کارگران دستگير شده کيان تاير از زندان آزاد شدند- از ٦ کارگر دستگير شده آتش نشاني خبري در دست نيست

قبلا به اطلاع رسانديم که روز ٢٤ فروردين نيروي سرکوبگر جمهوري اسلامي کارگران کيان تاير (لاستيك البرز واقع در منطقه 4 دانگه تهران) را که بخاطر دستمزدهاي پرداخت نشده خود در اعتصاب بسر ميبرند٬ مورد حمله وحشيانه خود قرار داد و تعدادي از کارگران دستگير و به پاسگاه احمدآباد مستوفی انتقال داده شدند. تعداد کارگران بازداشتي لاستيک البرز در گزارشات بعدي ١٠٠٠ نفر گزارش شده است که با اتوبوس به بيرون از کارخانه انتقال داده شدند و چند نفر از کارگران از طريق فاضلاب شرکت فرار کردند. طبق همين گزارشها تعدادي از دستگير شدگان شبانه از زندان آزاد شدند و تعداد ١٤٠ نفر در زندان باقي بودند که امروز ٢٦ فروردين از زندان آزاد شدند. در ميان دستگيرشدگان در جريان حمله به کارگران کيان تاير ٬ دستگيري ٦ مامور آتش نشاني نيز به جرم اقدام حمايتي از کارگران لاستيک البرز و خودداري از ريختن آب جوش بر سر کارگران گزارش شده است. اين ماموران آتش‌نشاني به جرم سر پيچي از دستور يگان ويژه از ريختن آب جوش بر سر کارگران معترض لاستيک البرز و ريختن آب بر روي آسفالت٬ دستگير و زنداني شدند.
بدنبال اين حمله وحشيانه خانواده‌های کارگران بازداشت شده لاستیک البرز در اعتراض به دستگيري کارگران در مقابل پاسگاه احمدآباد مستوفی تجمع کردند. خانواده‌هاي کارگران بازداشتي لاستيک البرز ابتدا در مقابل دادگاه چهاردانگه و سپس در مقابل پاسگاه احمدآباد مستوفي تجمع کردند و خواستار آزادي بي‌قيد و شرط کارگران دستگير شدند گرديدند.
بنا به آخرين خبر کارگران بازداشتي کيان تاير همگي از زندان آزاد شدند. اما هنوز خبري از آزادي ٦ کارگر آتش نشاني گزارش نشده است.
لازم به يادآوريست که کارگران کيان تاير در اعتراض به ٥ ماه حقوق معوقه و پاداش و مزاياي ديگر خود از ٢٠ فروردين دست به اعتصاب زده بودند. بنا به گزارشها بدنبال سرکوب اين کارگران و تحت فشار اعتراضات کارگران به کارگران وعده داده شده است که هفته آينده شنبه بخشي از طلب هاي آنها پرداخت خواهد شد.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي٬ آزادي کارگران کيان تاير از زندان را به اين کارگران٬ به خانواده هايشان و به کل جامعه تبريک ميگويد و سرکوب وحشيانه کارگران کيان تاير را شديد محکوم ميکند. کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي٬ از تمامي کسانيکه از جزبيات حمله نيروهاي انتظامي به کارگران کيان تاير مطلع هستند٬ خواهان ارسال گزارش دقيق در مورد کارگران دستگير شده آتش نشاني است. ٦ کارگر دستگير شده آتش نشاني بايد فورا و بدون قيد و شرط از زندان آزاد شوند. و کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي٬ تا روشن شدن وضعيت اين کارگران پيگير اين موضوع خواهد بود.

کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
١٤ آوریل ٢٠٠٨، ٢٦ فروردن ١٣٨٧
0044 777 98 98 968
http://free-zendaniseyasi.blogspot.com


No comments: