عبدالرحیم بسحاق رئیس هیات مدیره و رضا رخشان عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه و علی نجاتی رئیس هیئت مدیره سندیکای نیشکر هفت بازداشت و محاکمه فعالان جنبش کارگری، فعالان جنبش زنان، مدافعان حقوق بشر، دانشجویان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران،وبلاگ‌نویسان و سایر فعالان اجتماعی را محکوم می کنیم جرم این انسان‌های شریف آزادی‌خواهی ،عدالت‌طلبی و دفاع از حقوق مسلم انسانی است. ما خواهان آزادی فوری و بدون قید وشرط همه‌ی زندانیان سیاسی، فعالان کارگری و فعالان اجتماعی هستیم. جمعی از کارگران ایرانخودرو۱۱ اسفند ۸۷http://khodrokar.blogfa.com
كارگران ایران خودرو
یکشنبه یازدهم اسفند 1387

راهپیمائی متحدانه کارگران صنایع فلزی در اعتراض به حکم بازداشت ٦ نفر از همکاران خود

روز 11 اسفند ماه ساعت 30/8 صبح بیش از سیصد نفر از کارگران صنایع فلزی شماره 2 در اعتراض به حکم بازداشت 6 نفر از همکاران خود، با در دست داشتن پلاکاردهایی به سوی مجتمع قضائی یافت آباد دست به راهپیمائی زدند. حکم بازداشت 6 نفر از کارگران صنایع فلزی با بهانه به گروگان گرفتن مدیر عامل کارخانه توسط این کارگران از سوی یکی از قضات مجتمع قضائی یافت آباد صادر شده بود. حکم بازداشت این کارگران در حالی از سوی این قاضی صادر گردیده است که قبلا مدیر عامل کارخانه با امضای نامه ای بر حضور داوطلبانه خود در کارخانه صحه گذاشته است.
بنا بر این گزارش راهپیمائی کارگران صنایع فلزی از مقابل کارخانه در خیابان 17 شهریور شروع و تا مقابل مجتمع قضائی یافت آباد در نزدیکی میدان معلم در بلوار یافت آباد ادامه پیدا کرد و به محض رسیدن کارگران به مقابل این مجتمع قضائی، آنان را به مسجد مجتمع هدایت کردند.
کارگران صنایع فلزی که در این راهپیمائی پلاکاردهایی حول 10 ماه دستمزد معوقه خود و اعتراض به حکم صادره بر علیه همکارانشان در دست داشتند در طول مسیر راهپیمائی که بمدت 30/1 طول کشید مورد استقبال کارگران سایر کارخانه ها و کارگران بازار آهن قرار گرفتند
در مجتمع قضائی یافت آباد پس از تجمع کارگران در مسجد این مجتمع یکی از مسئولین قضائی در میان کارگران حاضر شد و پس از گفتگو پیرامون صدور حکم بازداشت 6 نفر از کارگران، به آنان اعلام شد این حکم اجرا نمیشود و از کارگران درخواست شد با انتخاب نماینده هایی و پس از حضور مدیر عامل کارخانه در محل مجتمع قضایی این مسئله مورد پیگیری بیشتر قرار بگیرد.
لازم به یادآوری است تلاش امروز مسئولین مجتمع قضائی یافت آباد برای پیدا کردن مدیر عامل کارخانه نتیجه ای نداد و مقرر گردید به محض پیدا کردن مدیر عامل کارخانه و حضور وی در مجتمع قضائی دو نفر از نماینده های کارگران که امروز برای پیگیری مسئله از سوی کارگران انتحاب شدند به این مجتمع بیایند تا مسئله صدور حکم بازداشت 6 نفر از کارگران مورد رسیدگی دقیقتر قرار بگیرد.
از سوی دیگر نماینده های شورای اسلامی کارخانه صنایع فلزی علیرغم راهپیمائی کارگران در اعتراض به صدور حکم بازداشت 6 نفر از همکاران شان و اراده متحدانه آنان برای لغو این حکم، در اقدامی مماشات جویانه پس از رسیدن کارگران به مقابل مجتمع قضائی از آنان سوال کردند آیا سند ملکی برای قرار وثیقه خود آورده اند!!
.

جان فرزاد کمانگر در خطر است

به انسانهاي شرافتمند وباوجدان.
دست اندر کاران رژيم جمهوري اسلامي باز هم فرزاد کمانگر معلم آزاديخواه را به زندان اوين انتقال دادند. در اين شرايط حساس و براي گرفتن زهر چشمي از معلمين شرافتمندي که اعتصاب کرده اند مي خواهند فرزاد را قرباني کنند.
فرزاد به مدت شش روز ناپديد مي شود و کسي از او خبري نداشت تا بالاخره توسط فعاليت وکيلش، اورا پيدا مي کنند و به خانواده اش خبر مي دهد که فرزاد در معرض خطر جدي قرار دارد و مي خواهند اورا اعدام کنند. شما به مثابه خانواده فرزاد مي خواهيد چکار کنيد؟
خانواده فرزاد در اوج دلهره و نگراني هاي عميق، با بازجوي فرزاد تماس برقرار مي کنند.
سپس روز شنبه حدود ساعت ده صبح فرزاد کمانگر با خانواده اش تماس مي گيرد و مي گويد: مادر خونسردي خودرا حفظ کنيد . خواهش مي کنم آرام باشيد فعلاً مرا از آنجا بيرون آورده اند. اما فعلا ممنوع الملاقات هستم . همچنين روز يکشنبه ساعت 11 به وقت ايران مجددا تلفن زنگ مي زند وصداي فرزاد دو باره شنيده مي شود و باز هم مي گويد مادر خونسرد باش من نمي خواهم بخاطر من هيچ انساني ناراحت شود و هيچ انساني در عذاب باشد. پس از چند جمله تلفن قطع مي شود.
بدنبال تماس تلفني فرزاد با مادرش،خانواده او جان تازه اي ميگيرند.اکنون خانواده فرزاد براي نجات جان او دست ياري را به سوي همه انسانهاي شرافتمند در سراسرجهان دراز مي کنند که بهر شيوه ممکن و براي نجات جان فرزاد از اعدام، به کمک آنها بشتابند و تلاشي صورت بدهند.

زنان و مردان آزاديخواه انسانهاي شرافتمند!
نگذاريد که اين جنايت اتفاق بيافتد.بايد جلو اين فاجعه دلخراش را گرفت. نبابد بگذاريم فرزاد کمانگر را اعدام کنند. تلاش وسيع و قدرتمند در سطح داخلي و خارجي مي تواند جان فرزاد و امثال او را از خطر اعدام نجات دهد. بايد جلو اين کابوس وحشتناک را گرفت. من از کارگران ، دانشجويان ، معلمان و انسانهاي شريف و آزاديخواه مي خواهم به هر شيوۀ ممکن به هر نوعي که برايشان امکان دارد به فکر مادر هفتاد ساله او باشند. به جاويد سيزده ساله، برادر زاده فرزاد و تمامي خانواده او بيانديشند.

زنده باد انسانيت. محمدامين کمانگر
1 مارس 2009

به بازداشت های گسترده اخیر دانشجویان اعتراض كنید

طبق اخبار رسیده روز یكشنبه ۱۱ اسفند ۴ نفر از دانشجویان دانشگاه های تهران را دستگیر كردند. سانازاللهياري، نسيم روشنايي، مريم شيخ و اميرحسين محمدي فر چهار دانشجوی بازداشت شده هستند. ارسلان صادقی و حسین سرشومی از دانشجویان اصفهان نیز روز شنبه دهم اسفند درپی احظار تلفنی به دادگاه انقلاب استان اصفهان بازداشت شده و بلافاصله به زندان مرکزی اصفهان منتقل شدند. محمد پور عبدالله، علیرضا داوودی، مجید توکلی، حسین ترکاشوند، اسماعیل سلمانپور، کوروش دانشیار، ابراهیم قربانپور، علیرضا تقدسی، کبیر فاضلی، سید سجاد خادم، مهدی مشایخی، عباس حکیم زاده، نریمان مصطفوی، احمد قصابان دیگر دانشجویانی هستند كه در بازداشت به سر می برند
.سازمان جوانان كمونیست دانشجویان سراسر كشور را فرامی خواند كه در حمایت از دانشجویان بازداشت شده، دانشجویان احضار شده و محروم شده از تحصیل به میدان بیایند و تجمعات اعتراضی شان را سازمان دهند، اخبار و اطلاعات مربوط به این دانشجویان را در سطح وسیع منتشر كنند و به هر گونه تعرض و حمله به دانشجویان، نهاد های سركوبگر كمیته انضباطی و حراست اعتراضات هر چه گسترده تر خود را سازمان دهند.

مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
سازمان جوانان كمونیست
۱۱ اسفند ۸۷، ۱ مارس ۲۰۰۹

علي نجاتي و رضا رخشان از کارگران نيشکر هفت تپه دستگير شدند

صبح روز ١١ اسفند ماه ساعت ٨ صبح افسانه فرهادی پور جهت کسب خبر از وضعيت همسر خود رضا رخشان از کارگران نيشکر هفت تپه، به اداره اطلاعات شهرستان شوش مراجعه کرد و ضمن اعتراض شدید به بازداشت وي خواهان ملاقات با او شد. اما این اداره از وضعیت رضا رخشان اظهار بی اطلاعی کرد و زمانی که وی از مقابل اداره اطلاعات عازم دادگاه شهرستان شوش بود، یک خودروی پراید خاکستری رنگ مقابل ایشان پیچید و با اظهار اینکه همسرت را میخواهی سوار شو، وی را با تهدید سوار ماشین کردند.
در طول مسیر راننده خودرو با تهدید افسانه فرهادی پور، از او خواست که در مود رضا رخشان سکوت کرده و هیچ اقدامی انجام ندهد. شخص مزبور با اظهار اینکه اگر قصد گردش داری، با هم بگردیم وی را بشدت مورد اهانت قرار داد و در نهایت با اعتراض شدید و مقابله افسانه فرهادی پور ناچار شد وی را در مقابل دادگاه شهرستان شوش پیاده کند.
افسانه فرهادی پور در ادامه تلاش خود برای کسب اطلاع از وضعیت رضا خشان به دادگاه شهرستان شوش مراجعه کرد و آنجا به وی اعلام کردند جهت اطلاع از وضعیت همسرش به بسیج شهرستان شوش مراجعه نماید.
طبق خبر اتحادیه آزاد کارگران ایران مسئولین بسیج نیز با اظهارات دو پهلو و اعلام اینکه رضا را به اهواز منتقل کرده اند خبر شفافی در مورد وضعیت رضا رخشان به همسر نامبرده ندادند. بنا بر این خبر شب يازده اسفند نیز مامورین اداره اطلاعات شهرستان شوش طی تماسی با افسانه فرهادی پور از وی خواسته بودند هیچ تلاشی در مورد رضا رخشان انجام ندهد و در مورد وضعیت وی سکوت کند.
رضا رخشان روز ١٠ اسفند بازداشت شد. اداره اطلاعات شهرستان شوش در ساعت ٤ عصر اين روز طی تماسی تلفنی با رضا رخشان، او را به این اداره احضار کرد. بدنبال این تماس رضا رخشان عازم اداره اطلاعات شد و حدود یک ربع پس از خروج وی از منزل، سه نفر از نیروهای امنیتی وارد خانه رضا رخشان شده و دو نفر نیز در بیرون از منزل به نگهبانی پرداختند. نیروهای امنیتی در این یورش علیرغم اعنراض شدید همسر رضا رخشان، بدون نشان دادن حکم بازرسی ، منزل وی را بشدت مورد تفتیش قرار دادند و ضمن زیر و رو کردن تمامی اثاثهای منزل، کتابها، سی دی ها و خودکار هایی که آرم سندیکای هفت تپه را داشتند و و نيز کیس کامپیوتر وی را با خود بردند. آنها همسر رضا خشان را که به اين تفتيش و دستگيري معترض شده بود، تهديد به بازداشت کردند.
ساعت ٨ شب روز ١٠ اسفند ٨٧ علی نجاتی رئیس هیئت مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه نيز بازداشت شد. در اين روز در حوالي ساعت ٧ عصر تعدادی از مامورین امنیتی به منزل علی نجاتی یورش برده و تلاش کردند او را بازداشت کنند اما با مقاومت سر سختانه همسر وی مبنی بر ارائه حکم بازداشت و تفتیش منزل مواجه شدند و پس از حدود یک ساعت کشمکش ناچار شدند حکم بازداشت علی نجاتی و تفتیش منزل وی را از دادگاه شهرستان شوش تهیه کرده و اقدام به بازداشت و تفتیش منزل او بکنند. بنا به گزارش اتحاديه آزاد کارگران ايران احتمال دستگيريهاي بيشتري از کارگران نيشکر هفت تپه وجود دارد. کارگران نيشکر هفت تپه اعلام کرده اند که اجازه نميدهند و در مقابل اين دستيگيري ها دست به حرکت اعتراضي خواهند زد.

قبلا نيز گزارش کرديم که در چهارم اسفند عبدالرحیم بسحاق عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه نيز بازداشت شده است و از وضع ايشان اطلاعي در دست نيست.
رزيم اسلامي با اين دستگيري ها تلاش دارد که سنديکاي نيشکر هفت تپه که به قدرت اتحاد خود کارگران تشکيل شده و امروز اين کارگران را در موقعيت قدرتمندتري براي پيشبرد مبارزاتشان قرار داده است، را در هم بشکند. از همين رو نمايندگان منتخب کارگران را زير فشار قرار داده و اين کارگران را بارها بابت تشکيل سنديکايشان مورد تهديد و فشار قرار داده است. اما کارگران نيشکر هفت تپه متحد ايستاده و تا کنون درسهاي خوبي از اتحاد و همبستگي در مقابل جنبش کارگري قرار داده اند.
از سوي ديگر در حاليکه دو ماه بيشتر به اول مه روز جهاني کارگر نمانده است و جنبش کارگري امروز قدرتمند تر از هميشه به جلو گام برميدارد، رزيم اسلامي ميکوشد که با دستگيري و تهديد و فشار بر روي فعالين کارگري از هم اکنون با قدرتنمايي بزرگ کارگران در اول مه امسال مقابله کند از جمله احكام ٧٠ ضربه و ١٥ ضربه شلاق براي سوسن رازاني و شيوا خيرآبادي دو فعال زن كارگري را كه در روز ١١ خرداد ٨٧ در مراسم روز جهاني كارگر در شهر سنندج دستگير شده بودند ، روز ٣٠ بهمن در زندان سنندج به اجرا گذاشته شد. پاسخ گستاخي هاي رزيم را بايد با تدارک يک اول مه بزرگ و با شکوه و با مبارزه اي سراسري عليه دستگيري و فشار بر روي فعالين کارگري داد.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي همه کارگران و همه انسانهاي آزاديخواه را به اعتراض وسيع عليه اين دستگيري ها و اجراي حکم شلاق در قبال دو فعال کارگري در سنندج، جمع آوري طومارهاي اعتراضي در حمايت از کارگران دستگير شده، برپايي تجمعات اعتراضي در برابر مراکزي که اين کارگران در آنجا بازداشت هستند و مبارزه اي گسترده براي آزادي تمامي زندانيان سياسي فراميخواند

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
١١ اسفند ١٣٨٧- ١ مارس ٢٠٠٨
Tel: 0044 - 777 98 98 968
Shahla_daneshfar@yahoo.com
http://free-zendaniseyasi.blogspot.com