بيش از ٥٠ کارگر کارخانه کيان تاير دستگير شدند

ساعت هفت و نیم عصر روز شنبه ٢٤ فروردين يگان ويژه جمهوري اسلامي با شکستن در و با نردبان های آلومینیومی از دیوار سه متری کارخانه کيان تاير بالا رفته و وحشيانه با باتوم هاي برقي شروع به زدن کارگران کردند. نيروهاي انتطامي با کارگران درگير شده و بيش از ٥٠ کارگر را دستگير کردند. بنا به گزارش ها هنوز تعدادي از کارگران در کارخانه مخفي هستند و بدليل نبود گاز و آب و تلفن در وضعيت نامناسبي قرار دارند و خطر دستگير آنها را تهديد ميکند. تعدادي از کارگران نيز توانسته اند خود را از طريق نردباني که در محل گذاشته شده بود٬ از کارخانه خارج شوند. اين کارخانه هم اکنون در محاصره نيروي انتظامي جمهوري اسلامي قرار دارد.

کارگران کيان تاير از روز ٢٠ فروردين در اعتراض به دستمزدهاي پرداخت نشده خود دست به اعتصاب زده و در ادامه اين اعتراضات بود که روز گذشته جاده ساوه – اسلامشهر را بستند.. طبق گزارش استاندار تهران پيش از ظهر اين روز به ميان کارگران رفته و وعده و وعيد هاي به کارگران داده و معاون سیاسی استاندار تهران قول پرداخت دستمزدهای كارگران را تا ٤٨ ساعت ديگر داده بود. از سوي ديگر حدود ساعت ٦ عصر بود که رئیس نیروی انتظامی منطقه به مدیران گفته بود که تا ساعت ٨ باید جاده باز شود وگرنه به محض تاریکی حمله آغاز ميشود. اما عليرغم همه اين وعده و وعيد ها و اين تهديدات٬ کارگران کيان تاير که گوششان از چنين وعده و وعيد هاي پر است و با توجه به اينکه شنيده بودند که قرار است درب کارخانه به بهانه بدهکاري هاي آن به بانک و به سا.زمان تامين اجتماعي بسته شود و تهديد بيکاري را بر روي سر خود ميديدند٬ ترك كارخانه را مشروط به واریز نمودن بدهی های خود اعلام کردند و گفتند که شب را در كارخانه خواهند ماند. كارگران اعلام كردند که این وعده وعیدها دروغ است و تا زمانیکه كارفرما به جمع آنها نیاید و تكلیفشان را روشن نكند به تجمع و اعتراض خود ادامه خواهند داد. در ادامه اين کشاکش بود که حمله وحشيانه روز گذشته به کارگران کيان تاير انجام گرفت. در اين حمله نيروهاي سرکوبگر رژيم منطقه اطراف کارخانه را به شعاع ٥ تا ٦ کيلومتر تخليه کرده و صداي آژير آمبولانس و ماشين هاي پليس تمام منطقه را گرفته بود. بدين ترتيب طبق نقشه اي تعيين شده نيروهاي يگان ويژه به همکاري نيروي انتظامي مستقر در کارخانه ابتدا مهندسين و کارشناسان شاغل در کارخانه را از درب پشب کارخانه و بصورت مخفي خارج کردند و سپس کارگران اين کارخانه را مورد حمله و ضرب و شتم قرار دادند و تعدادی از آنان زخمی و مجروح روانه بیمارستان شدند. همانطور که اشاره شد در اين حمله بيش از ٥٠ کارگر دستگير و با بيش از دو اتوبوس آنها را از کارخانه به مکان نامعلومي انتقال دادند. بنا به گزارش سايت خبري دسترنج برخی تشکل های صنفی نزدیک به این کارگران محل نگهداری کارگران بازداشتی را پاسگاه احمد آباد مستوفی گزارش کرده اند.
کارگران کيان تاير بين ٥ تا ٨ ماه دستمزد طلبکارند. به گفته يکي از کارگران اين کارخانه از پاييز گذشته تا کنون تنها دستمزد آذر ماه و ١٢٠ هزار تومان بابت بن عيدي پايان سال به او پرداخت شده است و دو هزار کارگر اين کارخانه با معضل عدم پرداخت دستمزدها٬ زندگي و معيشتشان به خطر افتاده است.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي حمله وحشيانه رژيم به کارگران کيان تاير را شديدا محکوم ميکند. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي با تمام قوا براي آزادي کارگران دستگير شده و جلب يک همبستگي بين المللي کارگري تلاش ميکند و از کارگران کارخانه کيان تاير و خانواده هايشان ميخواهد که فورا اسامي کارگران دستگير شده با عکس و اطلاعات مربوط به آنان را بدست اين کميته برسانند.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي خانواده هاي کارگران کارخانه کيان تاير را فراميخواند که با تجمع خود در مقابل بيمارستانهايي که کارگران مجروح را بستري کرده اند و در مقابل مراکز اداري و بازداشتگاههاي جمهوري اسلامي يکصدا دست به اعتراض بزنند و اين حمله وحشيانه به کارگران را محکوم کرده و خواهان پاسخگويي شوند. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي از همه کارگران و بخش هاي مختلف جامعه در ايران ميخواهد که در کنار خانواده هاي کارگران کيان تاير اعتراض خود را به اين جنايت آشکار جمهوري اسلامي اعلام کنند و خواهان آزادي فوري و بدون قيد و شرط کارگران دستگير شده و پرداخت فوري دستمزدهاي آنها و پرداخت خسارت دير کرد پرداخت دستمزد ها به آنان شوند. حمله رژيم اسلامي به کارگران کيان تاير بايد با اعتراض يکپارچه و متحد کل جامعه پاسخ بگيرد.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي از اتحاديه ها و سازمانهاي کارگري در سراسر جهان ميخواهد که حمله وحشيانه رژيم به کارگران کيان تاير را محکوم کنند و خواهان اخراج جمهوري اسلامي از همه مجامع بين المللي و از سازمان جهاني کار شوند.


کميته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
٢٥ فروردين ١٣٨٧- ١٣ آپريل ٢٠٠۸
0044 777 98 98 968
http://free-zendaniseyasi.blogspot.com


No comments: