اخباری از آخرین وضعیت دانشجویان زندانی

مجيد پورماجد كه روز ١٠ فروردين توسط نيروهای اطلاعات جمهوری اسلامی ربوده شده بود، چهار روز بعد به علت عفونت شديد طحال و استفراغ های مكرر خونی به بيمارستان منتقل شد، مجید به دلیل شرايط شديد امنيتی امكان ملاقات با خانواده خود را ندارد.شيخ زاده پزشك معالج مجید وضعيت وي را اين چنين تشريخ كرد: دستها و بدن آقاي پورماجد پر از جاي سيگار ميباشد. به علت آزار جنسي (فرو كردن ميله داغ در آلت تناسلي) مرتبا خون ادرار ميكند. بنا به گفته پزشک معالج با توجه به آسيب هاي وارده به طحال كليه و شكستن چند دنده قفسه سينه وضعيت مجید پورماجد بسيار بحراني ميباشد. تعداد زیادی از دانشجويان دانشگاه اردبيل در دفاع از مجید و برای آزادی او اعلام کرده اند که از روز شنبه اقدام به تحصن و اعتصاب غذا خواهند كرد.
علي كانطوري دانشجوي بازداشتي در زندان قزل حصار كرج در اندرزگاه ٣ سالن ٥ در بدترين وضعيت نگهداري ميشود.علی را در شرايطي دستگير كردند كه تحت مداوای عفونت ريه و آسم بوده است و بيماري او هم اكنون در شرايط غير بهداشتي و بشدت آلوده زندان عود كرده است ومسئولین زندان از دادن خدمات پزشکی به اوجلوگیری میکنند. دوشنبه هفته قبل خانواده علی با او ملاقات داشته اند و اين ملاقات به صورت غير حضوري و از پشت كابين و در حضور مامورین زندان انجام شده است.
بهروز کریمی زاده که از نظر جسمانی وضعیت وخیمی دارد و بر اثر شکنجه های وارد شده به وی دچار مشکلات عدیده شده، هنوز در زندان اوین و در بند 209 به سر می برد. بهروز به قرنطینه زندان اوین منتقل شده است. قرار بازداشت بهروز به قرار وثیقه 300 میلیون تومانی تبدیل شده است که خانواده وی تا بحال موفق به تهیه این وثیقه سنگین نشده است .
دانشجوی زندانی پیمان پیران نیز از نظر وضعیت جسمی بشدت در وضعیت وخیمی قرار دارد. تلاش های خانواده پیمان برای تهیه وثیقه متاسفانه تابحال نتیجه نداده است.
عابد توانچه از فعالان چپ دانشجويي و دانشجوی اخراجی که پس از دستگيري گسترده دانشجويان حول و حوش 16 آذر 86 بازداشت و پس از مدتي اخيراً با قرار وثيقه آزاد شده بود ، طي تماس تلفني صبح روز 15/1/86 از سوي دادگاه انقلاب جهت حضور در آن مرجع قضائي احضار شد ، عابد بايد روز شنبه 17/1/86 در دادگاه انقلاب حضور پيدا نمايد.
فرهاد حاجی میرزایی دانشجوی زندانی به مکانی نامعلوم منتقل شده است . وضعیت جسمانی فرهاد نامساعد گزارش داده شده بود و خانواده او نسبت به وضعیت وی ابراز نگرانی کرده است.

میلاد معینی نیز که آذر ماه امسال همزمان با موج شدید دستگیری ها توسط نیروهای اطلاعات دستگیر شده و به قرار وثیقه آزاد شده بود مجددا به دادگاه بابلسر فرا خوانده شده است. از میلاد خواسته شده ۲۷ فروردین ۸۷ به دادستانی مراجعه کند و در غیر اینصورت حکم جلب وی صادر خواهد شد.لازم به ذکر است که میلاد ۲۷بهمن نیز به دادستانی بابلسر فراخوانده شده بود و اتهام پوچ و بی اساس اقدام علیه امنیت ملی به وی تفهیم شد که وی آنرا رد کرد.
دانشجوی زندانی سعید فیض الله زاده از دانشکده ادبیات دانشگاه علامه که در تاریخ 14اسفند86 در مقابل درب دانشگاه بازداشت و از آن تاریخ با قرار بازداشت به سالن ۱ اندرزگاه ۷ زندان اوین و سپس به بند ۲۰۹ منتقل شده بود، روز 8 فروردین 87 با تودیع قرار وثیقه ۸۰ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه و رسیدگی به اتهاماتش از زندان آزاد شده است.

درپی تجمعات دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان، در روزهای آخر سال 86 مسئولان دانشگاه تلاش می کنند با اعمال فشار و صدور احکامی علیه دانشجویان جو ارعاب و تهدید را بر این دانشگاه حکم فرما کنند. مسئولین دانشگاه با اعمال فشار بر دبیر شورای صنفی این دانشگاه خواستار استعفای او شدند و حکم یک ترم تعلیق از تحصیل برای او صادر کرده اند. همچنین ۱۱ نفر از دانشجویان را به كميته انضباطي احضار و به تعليق يا اخراج تهديد كرده و يك دانشجو را به واسطه ۲ ترم مشروطي برخلاف قوانین آموزشی از دانشگاه اخراج كرده اند.
سازمان جوانان کمونیست خواهان آزادی فوری دانشجویان زندانی و لغو احکام صادره برای همه دانشجویانی ست که برای حقوق ابتدایی خود دست به اعتراض زده اند، میباشد. تنها راه مقابله با این شرایط گسترش مبارزه علیه جمهوری اسلامی و برای آزادی زندانیان سیاسی است. جمهوری اسلامی تلاش می کند با خفه کردن و سرکوب و ایجاد تفرقه اعتراضات دانشجویان را سرکوب کند. باید این فضا را در دانشگاه ها شکست و اعتراضات سراسری را برای آزادی این عزیزان و لغو کمیته های انضباطی و احکام صادره آن و لغو آپارتاید جنسی در دستور قرار داد. سازمان جوانان کمونیست همه دانشجویان را به برپایی اعتراضات و شرکت وسیع و فعالانه در اعتراضات و مراسم های بمناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر فرا میخواند. دانشجویان باید در این روز در کنار طرح سایر شعارها و مطالبات به حق خود و جامعه با شعار آزادی دانشجوی زندانی و همه زندانیان سیاسی شرکت کنند.


گسترده باد اعتراضات دانشجویی
دانشجوی زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوري سوسياليستی
سازمان جوانان كمونيست
16 فروردین 87، 4 آپریل 2008

No comments: