آزادي محمود صالحي را شادباش ميگوييم

طبق خبري که کميته دفاع از محمود صالحي منتشر کرده است روز يکشنبه ١٨ فروردين محمود صالحي رهبر سرشناس و محبوب کارگري در ايران٬ از زندان آزاد شد. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي٬ آزادي محمود صالحي را را به همه افراد خانواده، بستگان و کل طبقه کارگر و همه انسانهاي آزاديخواه و تمامي کساني که براي آزادي وي از زندان تلاش کردند تبريک ميگويد.

محمود صالحي از ١٩ فروردين سال گذشته تا کنون به جرم برپايي مراسم اول مه و دفاع از حقوق کارگران در اسارت جمهوري اسلامي بود. وي عليرغم اينکه٬ دوره محکوميتش در روز ٤ فروردين امسال پايان مي يافت و مي بايست از زندان آزاد ميشد٬ اما در آن تاريخ از زندان آزاد نگردي و جمهوري اسلامي به جرم اعلام حمايت از مبارزات دانشجويان و همبستگي با اعتراضات زندانيان سياسي در زندان سنندج ٬ براي وي پرونده جديدي باز کرد و با حکم بازداشت موقت او را در زندان نگاهداشت.

محمود صالحي اين دوره را با سختي و با بيماري شديد بسر برد. اما جسورانه ايستاد٬ و با تاکيد بر حق برپايي اول مه و دفاع از حقوق کارگران بعنوان حقوق پايه اي خود و طبقه کارگر ٬ به حکم زندان خود معترض بود و وقتي در اين روزهاي آخر براي وي حکم بازداشت موقت صادر شد٬ با دست زدن به اعتصاب غذا به اعتراض خود شدت داد. اما تجمعات کارگران و مردم آزاديخواه در برابر زندان سنندج٬ گسترش کمپين بين المللي در حمايت از وي و براي آزادي او و نقش درخشان همسرش و فرزندش در اين مبارزه٬ کمک کرد تا او به اعتصاب غذايش خاتمه دهد و تحت فشار همين اعتراضات و ايستادگي محمود صالحي در زندان ٬ سرانجام رژيم اسلامي ناگزير شد که عقب بنشيند و وي را از زندان آزاد کند.

آزادي محمود صالحي يک پيروزي بزرگ براي کارگران و کل جامعه در ايران است. آزادي محمود صالحي گامي ديگر در جهت تثبيت حق برپايي مراسم اول مه روز جهاني کارگر بعنوان حق پايه اي کارگران و يک پيشروي بزرگ در جنبش کارگري ايران است. آزادي محمود صالحي گام مهمي براي دفاع از حقوق زندانيان سياسي و شکستن فضاي سرکوب و خفقان در درون زندان است. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي اين پيروزي بزرگ را ارج ميگذارد.

آزادي محمود صالحي راه واقعي مبارزه براي آزادي تمامي زندانيان سياسي و ضرورت يک کمپين گسترده قدرتمند در ايران و در سطح جهاني براي آزادي بدون قيد و شرط تمامي زندانيان سياسي را به نمايش گذاشت. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي٬ آزادي محمود صالحي را سکو پرشي ميداند براي پيشرد مبارزه اي قدرتمند براي آزادي زندانيان سياسي و با اتکا به اين پيروزي٬ براي آزادي بدون قيد و شرط منصور اسانلو٬ دانشجويان زنداني و همه زندانيان سياسي تلاش ميکند.

محمود صالحي از زندان آزاد شده است٬ اما رژيم اسلامي پرونده او را همچنان باز نگاهداشته است٬ پرونده تشکيل شده براي محمود صالحي بايد فورا باطل و لغو گردد. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي بر لغو و باطل شدن همه پرونده هايي که براي کارگران٬ معلمان٬ دانشجويان و زندانيان سياسي تشکيل شده و به استناد آنها رهبران اعتراضي در عرصه هاي مختلف مبارزه٬ همواره تحت فشار و تهديد و زندان قرار دارند٬ تاکيد دارد و براي آن مبارزه ميکند. همچنين هم اکنون محمود صالحي در وضعيت جسمي بدي بسر ميبرد. جمهوري اسلامي در قبال بازگشت سلامتي وي مسئول است. بايد امکانات فوري مداواي وي تامين شود.

زنده باد همبستگي جهاني براي آزادي تمامي زندانيان سياسي
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
١٩ فروردين ١٣٨٧- ٧ آوريل ٢٠٠٨
0044 777 98 98 968
http://free-zendaniseyasi.blogspot.com

No comments: