تایید حکم ٣ دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک در دادگاه تجدید نظر

سرانجام ساعدی، قاضی شعبه 44 دادگاه تجدید نظر، تحت فشار وزارت اطلاعات و علیرغم موجود بودن مدارک کافی ،حکم چندین سال حبس سه دانشجوی بیگناه دانشگاه امیرکبیر، مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری را تایید کرد.
طبق حکم صادره توسط شعبه ۴۴ دادگاه تجدیدنظر، ، رای شعبه ۶ دادگاه انقلاب که متضمن سه سال حبس برای مجید توکلی، دو سال نیم حبس برای احمد قصابان و دو سال حبس برای احسان منصوری بود را تایید کرد. اما دادگاه به علت جوان بودن متهمین و فقدان سابقه کیفری، حکم صادره را مشمول تخفیف دانسته و حکم دادگاه انقلاب را به ترتیب به یک سال و نیم، یک سال و دو ماه و ده ماه حبس تعزیری تقلیل داده است.
ساعدی، قاضی شعبه ۴۴ دادگاه تجدیدنظر، با وارد دانستن اعتراض قاضی حسن زارع دهنوی(قاضی حداد) ، حکم تبرئه صادره توسط دادگاه عمومی را نقض کرده و در خصوص این پرونده برای هر یک از این سه دانشجو یک سال حبس تعزیری در نظر گرفته است. این دادگاه حکم ۴ ماه حبس را که توسط دادگاه عمومی به جهت ایراد اتهام به بسیج و نیروهای امنیتی صادر شده بود را وارد ندانسته و این حکم را نیز نقض کرد.
گفتنی است در مجموع مجید توکلی به دو سال و نیم حبس تعزیری، احمد قصابان به دو سال و دو ماه حبس تعزیری و احسان منصوری به یک سال و ده ماه حبس تعزیری محکوم شدند.که این حکم غیرقابل تجدیدنظر است.
۲۷ فروردين ۱۳۸۷ Tuesday, 15 April 2008
به نقل از خبرنامه آزادي برابري

No comments: